Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

grrrrrrrrrrrr

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

iones schreef:Hier doen ze dat bij tieners en scholieren. MAar die veroorzaken ook wel wat last.
Tsja,als jouw supermarkt vaak door de zelfde groep scholieren leeg gejat wordt ga je ze in de gaten houden.Dat lijkt me logisch.
Maar als een keurig uitziende en beleefd zijnde jongen van een jaar of 17 die toevallig een kleurtje heeft zijn net gekochte mp3-speler komt ruilen omdat hij stuk blijkt te zijn afgebekt wordt vind ik dat zacht gezegd niet netjes.
En dus erger ik me groen en geel als ik weer eens zoiets hoor uit de eerste hand.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

MonaToetje schreef:
Hayley84 schreef:Ja ja, je moet wel uitkijken met wat je hier zegt Anne-Panne :mrgreen:
Wat had je dan gedacht. Dat je hier gewoon over een hele bevolkingsgroep generaliserende opmerkingen kunt
maken zonder dat je daar op aangesproken wordt?! :roll:

Er zijn andere fora`s waar " gefrustreerde Hollanders/blanken " hun gal mogen spuwen over onze " ontspoorde bruitenlandse medemensen "
Doe dat dan daar !!!
Ja ja.. je kunt ok overdrijven hé, dat ik hier mijn mening geef wil niet zeggen dat ik racist ben. Ik ken ook heus wel buitenlanders die ok zijn hoor.

Het is alleen zodra iemand "buitenlands jongetje" zegt, hier iedereen gaat steigeren. Wat totaal niet nodig is.

Over discriminatie gesproken, op mijn MBO school zaten voor 65% aan turken/marokkanen/etc.
Er mocht alleen NL gesproken worden op school .. ja dat dacht jij... écht niet dus hé. Bedreigd worden omdat je iemand geen sigaret wilt geven (ken die persoon niet eens), dan ben je opeens een gierige k*t hollander.

Dat mag zeker wel allemaal?
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

MonaToetje schreef:
Anne Panne schreef:de helft hier spreekt geen woord nederlands.. dus dan word het moeilijk een gesprek aan te gaan met de ouders.. (die overigens in geen velden of wegen te bekennen zijn)
En jij kent al die ouders en hun kinderen? En jij weet dat de helft geen woord Nederlands spreekt en er nooit zijn.
Meid je hebt een gave! :roll:
Dan heb ik hem ook,want ik durf ook te beweren dat hier de helft geen nederlands spreekt........dat is ook niet nodig want er zijn hier in de wijk genoeg turkse en marokaanse winkels........Dan heb ik het wel over de ouders,de kinderen spreken wel nederlands.... :wink:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

marian* schreef:
iones schreef:Hier doen ze dat bij tieners en scholieren. MAar die veroorzaken ook wel wat last.
Tsja,als jouw supermarkt vaak door de zelfde groep scholieren leeg gejat wordt ga je ze in de gaten houden.Dat lijkt me logisch.
Maar als een keurig uitziende en beleefd zijnde jongen van een jaar of 17 die toevallig een kleurtje heeft zijn net gekochte mp3-speler komt ruilen omdat hij stuk blijkt te zijn afgebekt wordt vind ik dat zacht gezegd niet netjes.
En dus erger ik me groen en geel als ik weer eens zoiets hoor uit de eerste hand.
Ik maak ook discriminatie mee hoor....ik ben met de kerst twee jaar geleden met kinderen naar 55 plus flats gegaan,om de ouderen een kaars aan te bieden,en prettijge feestdagen te wensen,zodat de ouderen de jongeren ook eens van een andere kant zien..........bij de nederlanse kinderen werd open gedaan,bij de allochtoonen niet.........En er is hier een turkse staat,waar alles wat niet uit turkije komt weggeziektword.
En turkse vereningen onder elkaar,omdat ze uit een andere streek komen........net ajax feijenoord :mrgreen: .......
..
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef:
MonaToetje schreef: Tja, en ik ben het er dus niet mee eens dat alle of de meeste Nederlandse kinderen onopgevoed zijn. :wink:
IN het buitenland hebben ze een ander beeld van nederlanders, dan dat we zelf hebben.
In vergelijking met kinderen uit Belgie, Duitsland of Frankrijk, zijn nederlandse kinderen (niet alle nederlandse kinderen maar in het algemeen) slechter opgevoed en ongemanierder. Nederlanders zijn ontzettend anti- hiërarchisch, iedereen moet gelijk zijn. Grenzen mogen niet worden aangegeven. OUders staan NIET boven kinderen. MAar dat moeten ze nu juist wel staan, omdat ze meer ervaring en wijsheid hebben. Deze tendens zie je niet alleen bij ouders en kinderen hoor, maar ook bij honden en hun baasjes, en ook in de omgang van mensen en paarden. Dit is een onderdeel van onze huidige cultuur. En niet alle culturele aspecten zijn per defenitie goed, dat zie je wel weer.

Maar het is óók zo, dat nederlanders in het buitenland bekend staan als brutaal en onvriendelijk. Daar kun je het wel niet mee eens zijn, maar in vergelijking met anderen volken, zou dat goed wel eens waar kunnen zijn.

