Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Hardlopen' met een Franse Bulldog

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Re: 'Hardlopen' met een Franse Bulldog

Ongelezen bericht door samantha! »

fransoos schreef:weet je, je zal mij op mijn woord moeten geloven dat ze er geen last van had, want helaas is ze overleden op 13 jarige leeftijd, maar er lopen er hier nog wel een paar rond, die je kunnen laten zien wat ik bedoel, dus mocht je me niet geloven, kun je gerust langs komen voor een bakkie leut

blijkbaar heeft de normale neus zoveel overcapaciteid dat ze gerust met wat minder toekunnen

ik zeg nu trouwens niet dat problemen met te nauwe neusgaatjes niet voorkomen, zeg enkel dat nauwe neusgaatjes niet altijd voor problemen hoeft te zorgen
Maar het is wel minder comfortabel en daar ging het mij om :wink:
blijkbaar heeft de normale neus zoveel overcapaciteid dat ze gerust met wat minder toekunnen
Ik zou ook gerust kunnen leven met nauwe neusgaten.
Maar ik zou dat toch een heel stuk minder comfortabel vinden als gewoon normale neusgaten :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
sylviawallie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): santos onze newfoundlander en luna en roxy onze franse bulldogjes

Ongelezen bericht door sylviawallie »

hier dus totaal geen problemen en ken er een hoop met bullen en ook daar geen problemen, lekker actieve gezonde hondjes die goed kunnen spelen en ravotten en hardlopen , niets belemmerd ze , hun bouw niet maar ook hun neusgaatjes niet .
Onze newfoundlander geeft er 10 keer eerder de brui aan hoor aan al dat geren , die hijgt dan ook zijn longen uit zijn lijf en dan is hij nog maar op de helft , intussen rennen de bulletjes nog lekker rondjes om hem heen .
samantha!
Zeer actief

Valerie schreef:
samantha! schreef: Ik lees prima.
Je zegt zelf dat ze geen neusgaten heeft, ik heb het even dik gemaakt voor je :wink:

Maar die mini spleetjes die ze dan heeft.
Kan ze daar net zo goed door ademen als een hond met een normale neus?
Krijgt ze daar net zoveel lucht door naar binnen als een hond met normale neusgaten?
Zou jij minineusgaatjes willen hebben in plaats van normale? zou het voor jou niets uitmaken?

En natuurlijk speelt de rest ook mee.
Maar dat maakt niet dat minineusgaatjes niets uit zouden maken, dat maakt namelijk wel uit en daar heeft een hond wel last van :wink:

Oh en trouwens nog even over dat rennen.
Mijn honden ademen niet gelijk als ze gaan rennen door hun bek.
De 1e tijd blijven ze door hun neus ademen, pas als ze echt moe worden gaat de bek open.
Ik krijg dus niet voldoende zuurstof door mijn neus ik moet ook mijn mond open houden. Verder gaat alles prima met me geloof ik :engel: ik denk dat een bulldog veel meer problemen heeft dan mini neusgaten, al zal dat niet helpen in de gezondheid. Wel denk ik dat zo een hond niet beter weet :wink: maar goed al met al zouden ze van mij niet meer gefokt hoeven worden op deze manier. Ze zijn gewoon gevangen in hun eigen lichaam.
Het klinkt misschien wat tegenstrijdig wat ik nu schrijf, maar ik blijf ze sneu vinden.
Maar jij zou ook liever gewoon wel voldoende zuurstof door je neus willen lijkt me? als je zou mogen kiezen :engel:
Dat er veel meer meespeelt absoluut.
Maar daardoor zijn de minineusgaten niet minder erg.
Niet beter weten vind ik dan ook geen excuus, het kan beter als er anders gefokt zou worden, en laat het nou net zo zijn dat de honden daar zelf dus geen aandeel in hebben :(
Gevangen in hun eigen lichaam ja...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

