Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foto's Patty - Deel 1 2011

De Doe Dagen van de afgelopen jaren waren leuk !
Hier kan je alle topics vinden over de Doe Dagen die geweest zijn.

Moderator: moderatorteam

Gesloten
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Foto's Patty - Deel 1

Ongelezen bericht door Reny »

Machie schreef:Als mensen tijdens wandelingen al zeggen, "toch jammer dat patty niet mee kon, ik had graag ook eens zulke mooie foto's van mijn hond (en) gehad maar een echte shoot is zo duur" Dan zegt dat toch meer dan genoeg over de kwaliteit van de foto's van Patty? Die kwalitiet vind ik stukker beter dan van de gemiddelde huistuinenkeuken fotograaf met een spiegelreflex. Voor kwaliteit mag je best geld vragen, vind ik.
Owh ik ben het helemaal met je eens als mensen Patty gaan inzetten als vervanging van een shoot. Ik vind dat namelijk niet kunnen en helemaal niet fair tegenover Patty.
Als mensen zoals Suzanne, Patty, Jessica, Jovka e.d. meegaan met een wandeling vind ik het alleen maar leuk om ze te zien en ik hoef dan geen foto van mijn honden. Tenminste niet anders dan dat jij of ik die foto nemen.

Als ik leuke foto's wil van mijn honden omdat ik dat wil (dus niet een per ongeluk hele leuke gelukte tijdens een wandeling/evenement of wanneer dan ook) dan regel ik een shoot en daar betaal ik dan ook voor. Helemaal geen probleem.
Ik (nou ja, Carolein eigenlijk) heb Jessica gevraagd om een shoot van mijn mannen tijdens onze vakantie in Drenthe, daar betaal ik dan ook voor want zij steekt er dan tijd en energie in. Vooropgesteld dat haar gezondheid voor gaat :roos:

Maar als iemand tijdens een wandeling een hele leuke foto van mijn mannen maakt dan zou ik hem graag willen hebben (en niet voor betalen). Welke resolutie is mij om het even want ik gebruik dat soort foto's alleen maar om heel trots aan mijn moeder te laten zien :19:

:idea: andersom redenerend, hoe ga je dan om met de honden die niet op de foto staan, kan ik daar dan voortaan om vragen?? :19:
En de groeten van de mannen :zwaai
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

MJ schreef:Dan zit daar al het verschil.....normaal was het een cadeautje. Werd nergens op gerekend.
En voor de mensen hier in het topic die het met me eens zijn weet ik eigenlijk ook zeker dat zij er ook zo over denken.
Toch een mooi mentaliteitsverschil dus tussen de mensen die voorheen forumwandelingen samen liepen en sommigen mensen die nu meelopen en dat zeggen.
Maar dat is ook het verschil.
Als iemand na een wandeling mij om een of 2 foto's vraagt vind ik dat echt geen probleem. Als iedereen komt om foto's en dat keer op keer dan zou ik het ook echt een keer zat zijn. En dan vind ik patty's oplossing een hele nette :)

En echt, ik heb die zin meer dan 1x gehoord ;)
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

MJ schreef:Dan zit daar al het verschil.....normaal was het een cadeautje. Werd nergens op gerekend.
En voor de mensen hier in het topic die het met me eens zijn weet ik eigenlijk ook zeker dat zij er ook zo over denken.
Toch een mooi mentaliteitsverschil dus tussen de mensen die voorheen forumwandelingen samen liepen en sommigen mensen die nu meelopen en dat zeggen.
Volgens mij heeft Patty ontzettend veel foto's weggegeven als cadeautje hoor :wink:
En als ik of iemand anders foto's maakt op een wandeling dan wordt daar geen geld voor gevraagd en alles wordt zonder problemen gedeeld. Maar die foto's zijn ook wel van heel andere kwaliteit dan de foto's van Patty. En daarbij zal er wel heel vaak gevraagd worden aan Patty of ze even een aantal foto's kan opsturen. Kan me voorstellen dat als dat ontzettend vaak gebeurd je er een kleine vergoeding voor gaat vragen. En dan merk je vanzelf wie er voor wil betalen en wie niet. Ik zou het in ieder geval totaal geen probleem vinden.
Saskia241
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saskia241 »