Nu kunnen we dit opvatten als discriminatie, of we kunnen eens nagaan en proberen naar ons zelf te kijken en mogelijk wat dingen veranderen/verbeteren.
Kijk eens naar jezelf in je laatste reactie naar iemand in dit topic. Jij gaat met onvriendelijke termen strooien als "muts". Dat is onbeschoft. HEt getuigt niet van manieren. En het is ook helemaal niet nodig.
Je hond moet je ook opvoeden en aangezien jijzelf zegt dat jij dat niet doet bij je eigen honden je ze teveel verwend niet consequent bent en dat ze daarom niet goed luisteren mogen we dus concluderen dat jij een hondeneigenaar bent waar veel andere hondeneigenaars die wel de moeite nemen hun hond op te voeden zich aan ergeren.
Misschien moest je dus maar niet zo hoog van de toren af blazen over kinderen opvoeden want je hebt zelf klaarblijkelijk geen kaas gegeten van opvoeden :roll: :roll:
Overigens vind ik jouw reacties op kinderen in het algemeen ook niet getuigen van goede manieren maar goed ik vind je reacties in welk willekeurig topic dan ook in de regel niet getuigen van inzicht of inleveringsvermogen :roll: :roll: .
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Anne Panne schreef:
MonaToetje schreef:O My God :smile: :smile:
en zou je god er ook niet bij willen halen? ik ben namelijk erg gelovig :roll:
het was toch God die zei heb uw naasten lief Anne Panne :denken:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Addy schreef:
Anne Panne schreef:
MonaToetje schreef:O My God :smile: :smile:
het was toch God die zei heb uw naasten lief Anne Panne :denken:
:ok: :smile:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

MonaToetje schreef:
Anne Panne schreef:
MonaToetje schreef:
Anne Panne schreef:de helft hier spreekt geen woord nederlands.. dus dan word het moeilijk een gesprek aan te gaan met de ouders.. (die overigens in geen velden of wegen te bekennen zijn)
En jij kent al die ouders en hun kinderen? En jij weet dat de helft geen woord Nederlands spreekt en er nooit zijn.
als je niet weet waar je over praat houd dan je mond.. kom voor de grap eens een weekje hier logeren.. praten we dan wel verder
Met al die nonsense die je hier neerpent.....kan ik het mij goed voorstellen dat die ouders net doen alsof ze je niet verstaan. :smile:
waar jij woont Mona Toetje, is het heel anders gesteld dan in de Randstad,
en zeker in Den Haag en Rotterdam,
dat geldt voor iedreen die hier mee post, en ze wonen in een schattige dorpje ergens op de heide :19:

Ik heb een post gedaan over die fiets-examens , dat zéker 90 % van alle allechtoonse kinderen hier in Den Haag gezakt zijn,
dat zegt toch wel wat?

Die kinderen zijn notabene ! hier geboren en je kan wel de leraar de schuld blijven geven,
maar het ligt zéker ook aan de kinderen met hun ouders , zèlf
hoe gemotiveerd die zijn om hier ònze gewoontes te leren ( hèt fietsen bv )
maar dan komen ze links aanrijdend aanfietsen en er waren al een helboel NIET eens gestart ( te gevaarlijk op de weg)

Die kinderen zijn HIER geboren, dus hebben GEEN smoesjes meer van:
in ons land fietsten we niet, want ze zijn hier !

dan komt er nog bij dat er een paar jongesn heel brutaal waren tegen de vrijwillers en wee je gebeente
als je iets over hùn rijstijl zei :boos:

Ik ben erachter gekomen, dat het nog mijlen uit elkaar ligt:
zij willen zich gewoon GEEN echte hollanders voelen en zolang die gedachten er zijn , wordt het ook niets ! :roll:

het moet van 2 kanten komen, maar het komt tot nu toe alleen van ònze kant,
wij doen zo ons best

ik zou er nu maar mee ophouden dan, want het heeft tòch geen zin :19:

het was zelfs zo, dat als er een "zwarte school" kwam was je bezig met schrijven ....
...en als er een "witte school" kwam hoefde je alleen maar veel goedjes te noteren :ok:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 26 mei 2008 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Hayley84 schreef:
MonaToetje schreef:
Hayley84 schreef:Ja ja, je moet wel uitkijken met wat je hier zegt Anne-Panne :mrgreen:
Wat had je dan gedacht. Dat je hier gewoon over een hele bevolkingsgroep generaliserende opmerkingen kunt
maken zonder dat je daar op aangesproken wordt?! :roll:

Er zijn andere fora`s waar " gefrustreerde Hollanders/blanken " hun gal mogen spuwen over onze " ontspoorde bruitenlandse medemensen "
Doe dat dan daar !!!
Ja ja.. je kunt ok overdrijven hé, dat ik hier mijn mening geef wil niet zeggen dat ik racist ben. Ik ken ook heus wel buitenlanders die ok zijn hoor.

Het is alleen zodra iemand "buitenlands jongetje" zegt, hier iedereen gaat steigeren. Wat totaal niet nodig is.

