Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondeneigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Reini schreef:
Zoek stok! schreef:
Reini schreef: Dit is exact de reden waarom ik al maanden niet meer op de hei kom waar ik voorheen altijd met veel plezier liep. Groepjes mensen zitten op de bankjes, de honden worden niet meer in de gaten gehouden en tussen die honden zitten er twee die Vegas en mij iedere keer dat we ze tegenkomen lastigvallen zonder dat iemand er wat aan doet.
Maar vind je mij dan ook fout als ik op een bankje in de Soesterduinen zit? Ik laat Bram dan ook gewoon rondhobbelen. Ik houd hem wel in de gaten, maar hij heeft nooit problemen.
Je schrijft zelf al dat jij Bram in de gaten houdt :wink: en ik weet dat jij Bram niet bij andere honden laat aanklooien. Jij roept Bram ook bij je als een aangelijnde hond in de buurt komt als jij op het bankje zit, dat is een heel verschil met mensen die op een bankje gaan zitten, gaan zitten beppen :blah: en niet meer weten wat hun hond uitvoert.

Het gaat mij puur en alleen om de honden die doelbewust ruzie komen zoeken. Zoals jij weet ga ik ook gewoon met aangelijnde Vegas bij de Kiosk zitten en dan kunnen honden best naar hem toekomen :ok: Als ik het te druk vind worden, of ik zie een baas/hond combi die ik niet vertrouw, dan ga ik weg.
Ik denk 'ik vraag het toch even' :wink:

En ja, zoals ik eerder al aangaf, ik zie idd het slechtste van hondenbazen als ik met jou loop. Ongelofelijk hoe mensen hun reu maar om Vegas laten heendraaien met ruziezoekerige houding.

En ik weet ook dat jij helemaal geen problemen hebt met honden die even komen buurten. Het gaat echt om honden die problemen zoeken en waarvan de bazen het totaal laten afweten.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Zoek stok! schreef: Ik denk 'ik vraag het toch even' :wink:
Ik ben echt gefrustreerd en dan worden uitspraken minder genuanceerd/gedetailleerd dan dat je eigenlijk bedoeld misschien :mrgreen: Maar nee, ik zou van jou (en daarmee ook Bram) geen last hebben als ik jou niet zou kennen. Op de eerste plaats al omdat Bram geen ruziezoeker is en op de tweede plaats omdat jij hem in de gaten houdt en hem terug zou roepen als iemand anders last van hem zou hebben.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Ach, afgelopen zondag ochtend ook zo;n gevalletje: we lopen in het bos op een ruim graspad van een meter of 10 breed. Er komt een meneer met twee chocolabjes. Ik pak Yentie op en loop een eindje voor Tim uit, die Toby beet heeft. Allebei lopen we zo ver mogelijk aan de andere rand van het gras tegen de bomen zodat de meneer de honden rustig bij zich kan houden en door kan lopen. Ik roep nog: meneer wilt u de honden bij u houden, mijn honden zijn niet aardig. Ja, zegt die meneer, ik zie het.
Maar in de tussentijd komen ook de labjes aangeslopen en aan hun houding kon je duidelijk zien dat ze lekker dominant kwamen doen. De meneer zegt niets en denkt blijkbaar dat ie zo langs ons kan lopen. De labjes sprinten richting Tim en Toby en een van de labjes duikt dus in Toby. Die dat niet pikt en direct die hond afstraft. Terwijl hij aan de korte lijn zit, dus ook niet zo dat de labjes niet om hem heen konden. Het andere labje komt direct naar mij toe en wil opspringen naar Yentie, Dus ik geef een brul en gelukkig bedenkt die hond zich.
Tim zegt tegen die man: hou je honden bij je, zie je nou wat er gebeurd?
Waarop die man zegt: ja, duhh dit is het bos hoor (blijkbaar was de boodschap dat het bos volledig vrij is van regeltjes en ook normen)
Ja, zegt Tim, het is het bos en de honden horen hier vrij te lopen op wegen en paden, onder appel. Ja, bedankt, zegt die man, sarcastisch.
We zijn meteen doorgelopen en hebben ook niet gekeken of de aanvallende lab wellicht gaatjes had. We hadden het helemaal gehad met het gedrag van de baas. En die lab was twee keer zo zwaar als Toby dus echt iets ernstigs kan er niet zijn.
Maar is het nou zo moeilijk? Om je honden commando te geven dat ze door moeten lopen en niet mogen sodemieteren bij andere honden?
Echt, die man deed er helemaal niets aan, het moest blijkbaar maar kunnen.

