Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Joepie, als ik binnen plas, nemen ze me fijn naar buiten!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Re: Joepie, als ik binnen plas, nemen ze me fijn naar buiten

Ongelezen bericht door Nerazi »

Lightsun schreef:
Zamunda schreef: Als je pup dan toch binnen plast tijdens deze training, krijgt hij dan dezelfde teleurgestelde behandeling zoals je in het citaat hieronder beschrijft?
Lightsun schreef:Binnen plassen is een beetje teleurgestelde "sstiicchhhtt...kom op zeg" en naar buiten gedragen worden.
Oh nee nee nee. Natuurlijk niet. Dat zeg ik ook de hele tijd. Als het niet goed gaat dan vind ik dat helemaal niet erg. Die behandeling is alleen voor als hij binnen plast terwijl de deur gewoon openstaat. Wat eigenlijk nooit gebeurt.
Dan nog is hij veel en veel te klein om een teleurgesteld baasje te hebben als hij het toch eens binnen doet. Enzi was pas met een maand of 8 echt zindelijk en nooit heb ik heb maar één keer op zijn kop gegeven of teleurgesteld gereageerd op hem. Nila daar in tegen doet het echt voorbeeldig, je zou bijna zeggen dat ze zindelijk is. Maar dat is ze nog niet, want daar is ze te klein voor.

Ben je bang dat als je straks een volwassen hond hebt dat hij meteen begint te plassen als hij moet? Want wat jij hem nu wilt leren, gebeurt uiteindelijk vanzelf. Ik zou bang zijn dat je hondje straks verkeerde associaties gaat maken door je training en jij straks met de gebakken peren zit.
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

Lightsun schreef:
renee-uk schreef: en weer ga je voorbij aan de essentie van het verhaal, ik geef het op.
Denk je echt dat het iets uit maakt wat jij of ik te zeggen hebben? We worden het er toch niet over eens.

Komt daar nog eens bij je dat zo vast zit in je "oude zure trut" routine die jij nog steeds verwart met "Stoere meid die het zegt zoals het is" routine, dat ik niet eens moeite ga doen al had het zin.
renee-uk schreef: maar we spreken elkaar vast nog!
Reken daar maar op.
Ik vind dit nogal raar overkomen.
Waarom iemand zo uitschelden terwijl die het beste met je pup voor hebt.
Er zijn meerderen leden hier geweest die je duidelijk proberen te maken dat wat je doet niet goed is voor je pup en toch blijf je er tegen in gaan.
Ik weet niet of je vaker honden hebt gehad, maar als ik jou was zou ik niet zo dwars en eigenwijs reageren of de leden die jou wat proberen duidelijk te maken.
Dit zijn mensen die jarenlange ervaring hebben met honden en puppen.
Iedereen die verteld dat je eigenlijk je pup aan het plagen bent, na het aangeven dat hij wat moet, krijgt hetzelfde antwoord van jou en wordt duidelijk gemaakt dat het jouw projectje is.
Dus klopt het toch dat je het niet voor je pup doet(wat ook niet kan vanwege de leeftijd) maar puur voor jezelf.
Je zet ook neer dat je dit projectje doet, omdat je ook veel op visite bent bij mensen. Komt het er dan op neer dat je dan hetzelfde doet met je pup?
Als hij al aangeeft als hij op visite is bij iemand dat hij wat moet, mag je al in je handen knijpen. De meeste puppen doen dat echt niet, die zal je in de gaten moeten houden anders doen ze gewoon hun behoefte daar binnen.

Blijf het erg jammer vinden dat je de mensen die jarenlang ervaring hebben, gaat vertellen dat het allemaal niet zo is en dat jouw pupje het super doet en dat het als het niet gaat je pas een stapje terug gaat doen. Je hebt het te doen met een baby, die moet nog leren dat zijn lichaam hem een signaal gaat afgeven dat hij wat moet.
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Lightsun
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lightsun »

Nerazi schreef: Dan nog is hij veel en veel te klein om een teleurgesteld baasje te hebben als hij het toch eens binnen doet.
Dat ben ik niet met je eens. Hij mag best wel weten dat hij niet binnen hoort te plassen. Natuurlijk moet je niet gaan screeuwen of hem straffen ofzo iets geks maar even teleurgesteld "Stitcchht" zeggen en hem naar buiten dragen (als hij nog niet klaar) is vind ik helemaal niet erg. We maken er ook geen groot drama van hoor. Ik draag hem even naar buiten, mijn vriendin grijpt de keukenrol en wat spray en klaar is alles weer.