Over discriminatie gesproken, op mijn MBO school zaten voor 65% aan turken/marokkanen/etc.
Er mocht alleen NL gesproken worden op school .. ja dat dacht jij... écht niet dus hé. Bedreigd worden omdat je iemand geen sigaret wilt geven (ken die persoon niet eens), dan ben je opeens een gierige k*t hollander.

Nee, nauurlijk mag dat niet. Ik denk ook niet dat iemand zal zeggen dat het goed is, maar waar het om gaat is dat op hand van een paar gebeurtenissen een hele bevolkingsgroep over een kam wordt geschoren. En dat is verkeerd.
Die gefrustreerde luitjes op die andere fora`s lullen trouwens net zo .Er hoeft maar iets te gebeuren of alle marokkanen zijn k*tmarokkaantjes. Dat zijn dezelfde lui die nog steeds geloven dat alle Afrikanen arm zijn en in bomen leven :smile:

Wat betreft de taal die er op de gescholen gesproken wordt : zolang ze in de lessen gewoon Nederlands spreken heb ik er geen moeite mee.
Wat ze in de pauze`s doen motten ze zelluf weten , of dacht jij soms dat kinderen in limburg bijvoorbeeld tijdens de pauze`s allemaal netjes in het Algemeen Beschaafd Nederlands praten'? :mrgreen:
Waar een mens zich druk over kan maken!
(met dank aan Desi)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Pak-de-bal schreef:dat geldt voor iedreen die hier mee post, en ze wonen in een schattige dorpje ergens op de heide :19:
Ik woon niet in een dorp :19:
En ook niet op de hei trouwens.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
MonaToetje schreef:
Anne Panne schreef:
MonaToetje schreef: En jij kent al die ouders en hun kinderen? En jij weet dat de helft geen woord Nederlands spreekt en er nooit zijn.
als je niet weet waar je over praat houd dan je mond.. kom voor de grap eens een weekje hier logeren.. praten we dan wel verder
Met al die nonsense die je hier neerpent.....kan ik het mij goed voorstellen dat die ouders net doen alsof ze je niet verstaan. :smile:
waar jij woont Mona Toetje, is het heel anders gesteld dan in de Randstad,
en zeker in Den Haag en Rotterdam,
dat geldt voor iedreen die hier mee post, en ze wonen in een schattige dorpje ergens op de heide :19:

Ik heb een post gedaan over die fiets-examens , dat zéker 90 % van alle allechtoonse kinderen hier in Den Haag gezakt zijn,
dat zegt toch wel wat?

Die kinderen zijn notabene ! hier geboren en je kan wel de leraar de schuld blijven geven,
maar het ligt zéker ook aan de kinderen met hun ouders , zèlf
hoe gemotiveerd die zijn om hier ònze gewoontes te leren ( hèt fietsen bv )
maar dan komen ze links aanrijdend aanfietsen en er waren al een helboel NIET eens gestart ( te gevaarlijk op de weg)

Die kinderen zijn HIER geboren, dus hebben GEEN smoesjes meer van:
in ons land fietsten we niet, want ze zijn hier !

dan komt er nog bij dat er een paar jongesn heel brutaal waren tegen de vrijwillers en wee je gebeente
als je iets over hùn rijstijl zei :boos:

Ik ben erachter gekomen, dat het nog mijlen uit elkaar ligt:
zij willen zich gewoon GEEN echte hollanders voelen en zolang die gedachten er zijn , wordt het ook niets ! :roll:

het moet van 2 kanten komen, maar het komt tot nu toe alleen van ònze kant,
wij doen zo ons best

ik zou er nu maar mee ophouden dan, want het heeft tòch geen zin :19:

het was zelfs zo, dat als er een "zwarte school" kwam was je bezig met schrijven ....
...en als er een "witte school" kwam hoefde je alleen maar veel goedjes te noteren :ok:
Sorry hoor Marjolijn, maar zou jij je een` echte Hollander ` kunnen voelen als je door het gros van Nederland als tweederangsburger behandeld wordt??
Want er zijn er veel die zo denken als Anne Panne . die een kind van 1 of 2 buitenlandse ouders niet als een Nederlander beschouwen.

Tja , en wat betreft dat fietsen. Het is maar net waar je prioriteiten liggen .
Mijn schoonzus ( geboren in Nigeria ) interesseerd zich ook niet voor fietsen en ik denk ook niet dat zij haar kinderen zal leren fietsen. Dat maakt ze in mijn ogen echt niet minder Duits , want een mens heeft geen fiets nodig hoor. :roll:

Owja, en ik woon pas 2 jaar in dit schattige dorpje aan de hei. Daarvoor heb ik in een stad 8 km verderop gewoond en daar wonen ook veel allochtonen. Ik weet heus wel waarover ik praat.
(met dank aan Desi)
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Het komt van beide kanten.
Ik moest gisteren mijn zoon ophalen van zijn werk, komt er een groep Marrokanen aan, ik dacht oh jee, maar wat gebeurde er. Een Nederlands jongetje rent en struikeld over de benen van een van de jongens. Deze jongen pakte het gestruikelde jongetje op en vroeg of hij niks had. Ik zij nog tegen mijn dochter kijk eens wat lief.