Maar goed, het is een never ending story. We raken er al aan gewend. Ik ben steeds beter geworden in het wegbrullen van andere honden.
Ongelukjes kan niemand wat aan doen: twee honden die toevallig tegelijkertijd om de hoek van een bosje komen, dat soort dingen, tja, maak ik me niet echt boos over. Maar het bewust niet optreden van de baasjes, dat is echt om nijdig over te zijn.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Dorien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dorien »

Ik weet precies wat je bedoeld.
Een van de redenen dat ik dus op zondag niet meer naar een bos kan gaan. Welk bos dan ook, mensen zijn zo laks en ongeinteresseerd in hun hond als ze aan het wandelen zijn.
Een tijd geleden liep ik toch op zondag in het bos. Overal om me heen kijkend bij elk kruispunt en elke bocht of ik niet een andere hond zag, totdat ik dus een hond ontdekte. Ik floot Shanu bij me, lijnde haar aan en liep door. De andere hond rende wat in de buurt en kwam steeds dichter bij ons en Shanu begon al aardig te flippen. Nog steeds geen eigenaar te bekennen. Eindelijk kwam daar dan een man, vrouw en kind in de kinderwagen te voorschijn. Ik vroeg hen of ze hun hond bij zich wilden roepen, omdat mijn hond niet bepaald aardig is tegen andere honden. Zeggen ze 'Oh, maar die van ons ook niet.'
Nou, op dat moment was ik te perplex om te reageren, maar wat een idioten. En ze zijn helaas niet de enigen...
Groet,
Dorien
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Het meest asociale wat ik ooit gezien heb was een roedeltje van 3 honden die allen voorzien waren van zo een kersthalsband met verlichting. Dat ze van zo een halsband waren voorzien scheen een vrijbrief te zijn dat deze honden er nu helemaal alleen op uit mochten in de wijk. Geen baas bij te bekennen, ook niet heel ver weg.

Nog een ergernis trouwens zijn de hondjes die er met kleine kinderen op uit worden gestuurd. Die zien totaal het gevaar niet en lopen op elke hond zo af met hun hondje. Hier in de buurt liep een poosje terug zelfs een ventje van 8 regelmatig met een Amstaff.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Vandaar dat ik dus gewoon wat vroeger en later loop en als er hier in de buurt honden los lopen die mijn kant op komen roep ik gewoon KENNELHOEST en dan zijn de eigenaren ineens bijzonder vlot :mrgreen:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:
Misschien dat dat bij Nanna ook meespeelt: Haar teckels hebben een beer van een bodyguard.. natuurlijk hebben hun nooit problemen
:wink:
Mijn teckels zijn teven en die hebben sowieso wat minder problemen dan reuen. Bovendien zijn ze maar héél matig in andere honden geinteresseerd; als die komen snuffelen dan gaan ze even op hun kont zitten en dat was dan dat.
De "bodyguard" gelooft het wat dominant doen met andere honden ook wel. Hij straalt helemaal uit dat ie een softie is en geen reu die nou eens met opgeheven staart naar hem toekomt om het effe uit te zoeken.
Ik denk niet dat zijn grootte een rol daarin speelt, zien honden dat überhaupt wel? In de zin dat ze daar rekening mee houden?
Ik heb in het verleden een ierse wolfshond gehad,herplaatser dus al volwassen toen hij kwam :wink: , en toen ik daarmee voor het eerst wandelde in een park waar ik altijd iemand met een ridgeback tegenkwam ging die kruipen toen hij de ier zag.
Normaal was dit een pittige hond die regelmatig op een reu dook en ik kan toch niets anders bedenken dan dat de grootte van mijn ier hem daartoe deed besluiten want die straalde niets dominants uit en was prima met andere honden ,zowel reu als teef.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Remco schreef:Het meest asociale wat ik ooit gezien heb was een roedeltje van 3 honden die allen voorzien waren van zo een kersthalsband met verlichting. Dat ze van zo een halsband waren voorzien scheen een vrijbrief te zijn dat deze honden er nu helemaal alleen op uit mochten in de wijk. Geen baas bij te bekennen, ook niet heel ver weg.