En het heeft gewerkt want als de deur open staat is hij 100% zindelijk.
Nerazi schreef: Ben je bang dat als je straks een volwassen hond hebt dat hij meteen begint te plassen als hij moet? Want wat jij hem nu wilt leren, gebeurt uiteindelijk vanzelf. Ik zou bang zijn dat je hondje straks verkeerde associaties gaat maken door je training en jij straks met de gebakken peren zit.
Nee dat ben ik totaal niet. Ik weet dat het allemaal wel goed komt, dat heb ik ook al een paar keer gezegd nu. Ik ben alleen aan het proberen om het hem nu al te leren. En zoals ik zei mocht het niet goed komen, of als er slechte associaties bij komen dan stop ik er gewoon weer mee en dan proberen we het later nog wel een keer. Dat is helemaal geen probleem.
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Lightsun schreef:Ik ben alleen aan het proberen om het hem nu al te leren.
Maar dat gáát niet. Het gaat pas als hij daar zélf klaar voor is. Je kan ook wel proberen om een 3 maanden oude baby te leren lopen maar dat heeft toch ook geen zin :Q:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Lightsun schreef:
Nerazi schreef: Dan nog is hij veel en veel te klein om een teleurgesteld baasje te hebben als hij het toch eens binnen doet.
Dat ben ik niet met je eens. Hij mag best wel weten dat hij niet binnen hoort te plassen. Natuurlijk moet je niet gaan screeuwen of hem straffen ofzo iets geks maar even teleurgesteld "Stitcchht" zeggen en hem naar buiten dragen (als hij nog niet klaar) is vind ik helemaal niet erg. We maken er ook geen groot drama van hoor. Ik draag hem even naar buiten, mijn vriendin grijpt de keukenrol en wat spray en klaar is alles weer.

En het heeft gewerkt want als de deur open staat is hij 100% zindelijk.
Nerazi schreef: Ben je bang dat als je straks een volwassen hond hebt dat hij meteen begint te plassen als hij moet? Want wat jij hem nu wilt leren, gebeurt uiteindelijk vanzelf. Ik zou bang zijn dat je hondje straks verkeerde associaties gaat maken door je training en jij straks met de gebakken peren zit.
Nee dat ben ik totaal niet. Ik weet dat het allemaal wel goed komt, dat heb ik ook al een paar keer gezegd nu. Ik ben alleen aan het proberen om het hem nu al te leren. En zoals ik zei mocht het niet goed komen, of als er slechte associaties bij komen dan stop ik er gewoon weer mee en dan proberen we het later nog wel een keer. Dat is helemaal geen probleem.
Wel een probleem want je hebt dan een hond die er niets meer van begrijpt.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

hij is niet zindelijk, hij plast buiten als ie daar de kans voor krijgt.
zindelijk is ie als aangeeft dat ie moet en het op kan houden tot ie eens naar buiten mag en dat kan ie niet anders hoefde jij hem niet in zoveel bochten te wringen om hem te laten wachten :idea:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lightsun
Actief

*Petra* schreef: Waarom iemand zo uitschelden terwijl die het beste met je pup voor hebt.

Jij snapt niet waarom iemand denkt dat Renee een onzettend trut is? Jij denkt dat de manier waarop zij tegen mensen praat gewoon normaal is? Kijk dat vind ik erg vreemd. Het feit dat iemand anders het niet eens is met iets dat ik doe ja dat kan absoluut. Maar dat geeft hun geen recht om mij dom te noemen. En sja...dan krijg je een reactie terug.
*Petra* schreef: Er zijn meerderen leden hier geweest die je duidelijk proberen te maken dat wat je doet niet goed is voor je pup en toch blijf je er tegen in gaan.

