Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt Jack Russell dood

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Hond bijt Jack Russell dood

Ongelezen bericht door Valerie »

Wil de hond schreef:
daar zal vast weer het antwoord op komen dat als je fokt naar minder hondagressie, ze angstiger worden en dus gevaarlijker voor mensen
Het is voor het eerst dat ik deze theorie lees hoor.

Waar haal je dit vandaan Inge?
http://www.hondenforum.nl/plaza/discuss ... echthonden" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staat het uitvoerig beschreven :mrgreen:
weegee
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amstaff

Ongelezen bericht door weegee »

Erg triest voor de JR en zn eigenaar.

En ik denk zelf; pitje, amstaff, sbt, bullterrier etc. lekker boeien, gewoon aanlijnen en bij je houden. Voorkom je een hoop gezeik van 'doet ie anders nooit'. Moeten ze los; stap in de auto en zoek een verlaten terrein op. Wil je die verantwoording niet nemen koop dan niet een 'dergelijke' hond.
Wil je ze beweging geven, ga fietsen, rennen, slepen, sjouwen.
En natuurlijk zijn er zat andere bijtincidenten met andere honden maar de gevolgen zijn nou eenmaal een stuk groter dus dat verklaart ook het nieuws-aspect.
Afbeelding
Fas est ab hoste doceri!
Bonnie F
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Jaap* schreef:Nog meer wijsheden over dit voorval. Let wel, van zelfverklaarde experts en eigenaars. Gaatie:

Blijkbaar was die hond niet al te agressief. zoals ik lees heeft iemand die honden uit elkaar gehaald. als die hond wel agressief is, dan was diegene daarna aan de beurt geweest. alleen die hond liep nog weg ook, en een agresieve hond loopt nooit een confrontatie uit de weg. Las ook een reactie dat de jack russel ook los liep, en wie weet wat voor reactie dat hondje heeft uitgelokt wat de hond heeft doen aanvallen. Tevens is het onzin om dit ras uit te maken voor vechthonden. Geen enkel ras is een vechthond. Zo worden ze gemaakt.
Ik train zelf al enkele jaren mechelse herders voor politiehond, en die leer je dus ook het bijten. Heb ook gefokt met een teef van mij, maar de pups gaan ook gewoon naar gezinnen, en aan de pups is niet te zien dat de ouders politiehonden zijn. Dit omdat je die honden zo zelf moet trainen. Dat is met vechthonden net zo, geen enkele pup van zo'n ras zal gelijk agressief zijn. Opvoeden moet je toch nog zelf doen, en bij vechthonden voeden zij ze agressief op.

-----

wij hebben ook twee van die honden en het zijn schatten het is maar net hoe je ze opvoedt.ze worden niet kwaad geboren maar kwaad gemaakt door de baasjes .denk na voor je een hond neemt .en wat betreft de eigenaar van de stafford veel sterkte en hoop dat de hond weer bij je terugkomt

-----

Ik ken die honden wel en agressief zijn/waren ze niet.
Als je het commando in de mand zei, dan gingen ze ook in de mand. Tegen geen 1 mens waren die honden agressief. Jah als een hond een andere hond tegen komt kan het met alle soorten honden escaleren. En brink poedels zijn ook niet altijd lieverdjes, dat kunnen ook agressieve rot honden zijn.

-----

stelletje zielige apenkoppen dat hier rondlopen. De agressieve honden zoals iedereen dat hier wil noemen zijn van een goede vriend van mij en ik weet zeker dat het dus geen agressieve honden zijn. Deze hond heeft hij al 10 jaar en heeft nog nooit wat gedaan, zelfs kleine meid sellina is met de honden opgegroeid en kon gewoon boven op hun gaan liggen dus dat ze dan agresief zijn klopt geen kloten van.