Nog een ergernis trouwens zijn de hondjes die er met kleine kinderen op uit worden gestuurd. Die zien totaal het gevaar niet en lopen op elke hond zo af met hun hondje. Hier in de buurt liep een poosje terug zelfs een ventje van 8 regelmatig met een Amstaff.
Van de zomer heb ik meegemaakt dat ik bij de honden aan de dijk zat, honden lekker in het water en Kaya klom net op de kant.
Uit het niets kwam ineens een hond keihard op Kaya afgerend :N: Ik sprong op en kon nog net voor Kaya gaan staan om de hond weg te jagen.
In de rondte gekeken voor een baas, maar uiteraard niet aanwezig :roll: De hond deed nog een aantal pogingen, maar toen kreeg ik hem goed weggejaagd.
Ik ging dus weer zitten en ineens een aantal minuten later, kwam hij uit de bosjes wederom keihard op Kaya afgerend. Ik kon niks meer voorkomen..... en het werd eventjes knokken.
Een brul en de boel stopte weer. Ik keek de hond na en zag niks en zag ook nog steeds geen baasje :19:
Zeker 5 (misschien wel 10) minuten heb ik daar gestaan met die hond en ja hoor, daar kwam mevrouw aangelopen :roll:
'Is er wat aan de hand?' :roll:
'Nou ja dus, dat gaat niet helemaal goed tussen de honden en ik heb me rotgezocht naar u.'
'O, nou het zag er zo gezellig uit die honden in het water dat ik maar gewoon doorgelopen ben; ik dacht dat ze wel gezellig zouden spelen'.

Pffffff :roll:

Afijn, tuthola gaat weg. Een tijdje later ga ik weg en zie op de terugweg de vrouw lopen die ineens verhaal komt halen dat haar hond toch een wondje heeft. Ze kwam hier niet vandaan, wist geen dierenarts.

Eind van het verhaal dat ik mee kon naar de dierenarts, één krammetje is gezet (was net een klein bijtwondje) en dat ik de rekening kon betalen want mevrouw had ook geen geld bij zich.

Op dat moment heb ik het allemaal maar gedaan ook omdat ik het rot vond dat de hond een gaatje had, maar eigenlijk is het ook wel :piew:
Dat mens laat zelf d'r hond zeker 10 á 15 minuten totaal onbeheerd bij wildvreemde honden.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Wat jij nu vertelt Caro, daar doelde ik dus ook op in mijn berichten, mensen die hun honden zo maar laten gaan zonder ze enigzins in het zicht te hebben daar kan ik echt niet bij :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

Reini schreef: Je zou trouwens eens moeten zien hoe het gaat als ik met Cleo en de Q's bij de Kiosk zit :mrgreen: De Q's en Vegas zijn daar altijd aangelijnd en geen hond die in de buurt komt hoor, niet omdat de honden blaffen/grommen o.i.d. maar geen hond die het in zijn hoofd haalt bij twee doggen en een amstaff te komen snuffelen.
Ja, er komt dan geen hond dicht in de buurt. Ook grappig om te zien hoeveel Queen van Vegas 'mag' en andersom als het om een stok of graven gaat.
Als het hele spul los loopt, zijn er altijd nog zelfverzekerde honden die op ons afkomen :19: , Jij bent dan bezig met Vegas aan de riem en ik met Queen. Q loopt maar wat rond.

