Guus is dol op dit soort speeltjesJaap* schreef:Nee, het was niet met Anke, maar wel met Guus![]()
Een andere trainingsgroep sloot het seizoen af met een feestelijke "Mark&Go" sessie en bood ons de mogelijkheid om mee te doen![]()
Bij Rana zag je ook dat ze goed markeerdeMaar Rana hou je net zo slecht voor de gek als Felix dus![]()
Jammer dat ze dan gaat blokkeren, dat doet Felix dan niet, maar hij neemt bijvoorbeeld wel een hele omweg op de terugweg, en je ziet hem dan kalmeren. Ook zag je dat hij bijvoorbeeld wel goed markeerde, maar bewust eerst even wat anders ging doen voordat hij de dummy ophaalde![]()
Net als Felix dus eerst even checken wat dat nou weer is en dan haar werk doen.
De eerste kennismaking met die launchers was in een privé sessie.
Ik had toen al problemen met haar in groepen, dus toen ik in de groep kwam bij Guus ging het mis. Toen blokkeerde ze op die launchers.
Ik denk dat, als honden niet gewend zijn aan die launchers, het voor elke hond behoorlijk zwaar is om er mee om te gaan als er 8 staan te kwaken :N:De andere honden heb ik niet zo goed kunnen volgen, maar de algemene stemming was toch wel dat het "zwaar" voor veel honden was. Dat heeft ook iets te maken met het verschil in niveau van de twee groepen denk ik![]()
![]()
Ik denk wel dat het voor veel honden uiteindelijk misschien te druk was, hoewel ik vind dat Guus er een goed oog voor had en er zoveel mogelijk rekening mee hield![]()
Ik denk dat het ondanks alles een erg goede ervaring is geweest voor de honden, Felix heeft 's avonds uren liggen dromen over al die indrukken tenminste![]()
Op momenten heeft hij wel flink gehypert, blaffen etc. Maar het was fijn dat er niet meteen met kwade koppen op werd gereageert
Een hele bevreemdende ervaring vonden wij het, het ontdekken dat er onder het vernisje nog steeds een hond zit die je met de juiste ingredienten tot doordraaien kunt krijgen. Goed om te weten in ieder geval
Gelukkig heeft hij nog wat van zijn (en onze) eer gered door onder andere een vrij gecompliceerde dirigeer oefening (markeer bij invallende schemer werd in eerste instantie niet gevonden in de pit rush) met veel bravoure uit te voeren.
Goed zo Felix