Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ze blijf smokkelen

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

RLsailer

Ongelezen bericht door RLsailer »

kirsten schreef:
RLsailer schreef:
kirsten schreef:
RLsailer schreef::mrgreen: blij voor je dat jij je zelf leuk vind :E: :flower:
ik denk toch echt dat je te veel van je hond verwacht die hond zit in ze puber tijd.toen jij aan`t puberen was luisterde je toch ook niet elk moment dat je moeder wat vroeg naar haar :mrgreen:
je bent niet de eerste die dit zegt en daar naast ben ik deze week al anders met haar omgegaan dan voor heen met resultaat 1 schouder uit de kom maar we blijven :mrgreen:
ooh kom op zeg we zijn geen wat je he :mrgreen:
:neenee: iik ben geen watje kirsten maar zit nu wel met 1 arm te typen en hoop dat het van de week een beetje beter gaat en de operatie's die ik er aan gehad heb niet teniet zijn gedaan. want dan ben ik verder van huis :cry:
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

RLsailer schreef::smile2: foto van mezelf pate niet op de pagina
maar ff terug te komen op het balletje ik blijf het proberen heb ook me broekzak vol met pens stafjes daar is ze gek op moet wel snel zijn met geven anders ben ik een vinger minder en zodra zij het staafje binnen heeft kijkt ze al weer ergens heen waar actie is maar we houden vol en loop dan de andere kant op
waarom train je dan niet eerst in een prikkelarme omgeving?
en dat dan langzaam uitbouwen?
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

RLsailer schreef:
kirsten schreef:
ik denk toch echt dat je te veel van je hond verwacht die hond zit in ze puber tijd.toen jij aan`t puberen was luisterde je toch ook niet elk moment dat je moeder wat vroeg naar haar :mrgreen:
je bent niet de eerste die dit zegt en daar naast ben ik deze week al anders met haar omgegaan dan voor heen met resultaat 1 schouder uit de kom maar we blijven :mrgreen:
Nee dat was ik :cheer:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
RLsailer

little-wolf schreef:
maar ff terug te komen op het balletje ik blijf het proberen heb ook me broekzak vol met pens stafjes daar is ze gek op moet wel snel zijn met geven anders ben ik een vinger minder en zodra zij het staafje binnen heeft kijkt ze al weer ergens heen waar actie is maar we houden vol en loop dan de andere kant op
ja dat komt om dat ik al jaren op de club kwam met mijn vorige mechelaar en je gaat eigelijk gewoon verder niet gezien dat er zooveel drift in zat tot dat ik de pineut was met het trekken eigelijk zou ik dan met haar moeten gaan trainen als er geen andere honden op het veld zijn :idea:
RLsailer

Ca Cajuina schreef:
RLsailer schreef:
kirsten schreef:
:N:
Ca Cajuina
Zeer actief

RLsailer schreef:
little-wolf schreef:
ja dat komt om dat ik al jaren op de club kwam met mijn vorige mechelaar en je gaat eigelijk gewoon verder niet gezien dat er zooveel drift in zat tot dat ik de pineut was met het trekken eigelijk zou ik dan met haar moeten gaan trainen als er geen andere honden op het veld zijn :idea:
Dat is inderdaad een goed plan!!

Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

RLsailer schreef:
Ca Cajuina schreef:
RLsailer schreef:
kirsten schreef:ik denk toch echt dat je te veel van je hond verwacht die hond zit in ze puber tijd.toen jij aan`t puberen was luisterde je toch ook niet elk moment dat je moeder wat vroeg naar haar :mrgreen:
Je hoeft niet van mij te schrikken hoor. Is helemaal nergens voor nodig :neenee:

Afbeelding
RLsailer

:ok: zal morgen alleen wat lastig worden met bos werk en zwemmen. Maar dan vind ik het eigelijk niet meer dan normaal dat de honden druk zijn want zwemmen vind ze Heeeeeeel mooi ze springt niet in het water maar ze duik kop onder :mrgreen:
RLsailer

Ca Cajuina schreef:
RLsailer schreef:
Ca Cajuina schreef:
RLsailer schreef: je bent niet de eerste die dit zegt en daar naast ben ik deze week al anders met haar omgegaan dan voor heen met resultaat 1 schouder uit de kom maar we blijven :mrgreen:
Je hoeft niet van mij te schrikken hoor. Is helemaal nergens voor nodig :neenee:
:smile: wel als er ineens een gedaante verwisseling komt :N: van kirsten en dan naar :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