Even inhakend op de grootte van een hond. Ja, honden kunnen dat volgens mij inschatten. Ik hoor vaak van andere eigenaren dat hun hond(en) heel anders op een Q reageren dan op welke andere willekeurige hond.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver

Ongelezen bericht door Asterix »

cloris schreef:Wat jij nu vertelt Caro, daar doelde ik dus ook op in mijn berichten, mensen die hun honden zo maar laten gaan zonder ze enigzins in het zicht te hebben daar kan ik echt niet bij :19:
Het is mij ook wel eens overkomen met Queen. Ik loop in een bos waar ook een beekje stroomt. 9 van de 10 keer loopt ze gewoon mee maar als ze het in haar bol heeft, rent ze kriskras door het bos heen om pootje te baden :boos: Dan ben ik dus ook in geen velden of wegen te bekennen :19:
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

cloris schreef:Wat jij nu vertelt Caro, daar doelde ik dus ook op in mijn berichten, mensen die hun honden zo maar laten gaan zonder ze enigzins in het zicht te hebben daar kan ik echt niet bij :19:
Nah, scheelt dan weer ... heb mijn hond altijd in het zicht :idea:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Felix schreef:
Nah, scheelt dan weer ... heb mijn hond altijd in het zicht :idea:
Als je dus een keer goed had gelezen had je dat direct al kunnen begrijpen :roll:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Het lijkt me echt ellendig, Reini en anderen, als je op zo'n manier je hond uit moet laten! Het gekke is, ik woon in de randstad en heb eigenlijk zelden of nooit problemen. De keren dat er een schermutselingetje was zijn op één hand te tellen in die vijf jaar dat ik Dante heb. Alleen hier in de buurt op het 'uitlaatveldje' waar Dante al komt vanaf dat hij pup is, moet ik uitkijken voor vreemde (intacte) reuen want Dante ziet dat veldje geloof ik als zíjn achtertuin :roll: en kan hij dan nogal macho reageren.
Moeilijk hoor :denken:

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb er ook nog wel eentje. Hier in de straat bij ons voor de deur is de hondenuitlaatplaats voor de hele buurt. Zo bepaald door de gemeente dus echt iedere hond loopt hier wel eens denk ik.

Zo loopt er ook een klein mannetje met een kruising cane corso staff of een bandog op een andere manier gefokt. :19: Het is een reu en dat beest is redelijk agressief te noemen. Nu wil het verhaal dat ik hem snachts een keer tegenkwam en dus met Dapper en Cleo een drukke weg ben overgestoken. Mijn hart zat echt in mijn keel. Op de terugweg kwam die hond weer en zag ik dat hij iemand met 2 reuen gebeten had. Waarschijnlijk na een poging die hond weg te houden bij zijn honden. De twee "eigenaars" hingen samen aan de riem en lagen in een deuk :evil: Kom ik aan de overkant van de gracht aanlopen en op dat moment ziet Dapper zijn aardsvijand, een klein bruin zeer heftig hondje waar hij altijd naar uitvalt. Wij eigenaars groeten elkaar altijd en onze honden zijn altijd aangelijnd, gaat prima. Maar die zwarte banddog hoorde dat hondje en rukte zich los :eek: Rende op die oudere man af die met zijn kleine hondje ook tussen de auto's de weg op rende om aan hem te ontsnappen. De zwarte hond steekt nl niet over :cheer:

De eigenaars lagen zo stoned als ze waren weer finaal in een deuk :boos: Hun hond is denk ik 80cm hoog en 60 kilo zwaar. Nu ik weet dat ze hem niet eens kunnen houden, naast dat hij best regelmatig snachts los is en dus ook van mensen niets pikt schijt ik peentjes en durf ik nauwelijks meer te wandelen hier :N: . Moet wel zeggen dat sinds die hond een mens gebeten heeft ik hem nooit meer gezien heb maar dat is nog maar recent gebeurd dus veel zegt het niet. Eens in de maand is hij er ineens en dat is voor mij genoeg reden om steeds angstig buiten te lopen in het donker. Dapper wordt nl afgemaakt door die hond aangezien hij zelf uitdaagt en de hond naar zich toe trekt door te grommen en uit te vallen :roll:
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Pfffffffffffffff Marc, ik hoop dat ik dat schattige hondje niet een keertje tegenkom :N: Jullie gaan gelukkig verhuizen :cheer: Ik heb het onderhand ook wel gehad hoor met die eigenaren die denken dat hun hond alles mag omdat de honden groter zijn. Ná Harrie wil ik dus géén hond meer :roll:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Femia schreef:Pfffffffffffffff Marc, ik hoop dat ik dat schattige hondje niet een keertje tegenkom :N: Jullie gaan gelukkig verhuizen :cheer: Ik heb het onderhand ook wel gehad hoor met die eigenaren die denken dat hun hond alles mag omdat de honden groter zijn. Ná Harrie wil ik dus géén hond meer :roll:
Ook geen Golden Teef? die hebben volgens mij erg weinig problemen met andere honden door de bank genomen.

