Ligt er aan wat je fokt. Dat gelul dat het niks oplevert slaat natuurlijk nergens op.truusje schreef:De meeste fokkers die ik ken, daar draait het om passie!! Die bestaan ook nog hoor....fes/lou schreef:Ja de hele stamboomfokkerij draait om geld. 1 a 2 nestjes per jaar, daar loop je echt van binnen. En er zijn meerdere Jack Russell fokkers die 300 euro per pup meer vragen dan ik...
Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk
Je loopt niet binnen van 1 a 2 nesten per jaar. Als je geluk hebt verdien je er wat aan en als je pech niets of heel weinig.
Wat zou het ook? Waarom mag je wel verdienen op een goed paard, maar is dat bij pups opeens vies?
Bij de fokker die wel 300 euro per pup meer vraagt zegt dat net zo goed niets over de kwaliteit.
Doe het vooral op een manier dat je er een modaal inkomen aan overhoudt, over een fijne ruimte voor jezelf en de honden kunt beschikken en daardoor eventueel de jou gefokte honden tijdelijk op kunt vangen mocht er wat mis gaan.
Wie wordt er minder van?
Fokkers met een roedel duitse doggen of rhodesian ridgebacks liggen heus niet met een cocktail op ibiza. Die staan in een lidl fleecevest de kwijl van de muur te schrobben, ook met geld op de bank.
Ik koop eigenlijk liever geen pup van een stamboomfokker die moet schrapen of erop toelegt. Dan gaat er structureel wat mis.