Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schapen dood gebeten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Angel-eyes schreef:
danja schreef:Waar woon je eigenlijk Malinois in een glazen stulp of zo, want volgens mij waar jij woont is het perfect???? :ok:
Op een onbewoont eeeeeeiland...... :cheer: :cheer: ....was altijd een leuk leidje van kinderen vor kinderen :mrgreen:
:slaap:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:J aprecies hij gaat eraan ja, staat daar dan dat ik hem vermoord of doodschop???Nee toch, maar als het zo moet gebeuren dat het gebeurt....tsja het is dan het een of het ander, als ik me hond zijn leven kan redden met de enige mogelijkheid de andere hond zijn einde, helaas maar ik wil dan het leven van me eigen hond redden, simpel...of schaap in dit geval..dus jij moet lezen wat er staat en niet weer opnieuw speculeren, als een voetballer zegt dat de tegenstander eraan gaat, gaan ze dan ook de tegenstander doodmaken ofzo??? :smile: ....jaja, je snapt er echt veel van :smile:
Lezen en minder speculeren :ok: ........of nee, je hebt gelijk hoor :smile:
veel plezier :slaap:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

malinois schreef:nou
Wat nou joh?!
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:
Wat nou joh?!
gefeliciteerd.... :ok: moet je het wel helemaal quoten he....
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:J aprecies hij gaat eraan ja, staat daar dan dat ik hem vermoord of doodschop???Nee toch, maar als het zo moet gebeuren dat het gebeurt....tsja het is dan het een of het ander, als ik me hond zijn leven kan redden met de enige mogelijkheid de andere hond zijn einde, helaas maar ik wil dan het leven van me eigen hond redden, simpel...of schaap in dit geval..dus jij moet lezen wat er staat en niet weer opnieuw speculeren, als een voetballer zegt dat de tegenstander eraan gaat, gaan ze dan ook de tegenstander doodmaken ofzo??? :smile: ....jaja, je snapt er echt veel van :smile:
Lezen en minder speculeren :ok: ........of nee, je hebt gelijk hoor :smile:
veel plezier :slaap:
Ikke wel ja :smile: :smile: :smile:
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
danja schreef:Waar woon je eigenlijk Malinois in een glazen stulp of zo, want volgens mij waar jij woont is het perfect???? :ok:
Op een onbewoont eeeeeeiland...... :cheer: :cheer: ....was altijd een leuk leidje van kinderen vor kinderen :mrgreen:
Ben je aant slaappc-en :slaap: :slaap: :slaap: :cheer: :smile:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
nee hoor.. maar ik ga wel lekker slapen inderdaad.... :slaap:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Angel-eyes schreef: Op een onbewoont eeeeeeiland...... :cheer: :cheer: ....was altijd een leuk leidje van kinderen vor kinderen :mrgreen:
nee hoor.. maar ik ga wel lekker slapen inderdaad.... :slaap:
Nou je zou zweren dat je dat al deed met al dat gebrabbel :smile: ....maar goed, het is....ZzZzzZzZzzZ....???????? :N: .....brrr...viel effe weg hoor, maar goed waar was ik???Oh ja, uuuuhhhhhhhhh.......oh je, hey die Wil hoe is het??? :mrgreen:
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

Wil de hond schreef:
Wat nou joh?!
zal ik even, wil, ik ben toch in de stemming vandaag. :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef: :smile:
leuke smile he dat je hem 100 x in elk berichtje moet herhalen.... zal wel door je slaaptekort komen...
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Welja joh Lin,

Maar danwel de volle laag graag. :smile:
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

linlin schreef:
Wil de hond schreef:
Wat nou joh?!
zal ik even, wil, ik ben toch in de stemming vandaag. :mrgreen:
.

GRAAG!!! :mrgreen:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef: :smile:
leuke smile he dat je hem 100 x in elk berichtje moet herhalen.... zal wel door je slaaptekort komen...
Nee helemaal niet, je wordt alleen steeds lachwekkender :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:hey die Wil hoe is het??? :mrgreen:
Ik lach me te pletter met al die diepzinnige prietpraat van ons tik-monstertje. :smile: :smile: :smile:
Rob*
Zeer actief

Wil de hond schreef:
Angel-eyes schreef:hey die Wil hoe is het??? :mrgreen:
Ik lach me te pletter met al die diepzinnige prietpraat van ons tik-monstertje. :smile: :smile: :smile:
Ja leuk poppetje is dat he?? :smile: :smile: :smile: :smile: ....vooral als ie gaat rammen, ik kan er geen genoeg van krijgen :smile: :smile: ....en hoppa gaat ie weer rammen hahahahahaha
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

En hoe hard het ook ramt, dat bord voor der knar krijgt het maar niet verrot geramt. :smile: :smile: :smile:
Rob*
Zeer actief