RLsailer schreef:
little-wolf schreef:
Ik heb hier een zeer prikkelgevoelige hond :wink:
Wat ik heb gedaan toen is inderdaad appèl in eerste instantie alleen trainen in een prikkelarme omgeving. Als het wat drukker werd op het veld met andere honden pakte ik de bijtrol en ging ik spelen en dat werkte....de bijtrol was nog leuker na een tijdje dan de andere honden, toen ik dat bereikt had ben ik langzaam ook het appèl gaan trainen als er andere honden bezig waren. Veel spel tussendoor, lekker afreageren op de bijtrol.
Over het algemeen genomen gaat het appèl nu ook prima als het drukker is op het veld, zelfs als er andere honden beloond worden door een balletje weg te gooien (de ultieme prikkel voor Marouck, balletjes zijn het leukste wat er is) kan ze nu haar aandacht er meestal prima bijhouden, ze blijft zelfs gewoon liggen als er een balletje over het veld gegooid wordt.
Geduld, geduld, geduld....zeker met een prikkelgevoelige hond. En geloof me, je kunt ze af en toe achter het behang plakken, er zijn dagen dat het lijkt of je terug bij af bent maar stapje voor stapje zie je vooruitgang.
En tijdens het appèl veel wendingen maken.
Niet belonen als hij al zit, maar tijdens het volgen. Hou het spannend, de ene keer een voertje, dan gooi je de bal eens weg, dan een stembeloning of een klopje....afwisseling :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
RLsailer

hoi inge opzich zit het appél er goed in want waneer ik voor een oefenig sta zeg maar de breete sprong dan heeft ze totaal geen oog voor het geen er op het veld gebeurt het is meer waneer we afdeling 1 gaan lopen en de andere honden zijn ook op het veld maar ook als ik thuis ben ze is met hele andere dingen bezig dan volgen en met een bijt rol op het veld als de andere honden met andere oefenningen bezig zijn lijkt me geen strak plan :wink: en ik ben begonnen met een prikband omdat ik 1 handicap heb en haar niet zo kon coriceren als zij niet op letten en ik ben daar in een beetje door geschoten :oeps:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

RLsailer schreef:hoi inge opzich zit het appél er goed in want waneer ik voor een oefenig sta zeg maar de breete sprong dan heeft ze totaal geen oog voor het geen er op het veld gebeurt het is meer waneer we afdeling 1 gaan lopen en de andere honden zijn ook op het veld maar ook als ik thuis ben ze is met hele andere dingen bezig dan volgen en met een bijt rol op het veld als de andere honden met andere oefenningen bezig zijn lijkt me geen strak plan :wink: en ik ben begonnen met een prikband omdat ik 1 handicap heb en haar niet zo kon coriceren als zij niet op letten en ik ben daar in een beetje door geschoten :oeps:
Ik train nu bij de IPO en daar is het geen enkel probleem als iemand tussendoor speelt met een bijtrol hoor.
Ook toen ik bij de KNPV trainde werd er door anderen beloond met balletjes etc., andere honden hadden daar geen oog voor :denken:
Het veld is groot genoeg, althans bij de KNPV vereniging waar ik trainde en ook bij de IPO. :wink:
Het maken van wendingen en het belonen geldt zowel thuis als op het veld, je moet interessanter worden dan de omgeving.
Overigens hoeven ze bij mij niet te volgen als ik ze uitlaat, behalve Marouck tegenwoordig als ik voorbij geparkeerde auto's loop, ze meent dat er onder iedere auto een kat zit. :roll:
Ik kan best begrijpen dat je vanwege je handicap gekozen hebt voor een prikker, maar ik vind je hond daar gewoon veel te jong voor :19: Je moet proberen te voorkomen dat je hond trekt als hij prikkels krijgt (bv. andere hond), probeer het voor te zijn , draai om en loop de andere kant op zonder iets te zeggen. En belonen belonen belonen.......werkt beter als straf (hoewel dat af en toe wel nodig is)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
RLsailer

:ok: ik zo als ik er nu over denk zal ik morgen op het traingsveld blijven als de andere bos werk gaan doen ik heb ff gekeken op je site zal me eerst gaan concentreren op dat ze op mij let en al het andere maar ff late liggen :wink: thxs
RLsailer

en het zal niet van de ene week op de andere week zijn dat ze omdraait
maar even wat anders ik mis 1 ding op jouw site als ik kijk onder de link ik zie ipo Knpv Uv Vzhsph Gg1 Gg2 en dergelijke maar ik zie nergens de B.h.n staan ben je daar niet bekend mee of nooit van gehoord Bond hondendresuur nederland :eek:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