En ik heb ook een hele leuke discussie met sommige mensen, ook in deze thread. Het feit dat ik het niet eens ben met mensen betekent niet dat ik hun mening niet respecteert.
*Petra* schreef: Blijf het erg jammer vinden dat je de mensen die jarenlang ervaring hebben, gaat vertellen dat het allemaal niet zo is en dat jouw pupje het super doet en dat het als het niet gaat je pas een stapje terug gaat doen. Je hebt het te doen met een baby, die moet nog leren dat zijn lichaam hem een signaal gaat afgeven dat hij wat moet.
Ik denk dat er een paar hele goeie punten gemaakt zijn. Maar op dit moment hebt ik iets gevonden wat goed voor mij en mijn pup werkt en ben ik er blij mee.
Laatst gewijzigd door Lightsun op 30 jul 2014 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Lynnepien schreef:
Lightsun schreef:Ik ben alleen aan het proberen om het hem nu al te leren.
Maar dat gáát niet. Het gaat pas als hij daar zélf klaar voor is. Je kan ook wel proberen om een 3 maanden oude baby te leren lopen maar dat heeft toch ook geen zin :Q:
Precies. Plas ophouden is een lichamelijke ontwikkeling die elke pup in zijn eigen tempo doorloopt en je niet kunt versnellen met trainen. Maar ik denk niet dat ze dat gaat begrijpen :roll:
renee-uk
Zeer actief

hallo, ik heb het woord kinderen niet in de mond genomen, het zou je sieren als je je bij de waarheid hield dankuwel!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lightsun
Actief

renee-uk schreef:hallo, ik heb het woord kinderen niet in de mond genomen, het zou je sieren als je je bij de waarheid hield dankuwel!
Nee dat is Ines. Daar heb je gelijk in. Correctie incoming.
renee-uk
Zeer actief

Lightsun schreef:
renee-uk schreef:hallo, ik heb het woord kinderen niet in de mond genomen, het zou je sieren als je je bij de waarheid hield dankuwel!
Nee dat is Ines. Daar heb je gelijk in. Correctie incoming.
tja daar heb je patent op blijkbaar :piew:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Lightsun schreef:
Marjoleine schreef: 1) Dat het goed gaat is domme mazzel maar niet jouw of zijn verdienste.
2) hij kán het nog niet heel lang ophouden.
3) Waarom laat je niet gewoon de deur open, zodat hij naar buiten kan als hij moet?
4) Maak er toch niet zo'n punt van! Je maakt het veel groter dan het is.
5)Ik begrijp eerlijk gezegd dat dwangmatige van alles aan een pup leren nooit zo goed.
Ik heb er even nummers bij gezet dat maakt het wat makkelijker

1) Zou kunnen, maar dat denk ik niet.
2) Hij hoeft het ook niet lang op te houden. Paar minuutjes is al erg goed.
3) De deur is ik denk 85-90% van de dag open. S'avonds doen we het trainen hier op en voor de rest staat hij open
4) Ik ben er geen punt van aan het maken of het groter aan het maken. Dit is gewoon iets wat ik met mijn hond doe. Dat andere mensen het er oneens mee zijn sja dat kan.
5) Dat ben ik helemaal met je eens. Er zijn genoeg dingen die uit eindelijk wel komen. Toevallig is dit iets waar we nu al mee bezig zijn. Andere dingen vind ik weer minder belangrijk.
1. Reken maar dat het wel degelijk mazzel is.
2. een paar minuutjes is te veel/te lang.
Je leert hem het aangeven dat hij naar buiten moet zo eerder af dan aan, want je brengt hem niet naar buiten als hij aangeeft dat hij moet.
3. Je traint er dus wel op en dat helpt geen barst.
Pup houdt de plas op als hij daar fysiek aan toe is, niet eerder.
Als de deur open staat let je dan op als hij naar buiten gaat om te plassen en wordt hij dan ook beloond?
4. door er op te "trainen" maak je er een punt van.
5. Ga hem op iets trainen waarmee je hem echt iets kunt leren.
Niet iets "trainen" wat hij zelf voor elkaar krijgt als hij er fysiek aan toe is.

edit: vraag toegevoegd.
Laatst gewijzigd door ranetje op 30 jul 2014 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Lightsun schreef:
*Petra* schreef: Waarom iemand zo uitschelden terwijl die het beste met je pup voor hebt.

Jij snapt niet waarom iemand denkt dat Renee een onzettend trut is? Jij denkt dat de manier waarop zij tegen mensen praat gewoon normaal is? Kijk dat vind ik erg vreemd. Het feit dat iemand anders het niet eens is met iets dat ik doe ja dat kan absoluut. Maar dat geeft hun geen recht om mij dom te noemen. En sja...dan krijg je een reactie terug.
*Petra* schreef: Er zijn meerderen leden hier geweest die je duidelijk proberen te maken dat wat je doet niet goed is voor je pup en toch blijf je er tegen in gaan.

