Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote problemen met m'n Mechelaar

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Birt schreef:
sypke schreef:
Birt schreef:er is niets meer mee aan te vangen de laatste dagen.
hij luistert compleet niet meer, als je een bevel geeft blijft hij staan en probeert je kost wat kost tegen te houden als je van hem weg wil gaan, hij knapt naar je handen of voeten...
mijn ouders willen hem zo snel mogelijk buiten. we spreken hier over een dag of 2-3 :s

weet iemand een herplaatsingsstichting die een hond ook meteen kan opvangen? dit is echt niet leuk meer
Heb je http://www.shhh.nl al geprobeerd? Gewoon even bellen en uitleggen dat het een noodsituatie is.
heb ik geprobeerd maar ik ben nooit voor 17:00 thuis en daarna zijn ze niet te bereiken :(
Heb je geen pauze op je werk? Heb je geen telefoon op je werk?
Nu heb ik de neiging je even door elkaar te schudden. Nu kom je met niks-argumenten waarom je niets kan doen. Daar koopt niemand wat voor. Het zijn jouw problemen en jullie moeten ze voor jullie hond oplossen. Het is niet een kwestie van je probleem hier neerleggen en hopen dat iemand het oplost. Of moeten wij soms bellen? :piew:
Gewoon even 5 minuutjes vrij maken op je werk om te bellen dus. Gggg
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ze hebben toch ook wel een mailadres? Even de situatie uitleggen en vragen of ze jullie na 17.00 u. kunnen bellen. Maar zeker is het veel effectiever en beter om zelf even te bellen. Toch maar proberen hier even tijd voor vrij te maken, desnoods na overleg met je meerderen op je werk.
Birt
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Birt »

hey hey, ik heb een week geleden hen al gemaild zonder antwoord te krijgen hè.
en nu werd ik ineens geconfronteerd met het probleem dat het ineens veel erger werd en mijn ouders zeiden dat hij echt wel buiten moest. ik heb een boodschap ingesproken op het antwoordapparaat maar ik kon moeilijk bellen vanuit het cultureel centrum waar ik samen met een hoop roemenen aan een opra aan het werken was, morgen bel ik gewoon opnieuw.

ik zeg niet dat jullie iets moeten doen, ik hou jullie enkel op de hoogte en natuurlijk is alle hulp welkom.
ik vind dat er hier nogal snel met slijk gegooid wordt :wink:
kaila
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): siberische husky, poes
Contacteer:

Ongelezen bericht door kaila »

Ik zou zoals eerder werd aangeraden ook het asiel in Bergen Op Zoom eens bellen. www.honderdak.nl
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Heb je de Stichting voor Opvang en Herplaatsing van Belgische Herders al geprobeerd?
Hier is hun website te vinden: http://www.sohbh.nl/site/index.htm

Ik geloof niet dat jullie Mechelaar een stamboom heeft, maar je kunt het allicht proberen hier. Ze zijn in ieder geval aan het ras gewend en wellicht als je de nijpende situatie uitlegt, dat ze hem willen opvangen en herplaatsen. Niet geschoten is altijd mis toch?
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Okay Birt, het kwam op mij eerlijk gezegd ook heel anders over maar nu ik meer details heb begrijp ik het volkomen :wink:

Je zou altijd Ladybird van dit forum nog even kunnen pm'en, ik meen dat haar vriendin bij de SHHH betrokken is (in elk geval doet ze de opvang van de lab-beagles).

Wel jammer dat je niet teruggebeld bent, ik hoop wel dat het nu alsnog snel gaat lukken.