Even later bij een voetgangers oversteekplaats, een oudere vrouw met rolator gaf aan te willen oversteken. Twee Nederlanders reden gewoon door, een Marrokaanse vrouw stopte en gaf de oudere vrouw zoals het hoort voorrang.

Twee excidenten in vrij korte tijd. En daar kwamen de buitenlanders goed uit de bus om het zo maar even te noemen.
En ik woon ook in de randstad. En het zijn niet altijd de buitenlanders die het doen. Kom op en open je ogen.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

MonaToetje schreef:Sorry hoor Marjolijn, maar zou jij je ` echte Hollander ` kunnen voelen als je door het gros van Nederland als tweederangsburger behandeld wordt??
Jullie, blijven daarover doorzeuren, hè? :roll:

hoe zielig jullie dan niet zijn, hè?. :roll:

Ik heb het proberen uit te leggen:
ze willen zèlf niet ! Ze klitten maar zelf op die "zwarte scholen"

het was zó te merken:
als er een allechtoonse leerling(e) tussen de blanke kinderen reed ......geslaagd !!

maar kwam er weer een groepje allechtoonse kinderen onder elkaar ?
dan was het echt een zooitje !!!

wat moet je dan als onderwijs nog doen?? :19:

dat klitten daar moet iedreen eens van af.

laten ze ook eens met oranje shirtjes lopen met die voetbal....
...ik zie er nu geen eentje !!

dat is toch al een begin? :19:

hoeveel allechtonen hebben voor de koningin gejuicht?
ik zie er geen eentje !!

en ik denk ook niet dat zij haar kinderen zal leren fietsen. Dat maakt ze in mijn ogen echt niet minder Duits , want een mens heeft geen fiets nodig hoor
.

oh zo, krijg je dus levensgevaarlijke kinderen in het verkeer, die er niets van weten.
:roll:

het gaat niet alleen òm het fietsen , maar het gaat om:

de gwoontes over te nemen, en dàn wordt je pas wèl gewaardeerd !! :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Eeuuhh Monatoetje?????

Of je iemand accepteert en met respect behandeld heeft maar met een ding te maken. En dat is respect. Als een ander (in dit geval van buitenlandse afkomst dus, maar voor Nederlanders geldt dit precies hetzelfde!) jou met respect benaderd, dan is er niets aan de hand. Respect houdt ook in dat je rekening houdt met elkaar en dat je je aanpast. Vlekkeloos Nederlands spreken hoeft niet, maar doe je best. En gaat dat ook niet, ondanks dat je je best doet, dan is dat ook geen probleem.
In de Randstad wonen er veel meer buitenlanders dan in de middle of nowhere. Dus vanaf een afstand is het makkelijk oordelen en veroodelen, maar als je er middenin zit, dan zie je sneller de cultuurverschillen. Cultuurverschillen kunnen juist verrijkend werken, want je krijgt dan een bredere blik en inzicht, maar niet alle dingen uit een andere cultuur zijn even fijn. Net zoals de Nederlandse cultuur ook een aantal zaken bevat waar ik als Nederlander niet echt trots op ben.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:Eeuuhh Monatoetje?????

Of je iemand accepteert en met respect behandeld heeft maar met een ding te maken. En dat is respect. Als een ander (in dit geval van buitenlandse afkomst dus, maar voor Nederlanders geldt dit precies hetzelfde!) jou met respect benaderd, dan is er niets aan de hand. Respect houdt ook in dat je rekening houdt met elkaar en dat je je aanpast. Vlekkeloos Nederlands spreken hoeft niet, maar doe je best. En gaat dat ook niet, ondanks dat je je best doet, dan is dat ook geen probleem.
In de Randstad wonen er veel meer buitenlanders dan in de middle of nowhere. Dus vanaf een afstand is het makkelijk oordelen en veroodelen, maar als je er middenin zit, dan zie je sneller de cultuurverschillen. Cultuurverschillen kunnen juist verrijkend werken, want je krijgt dan een bredere blik en inzicht, maar niet alle dingen uit een andere cultuur zijn even fijn. Net zoals de Nederlandse cultuur ook een aantal zaken bevat waar ik als Nederlander niet echt trots op ben.
Ik woon niet in the middle of nowhere :19: ik ben opgeggroeid in een buurt waar 80 % van de bewoners van Marokkaanse, Turkse, Afrikaanse ,Antiliaanse afkomst is. :19:
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:
MonaToetje schreef:Sorry hoor Marjolijn, maar zou jij je ` echte Hollander ` kunnen voelen als je door het gros van Nederland als tweederangsburger behandeld wordt??
Jullie, blijven daarover doorzeuren, hè? :roll:

hoe zielig jullie dan niet zijn, hè?. :roll:
Wie zijn jullie? :denken: Mensen die geen inlevingsvermogen hebben en op hand van een paar nare ervaringen een bevolkingsgroep pver èèn kam scheren , die zijn pas zielig.