-----

dom volk allemaal praten over pitbull en stafford en rednodnose en jullie weten niks van de hond alledrie is de zelfde soort hond en die naam is stafford alleen als die geen papieren heeft noemen ze het een pitbull dus hou gewoon dom praat voor je volgende week is het een rotweiler en dan is dat weer een killer denk na voor dat je begint te lullen

Bron

En hier wordt ik dus vooral triest van. Ik ben bang dat dit het grootste deel van de eigenaren betreft. En hierom vermijd ik ze, niet om de hond, maar omdat de kans mij te groot is dat er zo'n soort idioot bij hoort.
Daar kan de hond niks aan doen.
Ik heb hier maar 1 woord voor: Hersenloos!
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Tamara&Dana schreef:
Zoek stok! schreef:
Tamara&Dana schreef: En toch (al zullen mensen dit niet begrijpen) is zij voor mij precies de hond die ik zoek. Ultiem sporthondje waar ik werkelijk heel veel mee bereik en een heel goede connectie mee heb. Verkoop je dit hondje aan een gezin dat een hond zoekt dat alleen op de bank ligt en een rondje boom doet savonds dan krijg je te maken met de situaties die zoveel verdriet en onbegrip met zich mee brengen.
Jawel hoor, ik begrijp dat best. Ik begrijp juist heel goed dat een bepaald ras je enorm aantrekt en dat je bereid bent je leven zo in te richten dat dit ook kan. Ik heb dit zelf ook gedaan, dus zou vreemd zijn als ik daar niks mee heb. Maar juist het tweede is wat er mis gaat. Er zijn veel te veel staff eigenaren :wink: Zorg dat echt hondagressieve honden bij verantwoordelijke liefhebbers komen en je zult er nooit meer iemand over horen. Maar ja.....
Helemaal mee eens.

ik ook :ok:

bij sam ben ik trouwens bang dat hij een hond wat aandoet en zorg ik ervoor dat dat niet gebeurt. daarbuiten kun je aan sam geen fijnere hond hebben.

lola is een enorm secreet met een enorme grote muil, maar daarbij ben ik banger dat ze háár wat aandoen...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Valerie schreef: Daarbij denken mensen bij "stafford" meteen bij een grote amerikaanse staffordreu terwijl mijn ukkepuk van 37 cm hoog ook een stafford is.
nee val, dat zijn boxerpupjes :pffff:

lola van 38cm is nu met haar 6 jaar nog steeds een leuk boxerpupje van een maand of 5 volgens sommigen :smile:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Lillith schreef: Oh, je bedoelt mij zeker, ik zit hier niet de hele tijd op, maar de radregeling werkte in gradaties.
Ik ben juist een zeer vreedzaam typje. MAAR ik ben het spuugzat om overal Pitjes ed tegen te komen waarvan de baas dan ook nog eens zegt "ze zoeken het maar uit". Doe dan in ieder geval een een muilkorf om :E: en het liefst voordat hij die 1e keer in de fout gaat. :cheer: Ik neem ook mijn verantwoordelijkheid voor mijn honden.

ohm, je hebt het fout.

de radregeling deed niets meer of minder dan ALLE honden die uiterlijke kenmerken hadden van een pitbullachtige in beslagnemen en afmaken.

daarbij werd niet naar karakter gekeken, er hoefde niets gebeurd te zijn.

een kruising boxer/labrador viel voor 99% onder die regeling, dus niet alleen mensen die express een stamboomloos staffordje kochten waren de lul, maar ook mensen die gewoon een leuk kruisingpupje kochten
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wil de hond schreef:Waarom er politiek nog niet voor een goede oplossing zoals ik die voorsta is gekozen is een goede vraag, dat weet ik ook niet. Het is niets nieuws hoor, de aanpak die ik voorsta wordt al jaren aangedragen in Den Haag.

Ergens vermoed ik dat hondenproblematiek een hele lage prioriteit heeft in Den Haag, behalve als er even snel en makkelijk stemmen gescoord kunnen worden, dan jast men er even een simpel wetje doorheen waar niemand iets mee opschiet.

Het verbaast mij ook nog steeds dat men daar zo wijs heeft kunnen zijn dat de vermaledijde rad is teruggedraaid. Helaas zonder daar een goede nieuwe wetgeving voor in de plaats te stellen.
Ik ben heel benieuwd hoe het zich ontwikkelt. Want ik denk dat NL wel degelijk weer maatregelen gaat treffen. Het zou in lijn zijn met wat andere landen doen. Het is te hopen dat er dit keer dan wel een goede wet komt. Maar ik vrees daarvoor.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Valerie schreef:Vooral bij de showfokkers is minder/geen hondagressie gewenst. Het is natuurlijk lastig als jij met 15 staffords in een huis zit die elkaar af willen maken.
Vaak (dus ja er zullen vast uitzonderingen zijn) zijn dat de onstabiele nerveuze angstbijters. Of ze dan meteen vreselijk gevaarlijk voor mensen zijn betwijfel ik, maar echte staffords moet je het niet noemen.
Hoooooo maar wacht even. Als ik lees showfokkers, dan vind ik dat je dit niet als voorbeeld mag stellen. Bij echte showfokkers speelt uiterlijk een waanzinnig grote rol. Okay, ze willen minder hondagressie, maar zullen dus inderdaad ook met angstige exemplaren fokken. Dat zie je net zo goed bij andere 'showfokkerrassen'. Zeker bij een ras als de staff zal de bouw en spiervorming doorslaggevend zijn op een show. Trek hier geen conclusies uit. Laat eerst eens een fokker opstaan die echt op karakter fokt, kijken we dan wat er gebeurt. Er zijn genoeg rassen die en mensvriendelijk en hondvriendelijk zijn, ik zou echt niet weten waarom dit bij de staff niet kan. Maar je moet het wel belangrijk genoeg vinden :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
roording
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford

