Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom helemaal kort

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Mijn maltezer gaat ook in pupmodel iedere 2 maanden, waarom, omdat ik het praktisch vind. Ik loop iedere dag in het bos en madam vind het helemaal nix als er takken aan haar haar blijft hangen en ik vind het zelf ook prettiger, omdat ik al de hele dag in de honden haren zit, heb ik niet iedere dag zin om haar te borstelen.

Afbeelding

Afbeelding

En door haar model vragen er steeds mensen of ze pup is, hahahah
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

matthijs schreef:
flatcoat schreef:Ik ben het wel met TS eens ...... je weet dat wanneer je voor een langharig ras kiest dat dit het nodige aan vachtonderhoud met zich meebrengt. Als je geen tijd en/of zin hebt om hier energie in te steken zou je eigenlijk niet voor een langharig ras moeten kiezen. En natuurlijk is het voor de hond in kwestie beter als ie in zo'n geval wel gekortwiekt wordt want anders wordt het een wandelende klittenbaal en kan daar behoorlijk veel last/pijn van krijgen.
Ik heb ook een langharig ras en in de originele outfit vind ik haar prachtig om te zien en zou het zelf doodzonde vinden om daar de schaar in te zetten.
Wat een klinklare onzin zeg, als ik een kind neem dan weet ik ook dat dat haar blijft groeien, moet ik hem daarom maar met haar tot op de kont rond laten lopen?

Mijn vriendin heeft een shih-tzu en die gaat keurig elke 2 mnd in de puppylook, waarom? Als ze niet getrimt wordt knalt ze overal tegen aan omdat ze niks meer kan zien. En als het hondje zomers in het zwembadje wil springen achter het huis dan kan ze dat gewoon doen in de wetenschap dat ze met een uurtje weer opgedroogt is en ze niet door baasje op tafel gezet wordt om een uur lang gefohned en gekamd te worden.

Daar komt nog eens bij dat zo'n hondje een vacht heeft die je onmogelijk klitvrij kunt houden en voor het beest is het echt niet fijn als die klitten eruit moeten hoor.

Noem mij eens 1 voordeel wat de hond zelf aan een lang kapsel heeft?
Jij mag dat rustig onzin vinden, hoor ..... als je verder gelezen had, had je kunnen zien dat dit mijn persoonlijke mening is waar niemand het mee eens hoeft te zijn.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de hond in originele outfit (en zij heeft geen doorgroeivacht) maar als iemand anders er de schaar in wil zetten moet hij/zij dat helemaal zelf weten of dat nou is om de ene reden of om de andere reden.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Ik kwam toevallig zondag een bijgeknipte/geschoren Tibetaan tegen. Dit hondje had duidelijk meer last van de warmte dan Yèti met haar lange vacht.
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
kitty
Zeer actief
Mijn ras(sen): schapendoes
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door kitty »

flatcoat schreef:
matthijs schreef:
flatcoat schreef:Ik ben het wel met TS eens ...... je weet dat wanneer je voor een langharig ras kiest dat dit het nodige aan vachtonderhoud met zich meebrengt. Als je geen tijd en/of zin hebt om hier energie in te steken zou je eigenlijk niet voor een langharig ras moeten kiezen. En natuurlijk is het voor de hond in kwestie beter als ie in zo'n geval wel gekortwiekt wordt want anders wordt het een wandelende klittenbaal en kan daar behoorlijk veel last/pijn van krijgen.
Ik heb ook een langharig ras en in de originele outfit vind ik haar prachtig om te zien en zou het zelf doodzonde vinden om daar de schaar in te zetten.
Wat een klinklare onzin zeg, als ik een kind neem dan weet ik ook dat dat haar blijft groeien, moet ik hem daarom maar met haar tot op de kont rond laten lopen?

Mijn vriendin heeft een shih-tzu en die gaat keurig elke 2 mnd in de puppylook, waarom? Als ze niet getrimt wordt knalt ze overal tegen aan omdat ze niks meer kan zien. En als het hondje zomers in het zwembadje wil springen achter het huis dan kan ze dat gewoon doen in de wetenschap dat ze met een uurtje weer opgedroogt is en ze niet door baasje op tafel gezet wordt om een uur lang gefohned en gekamd te worden.

Daar komt nog eens bij dat zo'n hondje een vacht heeft die je onmogelijk klitvrij kunt houden en voor het beest is het echt niet fijn als die klitten eruit moeten hoor.

