Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door Paisley »

Manu schreef:Dos is er ook nog maart kort hè, misschien jat ze volgende week wel je kasten leeg.
Wel gek dat ze stijf is, zo oud is ze nog niet toch? Misschien heeft het er ook mee te maken dat het hier best koud is? En dat i.c.m. meer beweging.
Een beetje verzuring kan.
Dos heeft toch Leishmania?
Leishmania worden honden heel stijf van en gaan snel oud ogen door hun stramme manier van doen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

@Manu, volgens mij gooien ze in Spanje dingen naar honden uit Auto's of de hondenvangers stormen uit auto's en vangen dan straathonden. Want Bas was ook echt totaal para als ergens mensen in een auto stil stonden. Durfde er niet langs of wel maar dan kromme rug, staart tegen de buik en erlangs sprinten. Van Bas is bekend dat ze gevangen is met haar pup. Ze zwierf en is dus niet ingeleverd. Ik weet bijna zeker dat het daar van komt omdat een lege auto haar niet boeit maar een startende of een met mensen erin nog steeds een gelukkig mildere maar wel nog reactie geeft.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Nog steeds niet zichtbaar hier.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik kan het filmpje nog steeds niet zien Frolic: iets met auteursrechtenschending :-(
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

Paisley schreef:

Dos heeft toch Leishmania?
Leishmania worden honden heel stijf van en gaan snel oud ogen door hun stramme manier van doen.
Heb niet alles gelezen maar voor kennen jullie dit http://www.nmlhealth.com/p,58,1821/Phyt ... -pony.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik gebruik dit voor mijn spanjaard met LM en het werkt super (wel in combinatie met een onderhoudsdosering alopurinol)
Mijne had geen LM bij aankomst uit Spanje (nou wel drager dus) maar kreeg later de symptomen (die ik herkende want ik had al ervaring met een chihuahua die het ook kreeg) heb haar na bloedafname meteen op een vrij hoge dosering alopurinol gezet (die ik dus had vanwege de chi).
Judy begon met kale randjes om de ogen en op de neus maar werd ook misselijk en ging kreupel lopen.
Met mijn pro verse dierenarts overlegt en ze krijgt Barf (kreeg ze al) en met regelmatig probiotica en visolie om de weerstand hoog te houden (vooral ook het vers voeren dus zou zelf wel zo snel mogelijk overstappen) en de micro comp die het lichaam sterker maakt en minder prettig voor die parasiet. Bij de volgende test waren haar bloedwaarden weer normaal (zelfs boven verwachting van de Dierenarts) wel ook de alopurinol gebruikt natuurlijk.
Geprobeerd dit helemaal af te bouwen maar dan wordt ze misselijk ze krijgt nu 2 of 3 tabletjes per dag (ze is 21 kg) en dan gaat het goed.
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Je tweede video is privé.
Afbeelding
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

:cheer: :cheer:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ohhhh fijn Frolic!! Ze zijn ook wel heel heel erg leuk samen he :I:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vind het net als Manu en Uma een perfect stel. Wat fijn voor deze spaanse schone dat ze ook haar ideale man (en thuis) gevonden heeft! :cheer:
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Vriend en Pippi zijn inderdaad ook al zo'n heerlijk stel! :D
-Lilo- schreef:Ik lees alles, maar reageer niet zo vaak. Nu wel ff, niarla raakt me zo :I: ik vind het een superleuk hondje om te zien en hoe je haar beschrijft redpassion is het net Lola. Blijft ze bij jullie? Ik kan je vertellen dat ze dan héél diep onder je huid gaat zitten met iedere stap vooruit die ze maakt ;)

Het zou niks voor hier zijn omdat ze precies is zoals Lola, die twee gaan niks aan elkaar hebben, maar als ik Lola niet had gehad dan was niarla toch wel onderwerp van gesprek geweest hier.

Ik ben benieuwd hoe ze zich ontwikkelt komende tijd!