Anne
laeken
Zeer actief

Femia schreef:Pfffffffffffffff Marc, ik hoop dat ik dat schattige hondje niet een keertje tegenkom :N: Jullie gaan gelukkig verhuizen :cheer: Ik heb het onderhand ook wel gehad hoor met die eigenaren die denken dat hun hond alles mag omdat de honden groter zijn. Ná Harrie wil ik dus géén hond meer :roll:
Wij zouden hierna ook zeker geen hond meer nemen als we hier bleven wonen. Ik kan het soms bijna niet meer aan kwa stress buiten. Ik weet dat het zielig klinkt maar soms loop je gewoon recht op een of andere megareu af zonder dat de eigenaar ook maar je kant op kijkt om in te grijpen. Ik ren me rot en steek de meest bizarre straatjes in. Soms moet ik ook maar weer naar huis terug omdat op elke route een of andere reu staat. Staffords die op je af rennen, laatst een RRidgeback waar ze alleen maar heel hard naar roepen die dan echt 2 straten oversteekt om ons te blokkeren en op Cleo te gaan rijden terwijl ik Dapper zo ongeveer op moet hangen om te voorkomen dat hij gaat vechten :roll:

Ik wordt er doodziek van zo! :boos:

Alleen al dat ik zou moeten zien hoe een hond zich doodrent onder de auto :19: Er woont nu ook een boxerreu in de straat die snachts de hele straat krijgt van de baas. Het beest is 1 jaar en dus schrikken Dapper en Cleo hem samen nog wel af. Hoe lang hij zich nog weg laat blaffen is de vraag en eigenlijk is het wachten op de dag dat hij voor mijn ogen doodgereden wordt. Hij rent mij gewoon achterna door de hele buurt en de bazin gaat dan op een bankje wachten tot hij vanzelf terugkomt. Hij loopt dus mee naar ons huis waarbij ik dus minstens een kilometer onze honden moet meesleuren omdat die boxer net buiten riembereik blijft meelopen :jank: De bazin geeft geen antwoord als ik haar daar op aanspreek en loopt gewoon door alsof ik lucht ben :kotz:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Cleo schreef: Ja, er komt dan geen hond dicht in de buurt. Ook grappig om te zien hoeveel Queen van Vegas 'mag' en andersom als het om een stok of graven gaat.
Als het hele spul los loopt, zijn er altijd nog zelfverzekerde honden die op ons afkomen :19: , Jij bent dan bezig met Vegas aan de riem en ik met Queen. Q loopt maar wat rond.

Even inhakend op de grootte van een hond. Ja, honden kunnen dat volgens mij inschatten. Ik hoor vaak van andere eigenaren dat hun hond(en) heel anders op een Q reageren dan op welke andere willekeurige hond.
Q heeft absoluut geen dominante houding en is een echte doedel maar je ziet dat honden toch meteen een soort van respect voor hem hebben. Misschien omdat ze geen bedreiging in hem zien maar toch zeker ook vanwege zijn formaat, dat ik geloof ik wel.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff

Ongelezen bericht door schumie »