Ik heb het proberen uit te leggen:
ze willen zèlf niet ! Ze klitten maar zelf op die "zwarte scholen"
Guttegut, dat er complete blanke wijken in Nigeria uit de grond gestampt worden, dat verzin ik ter plekke. Dat klitten doen de meesten van ons ook.

het was zó te merken:
als er een allechtoonse leerling(e) tussen de blanke kinderen reed ......geslaagd !!

maar kwam er weer een groepje allechtoonse kinderen onder elkaar ?
dan was het echt een zooitje !!!

wat moet je dan als onderwijs nog doen?? :19:

dat klitten daar moet iedreen eens van af.

laten ze ook eens met oranje shirtjes lopen met die voetbal....
...ik zie er nu geen eentje !!
Moet je dan met een Oranje shirtje lopen om bij NL te horen. Niet iedereen heeft wat met voetbal :19:

dat is toch al een begin? :19:

hoeveel allechtonen hebben voor de koningin gejuicht?
ik zie er geen eentje !!

Ik ook niet! En nu?
en ik denk ook niet dat zij haar kinderen zal leren fietsen. Dat maakt ze in mijn ogen echt niet minder Duits , want een mens heeft geen fiets nodig hoor
.

oh zo, krijg je dus levensgevaarlijke kinderen in het verkeer, die er niets van weten.
:roll:
Neem nog een LSD`tje :roll: . Dat kind gaat te voet of met de bus naar school. En als pa geen ochtend/middagdienst heeft brengt hij haar met de auto naar school.

het gaat niet alleen òm het fietsen , maar het gaat om:

de gwoontes over te nemen, en dàn wordt je pas wèl gewaardeerd !! :ok:

Da`s niet waar !! Want mijn man heeft de meeste NL gebruiken overgenomen maar krijgt nog steeds generaliserende opmerkingen over Afrikanen en Nigeria naar zijn hoofd geslingerd. En dat zal dus niet veranderen zolang er mensen zijn die onderscheid maken .
(met dank aan Desi)
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Monatoetje, maak je niet zo druk, domheid is niet te veranderen, kortzichtigheid ook niet. En Pak is in ieder geval wel consequent, geen buitenlandse honden en ook geen buitenlandse mensen :roll:
Persoonlijk heb ik medelijden met dit soort mensen, ze staan namelijk zo enorm buiten de maatschappij en begrijpen bij god niet waarom ze door zoveel mensen uitgekakt worden, ze snappen het echt niet :wink:
Je kan dus praten als brugman maar dan snappen ze het nog steeds niet, ze bekijken het leven namelijk via een koker, hun eigen koker, Anne Panne is als goedgelovige net zo, ze kunnen het echt niet helpen :19:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

marian* schreef: Maar als een keurig uitziende en beleefd zijnde jongen van een jaar of 17 die toevallig een kleurtje heeft zijn net gekochte mp3-speler komt ruilen omdat hij stuk blijkt te zijn afgebekt wordt vind ik dat zacht gezegd niet netjes.
Ja, daar kan ik me niets bij voorstellen. Ik snap namelijk niet dat mensen dat kunnen doen.
Hayley84 schreef:
En dat is ook het gevoel wat ik krijg. Want ik discrimineer niet maar ben daar wel van beschuldigd in dit topic. Ik weet de gewone marokkanen heus te onderscheiden van de kutmarokkanen. :wink: Iedereen die beroerd in elkaar steekt, kan kritiek van mij verwachten.
Hayley84 schreef: Over discriminatie gesproken, op mijn MBO school zaten voor 65% aan turken/marokkanen/etc.

Kijk en als nederlanders door die andere groeperingen worden gediscrimineerd, of als vrouwen worden gediscrimineerd, dan zal er niemand eens opstaan en er iets van zeggen. Het is gewoon met 2 maten meten.
Pepie schreef:bij de nederlanse kinderen werd open gedaan,bij de allochtoonen niet.........En er is hier een turkse staat,waar alles wat niet uit turkije komt weggeziektword.
En turkse vereningen onder elkaar,omdat ze uit een andere streek komen........net ajax feijenoord :mrgreen: .......
..
En het is allebei niet goed. Alleen de nederlanders worden er op aangesproken en de turken niet.

Trouwens, over het algemeen vind ik de turken wel wat beter aangepast dan marokkanen. Is ook wel logisch. De turken komen toch uit een Europees land dat vooral in de steden nogal verwesterd is. Zij hoeven zich daarom minder aan te passen dan marokkanen die uit een arabisch land komen en dus een grotere cultuurshock beleven.
tineke schreef:
Je hond moet je ook opvoeden en aangezien jijzelf zegt dat jij dat niet doet bij je eigen honden je ze teveel verwend niet consequent bent en dat ze daarom niet goed luisteren mogen we dus concluderen dat jij een hondeneigenaar bent waar veel andere hondeneigenaars die wel de moeite nemen hun hond op te voeden zich aan ergeren.
Misschien moest je dus maar niet zo hoog van de toren af blazen over kinderen opvoeden want je hebt zelf klaarblijkelijk geen kaas gegeten van opvoeden :roll: :roll:
Overigens vind ik jouw reacties op kinderen in het algemeen ook niet getuigen van goede manieren maar goed ik vind je reacties in welk willekeurig topic dan ook in de regel niet getuigen van inzicht of inleveringsvermogen :roll: :roll: .
Ik voed mijn honden wel op, maar ik verwen ze ook. In die zin dat ze bij mij in huis veel mogen. Op de bank, op bed, dat soort dingen. Ik ben niet altijd voldoende consequent nee, het kan beter. Maar ik doe toch nog moeite. Bepaalde dingen tolereer ik niet van ze. Ik kom tegenwoordig niet meer in aanraking met andere hondeneigenaren i.c.m. met mijn eigen honden, maar vroeger in de stad wel. WAnt daar ging ik met mijn hondje naar een speciaal uitlaatterrein. En daar vonden ze Polleke allemaal een heel fijn en lief hondje, niemand had klagen. Polle ging overal mee naartoe en op stal zeiden verscheidene mensen dat ik zo'n hond als zij nooit meer zou krijgen, want ze was zo gemakkelijk en zo fijn. Dat was ze ook, mijn huidige honden vereisen wel meer energie qua opvoeding.

