Waar die belgen ineens vandaan kwamen, weet ik eerlijk gezegd niet meerInge O schreef:het punt van deze opmerkingen ontgaat me totaal - is de situatie in nederland meer of minder erg omdat het in belgië misschien nog erger is? dat was toch niet de startvraag van dit topic? wat duiken de 'nog ergere belgen' hier dan plots op?

Maar wat ik in mijn hoofd had was dit:
Toen ik in Nederland in de Randstad woonde, merkte ik heel duidelijk verschil in hondeneigenaar. In vergelijking tot het platteland waar ik mijn roots had liggen, zeg maar.
Op het platteland zijn de honden, honden. Er zijn hier een hele hoop mensen die hun hond niet veel uitlaten. Er worden hier geen tig euro's besteed aan halsbanden. Nadenken over voer? Kom op zeg, een hond is een hond. Hondenjasjes zie je hier niet, echt niet. Een hond meenemen als je ergens heen gaat

In de Randstad zijn honden nogal eens godjes. Of statussymbolen. Of ze passen mooi bij het interieur.
Ik zal het wel weer helemaal fout verwoord hebben, maar vind er nogal een verschil in zitten tussen de gemiddelde (jaaaaa, gemiddelde, niet iedere

Kom ik weer met mijn tante. Die heeft geen geld tekort, de verhalen over broodfokkers vind ze allemaal heel erg naar. Maar ze wil een JR, en ze ziet niet in waarom ze daar 800 euro voor moet betalen terwijl ze een JR ook voor 300 euro kan krijgen. Mijn ouders heb ik denk ik nooit verteld wat Saar en Miep gekost hebben. Niet dat ze dat zouden gaan veroordelen of ons voor gek verklaren ofzo, maar ik weet zeker dat er gelijk door hun hoofd schiet "daar kunnen wij 2 nieuwe fietsen voor kopen!"