Ongelezen bericht door roording »

Wel grappig trouwens dat er veel mensen zijn die stafford eigenaren zien als sjonnies en anita's... Tuurlijk zijn die er wel maar dat heb je ook bij andere rassen.
Ik heb twee amerikaanse staffords, ben directiesecetaresse, rij in een mooie station en kom uit een boeren dorp.... ben dus geen stafford eigenaar volgens velen hier op het forum :denken:
M@scha
Zeer actief

roording schreef:Wel grappig trouwens dat er veel mensen zijn die stafford eigenaren zien als sjonnies en anita's... Tuurlijk zijn die er wel maar dat heb je ook bij andere rassen.
Ik heb twee amerikaanse staffords, ben directiesecetaresse, rij in een mooie station en kom uit een boeren dorp.... ben dus geen stafford eigenaar volgens velen hier op het forum :denken:

echt kei leuk voor je dat je vindt dat je niet in het plaatje past.

90% van de mensen die hier lid zijn passen niet in het plaatje dat bij hun ras hoort want een beetje normaal mens wordt hier niet lid :lekkerpuh:

maar ik vind het echt idioot om te gaan ontkennen dat het niet toch wel heel veel voorkomt dat gezinnen die denken dat hun hond het zóóó leuk doet bij de kids en dat hij zindelijk geboren wordt met een retriever lopen en sjonnies en anita's met staffs, dogo's etc. want dat is gewoon zo. zélfs als jij daar niet bij hoort en ik met mijn managementfunctie in krijtstreep mét sjaaltje ook niet :19:
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Ik mis iets, 80% van de mensen op hondenforum zijn toch sjonnies en anita's?
M@scha
Zeer actief

bennie schreef:Ik mis iets, 80% van de mensen op hondenforum zijn toch sjonnies en anita's?

nope, da's jouw beleving. :smile: :pffff:

Afbeelding
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

massam schreef:
roording schreef:Wel grappig trouwens dat er veel mensen zijn die stafford eigenaren zien als sjonnies en anita's... Tuurlijk zijn die er wel maar dat heb je ook bij andere rassen.

echt kei leuk voor je dat je vindt dat je niet in het plaatje past.

90% van de mensen die hier lid zijn passen niet in het plaatje dat bij hun ras hoort want een beetje normaal mens wordt hier niet lid :lekkerpuh:

maar ik vind het echt idioot om te gaan ontkennen dat het niet toch wel heel veel voorkomt dat gezinnen die denken dat hun hond het zóóó leuk doet bij de kids en dat hij zindelijk geboren wordt met een retriever lopen en sjonnies en anita's met staffs, dogo's etc. want dat is gewoon zo. zélfs als jij daar niet bij hoort en ik met mijn managementfunctie in krijtstreep mét sjaaltje ook niet :19:
:smile: Ik ben als uitkeringstrekker in een volksbuurt daarentegen dan weer zeer rolbevestigend :cheer: En als het erg hard regent en ik 's avonds na twaalven thuis kom van mijn vrijwilligers baantje, wil ik dus ook nog wel m'n capuchon op doen met uitlaten...
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Ligt eraan, directiesecretaresse bij een sloopbedijf zou dan weer wel in het straatje passen. :mrgreen:
En in die branche vallen spelfouten ook minder op :8):
Afbeelding
KimberleyZero
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door KimberleyZero »

