dierenfreek schreef:Hoi
Ik vraag me alleen 1 ding af als die honden al in een kennel zaten hoe kunnen ze dan ontsnappen?? als de eigenaar al niet thuis is. Dan denk ik aan 2 optie's 1 de kennels niet goed dicht (wat ik dan maar hoop)
of 2 er is iemand die een hekel aan de hondeneigenaar heefd gehad of aanzijn dieren en de kennels heefd opengedaan zou anders niet weten hoe een hond zelf moet kunnen ontsnappen uit een kennel heb er twee achter het huis staan en hoe gek de honden ook doen ik zie ze deur nog niet openen, maar dat neemt nog niet weg dat ik het voor beide partijen niet leuk vind
groetjes Dierenfreek en Duco
Moet je even kennis komen maken met de mechelaar van onze vrienden!
We hebben in de schuur een kennel gebouwd (voor loge honden), gewoon een standaard kennel. De deur sluit je af dmv een 'pin' in het slot te steken zodat het 'schuifje' niet door bijv. een hondenpoot opzij geschoven kan worden.
Deze mechelaar, tikt dus met haar voorpoot de pin uit het gat en trekt vervolgens met 2 voorpoten de schuif opzij....nu is die schuif net iets te zwaar maar als ze iets sterker zou zijn had ze hem open.....
Ook is het haar gelukt onder de kennel door te kruipen. Er zat wat ruimte tussen het kennelpaneel en de vloer...maar echt miniskuul, het jack russeltje van die vrienden had niet eens het idee daar onderdoor te kruipen.
Wat heeft die mechelaar gedaan: in de hoek zat een klein 'kuiltje', vervolgens is ze op haar zij gaan liggen en heeft ze zich als een slang daar onderdoor weten te hijsen....toen was ze dus uit de kennel.
Zo zie je maar, dat er echt honden zijn die als ze ergens uit willen eruit komen.
Overigens is de kennel nu helemaal afgewerkt, wat beton erbij gestort dus nu komt mevrouw er ook niet meer uit als ze er in zou moeten.