RLsailer schreef:en het zal niet van de ene week op de andere week zijn dat ze omdraait
maar even wat anders ik mis 1 ding op jouw site als ik kijk onder de link ik zie ipo Knpv Uv Vzhsph Gg1 Gg2 en dergelijke maar ik zie nergens de B.h.n staan ben je daar niet bekend mee of nooit van gehoord Bond hondendresuur nederland :eek:
Heb er wel over gehoord maar kan het programma nergens vinden.
Eigenlijk wil ik er ook nog een stuk over jacht bijzetten maar ook daarover is weinig te vinden qua programma's en exameneisen
Groetjes Inge
Afbeelding

RLsailer

nou het kan kloppen dat je er nu niks van kan vinden want ze zijn bezig de site opnieuw te bouwen we hebben zondag 3 oktober weer een diploma certificaat keuring en dan zou ik het de voorzitter is vragen maar hier is alvast een link waar je veel foto's van onze vereniging ziet inclusief de link naar de B.H.N die nog onder constructie is :blah: :mrgreen:
RLsailer

:denken: ja moet ik wel die link mee sturen :smile: http://destreek.biz.tm dus geen www maar kopieren en ff plakken :mrgreen:
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Had de site al eens bekeken.
Ik ben in ieder geval heel erg geïnteresseerd in het programma, komt volgens mij aardig in de buurt van KNPV
Groetjes Inge
Afbeelding

RLsailer

:wink: in veel opzichten wel alleen wij werken met aporteer blokken die bij de haag liggen en bij de A sprog en de breedte sprongen ze krijgen comando over bij het over springen een comando kom voor ze hebben dan het blok geaporteerd en komen ook weer via de zelfde weg terug gaan dan voor de gelijder zitten en geven op comando het blok weer af (als het goed is ) :denken: bij het pakwerk is het bij ons met de pakwerker die op de hond in loopt met zijn arm voor de borst en voor de rest is bijna alles het zelfde we trainen heel veel op appél ik hoop dat waneer de site klaar is alles op de site zetten :zwaai en ik ga nu de hond uitlaten en me proberen te douche en slapen doei
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

scooby doo schreef:het speuren daar ben ik dolblij van dat ik het zo vroeg heb aangeleerd . want mijn hond speurt nu super ! jouw probleem is dat jij alleen maar een hond wilt om er een balletje mee te gooien al de rest is fout en jij wil jouw mening nog eens opdringen aan andere mensen een hond hoeft bij jouw ss niet te luisteren
Nogmaals, jij weet helemaal niks van mij en mijn hond af :wink: Ik heb veel met die hond gedaan en je zal verbaasd zijn over het feit dat ze waarschijnlijk meer kan en beter luisterd dan jouw hond. :pffff: Dus klets niet!
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

scooby doo schreef:het speuren daar ben ik dolblij van dat ik het zo vroeg heb aangeleerd . want mijn hond speurt nu super ! jouw probleem is dat jij alleen maar een hond wilt om er een balletje mee te gooien al de rest is fout en jij wil jouw mening nog eens opdringen aan andere mensen een hond hoeft bij jouw ss niet te luisteren
Nogmaals, jij weet helemaal niks van mij en mijn hond af :wink: Ik heb veel met die hond gedaan en je zal verbaasd zijn over het feit dat ze waarschijnlijk meer kan en beter luisterd dan jouw hond. :pffff: Dus klets niet!
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragverp »

Het enige wat ik mij in deze discussie afvraag =

Waarom RLsailer krijg je de informatie die je hier krijgt niet bij jouw op de club ? of lopen daar geen instructeurs , leden en trainings maatjes rond ? Al de tips die zijn gegeven zijn zo duidelijk zelf ook te bedenken helemaal als het al je 2e hond is . Jammer dat er nog steeds zoveel clubs met methodes werken die al lang overbodig zijn in de meeste situatie's
Gelukkig probeer je in ieder geval iets anders nu , alleen even volhouden en inderdaad zoals Inge zegt de beloningen afwisselen, als jij iedere dag hetzelfde krijgt ga je je ook vervelen .
Afbeelding
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

MARC_S schreef:
daar zou ik maar niet zo zeker van zijn als ik jouw was . :blah: je klets maar wat uit je nek
RLsailer