Lucky luke schreef:
Ligt eraan, directiesecretaresse bij een sloopbedijf zou dan weer wel in het straatje passen. :mrgreen:
Werk jij daar ook dan?
In een sloopbedRijf.
Valerie
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Valerie schreef:Vooral bij de showfokkers is minder/geen hondagressie gewenst. Het is natuurlijk lastig als jij met 15 staffords in een huis zit die elkaar af willen maken.
Vaak (dus ja er zullen vast uitzonderingen zijn) zijn dat de onstabiele nerveuze angstbijters. Of ze dan meteen vreselijk gevaarlijk voor mensen zijn betwijfel ik, maar echte staffords moet je het niet noemen.
Hoooooo maar wacht even. Als ik lees showfokkers, dan vind ik dat je dit niet als voorbeeld mag stellen. Bij echte showfokkers speelt uiterlijk een waanzinnig grote rol. Okay, ze willen minder hondagressie, maar zullen dus inderdaad ook met angstige exemplaren fokken. Dat zie je net zo goed bij andere 'showfokkerrassen'. Zeker bij een ras als de staff zal de bouw en spiervorming doorslaggevend zijn op een show. Trek hier geen conclusies uit. Laat eerst eens een fokker opstaan die echt op karakter fokt, kijken we dan wat er gebeurt. Er zijn genoeg rassen die en mensvriendelijk en hondvriendelijk zijn, ik zou echt niet weten waarom dit bij de staff niet kan. Maar je moet het wel belangrijk genoeg vinden :wink:
Even heel zwart wit uitgelegd heb je bij de staffordshire bull terrier 2 stromingen de zogenaamde showtypes en werktypes (ik zeg type omdat je het natuurlijk geen echte werkhonden meer kunt noemen, dat zou een beetje illegaal zijn).
Showtypes zie je veruit het meeste rondlopen die zijn wat kortpotiger en meer gedrongen

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn Tyra 37 cm hoog showtype bullytype

Afbeelding

Afbeelding

Dit is Jigzy werktype balanced type 43 cm hoog (hier was ze wel pas 9 maanden oud op de foto maar ivm laptopcrash even photobucket gebruikt)

Dan hou ik even de kruisingen die ze staffordshire bull terriers noemen erbuiten.
Het bovenste type word veel meer gefokt hier of ze nou daadwerkelijk op shows komen of niet. Daarbij zie je vaker angstige en nerveuze honden. Het is zelfs zo erg geweest dat ik laatst iemand hoorde zeggen dat staffords nerveuze honden horen te zijn :hmmm: Dan val ik van mijn stoel hoor. Ze zijn zo aan het klooien met karakters dat je dit soort dingen krijgt.
De minderheid die het onderste type waardeert (meer het oude type stafford) wil een hond met veel drive en fokt niet met staffords die niet hondagressief zijn. Ik vraag mijzelf af of die er überhaupt zijn binnen dat type, ik kom zo een twee drie niet op eentje maar dat zal best.
Het lijkt zo makkelijk om te zeggen fok die hondagressie er zo uit, maar zo makkelijk is dat niet. Fok de jachtlust er maar uit bij podenco's, of de eye uit bordercollies, of verhoog de bijtdrempel naar mensen bij mechelaars. Zal dat je gaan lukken zonder voor de rest te rommelen aan het karakter?
Zoek stok!
Zeer actief

Valerie schreef:Het lijkt zo makkelijk om te zeggen fok die hondagressie er zo uit, maar zo makkelijk is dat niet. Fok de jachtlust er maar uit bij podenco's, of de eye uit bordercollies, of verhoog de bijtdrempel naar mensen bij mechelaars. Zal dat je gaan lukken zonder voor de rest te rommelen aan het karakter?
Je hebt het ook niet in 1 generatie voor elkaar. Maar ik zou niet weten waarom het je niet lukt om het er uit te fokken als het ook gelukt is het er in te fokken. In een aantal jaren. Maar daar moet je dan wel heel serieus mee bezig gaan. Om op je voorbeeld in te gaan: er worden wel degelijk BC's gefokt die veel minder eye hebben dan de 'hardcore werklijn' Borders.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Valerie schreef: Het bovenste type word veel meer gefokt hier of ze nou daadwerkelijk op shows komen of niet. Daarbij zie je vaker angstige en nerveuze honden.
Maar gaat dat dan altijd samen met geen hondagressie (en wel mensagressie)? Of klooien ze gewoon met het karakter waardoor je rare karakters krijgt, maar er verder niet bijzonder veel verband is tussen het een en het ander?