Jij mag dat rustig onzin vinden, hoor ..... als je verder gelezen had, had je kunnen zien dat dit mijn persoonlijke mening is waar niemand het mee eens hoeft te zijn.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de hond in originele outfit (en zij heeft geen doorgroeivacht) maar als iemand anders er de schaar in wil zetten moet hij/zij dat helemaal zelf weten of dat nou is om de ene reden of om de andere reden.
Ik ben het met je eens. Mijn honden hebben ook geen doorgroeivacht en ik zie ze graag zoals ze horen te zijn. Ooit heb ik 1 van mijn honden geknipt omdat ze veel last had van hotspots. Maar ik heb gekozen voor het totaalplaatje, een langharige hond met een lekker eigenwijs karakter :wink:

Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

AnnSophie schreef:Een maltheser zoals hij zou moeten zijn:
Afbeelding

Afbeelding

Ik vind ze eigenlijk mooier met lange vacht in hun dagelijkse bezigheid dan dat ze net gekamd en geborsteld zijn. Die tweede vind ik dus leuker dan die eerste uiteraard, maar die eerste zal er wel niet lang zo uit zien.
Zo zijn ze schitterend. Echte heersers over het rijk der elegantie :mrgreen: Keizer heeft het vorig jaar bijna zo lang gehad, maar toen hij ziek werd heb ik de schaar erin gezet. Want eerlijk is eerlijk, hij voelt zich prettiger als hij gewoon kort is.
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

ik vind te lang niet mooi, en te kort niet mooi. :pffff:
maar ik vind ook dat je moet doen wat je zelf mooi vind, dan kan ik genieten van de verschillende coupes van de honden op straat. want als ze allemaal hetzelfde eruit zien.
maar ik had vroeger een dwergpoedel bij mijn ouders maar die werd gewoon geknipt hoor in een sportief model, niet met die lelijke bolletjes. want dat blijf ik toch verkrachting van het ras vinden. het is een water jachthond, geen showmodel :pffff:
maar dat hele lange, nee :N:
mensen hebben ook lang haar hoor, op hun kop.(als je niet te oud bent :mrgreen: ) maar er komen toch allemaal dode punten als het zo lang wordt. en het gaat overal in en tussen hangen, en als je het los hebt en het waait hard :N:
Dutchie63
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchie63 »

Emma is lekker helemaal kort, hoeft ze voorlopig niet meer naar de trimmer..
Weet je, ik heb Emma niet gekocht, ik was haar pleeg gezin, en heb haar toen mogen houden.
Persoonlijk was ik nooit weg van kleine hondjes, maar ze was zo lief en Maggie was helemaal weg van haar, dus heb ik haar gehouden. Ik vind een hond met een lange vacht erg mooi, maar je moet ook tijd hebben voor het onderhoud ervan en dat heb ik niet..dus Emma heeft nu krot haar, tot septmeber, dan weer een puppy cut..
Owning a dog is a privilege, NOT a right..
http://www.dogsdeservebettercanada.petfinder.com
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Derona
Zeer actief

Ongelezen bericht door Derona »

matthijs schreef:

Ik vind lang haar wel mooi hoor bij kinderen,

als het goed verzorgd er uit ziet

Maar als ze overal tegen aan loopt als ze niks kan zien

dan knip je toch de haartjes weg bij de oogjes

maja verschil tussen lang,en wat meer haar hebben is ook een verschil
als het helemaal tot aan de grond hangt vind ik het ook geen gezicht
Afbeelding
Derona
Zeer actief

[quote="Emma"]ik vind te lang niet mooi, en te kort niet mooi.quote]

Nou hier net zo hahaha
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Derona schreef:
omafia schreef:
Ja lief he en lekker kort haar :ok:
heb je een foto van jou hondje?
Net even snel gemaakt

Afbeelding
enjo
Zeer actief

nog een goede reden om Balou kort te houden

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Derona
Zeer actief

enjo schreef:nog een goede reden om Balou kort te houden

Afbeelding

Afbeelding
vanwege de zwarte natte pootjes?
Afbeelding
enjo
Zeer actief

de zwarte modder pootjes ja, madam duikt overal in-op en onder in het bos, met een lange vacht is dat echt niet handig.
Afbeelding
Derona
Zeer actief

enjo schreef:de zwarte modder pootjes ja, madam duikt overal in-op en onder in het bos, met een lange vacht is dat echt niet handig.
Jaa dat heb ik hier ook als het gras nat is.maar dat vind ik niet erg droogt wel weer :D
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Derona schreef:
enjo schreef:de zwarte modder pootjes ja, madam duikt overal in-op en onder in het bos, met een lange vacht is dat echt niet handig.
Jaa dat heb ik hier ook als het gras nat is.maar dat vind ik niet erg droogt wel weer :D
Er is nogal een verschil tussen nat gras en blubbersloten met klei die 2 dagen later nog in de vacht hangt hoor.
Nat gras, mag toch hopen dat niemand daar moeilijk over doet :wink:

Ik kam en was Saar trouwens met liefde elke dag, maar ze heeft er zelf een enorme hekel aan. Dus haar in de zomer ook lang houden (in de winter is ze wel lang vanwege de kou, en dan gaat ze, ook vanwege de kou :mrgreen: , geen blubbersoten in), zou tegenover haar ook niet fair zijn.
Geniet de hond nou van dat wassen en kammen dan is het weer anders natuurlijk.
Afbeelding
enjo
Zeer actief

ik was Balou alleen als ik haar knip, dat is ong 1x in de 2 maanden en ik laat haar in de winter ook langer, puur omdat het een kou-kleun is en ik wil absoluut geen jasje.
Modder is gewoon water met zand als het water is opgedroogd hou je dus zand over, borstel erdoor heen en viola schone pootjes.

Wij gaan nu bijna ieder weekend naar zee en daar heb je dus ook klei, ook op laten drogen en borstel erdoor heen en ook weer schoon.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”