Ragverp schreef:Het enige wat ik mij in deze discussie afvraag =

Waarom RLsailer krijg je de informatie die je hier krijgt niet bij jouw op de club ? of lopen daar geen instructeurs , leden en trainings maatjes rond ? Al de tips die zijn gegeven zijn zo duidelijk zelf ook te bedenken helemaal als het al je 2e hond is . Jammer dat er nog steeds zoveel clubs met methodes werken die al lang overbodig zijn in de meeste situatie's
Gelukkig probeer je in ieder geval iets anders nu , alleen even volhouden en inderdaad zoals Inge zegt de beloningen afwisselen, als jij iedere dag hetzelfde krijgt ga je je ook vervelen .
hoi ragverp we hebben wel trainings maaten maar echte instrecteurs niet echt die is helaas overleden net voor mijn tijd en die heeft iedergeval wel nog 1 hond mee helpen africhten en die is bij de bhn nederlands kampioen geworden dus vandaar dat ik maar dit medium ben gaan aan schrijfen en wat inge zegt het afwisselen is zeker wat ik ga doen want deze hond wil ik niet kwijt dus zal mischien wel vaker met een probleem aan komen
maar ik ga nu naar de training heb er zin in nieuwe dag nieuwe kansen :ok:
kirsten
Actief

Ongelezen bericht door kirsten »

RLsailer schreef:
Ca Cajuina schreef:
RLsailer schreef:
Ca Cajuina schreef: Nee dat was ik :cheer:
:smile: wel als er ineens een gedaante verwisseling komt :N: van kirsten en dan naar :wink:
ooh dat hoeft toch echt niet hoor ze heeft nog nooit door het scherm heen gebeten :mrgreen:
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

kirsten schreef:
RLsailer schreef:
Ca Cajuina schreef:
RLsailer schreef: :N:
ooh dat hoeft toch echt niet hoor ze heeft nog nooit door het scherm heen gebeten :mrgreen:
echt niet :N: :mrgreen:
kirsten
Actief

Ongelezen bericht door kirsten »

qyan schreef:
kirsten schreef:
RLsailer schreef:
Ca Cajuina schreef: Je hoeft niet van mij te schrikken hoor. Is helemaal nergens voor nodig :neenee:
echt niet :N: :mrgreen:
:H: :O: :O:
RLsailer

:wink: vandaag ben ik met thessa alleen op de club heb met haar veel wendingen gedaan veel pens staafjes gebruik en op zich ging het vrij goed als ik rechts af ga maar als ik dus naar links draai loopt ze dus mooi voor de voeten om dat ze dus te ver voor loopt :mrgreen: buisje aporteeren buisje weggegooit en ze haalden hem op ben nog niet bezig gegaan met mooi voor zitten eerst dan maar het ophalen en afgeven
toen de breedte sprong
:jank: ze nam een aanloop en met afzetten gleed ze net weg dus had niet genoeg snelheid om de overkant te halen en klapte tegen de rand :jank: toen heb ik haar even een half uurtje terug gedaan in de kennel en heb voor de zekerheid de sprong versmalt en ze ging er gewoon weer over gelukkig geen schade opgelopen aan haar :mrgreen:
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

RLsailer schreef::wink: vandaag ben ik met thessa alleen op de club heb met haar veel wendingen gedaan veel pens staafjes gebruik en op zich ging het vrij goed als ik rechts af ga maar als ik dus naar links draai loopt ze dus mooi voor de voeten om dat ze dus te ver voor loopt :mrgreen: buisje aporteeren buisje weggegooit en ze haalden hem op ben nog niet bezig gegaan met mooi voor zitten eerst dan maar het ophalen en afgeven
toen de breedte sprong
:jank: ze nam een aanloop en met afzetten gleed ze net weg dus had niet genoeg snelheid om de overkant te halen en klapte tegen de rand :jank: toen heb ik haar even een half uurtje terug gedaan in de kennel en heb voor de zekerheid de sprong versmalt en ze ging er gewoon weer over gelukkig geen schade opgelopen aan haar :mrgreen:
voor de links en linksomkeert zou je in je linkerhand een pens staafje kunnen houden, of een bal/ bijtrol, zodat je je hond beter kunt leiden en eigenlijk voorkomt dat je hond de fout in kan gaan.
ook zou je met de linksomkeert ipv meteen linksom weer een stapje terug kunnen doen en de linksom met een iets ruimere bocht nemen en dat weer afbouwen als het goed gaat naar gewoon linksomkeert.

oei, was een aardig klapje dus! gelukkig mankeert ze niets en heeft ze er niets aan over gehouden.

gr wendy
RLsailer

voor de links en linksomkeert zou je in je linkerhand een pens staafje kunnen houden, of een bal/ bijtrol,
oei, was een aardig klapje dus! gelukkig mankeert ze niets en heeft ze er niets aan over gehouden.

gr wendy[/quote]
ik denk dat ik het maar bij die ruime bocht houw want als ik een pens staafje bal bijt rol in me handen heb dan blijft ze maar springen want dan wil ze dat hebben :mrgreen: en kan je helemaal niet lopen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”