Wil de hond schreef:En hoe hard het ook ramt, dat bord voor der knar krijgt het maar niet verrot geramt. :smile: :smile: :smile:

Gewapend beton denk ik ofzo??Of 5 mm stalen plaat :smile: :smile: :smile: .......effe kijken hoor :19: ....nee blijft gewoon heel, nou wacht maar hoor, haal al mijn ram-vriendjes erbij nu :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: .......... :boos: :boos: :boos: .............verdorie het is nog steeds heel dat bord!!!!!!!!!! :boos: :boos: ........maar we geven niet op hoor :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

danja schreef:Het is weer een discussie geworden, waar we weer onaardig zijn tegen elkaar. :roll:
Welnee joh , was sich liebt dass neckt sich .
Ik ben niet hatelijk tegenover andere honden, maar bij ons in het park lopen zoveel herders rond en 2 daarvan zjn halfwas puppen en de rest volwassen, nou ik wil ze liever niet tegen komen die volwassen herders. Ze hebben allemaal een tik.
Kan best zijn hoor dat die herders bij jou in de buurt allemaal slecht opgevoed zijn en onverantwoordelijke baasjes hebben .

Toch maak ik bezwaar tegen het woord tik . Om te beginnen omdat dit woord altijd wordt gebruikt als het om agressie - problemen van de desbetreffende hond gaat . Maar agressieve neigingen zijn voor een hond op zich volstrekt normaal . Vind je een hond die al van honderd meter afstand op zijn of haar rug gaat liggen en nooit van zich afsnauwt wel normaal b.v ?

In de tweede plaats omdat het meestal wordt gezegd van honden die door hun grootte of kracht angst inboezemenen . En zelden van allerlei kleine hondjes die precies hetzelfde gedrag vertonen .

Ik begrijp het verschil wel hoor , daar niet van , maar toch irriteert het woord tik me in dit verband .
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef: maar toch irriteert het woord tik me in dit verband .
daarom vroeg ik wat bedoel je met tik....
maar goed... daar krijg je dus geen antwoord op... :roll:
Afbeelding
Monique_Nino
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

In elke hond kan een killer zitten.

Ik heb bijna 5 jaar geleden ontzettend veel mazzel gehad (of beter gezegd de schaapjes)

Ik liep in spaarnwoude, met Romy in de wagen (2 weken oud), waar we altijd liepen.
Nooit problemen gehad, hij taalde nooit naar schapen,koeien etc.
Tot die bewuste dag.
Hij rende langs de slootkant (hele brede sloot) en er dus een kudde schapen met hem mee ging rennen aan de andere kant :eek:
Meneer ziet dat en springt de sloot in, zwemt naar de overkant ,klimt op de wal en gaat achter de schapen aan.(terwijl hij altijd de bodem moet kunnen zien, anders gaat meneer het water niet in)
Ik bedacht me geen moment, zette de wagen op de rem en sprong Nino achterna de sloot in en kon naar de overkant waden (water stond tot aan mijn middel)
Achter Nino aanrennen, die stond inmiddels aan de andere kant van de wei.
Alle schaapjes stonden keurig in een hoekje en Nino was ietwat verbijsterd aan de wol van een schaap aan het plukken en weer uitspugen.
Hij deed verder gelukkig helemaal niets!
Maar mijn hart zat in mijn keel, tranen stroomde over mijn wangen, ik was zo blij dat die beesten niets hadden.
Nino op zijn flikker gegeven en meegenomen.
Komen die stomme beesten weer achter ons aan gemekkerd :N:
Dus gauw naar het hek gelopen, want ik ging niet nog eens door die sloot heen natuurlijk.
pffieuw dat was echt een mazzel, want wat als er een schaap gevallen was, of zoals in het verhaal in de sloot gesprongen?

Maar zo'n kans krijgt nino natuurlijk nóóit meer, ik loop nog in spaarnwoude, maar aan de andere kant waar geen schapen zijn :wink:
Ik wil dat nooit meer meemaken.
Afbeelding

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

Zoie wrote:
maar toch irriteert het woord tik me in dit verband .

daarom vroeg ik wat bedoel je met tik....
maar goed... daar krijg je dus geen antwoord op...
En je bent nog ongeduldig ook.
Met tik bedoel ik dat ze ontstuimig zijn en luisteren ho maar.
Als een hond blaft en bijt tegelijk vind ik dit niet normaal gedrag, maar abnormaal(tik).
In de tweede plaats omdat het meestal wordt gezegd van honden die door hun grootte of kracht angst inboezemenen . En zelden van allerlei kleine hondjes die precies hetzelfde gedrag vertonen .