samantha! schreef:
dagmar88 schreef:
samantha! schreef: Oh en trouwens nog even over dat rennen.
De 1e tijd blijven ze door hun neus ademen, pas als ze echt moe worden gaat de bek open.
:wink: Hier net zo. Maar Niko heeft ook neusgaten waar je een kinderarmpje in kwijt kunt :F:
:LOL:
Hier ook grote neusgaten.
Ik bedenk me net, als ik bijvoorbeeld met deze temperatuur met Macho een uurtje fiets dan hijgt hij nauwelijks.
Hij krijgt dus voldoende lucht binnen door zijn neus.
Dat zag ik toch niet zo zijn als hij van die minineusgaatjes zou hebben :schrik:
:wink: Hier ook nauwelijks. Ja, na een kilometer of 10 met een aardig vaartje wil hij wel wat gaan hijgen.
En na de 30 hangt die tong ook op half 7.

Bij Charlie heb ik geen idee, die lacht altijd wanneer we bezig zijn :mrgreen:
samantha!
Zeer actief

dagmar88 schreef:
samantha! schreef:
dagmar88 schreef:
:wink: Hier net zo. Maar Niko heeft ook neusgaten waar je een kinderarmpje in kwijt kunt :F:
:LOL:
Hier ook grote neusgaten.
Ik bedenk me net, als ik bijvoorbeeld met deze temperatuur met Macho een uurtje fiets dan hijgt hij nauwelijks.
Hij krijgt dus voldoende lucht binnen door zijn neus.
Dat zag ik toch niet zo zijn als hij van die minineusgaatjes zou hebben :schrik:
:wink: Hier ook nauwelijks. Ja, na een kilometer of 10 met een aardig vaartje wil hij wel wat gaan hijgen.
En na de 30 hangt die tong ook op half 7.

Bij Charlie heb ik geen idee, die lacht altijd wanneer we bezig zijn :mrgreen:
Dat doet Jack ook :F:
Die loopt altijd naast me van: oh wat leuk! oh wat leuk!!

En verder: ik blijf bij mijn standpunt.
Ik weet zeker dat iedere hond liever normale neusgaten dan minineusgaatjes heeft.
Afbeelding
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

Het zou een hoop schelen als de Fransoos bezitters gewoon eerlijk zouden zijn , het zijn gewoon beperkte hondjes die in tegenstelling tot normale rassen een handicap hebben . Maar goed , liefde maakt blind . Maar van de andere kant , een en ander heeft natuurlijk ook te maken met wat je van een ras verwacht . Mijn inziens , als je voor een Bulldog kiest dan ben je niet op zoek naar een hond waar je 30 km mee kunt fietsen of 10 km mee kunt joggen . Dat wist je van tevoren . Dus op dit gebied het ras verdedigen is hypocriet .
A Man and his Dog
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

Maich schreef: Mijn inziens , als je voor een Bulldog kiest dan ben je niet op zoek naar een hond waar je 30 km mee kunt fietsen of 10 km mee kunt joggen . Dat wist je van tevoren . Dus op dit gebied het ras verdedigen is hypocriet .
ik denk dat er geen 1 franse bulldog eigenaar het ras zal verdedigen voor wat betreft deze afstanden, daar hebben we het ook totaal niet over

de franse bulldog die het uv diploma krijgt uitgereikt, levert een top prestatie voor zijn ras, daar zijn ze ook niet voor bedoeld
maar voor de meeste mensen die gewoon een leuke hond willen en hier normaal mee willen wandelen, is de franse bulldog ( over het algemeen) zeer geschikt, ze vallen echt niet allemaal dood neer na een fietstochtje van 4 a 5 km , of van een paar uurtjes struinen door het bos of strand
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

fransoos schreef:
Maich schreef: Mijn inziens , als je voor een Bulldog kiest dan ben je niet op zoek naar een hond waar je 30 km mee kunt fietsen of 10 km mee kunt joggen . Dat wist je van tevoren . Dus op dit gebied het ras verdedigen is hypocriet .
ik denk dat er geen 1 franse bulldog eigenaar het ras zal verdedigen voor wat betreft deze afstanden, daar hebben we het ook totaal niet over