Dus Tineke, jouw beeld van mij is toch niet volledig genoeg om zo hoog van de toren te blazen. Verder is het ook niet mijn bedoeling om mensen hier persoonlijk aan te vallen op hun mening over iets, zoals jij nu doet. Ik denk dat jij degene nu bent die moet inbinden, niet ik.
Addy schreef:
het was toch God die zei heb uw naasten lief Anne Panne :denken:[/quote]
Ik ben zelf heel erg van 2 richtingen verkeer. Immers:
Muk schreef:Of je iemand accepteert en met respect behandeld heeft maar met een ding te maken. En dat is respect. Als een ander (in dit geval van buitenlandse afkomst dus, maar voor Nederlanders geldt dit precies hetzelfde!) jou met respect benaderd, dan is er niets aan de hand. Respect houdt ook in dat je rekening houdt met elkaar en dat je je aanpast. Vlekkeloos Nederlands spreken hoeft niet, maar doe je best. En gaat dat ook niet, ondanks dat je je best doet, dan is dat ook geen probleem.
:E:
Laatst gewijzigd door iones op 26 mei 2008 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

iones Je zegt net zelf dat je nog nooit met " discriminatie " te maken hebt gehad. Hoe weet jij dan zeker dat er nooit wat van gezegd wordt?
(met dank aan Desi)
iones
Zeer actief

MonaToetje schreef:iones Je zegt net zelf dat je nog nooit met " discriminatie " te maken hebt gehad. Hoe weet jij dan zeker dat er nooit wat van gezegd wordt?
Nou, laat ik het zo zeggen: ik heb zelf nooit mensen openlijk gediscrimineerd door ze anders te behandelen. Dat zou ik ook niet kunnen want het zou kwetsend zijn en ik hou niet van onnodig kwetsen. Ik heb wel discriminerende gedachten gehad en ook geuit in het algemeen (niet naar mensen persoonlijk, eerder in discussies zoals deze), maar ik ben toen ik in de gelegenheid kwam gewoon eens een gesprek aangegaan met allochtone mensen. En dit waren mensen die toegankelijk waren, vriendelijk en ook beschaafd. En ik stel hun ook vragen en zo. Dat klaart de lucht. Dan ga je dus anders denken. Ik discrimineer dus niet meer, maar ik erken wel dat bepaalde bevolkingsgroepen meer problemen opleveren dan anderen. Daarmee beweer ik weer niet, dat al die mensen uit die bepaalde bevolkingsgroepen problemen opleveren, want dat is gewoon niet zo.

Verder heb ik mezelf wel eens gediscrimineerd gevoeld doordat allochtone jongens mij onheus bejegenden. Want bij nederlandse meisjes moet dat kunnen want dat zijn toch allemaal hoeren. En ik ben géén hoer, ik kleed me niet zo en ik gedraag me niet zo.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

iones schreef:
MonaToetje schreef:iones Je zegt net zelf dat je nog nooit met " discriminatie " te maken hebt gehad. Hoe weet jij dan zeker dat er nooit wat van gezegd wordt?
Nou, laat ik het zo zeggen: ik heb zelf nooit mensen openlijk gediscrimineerd door ze anders te behandelen. Dat zou ik ook niet kunnen want het zou kwetsend zijn en ik hou niet van onnodig kwetsen. Ik heb wel discriminerende gedachten gehad en ook geuit in het algemeen (niet naar mensen persoonlijk, eerder in discussies zoals deze), maar ik ben toen ik in de gelegenheid kwam gewoon eens een gesprek aangegaan met allochtone mensen. En dit waren mensen die toegankelijk waren, vriendelijk en ook beschaafd. En ik stel hun ook vragen en zo. Dat klaart de lucht. Dan ga je dus anders denken. Ik discrimineer dus niet meer, maar ik erken wel dat bepaalde bevolkingsgroepen meer problemen opleveren dan anderen. Daarmee beweer ik weer niet, dat al die mensen uit die bepaalde bevolkingsgroepen problemen opleveren, want dat is gewoon niet zo.

Verder heb ik mezelf wel eens gediscrimineerd gevoeld doordat allochtone jongens mij onheus bejegenden. Want bij nederlandse meisjes moet dat kunnen want dat zijn toch allemaal hoeren. En ik ben géén hoer, ik kleed me niet zo en ik gedraag me niet zo.
Dat vond je dus een heel ambetant gevoel,dat men er maar vanuit gaat dat jij een hoer bent. :19:

Dat voelen deze mensen constant.Degene die geconfronteerd worden met vooroordelen.