Retrievers die bar weinig interesse hebben in apporteren hebben ze ook kunnen fokken :mrgreen: Net als, wat Linda zegt, Borders met veel minder eye. Wellicht 'missen' die honden dan ook een bepaalde soort drive in zijn algemeenheid, maar is dat erg? Het is ook maar net wat je zoekt natuurlijk. Ik denk dat de eigenaar van de Golden om de hoek die beduidend minder onstuimig is dan die van mij misschien wel gek zou worden van mijn apporteerfreakje.
Misschien kan je bij de Staff ook wel iets van een scheiding maken tussen de 'werkhonden' met meer drive en dan daarbij horende hondagressie, en dat wat mildere types die wellicht dan ook wat minder 'druk' zijn, maar ook niet zo hondagressief? Of zeg ik iets heel doms nou? :N: :mrgreen:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Moos schreef:
Valerie schreef: Het bovenste type word veel meer gefokt hier of ze nou daadwerkelijk op shows komen of niet. Daarbij zie je vaker angstige en nerveuze honden.
Maar gaat dat dan altijd samen met geen hondagressie (en wel mensagressie)? Of klooien ze gewoon met het karakter waardoor je rare karakters krijgt, maar er verder niet bijzonder veel verband is tussen het een en het ander?

Retrievers die bar weinig interesse hebben in apporteren hebben ze ook kunnen fokken :mrgreen: Net als, wat Linda zegt, Borders met veel minder eye. Wellicht 'missen' die honden dan ook een bepaalde soort drive in zijn algemeenheid, maar is dat erg? Het is ook maar net wat je zoekt natuurlijk. Ik denk dat de eigenaar van de Golden om de hoek die beduidend minder onstuimig is dan die van mij misschien wel gek zou worden van mijn apporteerfreakje.
Misschien kan je bij de Staff ook wel iets van een scheiding maken tussen de 'werkhonden' met meer drive en dan daarbij horende hondagressie, en dat wat mildere types die wellicht dan ook wat minder 'druk' zijn, maar ook niet zo hondagressief? Of zeg ik iets heel doms nou? :N: :mrgreen:
Ik vind dat die scheiding er bij de SBT al is, alleen denk ik niet dat je met 100% zekerheid bij een pup kan zeggen dat hij/zij nooit hondagressief word. Bij de SBT is mensagressie ook helemaal geen issue. Maar goed ook kwa andere honden hoor je er eigenlijk geen incidenten mee, toch grappig als je weet dat ze er evenveel zijn als golden retrievers :wink: (met stamboom dan). Het gros van de incidenten komt van honden die goedkoop worden aangeschaft, vaak stamboomloos en nog een kruising met het een of het ander en waarbij de eigenaren geen weet van hebben wat ze in hun handen hebben.
Die komen niet bij verantwoordelijke goede fokkers vandaan, dus echt veel zin om de hondagressie eruit te fokken heeft het niet. Die doelgroep word toch niet bereikt. Als de stafford compleet geen agressie meer bezit gaan ze wel over op een ander ras die dat wel heeft, en die rassen zullen altijd blijven bestaan.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Valerie schreef:
Ik vind dat die scheiding er bij de SBT al is, alleen denk ik niet dat je met 100% zekerheid bij een pup kan zeggen dat hij/zij nooit hondagressief word. Bij de SBT is mensagressie ook helemaal geen issue. Maar goed ook kwa andere honden hoor je er eigenlijk geen incidenten mee, toch grappig als je weet dat ze er evenveel zijn als golden retrievers :wink: (met stamboom dan). Het gros van de incidenten komt van honden die goedkoop worden aangeschaft, vaak stamboomloos en nog een kruising met het een of het ander en waarbij de eigenaren geen weet van hebben wat ze in hun handen hebben.
Die komen niet bij verantwoordelijke goede fokkers vandaan, dus echt veel zin om de hondagressie eruit te fokken heeft het niet. Die doelgroep word toch niet bereikt. Als de stafford compleet geen agressie meer bezit gaan ze wel over op een ander ras die dat wel heeft, en die rassen zullen altijd blijven bestaan.
Ja, daar heb je een heel goed punt inderdaad...
Afbeelding
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Vreselijk .. dit mag gewoon niet gebeuren. Ik hoop echt dat de baasjes goed aangepakt gaan worden, maar ben bang dat die er weer veel te makkelijk vanaf komen.

