Dat inderdaad. Lilo was ook dood geweest en dan hebben we het allang niet meer over een superkwetsbare chihuahua die bij een 'normale' correctie al ongewild ernstige schade op kan lopen. Ik vind het gedrag niet alleen buitenproportioneel, maar vooral niet te voorspellen, en dat is eng, dat aanvallen zonder een beschaafde oplopende reeks aan signalen. Als die husky gewoon effe duidelijk was geweest en die poedel uit die hoek vandaan had gevloekt met gegrom en gegrauw, was er niks aan de hand geweest. In dit geval had die poedel echt geen idee dat hij over een grens heen ging. En dat vind ik kwalijk en gevaarlijk en niet normaal.ZivaNomi schreef:Als dit mijn podenco gebeurt was was ze ook de pineut. Waarschijnlijk niet dood, maar ze had wel een heel groot probleem gehad. Dit gedrag was gewoon buitenproportioneel en had menig soorten honden flink schade aangebracht.tbeast schreef:Wat een rare reactie. Dit zeg ik helemaal niet. Ik zeg, dat als het een grote hond was geweest, het waarschijnlijk 'gewoon ' een potje knokken was geweest. Nu ook, maar zo'n klein ding maakt natuurlijk geen schijn van kans. Ik zeg nergens dat de poedel schuld heeft. De husky trouwens ook niet. Degene die zo dom is geweest ze zo samen te zetten, en ook nog zonder toezicht, is natuurlijk de schuldige.Hilde schreef:Ja. Wat een pech dat het een kleine poedel was. Dat is het enige wat hier fout was aan de situatie. De Husky heeft in ieder geval totaal geen raar gedrag laten zien. Het is de schuld van de poedel dat hij in die hoek gaat staan en klein is. Stomme poedel!
'Gewoon' een potje knokken met in het rond vliegende haren en misschien een gaatje vind ik begrijpelijk als twee honden allebei een punt willen maken en ook heel duidelijk weten waar de ruzie over gaat. Maar als daar een grotere hond had gestaan in plaats van dat poedeltje, was die dus ook compleet verrast geweest door de aanval, misschien met minder schade achteraf, maar nog steeds compleet onterecht.