En ik heb ook een hele leuke discussie met sommige mensen, ook in deze thread. Het feit dat ik het niet eens ben met mensen betekent niet dat ik hun mening niet respecteert.
*Petra* schreef: Blijf het erg jammer vinden dat je de mensen die jarenlang ervaring hebben, gaat vertellen dat het allemaal niet zo is en dat jouw pupje het super doet en dat het als het niet gaat je pas een stapje terug gaat doen. Je hebt het te doen met een baby, die moet nog leren dat zijn lichaam hem een signaal gaat afgeven dat hij wat moet.
Ik denk dat er een paar hele goeie punten gemaakt zijn. Maar op dit moment hebt ik iets gevonden wat goed voor mij en mijn pup werkt en ben ik er blij mee.
Voor de pup werkt dit niet hoor,die leer alleen maar dat jij hem niet begrijp.Wat ga je doen als hij wel plas in die twee minuten wachttijd? Want dat lijkt mij lastig,hij geef iets aan baasje komt en gaat aaien,hij plast en dan?
Afbeelding
Lightsun
Actief

Pepie schreef: Voor de pup werkt dit niet hoor,die leer alleen maar dat jij hem niet begrijp.Wat ga je doen als hij wel plas in die twee minuten wachttijd? Want dat lijkt mij lastig,hij geef iets aan baasje komt en gaat aaien,hij plast en dan?
Als het mis gaat dan is dat geen probleem. Deur open. Even schoon maken en morgen nog een keer proberen maar dan 1 minuutje spelen ipv 2 minuten. Gaat het dan weer mis dan stop ik er eventjes mee en proberen we het volgende week nog een keer.
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

Pepie schreef:
Lightsun schreef:

Voor de pup werkt dit niet hoor,die leer alleen maar dat jij hem niet begrijp.Wat ga je doen als hij wel plas in die twee minuten wachttijd? Want dat lijkt mij lastig,hij geef iets aan baasje komt en gaat aaien,hij plast en dan?
Dan wordt er heel teleurgesteld gezegt van stichhhhhhttttt.

Volgens mij kunnen we zeggen wat we willen het komt niet over of het wil niet overkomen.
Ook ik heb het inmiddels wel te doen met het pupje, die stinkend zijn best doet en als beloning nog een paar minuten mag wachten. :jank:
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
Lightsun
Actief

*Petra* schreef: Dan wordt er heel teleurgesteld gezegt van stichhhhhhttttt.
Nou zeg. Lees eventjes de topic goed door. Iemand vroeg me dit net en ik heb duidelijk gezegd dat ik dit niet doe tijdens de training.

Niet dingen gaan lopen verzinnen die ik al duidelijk beantwoord heb.
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Het is een pup en pupjes hebben geen blaascontrolle net zomin als babies. Als hij aangeeft dat hij naar buiten moet gooi je gewoon die deur open, wachten is pure mishandeling !
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

@Lightsun: Om eerlijk te zijn snap ik een paar dingen niet. Waarom moet je pup minuutjes wachten als hij netjes aan geeft dat hij moet plassen? Dat hij het aangeeft is toch al super knap van zo'n klein ding.
Ik heb hier ook een pup van bijna 4 maandjes en die geeft keurig aan als hij moet plassen en dan wordt hij zonder minuutjes wachten ook meteen buiten gezet. En wat een geluk hebben we met dit mooie weer dat dit ook kan. Met buiten wandelen prijzen we hem met "knappe jongen, goed zo" als hij zijn behoeften doet. Zo heb ik het met al mijn honden gedaan en ze zijn allemaal zindelijk geworden, de ene wat eerder dan de ander, maar dat maakt imo niet uit. Ik heb er nooit projectjes van gemaakt ter meerdere eer en glorie van mezelf.
Verder snap ik niet dat je zo tegen Renée tekeer gaat. Ze heeft toch alleen maar het beste voor met je pup. Je hoeft haar niet uit te schelden voor ouwe trut oid, dat vind ik beneden alle peil eigenlijk, daarbij is ze dat helemaal niet. :pffff:
Als je het zelf zo goed weet allemaal hoef je hier helemaal niets te zeggen, want de mensen die hier op jouw posts antwoorden hoeven echt niets meer te leren wb het opvoeden en zindelijk maken van hondjes want daar hebben ze ervaring genoeg mee. Wat een raar gedoe :piew:
Miepmiept
Zeer actief