Maanden geleden is hier 3 dorpen verder ook een JR doodgebeten door 2 staffords. Die man had er een 6 thuis waaronder 2 nestjes. Helaas hadden zijn honden al meerdere malen andere honden gebeten, maar de politie deed er maar weinig aan. Ja, er was een aanlijn en muilkofplicht, maar controle: ho maar. Die honden liepen altijd los rond, zelfs zonder baas in de buurt. Die man zette gewoon zijn poort open en die honden moesten zich zelf maar uitlaten.
Helaas voor de JR heeft hij het niet overleefd. Het baasje van de staffords kwam nadat er zoveel commotie was eens kijken wat zijn honden aan het doen waren en stond er gewoonweg bij te lachen ...
Nu kwam de politie iets meer in actie; alle honden werden weggehaald. Op het moment dat ze bij die mensen aan de deur stonden jaagt die man zijn honden ook nog op naar de politie met: pak ze.. :piew: De honden zijn weggehaald, man heeft een boete gekregen en een huisdier verbod, maar wie gaat dat nu controleren? Durf bijna te wedden dat hij er volgende maand weer in huis heeft.
Dat soort schorriemorrie (om het even netjes uit te drukken) mogen ze wat mij betreft opknopen aan de hoogste boom.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Annemiek schreef:Ten eerste wat vreselijk voor de JR!
Ten tweede buiten de hondagressie is de Amstaff in mijn geval alles wat ik van een hond verlangt zijn uiterlijk en innerlijk. Daarom neem ik dat hondagressie voor lief en hou ik rekening met andere honden/mensen.
Zal ik ervoor zorgen dat niemand last heeft van mijn honden.
Maar god wat doen sommige woorden die jullie zeggen pijn. Goddank hebben wij mensen ervoor gezorgt dat ze hondagressie hebben en natuurlijk wil de mens weer eigen rechter spelen door te zeggen roei ze maar uit! Bah! Walgelijk.
Mee eens. Ik word eigenlijk ook strontziek van die discussies over rassen. Uiteindelijk GAAT HET NIET OVER RASSEN! Het gaat over klootzakken van mensen die zo nodig een hond moeten hebben en overal scheit aan hebben. Want dat is de oorzaak van bijtende honden. Daar zou de discussie over moeten draaien.
pammetje schreef: ik zie rassen volledig kapot gaan
Ik ben voor een cursus bij aanschaf " moeilijke " rassen
en ik vind dat de fokkers beter op moeten letten wat ze verkopen en aan wie
en meer info door de fokkers
Welke fokkers? De broodfokkers? Die zijn veruit in de meerderheid en het zal hun werkelijk een reet roesten hoe hun pups terecht komen. Als zij hun geld maar vangen.
Zoek stok! schreef:
O ja, mbt je eerste opmerking: wie ik ben dat ik iets wil voorschrijven. Heel simpel: ik heb er natuurlijk geen kloot over te zeggen. Maar was dat wel het geval, dan zou ik inderdaad maar weinig mensen toestemming geven met een pitbull of aanverwante hond te gaan lopen :wink:
Ik denk dat als ik iets te zeggen had, dat sowieso heel wat minder mensen met wat voor hond dan ook te gaan lopen. Die behoren in mijn ogen gewoon een houdverbod te krijgen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

KimberleyZero schreef:
Lucky luke schreef:
Werk jij daar ook dan?
In een sloopbedRijf.
Heel scherp!

Maar ik merk wel verschil als ik 's ochtends naar het werk ga dat mensen dichter langs me durven te lopen
als ik ze uitlaat dan wanneer ik 's avonds omgekleed in trainingsbroek en nikes op pad ga met ze.
Dan ben ik ook ineens Anita :D
Afbeelding
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

KimberleyZero schreef:
Lucky luke schreef:
Werk jij daar ook dan?
In een sloopbedRijf.
:oohja: LOL!
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik heb, in die reactiedraad waar al die onzin uit kwam, een positieve noot ontdekt :ok:
Ene linda79 uit Sneek is de enige uit 170 reactie's die er iets van begrijpt. Ik weet niet of Linda hier leest, maar als dat zo is mijn complimenten :D
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Ik las trouwens in de Hondenmanieren dat er een aantal Amstaffs opgeleid zijn/worden tot blindengeleidenhond.
Aan de ene kant, vanwege zijn leergierigheid enzo, misschien wel handig.... Maar aan de andere kant, met zijn hondagressie?
Wat nou als je, als blinde, een confrontatie hebt met een loslopende hond die op jouw Stafford af komt?
Dan heb je toch een probleem als hij op de een of andere maniet getriggerd word.... Dominante reu bijvoorbeeld die wel een potje wil knokken ofzo.... :N:
Ik bedoel, een blindengeleidehond leert wel andere honden te negeren, maar een hond is ook maar een hond en het kan altijd mis gaan.....