Enne, als die wandeling op het leesten is, mogen er dan ook niet-AAF Spanjaarden mee? :engel:
Ze is ook echt geweldig. :I:
Maar het is niet de bedoeling dat ze blijft... Van mij mag het direct, maar ik ben niet de enige die er iets over te zeggen heeft en ik heb heel plechtig moeten beloven dat het tijdelijk is omdat Tonnie me al langer kent dan vandaag. :lol1: En hoewel ik al dol op haar ben weet ik dat ik er ook vrede mee zal hebben als ze naar een heel fijn huisje gaat. Ik merk nu hoe flexibel en sterk ze is, dat kan ze wel aan. Maar als Tonnie er zelf mee zou komen dat ze mag blijven zeg ik geen nee. :engel:

Ik ben net naar het Leesten geweest. Dat is weer helemaal afgezet èn er is heel veel gekapt, dus op veel stukken is er nu wel behoorlijk overzicht op de honden. Dat lijkt me dus wel een optie voor de AAF-wandeling (en wat mij betreft ook voor anderen die mee willen ;) ).
En ik ben vreselijk trots op de honden! Er waren ook wat routes verandert, dus mijn ronde werd onbedoeld wat langer maar Niarla hield het goed vol. En een lol dat ze had! Ik werd een paar keer flink gelanceerd aan de andere kant van de flexi. :mrgreen: Ze maakt nu lekker gebruik van de hele lengte van de lijn en snuffelt en rent vrolijk rond. Uiteraard zijn er ook wel spannende momenten, maar niets wat niet te overzien is. Op een gegeven moment kwamen we op een kruising waar meerdere paden bij elkaar komen en werkelijk uit elk pad kwamen mensen met (veel) honden. Dat was haar toch wel iets te veel van het goede en toen gingen de hakken (letterlijk) in het zand. Ik ben even omgedraaid zodat ze het op een -voor haar- veilige afstand kon gadeslaan en toen heb ik Pim er bij geroepen (Saar was kwijtgeraakt in het tumult :mrgreen: ) en zijn we er samen langs gelopen. Met de staart tussen de beentjes, maar als ik er flink de pas in houd en Pim er veilig naast loopt lukt het toch wel.
Verder stonden er twee mensen vrij luidruchtig midden op een pad met elkaar te praten, inclusief wilde handgebaren. Dat vond ze ook eng. Ik heb maar even gevraagd of we wat ruimte mochten omdat 'mijn' hond wat angstig is en dat deden ze gelukkig. Weer even vanaf een afstand laten kijken en laten verwerken, en dan is het goed.

De rest van de wandeling was relaxed en vrolijk, ze heeft steeds meer oog voor Pim en Saar en de omgeving en zit minder aan mij geplakt. Ik heb een paar keer met tranen van ontroering in mijn ogen gestaan, zo heerlijk om haar te zien genieten en ontspannen!
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dit topic vind ik echt heerlijk om te lezen, heb dan ook elk bericht van begin tot eind gelezen :D Alle ervaringen, hoe goed het met ze gaat, de groei die de honden maken, vinden van nieuwe huisjes, de tegenslagen, de problemen. Echt alles bij elkaar maakt dit een erg mooi topic!

En stiekem heb ik een enorm zwak voor Niarla. Gelukkig ben ik niet de enige zag ik al :P Maar vind haar echt mooi en haar uitstraling van wat ik kan zien op foto's echt Wauw! Prachtig om te zien dat ze zo op haar plek is nu en zoveel groeit, dat beloofd een prachtige toekomst voor haar!

Wilde ook nog even terugkomen op het stijve. Natuurlijk kan het meerdere oorzaken hebben. Het weinige bewegen, mogelijk ook de LM. Maar eentje die ik nog niet genoemd zag maar mogelijk ook zeker van goede invloed kan zijn is de spanning bij de honden. Voor alle honden is het best een heftig iets die reis en nieuwe omgeving etc, dat gaat gepaard met angst en spanning. Bij de ene hond meer dan de andere en ze uiten het ook anders. Maar wat daar zeker bij kan komen kijken is dat ze door de onzekerheid en spanning hun lichaam veel meer in gespannen houding houden. In plaats van lekker losjes lopen en staan zie je vaak dat ze met net wat meer spierspanning lopen en staan. Dit kan ook weer zorgen voor spierpijn en vooral stijfheid.

En dan wil ik nu alleen nog even zeggen: Blijf lekker allemaal updates plaatsen met vooral veel foto's, verhalen en ervaringen! Ik blijf dit topic volgen! :D
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Vandaag mocht Mila wandelen met Rataplan: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=297895
Wat een heerlijk dier is het toch, die Rataplan! Hij is volop zijn nieuwe wereld aan het ontdekken, aan het genieten van de wandelingen, heel open tegenover al het nieuwe wat hij tegenkomt, en bovenal zo'n lieverd :I:
Zo mooi om te zien hoe makkelijk deze honden zich eigenlijk aanpassen. Als je Rataplan in huis ziet, zou je totaal niet denken dat hij dat leven pas twee weken kent.