Ongelezen bericht door Miepmiept »

Ik lees dit echt met verbazing...
Dier is vijftien weken en hij geeft het (nu nog?) aan. Hartstikke netjes van hem! Waarom dan hondje pesten?
Lightsun
Actief

Maryanne schreef: Als je het zelf zo goed weet allemaal hoef je hier helemaal niets te zeggen, want de mensen die hier op jouw posts antwoorden hoeven echt niets meer te leren wb het opvoeden en zindelijk maken van hondjes want daar hebben ze ervaring genoeg mee. Wat een raar gedoe :piew:
Ik ben ook helemaal niet aan het proberen om iemand iets aan te leren. Ik leg alleen uit wat ik aan het doen ben. Dat mensen het er niet mee eens zijn sja dat kan zo zijn.

En ik reageer alleen maar tegen mensen zoals ze zelf reageren. Als je gewoon een normale discussie aan gaat, zoals dit, dat vind ik harstike leuk. En ik vind het ook niet erg om mijn punt 20 keer uit te leggen. Maar als je onnodig gemene opmerkingen gaat lopen maken dan haal ik ook uit. Zo werkt dat nou eenmaal.

Eventjes dezelfde vraag aan jou als die ik aan Renee stelde:

"Ik heb er nooit projectjes van gemaakt ter meerdere eer en glorie van mezelf. "

Waar komt dit glorie gebeuren vandaan? Wat hier aan zou ter meerdere eer en glorie van mij zelf zijn?
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

Lightsun schreef:
Maryanne schreef: Als je het zelf zo goed weet allemaal hoef je hier helemaal niets te zeggen, want de mensen die hier op jouw posts antwoorden hoeven echt niets meer te leren wb het opvoeden en zindelijk maken van hondjes want daar hebben ze ervaring genoeg mee. Wat een raar gedoe :piew:
Ik ben ook helemaal niet aan het proberen om iemand iets aan te leren. Ik leg alleen uit wat ik aan het doen ben. Dat mensen het er niet mee eens zijn sja dat kan zo zijn.

En ik reageer alleen maar tegen mensen zoals ze zelf reageren. Als je gewoon een normale discussie aan gaat, zoals dit, dat vind ik harstike leuk. En ik vind het ook niet erg om mijn punt 20 keer uit te leggen. Maar als je onnodig gemene opmerkingen gaat lopen maken dan haal ik ook uit. Zo werkt dat nou eenmaal.

"Ik heb er nooit projectjes van gemaakt ter meerdere eer en glorie van mezelf. "

Waar komt dit glorie gebeuren vandaan? Wat hier aan zou ter meerdere eer en glorie van mij zelf zijn?
*verwijderd*
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Als je pup aan de stoelpoot knaag ga je hem dan ook eerst aaien of reageer je gelijk met een foei of nee? Op dat moment begrijp je pup dat hij iets doet wat niet mag. Andersom maak hij je duidelijk dat hij nodig moet en jij reageer op zijn aangeven door hem te aaien en daarna dus zonder aangeven mag hij naar buiten.Je geef een onduidelijk signaal af naar hem en ik vind het zielig voor de pup die blijkbaar wel begrijp dat hij buiten moet plassen en dit ook aangeef en jij daar zo op reageer.
Afbeelding
Lightsun
Actief

Cindy52 schreef: *verwijderd*
ahahaha lol! Lukt het allemaal meisje? Kom je er vanaf? Goed zo!
NiN
Actief

Ongelezen bericht door NiN »