Ben even een tijdje niet op het forum geweest vanwege verhuizing.nu ik weer terug ben in putten is het heerlijk rustig,ik loop zo de veluwe op en kom bijna geen hond tegen en de honden die ik hier tegen kom,zijn net als mijn bull-terrier reu gewoon niet geinteresseerd in andere honden dus er wordt normaal gepasseerd.De eigenaren hebben over het algemeen hier werkhonden en de honden staan netjes onder appel.In hoorn heb ik andere hondeneigenaren leren kennen en heb mij meningmaal verbaasd over het gebrek aan inzicht in honden gedrag.Vele zeer dominante labrador reuen ben ik tegen gekomen,met baasjes die geen enkel invloed op hun hond hadden.Fellow begint niet maar als hij al grommend uitgedaagd wordt en hij heeft geen bal,zal hij ook geen stapje terug doen.En dat voorkom ik dus liever!Voor de rest hingen er regelmatig westies,jack-russels,boomers en andere kleine witte hondjes grommend en bijtend achter ons aan.waarvan de eigenaren dan lachten,een excuus hadden of riepen hij doet niks hoor :evil: Nou die van mij wel,die is er niet van gecharmeerd om in zijn billen gebeten te worden door kleine witte monsters......
Femia
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:Wij zouden hierna ook zeker geen hond meer nemen als we hier bleven wonen. Ik kan het soms bijna niet meer aan kwa stress buiten. Ik weet dat het zielig klinkt maar soms loop je gewoon recht op een of andere megareu af zonder dat de eigenaar ook maar je kant op kijkt om in te grijpen. Ik ren me rot en steek de meest bizarre straatjes in. Soms moet ik ook maar weer naar huis terug omdat op elke route een of andere reu staat. Staffords die op je af rennen, laatst een RRidgeback waar ze alleen maar heel hard naar roepen die dan echt 2 straten oversteekt om ons te blokkeren en op Cleo te gaan rijden terwijl ik Dapper zo ongeveer op moet hangen om te voorkomen dat hij gaat vechten :roll:

Heel herkenbaar allemaal, ik hoop dat Harrie minstens 20 wordt bij wijze van spreken. Maar het ontspannen wandelen wordt steeds minder. Harrie is geen moeilijke hond en zoekt de ruzie zelf ook niet op. Hij laat zich alleen niet op de kop zitten als hij lastig gevallen wordt. Bij grote reuen die niet aardig zijn ben ik dan ook bang, want hij gaat ze niet uit de weg, maar volgens mij verliest hij het dan wel. Vraag maar aan Martijn, die kent Harrie wel.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Femia schreef:Bij grote reuen die niet aardig zijn ben ik dan ook bang, want hij gaat ze niet uit de weg, maar volgens mij verliest hij het dan wel. Vraag maar aan Martijn, die kent Harrie wel.
Dapper en Harrie hebben toch ook wel eens een accefietje gehad om de bal zegt Martijn :mrgreen:
Afbeelding
peet
Actief

Ongelezen bericht door peet »

MARC_S schreef: Wij zouden hierna ook zeker geen hond meer nemen als we hier bleven wonen. Ik kan het soms bijna niet meer aan kwa stress buiten.

Wij zijn vijf jaar geleden verhuisd van de stad naar het bos, we wonen nu echt midden in het bos en ik heb hier meer last van loslopende honden en aso-baasjes dan in de stad!!! Had ik echt nooit verwacht. Ik voel helemaal met je mee hoor, ik loop (vooral de laatste maanden) ook met de stress in mijn schoenen te wandelen. Gelukkig heb ik een klein hondje, wat ik noodsituaties ophijs, maar dan moet ik nog oppassen want meestal springen ze gewoon tegen me op. Ben soms echt volledig in paniek.
laeken
Zeer actief

peet schreef:
MARC_S schreef: Wij zouden hierna ook zeker geen hond meer nemen als we hier bleven wonen. Ik kan het soms bijna niet meer aan kwa stress buiten.

Wij zijn vijf jaar geleden verhuisd van de stad naar het bos, we wonen nu echt midden in het bos en ik heb hier meer last van loslopende honden en aso-baasjes dan in de stad!!! Had ik echt nooit verwacht. Ik voel helemaal met je mee hoor, ik loop (vooral de laatste maanden) ook met de stress in mijn schoenen te wandelen. Gelukkig heb ik een klein hondje, wat ik noodsituaties ophijs, maar dan moet ik nog oppassen want meestal springen ze gewoon tegen me op. Ben soms echt volledig in paniek.
Hier is het probleem met name dat de honden gefrustreerd lijken door het drukke leven in Amsterdam. Ook het type hond in onze buurt is vaak niet mild. Ik hoop in ieder geval dat wij het wel beter krijgen als we eenmaal verhuist zijn. Desnoods gaan we daar door met erg laat wandelen om honden te vermijden. Hier heeft dat geen zin gezien het feit dat iedereen zo lijkt te denken en dus kom je hoe later hoe meer aso's tegen :denken:

Ik raak ook vaak in lichte paniek inderdaad. Soms schiet mijn hart in mijn keel als ik ineens een zwarte kollosale hond zie opdoemen in het pikkedonker voor mijn neus. Cleo snel lange lijn en Dapper inhalen om te voorkomen dat hij ruzie gaat zoeken. Cleo is gelukkig onze bliksemafleider waardoor andere honden niet direct op Dapper afstieren. Is een reu agressief dan jaagt Cleo hem ook weg van Dapper en de meeste reuen rennen weg als een teefje ze in hun kont aan het happen is :mrgreen:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Nanna schreef:
Maar in een losloopgebied verwacht ik dat de honden die daar lopen sociaal zijn. Ik begrijp niet wat je er met een ruziezoekende hond gaat doen, die kun je echt beter uitlaten in een aanlijngebied.
Ik verwacht ook dat mensen in een aanlijngebied hun honden aan de lijn houden maaar helaas is dat vaak niet zo. Ik ga speciaal erg vroeg naar een aanlijngebied en waar streng wordt gecontroleerd, mijn honden lopen altijd netjes aan de lijn, van de week kwamen er 2 Herders op ze afvliegen, geel halsband om niets, ik roep naar de eigenaar of hij zijn honden bij zich wil houden ondertussen sta ik met 2 honden die niet willen knokken maar wel willen bekvechten en 2 Herders die om me heen draaien waardoor ik moeite heb om de lijnen goed vast te blijven houden. Ik vraag nogmaals wilt u u honden bij u houden, ik krijg non reactie maar wel een boze blik. Als ik in mezelf loop te schelden en te dreigen dat ik ze dan wel even los klik krijg ik de melding dat ik dan maar niet met van die asociale honden hier moet komen lopen...nou ja wat moet je daar dan mee :19:

Gister een jong stel met een kinderwagen en 2 loslopende Staffie's, ik kom aan lopen met Tank en Alano en mijn tante heeft Twister ons nieuwe Jackie, ik vraag of ze hun honden even bij zich willen houden (inmiddels komoen die al op ons afgestiert) NEE HOOR ZE DOEN NIETS wordt er geroepen.........................zucht....................... :roll: ..............

MAAR DIE VAN MIJ WEL darom loop ik hier, en dan sta je weer lang te wachten totdat die mensen hun honden bij elkaar hebben gevangen.

Ik heb totaal geen problemen met loslopende honden zoals ze maar luisteren naar hun baas, ik kom vaak een vrouw met 7 Ierse Setters tegen allen los maar die komen echt niet naar me toe :ok:
Ik heb een keer een loopse Border Terrier achter me aan gehad die op Tank viel :mrgreen: Hondje wilde niet weg en ik maar roepen naar de baas en Tank die toen zijn ballen nog had had er wel zin in, sta je dan met een loopse doos die ze maar naar de honden draait en 2 aangelijnde knullen die wel zin hebben (misschien had ik tank maar ff moeten laten gaan :mrgreen: hadden ze misschien de volgende keer beter opgelet :smile: ) maar alle gekheid op een stokje het is gewoon vervelend zeker als je zelf gewoon rekening houd met een ander. Toen de baas eindelijk in zicht kwam kreeg ik nog even te horen dat ik moest opletten want ze was loops :roll: nou dan vinden ze het gek als je af en toe uit je slof schiet.
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

ik maak me al nie meer druk, ik lijn gewoon men honden aan en ze kunnen zich wel verdedigen. vaker heeft de belager da kosten. ze vallen 1tje aan maar denken er niet aan dat er nog 6 bijlopen die samenspannen. ben ik met 1 schop ik de belager net weg , het kan me niks schelen dat die hond dan iets heeft, ik mag me verdedigen en zun moeten hun beest bijhouden
Femia
Zeer actief
Contacteer:

