Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vooroordeel of waarheid?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Maar wanneer gaat iemand nou eens de discussie met mij aan over Corgi's? :denken: Is er nou niemand die dat leuke honden vindt? :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:Maar wanneer gaat iemand nou eens de discussie met mij aan over Corgi's? :denken: Is er nou niemand die dat leuke honden vindt? :mrgreen:
Moos speelde als pup veel met een Corgi in A'dam, dat was best een leuke hond :mrgreen:

Verder heb ik er nooit meer een gezien :19:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ik heb vandaag een vooroordeel over de Berner gehoord!!

Ze zijn sloom :mrgreen: Bowie heeft vanmiddag het tegendeel bewezen :pffff:
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:Ik heb vandaag een vooroordeel over de Berner gehoord!!

Zeker van die vreselijke eigenares van dat valse kreng? :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:Maar wanneer gaat iemand nou eens de discussie met mij aan over Corgi's? :denken: Is er nou niemand die dat leuke honden vindt? :mrgreen:
Moos speelde als pup veel met een Corgi in A'dam, dat was best een leuke hond :mrgreen:

Hm, 'best' een leuke hond? Daar overtuig je met niet echt mee :smile:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:

Ja... :cry:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:

Hm, 'best' een leuke hond? Daar overtuig je met niet echt mee :smile:
Nou, haha, ik vond er verder ook weinig van :mrgreen:
Best leuk was ie, maar niet dat ik dacht 'goh, wat een geinig beest is dat'
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Zoek stok! schreef:

Ja... :cry:
:roos:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
:smile:
Nou, verschrikkelijke krengen zijn het niet, laten we het houden op krengen :mrgreen:

Ik zie er niks krengerigs aan :pffff: Vrij puur gedrag.

Anne
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Inge O schreef:
Angel-eyes schreef:
Inge O schreef:heeft hier nou nog niemand een vooroordeel tegen een hovawart :boos: ?!

Zijn maar rare angstige honden.
haha, poging mislukt, rob :smile2: .
dit is geen vooroordeel, maar waarheid, want ze zijn idd vaak té wantrouwend, waardoor het naar angst kan doorslaan. dat is met stip het belangrijkste punt waar bij de fok zou moeten op gelet worden.
'zou moeten', want heel vaak gebeurt dat natuurlijk niet :19: .

Nou ik heb ze gezien op de Hovawart club en de ene is heel anders dan de andere Hovawart, de een leek in sommige situaties zekerder dan de andere hond, ik ken het ras niet verder, maar viel me op dat ze heel nerveus zijn als er vreemde naar ze toe komen, is dat typisch voor het ras?
rotboxer
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door rotboxer »

rottweilers zijn zeker wel dominant honden en het kan mis gaan als ze in verkeerde handen vallen.
en valse rottweiler wil je niet tegen komen haha.
onze rottweiler is wel ontzettend lief maar wel dominant van aard.
ze zoeken niet echt ruzie maar laten ook het kaas niet van hun brood eten.
veder is onze rottweiler super sociaal met andere honden en met mensen.
en dat terwijl ze een aantal jaar alleen op een flat kamertje heeft gezetten.

onze boxer was zeker geen adhd hond ,maar ken er wel een aantal die dat wel zijn :mrgreen:
wel zijn ze erg speels.
onze boxer was erg sociaal en vriendelijk.
maar hoor vaak dat reutjes het niet zo goed met elkaar kunnen vinden.
het zijn ook echte kinder gekken.

bijde rassen spelen wel erg ruw
boxers vooral met de poten slaan en rottweilers zijn vooral gek op ''rugby''
bijde dingen zie ik in Roo terug.
ze kan heel hard spelen.
maar het leuke is met kleine hondjes is ze heel zacht en dus helemaal niet hard.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Rob*
Zeer actief

Inge O schreef:
Angel-eyes schreef:
Inge O schreef:
Angel-eyes schreef:
Zijn maar rare angstige honden.
haha, poging mislukt, rob :smile2: .
dit is geen vooroordeel, maar waarheid, want ze zijn idd vaak té wantrouwend, waardoor het naar angst kan doorslaan. dat is met stip het belangrijkste punt waar bij de fok zou moeten op gelet worden.
'zou moeten', want heel vaak gebeurt dat natuurlijk niet :19: .