Vandaag heeft ook Roxy haar nieuwe baasjes ontmoet :cheer:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Aura's dag:
Te beginnen bij het laatste p&p rondje gisteren, we waren net de hoek om we een kat in het veld zagen. Nou, dat was wat. Aura's hele houding veranderde opslag, kop omhoog, staart omhoog, als ze los was geweest, was ze er achteraan gegaan :lol1: . Dat ging lekker niet, maar het had wel een zeer positieve weerslag op de rest van het rondje, lekker gaan, staart hoog, snuffelen, 2 x plassen, waarvan 1 keer met een poot omhoog :80: .

Vandaag begon de dag om half 7, de heksenkinderen werden vroeg wakker vandaag. Geen probleem, dan komen ze tussen ons in, kleutertv voor de oudste aan en verder slapen. Alleen hadden de honden ons ook gehoord en Pol liet dat weten ook, die is het er nog niet helemaal mee eens dat hij beneden moet slapen. Vriend heeft dus maar de deur opengezet en jawel hoor. Pol voorop, die dook lekker in zijn mandje naast ons bed en Aura kwam erachteraan. Voor haar hebben we geen mandje op de slaapkamer want de bedoeling was of is :hmmm: dat ze daar niet komt. Niet getreurd dacht Aura, op bed kan ook, en zo hebben we nog even heerlijk uitgeslapen, met een volkomen ontspannen, diep slapende hond tussen ons in.

De eerste wandeling van vandaag ging redelijk. Aan de ene kant heel goed, je ziet duidelijk dat Aura de omgeving begint te kennen en wat vertrouwen krijgt. Ook de flex wordt minder eng, dus vandaag hadden we er voor haar ook 1 en ze heeft de extra ruimte ook benut. Aan de andere kant waren er meer schrikmomenten, de kinderwagen die over wat steentjes rammelt, vriend die wat onhandig met de 2 flexen klooit. Het was goed te zien dat hij een paar dagen niet mee wandelen is geweest (ziek geweest), ze vertrouwde het niet helemaal bij hem, eigenlijk hoe ze een paar dagen geleden ook op/met mij reageerde.

Op vriend reageerde ze sowieso vrij sterk vandaag, hij ging naar buiten, de kippen voeren en toen hij weer naar binnenkwam, schoot ze helemaal in de stress. Gelukkig herkende ze hem wel toen hij riep en ging ze toch naar hem toe voor een knuffel.

De middagwandeling was heerlijk! Een vrolijke ontspannen Aura die lekker snuffelend en struinend de hele lengte van de flex benutte. Zelfs 3 auto's achter elkaar op het smalle zandpad konden haar niet van haar stuk brengen, heel even het staartje lager, even kijken, maar meer niet. :cheer: Knap ding :I: .

Ik heb zomaar het idee dat ze gisteren heel druk geweest is in haar koppie en dat we het resultaat daarvan vandaag gezien hebben. Vooral vanmiddag was ze zo heerlijk ontspannen, ze schrok er zo nu en dan zelf van. Ze trok zelfs een kort sprintje achter een paar eenden aan, gekke truus.

En nu ligt ze zo:

Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Wat fijn Kipo!
En lief dat ze zo in coma valt op jullie bed :I:

Leuk dat Rataplan het ook zo goed doet. Ook al zo'n leuk hondje, echt een boevenkop zit erop.

Uma is vanavond meegeweest naar Sulluna in huis en deed het echt keurig. Ze lag eerst onder tafel, veilig bij mijn benen maar ging uiteindelijk iedereen langs voor knuffels. Haar vriend zat in de woonkamer, ze wilde zo graag kijken maar dat durfde ze nog niet zo goed.
Wel al een mijlpaal want ze klom bijna op schoot bij een vreemde. En mevrouw heeft nu haar eigen 8m flexi. Daar is ze wel ontzettend blij mee. Nu kan ze zij aan zij met Manu lopen en poezen zoeken :lol1:
miriam
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Ongelezen bericht door miriam »

Wat goed al zeg. Ze heeft echt haar plekje gevonden :cheer: :I:
Afbeelding
Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Samen slapen :I:

Afbeelding
kipo
Zeer actief

de wandeling van vanochtend:
Eerst onder die enge brug door, gaat steeds beter, maar een beetje ongerust is ze nog wel.
http://youtu.be/EGu-dQCSXl8

Even naar de eendjes kijken:
http://youtu.be/RnxohIaZbzs

En dan haar favoriete stukje van de wandeling:
http://youtu.be/M1C-p1SbVRM
DeDiana
Zeer actief