MARC_S schreef:
Femia schreef:Bij grote reuen die niet aardig zijn ben ik dan ook bang, want hij gaat ze niet uit de weg, maar volgens mij verliest hij het dan wel. Vraag maar aan Martijn, die kent Harrie wel.
Dapper en Harrie hebben toch ook wel eens een accefietje gehad om de bal zegt Martijn :mrgreen:
Klopt :N: Dapper was toen een heel klein beetje beschadigd en Harrie niet. Hoe dat nou precies ging weet ik niet meer, maar het ging inderdaad om een bal.
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Je kunt ook na Harrie een teefje nemen van een meegaand ras. Dan ben je 95% van de problemen voor. :wink:
Met mijn teven heb ik nooit problemen, met andere honden.
Met mijn reu ook niet, maar dit terzijde. Die is met een roze handtasje in zijn poten geboren :wink:
Dat zou kunnen.
Ik hoop dat Harrie zeker nog 10 jaar bij ons is en dan zijn wij al zo'n beetje aow'ers. We moeten maar zien of we dan nog zo fitaal zijn en of het nog veilig is voor oudjes 's avonds laat op straat en in de parken. Een pup zou het zo ie zo nooit kunnen worden, die hebben een fitte baas nodig die nog minimaal 16 jaar (misschien langer) meegaat in goede conditie.
We zullen zien, maar ik ga er van uit dat een volgende hond er niet komt.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik wil toch even reageren. Ik loop regelmatig met Reini en Vegas in de duinen en het verbaasd mij dus ook hoeveel honden er uit het zicht van de baasjes lopen. Als ik alleen met Sita loop, let ik daar niet zo op, aangezien Sita met bijna iedere hond overweg kan. Maar mocht ik een aangelijnde hond tegen komen roep ik haar bij me en lijn ik haar aan.

Soms zie ik het te laat en dan is ze nu gelukkig makkelijk terug te roepen. Ik wil dat ze in mijn buurt loopt, zodat ik haar in de gaten kan houden.

Ik vind dat dat de "normale" omgangsvormen zijn tussen hondeneigenaren. Maar daar schijn ik dus nogal in mening te verschillen met de gemiddelde hondeneigenaren.

Wat ik zelf heel vervelend vind, is dat ik dus probeer Sita aan te leren niet naar elke hond te gaan. Dat veel mensen haar alsnog lokken als ze netjes naast mij mee loopt. Vaak krijg ik het commentaar dat ik mijn hond moet laten spelen. Als ik dan zeg dat ik dat liever zelf bepaal, ben ik weer een asociaal mens :19:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Remco
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Remco »

Sita schreef:Ik wil toch even reageren. Ik loop regelmatig met Reini en Vegas in de duinen en het verbaasd mij dus ook hoeveel honden er uit het zicht van de baasjes lopen. Als ik alleen met Sita loop, let ik daar niet zo op, aangezien Sita met bijna iedere hond overweg kan. Maar mocht ik een aangelijnde hond tegen komen roep ik haar bij me en lijn ik haar aan.

Soms zie ik het te laat en dan is ze nu gelukkig makkelijk terug te roepen. Ik wil dat ze in mijn buurt loopt, zodat ik haar in de gaten kan houden.

Ik vind dat dat de "normale" omgangsvormen zijn tussen hondeneigenaren. Maar daar schijn ik dus nogal in mening te verschillen met de gemiddelde hondeneigenaren.

Wat ik zelf heel vervelend vind, is dat ik dus probeer Sita aan te leren niet naar elke hond te gaan. Dat veel mensen haar alsnog lokken als ze netjes naast mij mee loopt. Vaak krijg ik het commentaar dat ik mijn hond moet laten spelen. Als ik dan zeg dat ik dat liever zelf bepaal, ben ik weer een asociaal mens :19:
De helft van de mensen weet geen eens wat van hondengedrag, laat staan dat ze de etiquete tussen hondeneigenaren kennen. Als ik iemand met een moeilijke hond aan de lijn tegen kom en ik lijn mijn hond wel netjes aan dan krijg ik een bijna verbaast bedankt :19: , terwijl het eigenlijk gewoon standaard zou moeten zijn dat iemand zijn hond even aanlijnt.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”