Veel succes.

ps wat betreft asiels, ik weet niet beter dan dat je alleen een hond kunt brengen als je in het gebied woont waar het asiel onder valt. In mijn regio is dat in elk geval zo.
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

In BopZ is de telefoon na 4 uur gesloten voor het asiel en is hij voor noodgevallen bestemd voor de dierenambulance. Ik weet niet of ze honden opvangen buitenom hun regio, maar volgens mij is dat geen probleem. Als ik jou was dan zou ik gelijk naar honderdak proberen te bellen. Is echt zo gebeurt en moet gewoon kunnen overdag, iedereen MOET pauze houden en het is zoals gezegd maar 5 minuten werk.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Anna Penta schreef:Okay Birt, het kwam op mij eerlijk gezegd ook heel anders over maar nu ik meer details heb begrijp ik het volkomen :wink:

Je zou altijd Ladybird van dit forum nog even kunnen pm'en, ik meen dat haar vriendin bij de SHHH betrokken is (in elk geval doet ze de opvang van de lab-beagles).

Wel jammer dat je niet teruggebeld bent, ik hoop wel dat het nu alsnog snel gaat lukken.

Veel succes.

ps wat betreft asiels, ik weet niet beter dan dat je alleen een hond kunt brengen als je in het gebied woont waar het asiel onder valt. In mijn regio is dat in elk geval zo.
Dat klopt Anna maar in Belgie heeft een hond in een asiel weinig kansen. In Nederland zou hij veel meer kans hebben op een nieuwe baas. Ik denk toch dat hij dat zou moeten proberen vooral omdat hij al dicht bij de grens woont.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
kristien
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kristien »

Birt,

Ik begrijp dat het moeilijk is maar kan je niet proberen voor de paar dagen dat Bob nog bij jullie is er elke dag wat mee te gaan fietsen/spelen? Zo komen jullie allemaal, Bob inclusief, die dagen nog door. Je gaat zien het gaat al heel wat verschil geven met zijn gedrag! Anders verergert het alleen maar. Het is morgen zaterdag: misschien ook een idee voor nog een lange wandeling? Seffens moet Bob naar het asiel en dan komt dat er ook niet meer van...

Kristien
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Birt schreef:er is niets meer mee aan te vangen de laatste dagen.
hij luistert compleet niet meer, als je een bevel geeft blijft hij staan en probeert je kost wat kost tegen te houden als je van hem weg wil gaan, hij knapt naar je handen of voeten...
mijn ouders willen hem zo snel mogelijk buiten. we spreken hier over een dag of 2-3 :s

weet iemand een herplaatsingsstichting die een hond ook meteen kan opvangen? dit is echt niet leuk meer
je ergert je (on)bewust meer aan hem omdat je weet dat hij toch al weggaat denk ik en dus zie je meer negatieve dan positieve dingen van de hond. Hij zal dit vast ook wel eerder gedaan hebben.
Zoek RUSTIG een goede oplossing en smijt hem niet meteen in het 1e beste asiel. Jullie zijn aan de hond begonnen dus eigenlijk ook verplicht hem goed achter te laten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Dat je hem weg wilt doen staat naar mijn idee al vast.
Maar als ik het verhaal zo volg van je hond, dan is mijn mechelaar precies hetzelfde .
Wij zijn aan het trainen en mijn vriend loop zich suf met hem .
Als utah zijn beweging niet krijgt is hij oervervelend.
Je moet het ook eens van de kant van je hond bekijken.
Het lijken mij ook gewoon normale honden dingen.
mag ik mischien weten waarom jullie eigenlijk een mechelaar hebben gekozen?
je moet je toch wel eesrt goed verdiepen in het ras voordat je eraan begint.
Ik hoop dat je heel goed nadenkt over waar je hond nu heen doet.
Moet je jezelf eens voorstellen dat je afgeserveerd word.
Het is heel triest voor je hond
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

jojenny schreef:Dat je hem weg wilt doen staat naar mijn idee al vast.
Maar als ik het verhaal zo volg van je hond, dan is mijn mechelaar precies hetzelfde .
Wij zijn aan het trainen en mijn vriend loop zich suf met hem .
Als utah zijn beweging niet krijgt is hij oervervelend.
Je moet het ook eens van de kant van je hond bekijken.
Het lijken mij ook gewoon normale honden dingen.
mag ik mischien weten waarom jullie eigenlijk een mechelaar hebben gekozen?
je moet je toch wel eesrt goed verdiepen in het ras voordat je eraan begint.
Ik hoop dat je heel goed nadenkt over waar je hond nu heen doet.
Moet je jezelf eens voorstellen dat je afgeserveerd word.
Het is heel triest voor je hond
Dat beestje moet daaar weg. Die mensen hebben de tijd niet voor dat beest.
Dan kun je wel gaan roepen dat ze meer moeten doen en dan doen ze dat misschien 3 weken maar dan zakt dat weer af.