En ook al ben je zo gekleed,en gedraag je,je zo daarom ben je nog geen hoer toch.

Onze tieners hebben dikwijls ook een groep van 8 vrienden,is daar toch ene bij die nederlands(nl) spreekt zeker,is ook een buitenlander :mrgreen:
iones
Zeer actief

gotcha schreef:
Dat vond je dus een heel ambetant gevoel,dat men er maar vanuit gaat dat jij een hoer bent. :19:
:mrgreen: Ambetant, mooi woord. Echt een belgisch woord maar ik weet wat het betekent en het is in deze zin van toepassing. Dus ja, ik vond dat een zeer ambetant gevoel. Zo vind ik het ook een ambetant gevoel als ik ten onrechte van iets beschuldigd wordt (wat in geval van hoer ook zo was), zoals verder beschuldigd worden van discriminatie.
gotcha schreef: Dat voelen deze mensen constant.Degene die geconfronteerd worden met vooroordelen.
Misschien wel ja. Ik kan er niet over meepraten want ik sta er veel te ver van af. Ik doe het zelf dus niet, en ik ken geen mensen die het doen. Zoals ik al zei, daar is hier geen gelegenheid voor, want de gemeente waarin ik woon heeft het laagste percentage allochtonen van Nederland. Wat ik allochtonen die zich gediscrimineerd voelen wel op het hart zou willen drukken: de meeste nederlanders veroordelen discriminatie en vooroordelen.

Helaas weet ik (was een tijd terug in het nieuws) dat ook werkgevers discrimineren: ze nemen geen allochtonen aan. Sommige allochtonen zijn dan zo leep om hun namen te veranderen in een nederlandse naam. Ik geef ze groot gelijk! Ik denk werkelijk niet dat als ik zelf werkgever was, dat ik dat zou doen. Ik zou kijken naar de welbespraaktheid van iemand, de persoonlijkheid en uiteraard de opleiding en ervaring.
gotcha schreef: En ook al ben je zo gekleed,en gedraag je,je zo daarom ben je nog geen hoer toch.
Ja en nee. Met een bepaalde kleding breng je wel een bepaalde boodschap uit. En vooral op jonge leeftijd kunnen jongens het helemaal verkeerd opvatten. Veel mannen trouwens ook.
Ik hou er absoluut niet van als vrouwen hun hebben en houwen maar tentoonspreiden. En al helemaal niet op zeer jonge leeftijd als ze eigenlijk niet toe zijn aan het hebben van seks daar ze ook de consequenties van seks niet kunnen overzien of aanvaarden. MAar goed, dan ben ik weer ouderwets.....
Muk

Laat ik het zo zeggen....

Een aantal jaren geleden sprak ik een zelfbewuste Turkse jonge vrouw die op het eerste gezicht ingeburgerd was en zich netjes had aangepast naar de normen en waarden hier met behoud van haar eigen normen en waarden (en cultuur). Op een gegeven moment liet zij zich ontvallen dat zij van plan was een hoofddoek te gaan dragen naar plekken in NL waar dit niet echt gebruikelijk is om er zo mee te lopen (op het werk in het bankwezen). Niet omdat zij zo gelovig is, nee puur om te provoceren en om te zien hoe de mensen zouden reageren(dat zei zij echt!). Ik stond met mijn mond vol tanden, want zo ga je niet met mensen om. Mijn respect voor haar was direct weg.
Als een Nederlander zich zo provocerend zou opstellen (bijvoorbeeld door als luchtig geklede vrouw een koffiehuis binnenlopen) dan wordt die daar terecht op aangesproken. Niet alleen door de allochtone mensen daar, maar vooral ook door de Nederlandse bevolking zelf. En terecht ook! Maar wat ik hier wel bespeur in dit topic is om anderen erop aan te spreken. Zodra dat gebeurt wordt je al snel van discriminatie beschuldigd. En dat is de omgekeerde wereld. Dan ga je in mijn ogen te krampachtig om met allochtonen / buitenlanders. Als iemand verkeerd bezig is, moet dat gezegd kunnen worden. Van beide kanten.
iones
Zeer actief

Heb je dat eigenlijk tegen die turkse vrouw gezegd, van dat argument dat wanneer een nederlandse vrouw dat zou doen bij zo'n turks koffiehuis? Want dat kan haar aan het denken zetten.
Verder vind ik dat je helemaal gelijk hebt. De ene groep mag aangesproken worden op wangedrag en de andere groep mag op hetzelfde gedrag niet aangesproken worden. En daarmee vererger je de toestand alleen maar. De kloof wordt er door vergroot.
Muk

iones schreef:Heb je dat eigenlijk tegen die turkse vrouw gezegd, van dat argument dat wanneer een nederlandse vrouw dat zou doen bij zo'n turks koffiehuis? Want dat kan haar aan het denken zetten.
Verder vind ik dat je helemaal gelijk hebt. De ene groep mag aangesproken worden op wangedrag en de andere groep mag op hetzelfde gedrag niet aangesproken worden. En daarmee vererger je de toestand alleen maar. De kloof wordt er door vergroot.
Nee, ik heb het niet gezegd. Ik stond echt met mijn mond vol tanden. Zoiets had ik niet verwacht dat iemand bewust iets gaat doen om te provoceren (of het nu een autochtoon of allochtoon is maakt niets uit, ik verwacht het gewoon niet). Achteraf gezien een gemiste kans helaas.
gotcha
Zeer actief

Muk schreef:Laat ik het zo zeggen....