de franse bulldog die het uv diploma krijgt uitgereikt, levert een top prestatie voor zijn ras, daar zijn ze ook niet voor bedoeld
maar voor de meeste mensen die gewoon een leuke hond willen en hier normaal mee willen wandelen, is de franse bulldog ( over het algemeen) zeer geschikt, ze vallen echt niet allemaal dood neer na een fietstochtje van 4 a 5 km , of van een paar uurtjes struinen door het bos of strand
tja, dat rassen erg divers zijn in gebruik en de ene meer geschikt dan een ander voor bepaalde zaken, dat lijkt me logisch en ook het leuke aan de diversiteit van rassen, maar voor mij moet een hond, het wezen hond dus,in de basis wel hetzelfde zijn, dus elke hond moet gewoon nog kunnen voortbewegen wanneer het warmer is ( en dan heb ik het niet over extreme temperaturen he) elke hond zou gewoon een aantal kilometers moeten kunnen draven, dat grootte een rol speelt bij bv fietsen en de snelheid daarbij, dat is weer iets anders, maar een hond die beperkt wordt in , voor mij, de basis dingen doordat er geen neus meer op zit, doordat neusgaten nauwelijks zichtbaar zijn, is gewoon in en in slecht.

het grote probleem bij liefhebbers/fokkers van bepaalde rassen is ook gewoon, dat ze "het hoort bij het ras" heel gewoon vinden, "gezonde"exemplaren binnen een ras, worden gespiegeld aan de echte wrakken binnen dat ras, en niet aan gewoon het wezen hond, een hondwaardig leven. Doodzonde en in vele gevallen ook gewoon zielig.
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jolanda.S »

Tara schreef:
yamie schreef: het grote probleem bij liefhebbers/fokkers van bepaalde rassen is ook gewoon, dat ze "het hoort bij het ras" heel gewoon vinden, "gezonde"exemplaren binnen een ras, worden gespiegeld aan de echte wrakken binnen dat ras, en niet aan gewoon het wezen hond,
Mooi gezegd. Zo denk ik er ook over. :wink:
+1
dagmar88
Zeer actief

:U: En het kan zo makkelijk zijn.

Een kwart hussel pupje

Afbeelding

http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/diere ... ousPage=lr
Nog een nestje met een bulletje en je hebt volgens mij harststikke leuke, rastypische hondjes die nog wel functioneel zijn...
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef::U: En het kan zo makkelijk zijn.

Nog een nestje met een bulletje en je hebt volgens mij harststikke leuke, rastypische hondjes die nog wel functioneel zijn...
en wat vind je van deze dan Afbeelding
Afbeelding

die je begaan hebt...
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

fransoos schreef:

100x beter, die heeft neusgaten en een beetje neus.
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door jolanda.S »

fransoos schreef:

Deze ziet er goed uit.
En ik weet dat jij je ogen zeker niet sluit voor de gebreken van de Franse Bull. :wink:
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

fransoos schreef:

wat een aparte kleur.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Tara schreef:
yamie schreef: het grote probleem bij liefhebbers/fokkers van bepaalde rassen is ook gewoon, dat ze "het hoort bij het ras" heel gewoon vinden, "gezonde"exemplaren binnen een ras, worden gespiegeld aan de echte wrakken binnen dat ras, en niet aan gewoon het wezen hond,
Mooi gezegd. Zo denk ik er ook over. :wink:
En ik ook.

Er zijn heel veel ongezonde hondenrassen en de Franse Bulldog valt daar wat mij betreft ook onder. Alle honden die zo ver zijn doorgefokt dat basisvorm (de bouw van een oertype hond) is veranderd, zijn in mijn ogen niet gezond. En bij platsnuiten is de schedel helemaal vervormd, dat vind ik toch behoorlijk ongezond.