Ik begrijp het verschil wel hoor , daar niet van , maar toch irriteert het woord tik me in dit verband .
Mijn zuster heeft een Rottweiler, waar altijd met scheve ogen naar gekeken wordt, omdat het een Rottweiler is, nou daar heb ik minder problemen mee dan met Herders, wat voor ras dan ook. Als ik zie dat ik met Rottweilers bij ons in het park minder problemen heb dan met Herders. Ze zijn rustig niet zo onstuimig en wat beter bedacht. Die herders zijn net losgeslagen gekken en ik vind ze onberekenbaar. Dat heb ik met andere honden niet ook niet de grote honden en die vertrouw ik bij mijn hondjes. :ok:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

nee gelukkig niet.. maar op de een of andere wonderbaarlijke wijze heb ik nooit maar dan ook nooit last van grote honden (van welk ras ook).... alleen van onopgevoede kleine keffers...
:denken:

Bij ons in het park zijn de kleine KEFFERS beter opgevoed, dan de meeste Grote honden. Volgens mij hebben ze ook nog een brilletje nodig, rennen maar tegen je aan. En lopen de kleine KEFFERS onderste boven. Wie is er hioer nou lomp???? :ok:
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

danja schreef:
nee gelukkig niet.. maar op de een of andere wonderbaarlijke wijze heb ik nooit maar dan ook nooit last van grote honden (van welk ras ook).... alleen van onopgevoede kleine keffers...
:denken:

Bij ons in het park zijn de kleine KEFFERS beter opgevoed, dan de meeste Grote honden. Volgens mij hebben ze ook nog een brilletje nodig, rennen maar tegen je aan. En lopen de kleine KEFFERS onderste boven. Wie is er hioer nou lomp???? :ok:
Ik denk dat jij ook een brilletje nodig hebt , maar goed , laat maar , de herders hebben het gedaan , en alle andere honden zijn zoete lieve gerritjes :wink:
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

jaja. Ik vind het jammer, dat door een paar slechte ervaringen, je een heel ras over 1 kam scheert :wink: als bij jou dat al zo makkelijk gaat :roll:

Zo ken ik iemand uit jou streek, waar jij woonachtig bent, welke niet met zijn vingers van andermans spullen kan afblijven, en bovendien zo verslaafd is als een aap aan de cocaine. Jij ook?
Laatst gewijzigd door Dingo op 07 dec 2004 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Zoie
Zeer actief

Dingo schreef:jaja. Ik vind het jammer, dat door een paar slechte ervaringen, je een heel ras over 1 kam scheert :wink:
Ze heeft het niet over een bepaald ras , ze bedoelt alle herders , van welk ras dan ook . Er loopt nogal wat rond in dat parkje van haar kennelijk .
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Zoie schreef:
Dingo schreef:jaja. Ik vind het jammer, dat door een paar slechte ervaringen, je een heel ras over 1 kam scheert :wink:
Ze heeft het niet over een bepaald ras , ze bedoelt alle herders , van welk ras dan ook . Er loopt nogal wat rond in dat parkje van haar kennelijk .
een geobsedeerde dus.... :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

pfffff dan heb ik het toch wel zwaar hier in huis met 3 van die ontspoorde herders zeg!
Zoie
Zeer actief

Dingo schreef:
Zoie schreef:
een geobsedeerde dus.... :roll:
Laten we zeggen , lichtelijk bevooroordeeld , want we moeten natuurlijk wel aardig blijven tegen elkaar :wink:
Afbeelding
danja
Actief
Contacteer:

jaja. Ik vind het jammer, dat door een paar slechte ervaringen, je een heel ras over 1 kam scheert als bij jou dat al zo makkelijk gaat
Ik trek alleen de slechte over 1 kam, er zijn natuurlijk ook goeierikken, kom ze alleen zelden tegen. :denken:
Zo ken ik iemand uit jou streek, waar jij woonachtig bent, welke niet met zijn vingers van andermans spullen kan afblijven, en bovendien zo verslaafd is als een aap aan de cocaine. Jij ook?
Hoe bedoel je bevooroordeeld. :smile:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

danja schreef:Met tik bedoel ik dat ze ontstuimig zijn
woehahahahahahaha :smile: ik ken inderdaad GELUKKIG geen herder die dat niet heeft....... dat heet een raseigenschap.... en dat gaat prima met grote honden alleen met kleine honden gaat dat inderdaad minder goed.. daarom komen ze hier ook niet met kleine honden te spelen....

nou daar heb ik minder problemen mee dan met Herders, wat voor ras dan ook. Als ik zie dat ik met Rottweilers bij ons in het park minder problemen heb dan met Herders. Ze zijn rustig niet zo onstuimig en wat beter bedacht. Die herders zijn net losgeslagen gekken en ik vind ze onberekenbaar. Dat heb ik met andere honden niet ook niet de grote honden en die vertrouw ik bij mijn hondjes. :ok:
kijk dat wilde ik even horen..... vooroordelen dus....
alle herders zijn hetzelfde... weet je eigenlijk wel hoeveel herdersoorten er bestaan???
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”