Voor die hond zal het alleen maar beter zijn herplaatst te worden bij iemand die de tijd heeft en met het beestje op stap wil.
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Ik ben het volkomen met je eens.
Maar daarom snap ik niet waarom ze er aan begonnen zijn .
Speculeren over dit of dat heeft mischien inderdaad geen zin.
In deze situatie moet bob niet blijven en dan kan hij beter naar mensen die wel met hem willen werken en er de tijd en geduld ook voor hebben
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Contacteer:

Graag zou ik wel wat meer willen weten.
Wij willen graag een hond erbij.
kan hij met andere honden en katten?
Mail me even als je wil.
Of reageer hier even
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

jojenny schreef:Graag zou ik wel wat meer willen weten.
Mail me even als je wil.
Of reageer hier even
Lijkt dat je handig ? Twee jonge mechelaarreuen met probleemgedrag ?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Eline* schreef:
Mail me even als je wil.
Of reageer hier even
Ze kunnen elkaar dan lekker opfokken en als hij het gedrag van jouw hond er nog eens bij neemt (het hele waakse gedoe) dan denk ik dat het een niet te houden situatie wordt bij jullie in huis.
Ik zou het niet doen, twee van zulke honden. Als ik jou was dan zou ik een rustig mechel teefje zoeken en niet nog zo'n hond erbij.
Birt
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Birt »

jojenny schreef:Ik ben het volkomen met je eens.
Maar daarom snap ik niet waarom ze er aan begonnen zijn .
Speculeren over dit of dat heeft mischien inderdaad geen zin.
In deze situatie moet bob niet blijven en dan kan hij beter naar mensen die wel met hem willen werken en er de tijd en geduld ook voor hebben
wij zijn er aan begonnen zonder te weten waaraan we begonnen ja. dat was een grote fout en die hebben we enkel gemaakt omdat een zogezegde "kenner" ons vertelde dat dat wel goed ging en allemaal geen probleem was. die kweker zelf dan zei ons dat ook.

die mensen zouden zich geen kenners mogen noemen en zich zeker niet met andermans honden gaan bezighouden voor ze die van zichzelf goed behandelen.
zoiets weet je echter pas achteraf.

ff aan de rest:
ik ga hem niet zomaar in een asiel stoppen hoor. ik blijf zoeken.
in een asiel in belgie ben ik er zeker van dat hij binnen de 2 weken platgespoten wordt.

sohbh.nl had ik al mee gebeld. ze willen niet omdat hij geen geldige stamboom heeft.
met nvbh.nl waren de contacten iets beter maar dat is ook afwachten.

herplaatsingsstichtingen in belgie kan ik niet echt vinden.
we geven niet op.
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

Eline* schreef:
Mail me even als je wil.
Of reageer hier even
Wat is het probleem dan…??? Op het kwijlen na is mijn jonge x Hollander zowat hetzelfde…Van mijn tuin is niets meer over…Zelfs mijn vijver heeft tie gemold. Binnen is ook al het een en ander gesneuveld.Onze 2 andere honden (vooral de kleinste) worden geterroriseerd door hem, al weet die oude x Hollander wel van zich af te bijten.Gewoon een “ADHDâ€
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Jij niet, maar heel veel andere mensen wel. Dan zijn twee jonge mechelaarreuen toch net iets te veel "to handle". :wink:
Vooral als ze met zijn tweetjes elkaar gaan lopen opjuinen.
Als iemand nu zijn handen al vol heeft om 1 zo'n hond goed op te voeden, dan is twee echt bijna niet te doen.
Daar moet je dan toch net iets meer voor in huis hebben. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