Maar goed, ts moet gewoon proberen of het rustig joggen gaat of niet. En gaat het, dan is het mooi meegenomen, maar gaat het niet, dan is er ook niets aan de hand.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

fransoos schreef: wat ik bedoel te zeggen, is dat de neusgaten erg worden overgewaardeert waar het de ademhaling van de bull betreft
:80:
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

-Saskia- schreef:
fransoos schreef: wat ik bedoel te zeggen, is dat de neusgaten erg worden overgewaardeert waar het de ademhaling van de bull betreft
:80:
tjonge jonge
waarom pakt iedereen er 1 zin uit, lees de rest ook eerst eens

ik zeg nergens dat een bull niet benauw kan zijn met de smalle neusgaten, ik zeg dat niet elke bull met smalle neusgaten benauwd is !!
en dat je bull nog zulke mooie gaatjes kan hebben, maar dat nog niks zegt over benauwdheid

is net zo iets als alle teven zijn zwart
dus die hond is zwart, dus moet het een teef zijn
Afbeelding

die je begaan hebt...
James87
Actief

Ongelezen bericht door James87 »

fransoos schreef:

Is dat geen 'Chibull'?
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

James87 schreef: Is dat geen 'Chibull'?
Hmm, en of dat nou zo'n gezonde kruising is...? :U:

Dan liever gewoon een raszuivere met een meer open neusje.
Afbeelding
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

James87 schreef:
fransoos schreef:

Is dat geen 'Chibull'?

haar overgrootvader was een mix van
Ibizan Hound 12.12%
Bulldog 9.89%
Chihuahua 8.32%
Whippet 4.15%
Manchester Terrier 2.19%

verders zijn haar voorouders allemaal 100% frans

zij is een 3e generatie francofiele bulldog ;-)
Afbeelding

die je begaan hebt...
samantha1986
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

dagmar88 schreef:Afbeelding
@James87
Met dit bulletje zou ik idd niet gaan hardlopen of fietsen.
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

James87 schreef:
Maylala schreef:Meer dan een blokje snelwandelen rond mijn huis zou ik er niet mee doen, en dan ook nog alleen als het onder de 15 graden is.

Hangt ook wel af van hoe "erg" je Fransoos is, hier in de buurt loopt er 1 die zelfs met het weer van vandaag met 100 meter waggelen op mañanatempo al COPD-achtig knorrend de pijp zowat aan Maarten geeft, maar er zijn er natuurlijk ook die wat beter tegen een stootje kunnen.
Hij kan wat dat betreft beter tegen een stootje. Laatst nog 1,5 uur door het bos gelopen. Dat was ook geen probleem, wij hadden er meer moeite mee :)

Ik heb niet alles gelezen.
Maar ik denk dat je gewoon moet kijken naar je hond. Ik denk als je snelheid aanpast en niet te ver en niet te hard dat het geen probleem moet zijn hoor en niet in te warm weer. Ik ken een aantal van dit soort honden en die geven het echt aan als het teveel is.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
frenchielover
Actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door frenchielover »

Eefje83 schreef:hij is geen gram te zwaar hoor,kan ik u melden,wel heel groot,iets andere bouw en het had een engelse kunnen zijn,zo hoog is ie geworden.

Dus ja ik geef kritiek ,als jij het zo opvat.
Ook fransoosjes hebben opvoeding nodig.
nou weet ik dat mijn reutje ook hoger is dan het gemiddelde maar die is gezond gebouwd ook gespierd maar echt geen twintig kilo... ze kunnen dan 9 van de 10 keer niet lang inspannen maar god in hemelsnaam je kan hem wel gewoon uitlaten! als die heel de dag rond ligt is dit logisch maar dan moet je geen frans bulletje nemen
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Billy&Bindy, Harley, Davidson, Ivy (R.I.P. 26.12.12)

De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

frenchielover schreef:
Eefje83 schreef:hij is geen gram te zwaar hoor,kan ik u melden,wel heel groot,iets andere bouw en het had een engelse kunnen zijn,zo hoog is ie geworden.