Kijk, als een volwassen hond voor de deur gaat zitten zeuren omdat hij/zij vindt dat er buiten gewandeld en gespeeld moet worden terwijl je net terug bent van een rondje, dan kan je zeggen: ''Hey, hallo meneertje of mevrouwtje, je wacht maar even.'' Op een gegeven moment, als je hond volwassen is en je hem door en door kent dan KAN dat ook gewoon (tenzij aan de diarree oid) Maar dat is iets waarin jij en de hond moeten groeien. Ik denk dat ik je misschien wel snap hoor, misschien ben je bang om een hond te krijgen die zodra hij voor de deur staat, jij op moet springen en de deur uit moet rennen met hem? Maar straks houdt hij van nature zijn plas langer op dat hoef je niet te leren.
Maar een pupje die net aangeeft dat 'ie buiten een plasje wil doen, dat is GRANDIOOS!! Gooi die deur open, laat hem zijn plasje doen en ga hem dan aaien en belonen! (Ooooh ik zou zo dolgelukkig zijn als Olaf bij de deur aan zou geven dat hij moet plassen) Mijn dierenarts zegt dat een jonge pup lichamelijk gezien nog niet eens in staat is om zijn plas op te houden.
En al is het een paar minuutjes, of zelfs 1 minuut dan ben je mijns inziens al te laat met je beloning.
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

De pup minuten laten wachten als hij aangeeft te moeten plassen is toch een soortement projectje om hem iets aan te leren waar hij eigenlijk nog helemaal niet aan toe is omdat hij daar nog te klein/jong voor is. Dus lijkt mij dat je dat doet voor jezelf, in ieder geval niet voor de pup en ook niet voor mij :roll:
Mijn wedervraag is: wat is het nut van die minuutjes wachten? Blaastraining ofzo?
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Lightsun schreef:
Pepie schreef: Voor de pup werkt dit niet hoor,die leer alleen maar dat jij hem niet begrijp.Wat ga je doen als hij wel plas in die twee minuten wachttijd? Want dat lijkt mij lastig,hij geef iets aan baasje komt en gaat aaien,hij plast en dan?
Als het mis gaat dan is dat geen probleem. Deur open. Even schoon maken en morgen nog een keer proberen maar dan 1 minuutje spelen ipv 2 minuten. Gaat het dan weer mis dan stop ik er eventjes mee en proberen we het volgende week nog een keer.
Voor jou niet maar voor je pup WEL. Die heeft namelijk aangegeven dat die moest plassen en dat heb jij hem belet. Dé methode om een hond onzeker te maken :Q: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Maryanne
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Nou, het is vaak wel een dingetje van Duitse herderbazen. "Hij mag geen centimeter naar links of rechts voordat IK dat aangeef"
Een soort van übercontrôle willen hebben.
Ik zou zeggen, neem eens een teckel :mrgreen:
Of een Jack Russell :LOL: :LOL:
Lightsun
Actief

Pepie schreef:Als je pup aan de stoelpoot knaag ga je hem dan ook eerst aaien of reageer je gelijk met een foei of nee? Op dat moment begrijp je pup dat hij iets doet wat niet mag. Andersom maak hij je duidelijk dat hij nodig moet en jij reageer op zijn aangeven door hem te aaien en daarna dus zonder aangeven mag hij naar buiten.Je geef een onduidelijk signaal af naar hem en ik vind het zielig voor de pup die blijkbaar wel begrijp dat hij buiten moet plassen en dit ook aangeef en jij daar zo op reageer.
Ja dit punt snap ik. Dit is een punt dat een paar andere mensen ook maakte en hier zit ik ook over na te denken moet ik toegeven.
NiN
Actief

Ongelezen bericht door NiN »

Maryanne schreef:
Nanna schreef:Nou, het is vaak wel een dingetje van Duitse herderbazen. "Hij mag geen centimeter naar links of rechts voordat IK dat aangeef"
Een soort van übercontrôle willen hebben.
Ik zou zeggen, neem eens een teckel :mrgreen:
Of een Jack Russell :LOL: :LOL:
Of een Olaf :mrgreen:
renee-uk
Zeer actief

Lightsun schreef: Eventjes dezelfde vraag aan jou als die ik aan Renee stelde:

die meerdere glorie kan alleen maar voor jezelf zijn want jij laat je pup een voor hem vervelende training ondergaan die geen enkele zin heeft.
je vraagt iets van je pup dat hij vanwege zijn kleine, nog niet volgroeide, lijfje niet kan opbrengen en wat hem in het beste geval ongemak en in het slechtste geval buikpijn bezorgt.
als je daar willens en wetens mee door gaat kan dat alleen maar ter meerdere glorie van jezelf zijn, voor je pup doe je het in elk geval niet.
of je zou moeten kicken op het je pup zo ongemakkelijk mogelijk maken en dat geloof ik nou ook weer niet.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 30 jul 2014 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”