Nou ik heb ze gezien op de Hovawart club en de ene is heel anders dan de andere Hovawart, de een leek in sommige situaties zekerder dan de andere hond, ik ken het ras niet verder, maar viel me op dat ze heel nerveus zijn als er vreemde naar ze toe komen, is dat typisch voor het ras?
als je weet dat tot 10 jaar terug de karaktereigenschap 'wantrouwend naar vreemden' zelfs in de rasstandaard was opgenomen, dan zou ik durven zeggen dat het een rastypische eigenschap is. het is natuurlijk niet omdat je een zinnetje uit de standaard haalt, dat je met één vingerknip de hele genetische bagage omgooit.

wat jij dan weer beschrijft is zeker niet het gewenste gedrag, niet vroeger, en niet nu. maar misschien ligt het er ook aan wat jij verstaat onder 'nerveus reageren'. hoe dan ook, dat geldt zeer zeker niet voor alle hovawarten, thank god. maar, als je de omstandigheden redelijk extreem maakt (en dat is toch wel vaak met zo'n testen), dan kan je dat wantrouwen in bijna elke wart weer oproepen, ja. en gedwongen contact met vreemden vinden ze (op een enkele uitzondering na) geen van alle leuk.

nerveus is ook niet het juiste woord, wat ik zag met een test was dat de hond echt compleet overstuur raakte toen hij werd ingesloten en echt alles deed om zich los te rukken.
Rob*
Zeer actief

Inge O schreef:
Angel-eyes schreef:
Inge O schreef:
Angel-eyes schreef:
als je weet dat tot 10 jaar terug de karaktereigenschap 'wantrouwend naar vreemden' zelfs in de rasstandaard was opgenomen, dan zou ik durven zeggen dat het een rastypische eigenschap is. het is natuurlijk niet omdat je een zinnetje uit de standaard haalt, dat je met één vingerknip de hele genetische bagage omgooit.

wat jij dan weer beschrijft is zeker niet het gewenste gedrag, niet vroeger, en niet nu. maar misschien ligt het er ook aan wat jij verstaat onder 'nerveus reageren'. hoe dan ook, dat geldt zeer zeker niet voor alle hovawarten, thank god. maar, als je de omstandigheden redelijk extreem maakt (en dat is toch wel vaak met zo'n testen), dan kan je dat wantrouwen in bijna elke wart weer oproepen, ja. en gedwongen contact met vreemden vinden ze (op een enkele uitzondering na) geen van alle leuk.

nerveus is ook niet het juiste woord, wat ik zag met een test was dat de hond echt compleet overstuur raakte toen hij werd ingesloten en echt alles deed om zich los te rukken.
ja, ok, kan dit dan iets genuanceerder? dit was vast niet wat je daar bij alle hovawarten zag, nee?

en zou dat zo geweest zijn (maar daar geloof ik niks van), dan geeft dat alleen maar aan dat 'hovawartclub nederland' al jaren slecht bezig is geweest.

Ik zeg ook 'de' hond en niet honden, de andere hond was een voorbeeld om te laten zien hoe het hoord, dat was ook om te laten zien hoe een Hovawart hoort te zijn, alleen was het wel zo dat het jammer genoeg vaak voorkomt bij honden die uiterlijk wel aan de raseigenschappen voldoen maar niet het karakter hebben, het leek zo over te komen dat er dus meerdere foute Hovawarts zijn met een minder karakter maar wel met uiterlijke schoonheid, maar dat ze door dit soort tests die werd uitgevoerd juist die "slechte" honden van de fok uitsluiten.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”