nou weet ik dat mijn reutje ook hoger is dan het gemiddelde maar die is gezond gebouwd ook gespierd maar echt geen twintig kilo... ze kunnen dan 9 van de 10 keer niet lang inspannen maar god in hemelsnaam je kan hem wel gewoon uitlaten! als die heel de dag rond ligt is dit logisch maar dan moet je geen frans bulletje nemen
Huh?Hoe kom je erbij dat ie niet uitgelaten word?
Hij krijgt gewoon zijn wandelingen hoor maar als het zo heet is word een rondje om de flat omdat ie anders omvalt,so much voor stamboom gefokte honden....
frenchielover
Actief

Eefje83 schreef:
frenchielover schreef:

Huh?Hoe kom je erbij dat ie niet uitgelaten word?
Hij krijgt gewoon zijn wandelingen hoor maar als het zo heet is word een rondje om de flat omdat ie anders omvalt,so much voor stamboom gefokte honden....
minder eten geven? en precies dat is de reden hoezo ik bij dit ras tegen de stamboom ben. de oude bullys konden nog gewoon als honden leven maar iedereen wou steeds kleinere compactere schoothondjes en nu heb je dus een ras wat van gezond naar zo veel dingen ging dat het bijna aan dierenmishandeling grenst.

De Hond lijkt op zijn baasje. Dus ben je niet tevree dan heb ik een idee, verander eerst je eigen gedrag, en je hond verandert ook met een lach!
frenchielover
Actief

fransoos schreef:
samantha! schreef:
fransoos schreef: dit is trouwens mijn oude jacky, is 13 jaar oud geworden en dat allemaal zonder neusgaatjes :roll:
En daar heeft ze geen last van wil je zeggen?
Wanneer vind jij dan iets "last hebben van"?
Ik zou er toch wel last van hebben als ik geen neusgaten zou hebben hoor :schrik:
als jij hardloopt, waar adem jij dan door

ik niet door mijn neus hoor
mooie dit :lol1: :E:

dagmar88
Zeer actief

frenchielover schreef:
fransoos schreef:

:ok: Doe jij morgen even 5 km met een knijper op je neus?
frenchielover
Actief

fransoos schreef:
wie zegt dat de mijne dat niet doen !!!

en nee, ze krijgt vast niet net zoveel lucht binnen als jou grote hond, maar ze krijgt wel voldoende binnen, zonder dat haar dit hinderde, zonder dat ze hier last van had

het ging er in dit topic om of de bull van tp zou kunnen lopen naast de fiets
en puur op het feit dat zijn neusgaatjes nauw zijn wordt geconcludeert dat hij dat niet kan
waarop dan mijn antwoordt is dat dit echt niet van zijn gaatjes afhangt, en dat je van een foto niet kan zien of deze hond dat wel of niet kan
sorry maar dit verbaasd me wel dit gezeur in het andere topic van mij over stamboomloos fokken... 1. een hond op 3 poten heeft tog ook nergens last van? zodra het goed gaat met het dier is er niks aan de hand en 2 gefeliciteerd aan alle mensen die zoveel waarde aan stamboom enz. hechten door jullie soort is dit ras zo ongezond geworden :ok: dus wees lekker trots op jullie gelijk want het bewijst maar net dat die hond van james jullie (de meeste dan) geen ene reet kan schelen en jullie alleen denken aan ik wil gelijk ik heb het grootste ego enz. dit is echt allemaal dood triest al die voor oordelen. voor zover ik weet was alleen jezus perfect, als jezus hier rond loopt moet die zich melden anders mag de rest ze mond houden want jullie zijn ook niet perfect net zo als niemand op de aarde. KLAAR.

frenchielover
Actief

dagmar88 schreef:
frenchielover schreef:
fransoos schreef:

makkelijk want ik adem geen 5 kilometer door mijn neus :smile2: jij wel dan "topsporter"? :LOL:

dagmar88
Zeer actief

frenchielover schreef:
dagmar88 schreef:
frenchielover schreef:
fransoos schreef:

makkelijk want ik adem geen 5 kilometer door mijn neus :smile2: jij wel dan "topsporter"? :LOL:
Eerst proberen, dan oordelen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”