Leuk om te zien kipo, ze is echt nog volop aan het ontdekken hè!
De 'enge brug' gaat al heel goed, dat is over een week vast helemaal prima. :ok:
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Leuk die filmpjes Kipo! :E:

Gisteren niet zulk fijn nieuws gehad, dus even met de honden gaan lopen om af te koelen. :P
Ongeveer een uur gelopen, Dos vond het heerlijk! Was een kilometer of 4 schat ik.
Mark kwam ook even, ik had even iemand nodig om tegen aan te zeuren. :pffff: Dos ging hem, net als Jade en Bleza, gezellig en enthousiast begroeten. Ze ging wel vrij snel weer op haar rug liggen om geaaid te worden. :mrgreen: Jade stond eromheen te dansen, en dat vond ze ook allemaal prima.
Op een gegeven moment waren Bleza en Jade aan het spelen, Dos lag op de grond, en ze liepen bijna over haar heen, dat vond ze (terecht) niet zo'n succes en toen heeft ze ook even gegromd. Verder is er nog geen onvertogen woord gevallen. :cheer:
Naar mijn idee heeft ze veel steun aan Jade, maar andersom ook.

Ik heb het idee dat ze wat last van haar gebit heeft en daarom haar brokken niet graag eet. Zal maandag samen met Diana eens even goed kijken, want ze vindt het niet zo leuk. Met melk en yoghurt erover is het zachter en eet ze makkelijker natuurlijk. Harde snacks wil ze ook niet, alleen de kleinere en zachtere dingen. Ze begint wel dingen uit te testen, heel voorzichtig, maar is ook makkelijker te corrigeren indien nodig. Voornamelijk als ze op de bank wil en dat even niet kan of mag op dat moment. De bench gaat ze niet in, behalve als ik haar (uiteraard volle :mann: ) voerbak erin zet, dan wandelt ze er zo in. Dom is ze niet. :mrgreen:

Zo af en toe is ze toch wel wat onzeker merk ik. En dat mag ook. Sterker nog, ik vond het vreemd dat ze zo heerlijk stabiel was. Gisteravond tijdens de lange wandeling kwam er ineens een grom heel diep uit haar keel, en ik heb haar voor het eerst horen blaffen. Wat bleek nou, die ene vuilnisbak was toch wel heel vreemd. De ander vuilnisbakken waar wel langs waren gelopen niet. Waar het aan lag? Geen idee. Ik heb de vuilnisbak even geaaid, haha, :LOL: en toen was het goed en stond ze weer te kwispelen en snuffelde ze gewoon rustig.
Het bruggetje over de sluis vond ze ook niet eng, daar zijn we zondag ook overheen gelopen en ook toen keer ze niet op of om.

Daarstraks ben ik even met de honden langs een kennisje gelopen, haar zoontje van 6 is gek op honden en hij had een foto van Dos gezien. Hij wilde haar graag een keertje komen aaien. Met wandelen kwam ik langs hun huis, dus heb maar even aangebeld. Jochie is autistisch, dus was benieuwd of Dos anders zou reageren dan op andere kinderen, maar dat was totaal niet het geval. Ze heeft staan knuffelen met zowel de man, de vrouw en beide kinderen. Uiteraard werden er ook weer kusjes uitgedeeld. :engel:

De jeuk is inmiddels een stuk minder. :cheer:

Voor de mensen die ervaring hebben met LM, is het vanwege alle veranderingen, eventuele verminderde weerstand etc. slim om de AP een weekje langer te geven?
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Marcel.s
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcel.s »

moosje schreef:

Voor de mensen die ervaring hebben met LM, is het vanwege alle veranderingen, eventuele verminderde weerstand etc. slim om de AP een weekje langer te geven?
Zou ik zeker doen, ikzelf geef altijd een dagelijkse (onderhouds) dosering, dan kun je toch makkelijker spelen met een dosering. En zoals ik eerder zei de Micro Comp......... misschien iets voor de stichting om eens uit te proberen. Weet dat ze toen op het buitenlandse honden forum ook goeie resultaten hadden.
Wij zijn een week naar Oostenrijk geweest en de lange rit en de vreemde omstandigheden zijn ook weer stress dus heeft ze een hogere dosering gehad. Nu kan ik het bij haar snel zien want ze wordt misselijk.

En ik zou haar ook gewoon overzetten op kvv evt met extra probiotica om de weerstand nog even op te krikken (alles draait om de darmweerstand ;-) )
Fonzie, Judy, Didi & Chico + 5 katten
https://www.facebook.com/MiepshusetHoliday/
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Wat liggen ze lief samen Marloes_2406! :I:

En Kipo, leuk om die filmpjes te zien. Is straks helemaal leuk om terug te zien als ze weer wat langer bij jullie is.