(en nee, ik heb niks tegen Staffies, vind het mooie honden, maar kom ze iets té vaak tegen op het moment met onverstandige eigenaren. Ken ook iemand met 2 hele lieve Staffies waar Yoda het goed mee kan vinden en deze meneer is wel heel verantwoord met zijn honden, dus ik weet ook hoe het wel kan, maar dit is ook de enige verantwoorde eigenaar die ik PERSOONLIJK ken)
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

lieke schreef:
Zoek stok! schreef:In hoeverre ben je dan eigenlijk zo'n hondenliefhebber als je uit alle mogelijke rassen een ras kiest dat is gefokt om andere honden te mollen? Een keer de lijn laten schieten en een andere hond is het slachtoffer. Zomaar een overdenking ter discussie.

Van mij hoeft de Rad overigens niet terug hoor. Maar zoals het nu gaat, vind ik het niet okay. Alle risico's zijn voor de andere hondeneigenaren en honden. Je kunt nog zo onverantwoord met je hond omgaan, zolang hij geen mensen kapot maakt, is er niks aan de hand.
Nou dát dus. En ik ben echt niet tegen stafs, pitbulls, ambullen, sharpeis, dogo's of wat dan ook. Integendeel, ik zie dat heel veel van deze rassen (niet allemaal, maar wel veel) heel mensvriendelijk zijn. Ik aai ze gerust. Mijn zoontje óók.
Maar zoals ik al eerder heb geschreven: als ik met mijn honden loop, dan loop ik liever een paar straten om. Omdat het vaak hondonvriendelijke rassen zijn en ik er zeker niet altijd op vertrouw dat hun eigenaar dat goed kan inschatten.
Nou zijn er echt wel meer hondonvriendelijke honden. Ik heb er zelf één, maar als hij zou vechten (niet dat hij van mij de kans krijgt!) dan is de schade die hij toebrengt veel minder erg dan de rassen hierboven.
Verderop woont een vrouw met een valse parson terrier. Irritant maar niet levensgevaarlijk. Een straat achter me woont iemand met een valse ambulreu (die hij overigens keurig aangelijnd houd en alleen 's morgens vroeg en avonds laat uitlaat), als die ooit uitbreekt hebben de hondeneigenaren in de buurt een levensgroot probleem want dat beest maakt reuen én teven hartstikke dood (bevestigd door de eigenaar zelf). Zulke honden in ons drukbevolkte landje passen gewoon weg niet (meer). Ga dan ergens in Verweggistan wonen op een paar hectare grond zonder buren.

En wat betreft de RAD-regeling: ik denk dat het niet lang zal duren of er komt een nieuwe regeling. Maar dan voor alle honden boven een bepaalde schofthoogte o.i.d. En daar hebben álle hondeneigenaren met honden van pak-'m-beet 40cm hoogte last van. En alleen maar omdat asociale sujetten zo nodig een stoere hond willen hebben :kotz: .
Ik ga met Lieke mee.

Trouwens, als een ras OF hondagressief is, OF mensagressief als je dat eruit fokt, in hoeverre heeft een ras dan nog bestaansrecht? Begrijp me niet verkeerd, maar er word letterlijk gezegd; OF hij bijt (of verscheurt zelfs) het één, óf het ander. Kortom, het word nooit een vriendelijke, sociale hond voor in een woonwijk. Het blijft dus een ras die alleen geschikt is voor mensen die wél bereid zijn met ogen op steeltjes rond te lopen, die de hond alleen op écht uitgestorven plekken los zullen laten, en met hun hond veilig aangelijnd en desnoods gekorfd rond te lopen. Die dat er dus voor OVER hebben. Maar hoeveel procent van de pit-rassen zít bij zo'n baas?

An sich zijn het de eigenaren die verantwoordelijk zijn, absoluut. Zij kunnen dit, althans, meestal, voorkomen. Ook daar kan een ongelukje gebeuren, natuurlijk... dus laten we het ook niet heilig verklaren. Maar het scheelt 99%.