Een aantal jaren geleden sprak ik een zelfbewuste Turkse jonge vrouw die op het eerste gezicht ingeburgerd was en zich netjes had aangepast naar de normen en waarden hier met behoud van haar eigen normen en waarden (en cultuur). Op een gegeven moment liet zij zich ontvallen dat zij van plan was een hoofddoek te gaan dragen naar plekken in NL waar dit niet echt gebruikelijk is om er zo mee te lopen (op het werk in het bankwezen). Niet omdat zij zo gelovig is, nee puur om te provoceren en om te zien hoe de mensen zouden reageren(dat zei zij echt!). Ik stond met mijn mond vol tanden, want zo ga je niet met mensen om. Mijn respect voor haar was direct weg.
Als een Nederlander zich zo provocerend zou opstellen (bijvoorbeeld door als luchtig geklede vrouw een koffiehuis binnenlopen) dan wordt die daar terecht op aangesproken. Niet alleen door de allochtone mensen daar, maar vooral ook door de Nederlandse bevolking zelf. En terecht ook! Maar wat ik hier wel bespeur in dit topic is om anderen erop aan te spreken. Zodra dat gebeurt wordt je al snel van discriminatie beschuldigd. En dat is de omgekeerde wereld. Dan ga je in mijn ogen te krampachtig om met allochtonen / buitenlanders. Als iemand verkeerd bezig is, moet dat gezegd kunnen worden. Van beide kanten.

idd :ok:

het verschil is ook dat we niet meer vrij zijn van meningsuiting,zelfs niet meer van de manier van kijken.direct wordt dit vergeleken met discriminatie.

En ach iedereen zal weleens geprovoceerd hebben zeker. :19:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:Laat ik het zo zeggen....

Wat Anne Panne en een paar anderen doen is toch echt discrimineren hoor. :roll:
Discriminatie is onderscheid maken op basis van huidskleur of afkomst.
Anne Panne zegt letterlijk : Iemand die een getinte huidskleur heeft en waarvan de ouders of eè`n van de ouders niet uit NL komen GEEN Nederlanders zijn. Ongeacht of de persoon hier geboren is of niet. Hoe DUIDELIJK wil je het hebben?
Marjolijn zit te zeiken over buitenlandse kids die niet kunnen fietsen , geen oranje shirtje dragen met het WK en niet de koningin toejuichen ( hoe verzint ze het :N: )
Hayley miept over haar broers die een keer door een groepje allochtonen in elkaar is gemept.
Tja sorry hoor , maar ik geloof niet dat als het een groepje Nederlandse jongeren geweest waren die discussie hier was ontstaan.
En natuurlijk zijn er ook buitenlanders die discrimineren en provoceren , dat ontkent toch niemand?
Mijn man wordt vaker gediscrimineerd dan ik hoor. Hij zegt zelfs dat de meeste Afrikanen in Afrika nog steeds geloven dat blanken nooit liegen en goed zijn. En toen ik daar 5 maanden op bezoek was werd ik door de meesten als een " koningin " behandeld. Het tegenovergestelde dan hoe mijn man en andere vrienden van ons behandeld hier worden. :19:
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 26 mei 2008 14:50, 2 keer totaal gewijzigd.
(met dank aan Desi)
gotcha
Zeer actief

Ik vind het meer veralgemenen dan discrimineren.

Waarschijnlijk gaan ook zij, naar de turkse en marokkaanse winkels voor de lekkere olijven en turks brood :mrgreen:
Hebben ze thuis een wok in de keuken,en halen pizza's.

Of hebben ze later kleinkinderen van buitenlanders :smile:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

gotcha schreef:Ik vind het meer veralgemenen dan discrimineren.

Waarschijnlijk gaan ook zij, naar de turkse en marokkaanse winkels voor de lekkere olijven en turks brood :mrgreen:
Hebben ze thuis een wok in de keuken,en halen pizza's.

Of hebben ze later kleinkinderen van buitenlanders :smile:
kijk uit met wat je zegt. Je bezorgd die arme kinders nog nachtmerries zo. :smile:
(met dank aan Desi)
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

iones schreef: Dus Tineke, jouw beeld van mij is toch niet volledig genoeg om zo hoog van de toren te blazen. Verder is het ook niet mijn bedoeling om mensen hier persoonlijk aan te vallen op hun mening over iets, zoals jij nu doet. Ik denk dat jij degene nu bent die moet inbinden, niet ik.:
Mijn beeld van jou is gebaseerd op wat jij schrijft hier en dat vind ik in de regel niet veel zinnigs en ik vind dat je weinig open staat voor een andere visie als jij je mening eenmaal gevormd hebt .
Overigens bepaal jij niet waar mensen zich door aangevallen voelen dat doen ze zelf wel :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”