Eigenlijk is het meeste al gezegd, maar aangezien ik dacht (stommmm!) een zinnig gesprek met je te voeren en je gewoon maar een gedeelte uit mijn hele verhaal uitpikt en dáár dan zeer verregaande en onzinnige conclusies uittrekt, toch maar een reactie die eigenlijk al genoemd is: er is geen standaard 'buitenlandse hond', net zoals er geen standaard 'Nederlandse hond is'.bauke schreef:.Stang schreef:Via een stichting, maar nooit is er meer contact met mij opgenomen hoe het gaat. Slechte zaak vind ik.
Ik heb dus ook geen hond die sociaal erg goed is, behalve dan met andere honden want daar is hij enorm sociaal mee, maar met mensen en kinderen is het een halve ramp ook nog na 4 jaar. Dit is een voorbeeld van een hond die nooit zomaar weggehaald had mogen worden en zonder duidelijke informatie ergens geplaatst had mogen worden
Dat is inderdaad niet goed en als je geen goede begeleiding krijgt, dan kunnen ze tòch hier dus in de asiels terecht komen.
Ik ben ook honden tegengekomen, die óok nog , buiten al het stadsleven van trams , bussen , kinderen, enz ,
ook nog voor andere honden bang waren.
Mensen moeten wéten dat het niet meevalt , om een hond van de stilte daar, naar een drukke stad mee te nemen.
Er loopt hier een man rond met een "buitenlandse hond" , maar die luistert absoluut niet, en moet maar steeds aan de riem, hij loopt altijd weg, het zwerversbestaan zit er nog helemaal in.
Via de stichting of niet, meestal is het uit een impuls van "zielig".
Als er een hondje blaffend en bang ons tegemoet komt, is het vaak : "eentje nèt uit het buitenland"
En hoelang hebben deze mensen er dan nog geduld voor over?
Moritz is toevallig een bange hond, dat zegt totaal niets over andere buitenlandse honden die in de 'stilte' (????) zijn opgegroeid. Overigens is Moritz gevonden in de straten van Athene, dus ook niet echt 'de stilte' te noemen.
Maar goed, het is werkelijk bizar hoe jij alles veralgemeniseerd en nadat ik dus een serieuze poging heb gewaagd (ach, je weet het nooit.... wie weet) blijft het ook bij deze ene serieuze poging.