Coos is weg! Stil hier hoor haha. Ben heel benieuwd hoe het gaat daar!
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ze liggen samen op de bank! Jade en Dos deden dat al wel, maar Bleza en Dos nog niet. En nu wel. :E:
Afbeelding
Afbeelding

kipo
Zeer actief

DeDiana schreef:Leuk om te zien kipo, ze is echt nog volop aan het ontdekken hè!
De 'enge brug' gaat al heel goed, dat is over een week vast helemaal prima. :ok:
Dat denk ik ook wel, verkeer vindt ze sowieso minder eng dan ik verwacht had. Onverwachte geluiden en dicht langs objecten (ook huizen) lopen is veel enger dan een auto.
Vanmiddag hebben we samen door een weiland gehold, zij en ik. De eerste keer liep ze naast me, maar daarna riep ik haar vanaf het einde van de flex en heeft ze echt stukjes gehuppeld (rennen wil ik het niet noemen, daar ga ik niet hard of ver genoeg voor), ze vond het echt leuk, maar ik werd er weer even op gewezen hoe slecht mijn conditie is :ugh:
marloes_2406 schreef:Samen slapen :I:

Afbeelding
Heej, die foto zag ik vanochtend niet :denken: . Wat lief :I:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Heerlijke foto's allemaal :I:
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Ik reageer inderdaad ook niet zoveel hier, maar lees met plezier mee! wat doen de honden het goed zeg.
Sanner schreef:Coos is weg! Stil hier hoor haha.
Top dat je Cosette hebt willen opvangen, en haar daardoor een gouden mandje hebt laten vinden! :ok:
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

In de Facebookgroep Adoptanten en opvanggezinnen Animal Aid Foundation is een poll geopend voor een gezamenlijke wandeling. Natuurlijk zijn ook belangstellenden welkom om mee te wandelen! Ben je nog geen lid van de groep, meld je dan aan bij de groep https://www.facebook.com/groups/752739908167223/ om deel te nemen aan de poll. :D
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

:wachten: zeg waar zijn de ontbijt updates?
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Hier Safari:

Dos had gisteravond een ongelukje. Nou ja, niet echt eigenlijk, want het lag netjes op de mat.
Ik was boven toen het gebeurde en toen ik beneden kwam en het merkte heb ik het gewoon opgeruimd, verder geen aandacht aan besteed.
Daarna gaan wandelen, buiten nog eens flink gepoept. Laatste beetje wilde niet echt, en was wat dun.
Toen het er eenmaal uit was was ze zo opgelucht dat ze even compleet gek werd. Draaien, springen, rennen, gek doen. Dat heb ik nog niet eerder gezien. De verdere wandeling was ze zo vrolijk. Ze had ook heel veel aandacht voor mij ineens. En ik had niet eens koekjes bij me.
Afbeelding

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ah Dos moest zeker erg nodig :wink:

De site is geupdate. Er staan meer foto's en filmpjes op. Ook de honden die in de opvang zitten of komen staan erop.
Tips zijn welkom :wink: http://animalaidfoundationuk.weebly.com/
Paisley
Zeer actief

Valerie schreef:Ah Dos moest zeker erg nodig :wink:

De site is geupdate. Er staan meer foto's en filmpjes op. Ook de honden die in de opvang zitten of komen staan erop.
Tips zijn welkom :wink: http://animalaidfoundationuk.weebly.com/
Beheer jij ook de site van dierensteun la vida?
Ik vind de informatie die bij de honden staat gegeven echt heel sumier. Als ik bijvoorbeeld kijk bij Tisbee, dan zie ik helemaal niet wat voor hond het nou eigenlijk is, behalve dat ze kalm is. Ik denk dat je veel meer geïnteresseerden krijgt wanneer je uitgebreid vertelt hoe ze het doet bij haar opvanggezin.
Is ze zindelijk, vocaal ingesteld, kan ze alleen zijn, kan ze met kinderen, andere huisdieren, hoe is ze met bezoek, aan de lijn, kan ze los, hoe is ze met vreemden op straat, etc etc.
De kracht van buitenlandertjes in nederlandse adoptiegezinnen is juist dat er al heel veel bekend is over hun gedrag als huisdier, maar als dit helemaal niet gecommuniceerd wordt naar potentieel geinteresseerden, denk ik dat je heel veel reacties misloopt.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”