[quote="visaton"]Wat is het probleem dan…??? Op het kwijlen na is mijn jonge x Hollander zowat hetzelfde…Van mijn tuin is niets meer over…Zelfs mijn vijver heeft tie gemold. Binnen is ook al het een en ander gesneuveld.Onze 2 andere honden (vooral de kleinste) worden geterroriseerd door hem, al weet die oude x Hollander wel van zich af te bijten.Gewoon een “ADHDâ€
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

visaton schreef:
Eline* schreef:
Mail me even als je wil.
Of reageer hier even
Wat is het probleem dan…??? Op het kwijlen na is mijn jonge x Hollander zowat hetzelfde…Van mijn tuin is niets meer over…Zelfs mijn vijver heeft tie gemold. Binnen is ook al het een en ander gesneuveld.Onze 2 andere honden (vooral de kleinste) worden geterroriseerd door hem, al weet die oude x Hollander wel van zich af te bijten.Gewoon een “ADHDâ€
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

[quote="visaton"]Wat is het probleem dan…??? Op het kwijlen na is mijn jonge x Hollander zowat hetzelfde…Van mijn tuin is niets meer over…Zelfs mijn vijver heeft tie gemold. Binnen is ook al het een en ander gesneuveld.Onze 2 andere honden (vooral de kleinste) worden geterroriseerd door hem, al weet die oude x Hollander wel van zich af te bijten.Gewoon een “ADHDâ€
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

[quote="Eline*"][quote="visaton"]Wat is het probleem dan…??? Op het kwijlen na is mijn jonge x Hollander zowat hetzelfde…Van mijn tuin is niets meer over…Zelfs mijn vijver heeft tie gemold. Binnen is ook al het een en ander gesneuveld.Onze 2 andere honden (vooral de kleinste) worden geterroriseerd door hem, al weet die oude x Hollander wel van zich af te bijten.Gewoon een “ADHDâ€
visaton
Actief

Hanneke2 schreef: Ik denk dat jouw kleinste en je ouwe X-Hollander er anders over denken. :roll: Waarom laat jij twee van je honden terroriseren door je derde hond?
de ouwe is mans genoeg, en met dat kleintje wordt rekening gehouden
Eline* schreef:Als ik je bericht zo lees heb je geen benul van het probleemgedrag van Utha, de hond die Jojenny al heeft. Als je dat wel wist had je deze vraag niet gesteld.
Dat zal het zijn…Heb zelf ook nog nooit honden gehad met problemen, dat schilt ook he..
Wil de hond schreef:Neem jij Bob lekker erbij dan, wordt het pas echt leuk en gezellig bij jullie thuis.
Breng maar…ik maak er wel wat van.
yamie schreef: amen.. godsamme hoe kortzichtig kun je reageren zeg
Kortzichtig..die heb je hier wel meer..Denk dat martin een van de weinige is waar iets zinnigs uit komt..Want door "niet veel te doen" met deze hond kom je echt niet verder
Martijn schreef: Zo ja, fijn! Op naar de hondenschool met africhtafdeling. En dan is het dus een kwestie van gaan doen waar de hond voor gemaakt is. Africhting.
Een prachtige sport maar niet naar ieders smaak. .
Daar heb je meer aan dan aan dat Martin Gaus gezer hier, dat werkt namelijk alleen op tv…
Afbeelding

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

visaton schreef:
Wil de hond schreef:Neem jij Bob lekker erbij dan, wordt het pas echt leuk en gezellig bij jullie thuis.
Stuur even een peebeetje naar Birt, die zit met smart te wachten op iemand als jij.
visaton
Actief

