Mol schreef:dat zeg je wel dat zeg meer endeel ze hoeven niet meer hun werk te doen dus is het uitrelijk wat op de dag van erkening is uitgegeven niet meer nodig is. karkater en uiterlijk gaan verloren door mensen zoals jij.johan1969 schreef:Ik zeg niet oorsprong verloochenen. En ik bedoel ook niet dat de fokkers in het wilde weg naar een ander ideaal moeten streven (zoals bij de Engelse Bulldog).
Als je nu de Parson Jack Russell ziet, da's een hond die perfect identiek is als de honden van de dominee meer als 100 jaar terug, maar dat betekent niet dat iedere eigenaar er vossen mee moet gaan bejagen of badgerdigging doen.
Nu ja, je snapt wat ik bedoel.
oorsprong en doel worden verlogent.
honden moeten gewoon een slap aftrekseltje zijn van het geen wat ze ooit waren, ze verlogenen hun eigen ras, en het ergste is dat de honden daar niks aan kunnen doen maar mensen die zo redeneren zoal jij en vele anderen in dit topic, en daar kots ik echt werkelijk van,.
mol
Hoeveel rassen zijn er zo veranderd in een showhondje wat niet eens meer kan vervullen wat ie wel ooit kon?
Als ik alleen al de boxertjes zie, in amerika en tsjechie zijn nog echt werkboxers en verder nergens.
De rest kan gewoon fysiek niet meer dat aan wat ze eerder wel konden, dat is zo triest, voor mij is er geen betere allrounder als een boxer mits ie is zoals ie ooit was, maar nu???Een porseleinen en stoere hond die als los zand vast zit....