Maar daarom hoeven we nog niet te gaan ontkennen dat er meerdere rassen zijn die bekend staan om deze ellende. En ja, ik vind best dat een ras daarop aangesproken mag worden.... In de zin dat je je af moet vragen in hoeverre ze nog passen in Nederland. Natuurlijk kan het verder een fantastisch ras zijn. Maar we leven in een overbevolkt land; honden die dusdanig agressief zijn, passen er slecht.

Trouwens, een serieuze vraag aan de échte liefhebbers hier, die wél hun verantwoordelijkheid nemen... Wat hebben jullie nu eigenlijk het liefste? Dat jullie je favoriete ras kunnen hebben, maar onderwijl vele van die honden in verkeerde handen belanden en dus ellendig eindigen, of dat niemand ze meer hebben kan?
Ik zou, als liefhebber van een dergelijk ras, deze overweging zelf allang gemaakt hebben... Ik vind het nl. dieptriest wat er met deze honden gebeurd. Tegen één bij een échte liefhebber, staan er tien bij aso's....

Surhuisterveen is hier slechts 7 kilometer vandaan. Het komt daarmee dichtbij; ik loop al een tijd met een boog om alle bully-achtigen heen. Eigenlijk ook om de molossers trouwens. Niet omdat het zulke rothonden zijn, maar omdat ze er nu eenmaal meer om bekend staan. Ik heb zelf nu eenmaal een frans bulletje en moet er niet aan denken wat er gebeuren kan als een dergelijk type hond hem pakt.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Jacintha schreef:Ik las trouwens in de Hondenmanieren dat er een aantal Amstaffs opgeleid zijn/worden tot blindengeleidenhond.
Aan de ene kant, vanwege zijn leergierigheid enzo, misschien wel handig.... Maar aan de andere kant, met zijn hondagressie?
Wat nou als je, als blinde, een confrontatie hebt met een loslopende hond die op jouw Stafford af komt?
Dan heb je toch een probleem als hij op de een of andere maniet getriggerd word.... Dominante reu bijvoorbeeld die wel een potje wil knokken ofzo.... :N:
Ik bedoel, een blindengeleidehond leert wel andere honden te negeren, maar een hond is ook maar een hond en het kan altijd mis gaan.....

(en nee, ik heb niks tegen Staffies, vind het mooie honden, maar kom ze iets té vaak tegen op het moment met onverstandige eigenaren. Ken ook iemand met 2 hele lieve Staffies waar Yoda het goed mee kan vinden en deze meneer is wel heel verantwoord met zijn honden, dus ik weet ook hoe het wel kan, maar dit is ook de enige verantwoorde eigenaar die ik PERSOONLIJK ken)
Die gaan heus geen passerende honden doodbijten hoor :mrgreen: . Zoiets heet goede ouder en pupselectie, zouden meer mensen beter over na moeten denken.
Jacintha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Kruising Teckel

Ongelezen bericht door Jacintha »

Nee, ik heb het ook niet over paserende honden, zover was ik ook :wink:
Daarom zei ik in mijn verhaal ook "wat als ie getriggerd word"
Dus stel hij ontmoet een andere reu die even komt patsen van een "Sjonnie en Anita"-type om het maar even zo te zeggen, die hond staat niet onder appél maar is los geschoten of loopt gewoon los, de Safford-aan-het-werk vergeet even dat ie met een blinde loopt en hup je hebt een hondengevecht....
Kweenie of dat nou zo handig is :19:
Afbeelding
Anouk, nooit uit gedachten, nooit uit het hart... 01-03-2005 ~ 28-04-2011
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Jacintha schreef:Nee, ik heb het ook niet over paserende honden, zover was ik ook :wink:
Daarom zei ik in mijn verhaal ook "wat als ie getriggerd word"
Dus stel hij ontmoet een andere reu die even komt patsen van een "Sjonnie en Anita"-type om het maar even zo te zeggen, die hond staat niet onder appél maar is los geschoten of loopt gewoon los, de Safford-aan-het-werk vergeet even dat ie met een blinde loopt en hup je hebt een hondengevecht....
Kweenie of dat nou zo handig is :19:
Nee het alternatief is eigenlijk leuk die hond schiet af op een leuke blinde geleide hond zeg een labrador en maakt hem dood, af zwaargewond, word een blinde ook heuler g blij van, maar is natuurlijk altijd minder erg dan een gevecht :roll: :ugh:
denk dat de honden van Sjonnie en Anita maar gewoon aan de lijn moeten blijven :ok: strak plan
kan een hoop ellende vergeten
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”