Wil de hond schreef:
visaton schreef:
Stuur even een peebeetje naar Birt, die zit met smart te wachten op iemand als jij.
Ze kan hier toch ook lezen... :denken:
Afbeelding

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Oh, ik dacht dat je het tegen mij had.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

visaton schreef:
Martijn schreef: Zo ja, fijn! Op naar de hondenschool met africhtafdeling. En dan is het dus een kwestie van gaan doen waar de hond voor gemaakt is. Africhting.
Daar heb je meer aan dan aan dat Martin Gaus gezer hier, dat werkt namelijk alleen op tv…
Hoe weet je dat dat alleen op tv werkt? Voor mijn hond werkte dat nl prima en het was zeker een hond waar ik makkelijk zeer goed africhting mee had kunnen doen. :19:
Africhting staat nl helemaal niet per definitie los van wat Martin Gaus doet. Het gaat erom dat de hond begrepen wordt en dat de hond geestelijk gestimuleerd wordt. Of je nu op een Gaus school aan het speuren slaat of er een reddingshond van wilt maken, of dat je op een goede africhtingsclub gaat en daar de hond op een leuke positieve manier africhting aanleert, komt op precies hetzelfde neer.

De periode dat ik aan de slipketting rukte en mijn hond de hele dag drilde ging het een stuk slechter dan de periode dat ik positief trainde en de hond met spel en beloning op het rechte pad probeerde te krijgen. Sinds de slip eraf was en ik met aandacht/negeren en belonen heb gewerkt is alles met 200% verbeterd tov daarvoor.

Gaus is een methode, niks meer of minder, wat je ook aanleert met die methode. Ook africhting kan je op de Gaus manier aanleren. :ok:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

visaton schreef:
Hanneke2 schreef: Ik denk dat jouw kleinste en je ouwe X-Hollander er anders over denken. :roll: Waarom laat jij twee van je honden terroriseren door je derde hond?
de ouwe is mans genoeg, en met dat kleintje wordt rekening gehouden
Eline* schreef:Als ik je bericht zo lees heb je geen benul van het probleemgedrag van Utha, de hond die Jojenny al heeft. Als je dat wel wist had je deze vraag niet gesteld.
Dat zal het zijn…Heb zelf ook nog nooit honden gehad met problemen, dat schilt ook he..
yamie schreef: amen.. godsamme hoe kortzichtig kun je reageren zeg
Kortzichtig..die heb je hier wel meer..Denk dat martin een van de weinige is waar iets zinnigs uit komt..Want door "niet veel te doen" met deze hond kom je echt niet verder
Nou, fijn dat je inhoudelijk zulke goede argumenten aandraagt en een zinnige bijdrage levert. Ik kan je in ieder geval niet betrappen op een zinnig antwoord op mijn reactie.
Als je leest zeg ik namelijk dat het hebben van twee jonge mechelaarreuen die allebei probleemgedrag vertonen geen handige combi is. Utha eet vreemde mensen op en dan leuk Bob ernaast die hypert en dus wellicht dat gedrag misschien overpakt..Nee, zal een gezellig boeltje worden. :denken:
Je kan wel met machogebral doen voorkomen alsof jij beter weet, maar begin dan maar eens met te weten waarover je in discussie gaat.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
visaton
Actief

Eline* schreef: Nou, fijn dat je inhoudelijk zulke goede argumenten aandraagt en een zinnige bijdrage levert. Ik kan je in ieder geval niet betrappen op een zinnig antwoord op mijn reactie.
Als je leest zeg ik namelijk dat het hebben van twee jonge mechelaarreuen die allebei probleemgedrag vertonen geen handige combi is. Utha eet vreemde mensen op en dan leuk Bob ernaast die hypert en dus wellicht dat gedrag misschien overpakt..Nee, zal een gezellig boeltje worden. :denken:
Je kan wel met machogebral doen voorkomen alsof jij beter weet, maar begin dan maar eens met te weten waarover je in discussie gaat.
Als jij een hond in huis haalt waar al mee “gewerktâ€
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”