Ik vind dat wel vreemde opmerkingen hoor, het jammer vinden dat Patty niet meekon omdat een studioshoot duur is.
_Inge_ maakt ook hele leuke foto's en ook van Oscar, daar ben ik altijd heel blij mee maar bovenal vind ik het leuk om met haar en haar hondjes te wandelen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Reny schreef: :idea: andersom redenerend, hoe ga je dan om met de honden die niet op de foto staan, kan ik daar dan voortaan om vragen?? :19:
Van Patty weet ik dat ze altijd haar best doet om van elke hond een paar mooie foto's te maken ;)
Maar ik vind dat als je 1.50 euro wilt betalen je idd ook mag vragen om je hond op de foto te zetten.

Maar Patty wordt door sommigen mensen dus wel als vervaning gezien. Ik heb nog nooit de vraag om een foto op orginele resolutie gekregen, en Patty krijgt 'm elke wandeling :mrgreen:
Supernova
Zeer actief

DanseMacabre schreef:Ik vind dat wel vreemde opmerkingen hoor, het jammer vinden dat Patty niet meekon omdat een studioshoot duur is.
_Inge_ maakt ook hele leuke foto's en ook van Oscar, daar ben ik altijd heel blij mee maar bovenal vind ik het leuk om met haar en haar hondjes te wandelen.
Precies, en dat bedoel ik dus met misbruik maken van. Patty zal ook wel mee gevraagd worden omdat ze dan even wat foto's kan maken, en ik vind dat niet netjes :neenee:
Saskia241
Zeer actief

Ik vind het wel dubbel.
Ik snap het van de mensen die het wat raar vinden, vanwege het principe. Het komt een klein beetje raar over.
Maar ik snap het ook wel een beetje van Patty, als mensen je alleen meevragen voor je mooie foto's, niet om jouw gezelschap. Ik zou de volgende keer gewoon zeggen, bekijk het maar. Ik kom zonder camera.

De laatste keer dat ik met _inge_ op pad was, had ze d'r camera ook niet bij, nou het was net zo gezellig als anders. :ok:
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik heb de foto's van Patty nooit goed bekeken eigenlijk, maar ben nu wel erg nieuwsgierig :mrgreen:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

Het is iig een debiele mentaliteit en die heeft hier nooit geheerst.Sorry..ik vind het een debiele mentaliteit.
En ik hoop dan ook dat de oude mentaliteit blijft overheersen.
Ik heb het in al die tijd nog nooit meegemaakt .

Nogmaals verkoop mag niet , dat is ondertussen wel duidelijk...en ik hoop van harte dat de forumwandelingen en dit soort evenementen niet zo 'goedkoop' en afstandelijk worden gemaakt als dat nu het geval is maar juist als een leuk en gezellig iets waar je geen geld voor vraagt, eventuele foto's als cadeautjes ziet . Ontvanger dolgelukkig is met zijn onverwachte cadeau ...maker beretrots is dat ie mede forummer zo blij kan maken met een door hem/haar geschoten foto .

Wordt er om een shoot gevraagd..vraag je geld. Met dit soort dingen....vind ik niet.
Maar...de mensen zonder camera verwachten ook niets. Net als normaal.

Ik zal wel oud zijn .
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Ik vraag mij alleen in hoeverre er mensen zullen zijn die nog met Patty "vrijwillig" zullen gaan wandelen nu ze weten dat er betaald moet gaan worden voor de foto's, de toekomst zal het uitwijzen. Ik heb het hele topic doorgelezen en als ik voor mezelf spreek vind dat het voor een doe-dag niet een strakke actie is van Patty, dit had voor een ieder kenbaar moeten zijn voor de foto's genomen werden. Het zou voor mij niet zozeer om het geld gaan, maar het zou voor mij een principe kwestie zijn. Ik zou niet zo gecharmeerd zijn van verrassingen achteraf.
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik neem aan, dat als Patty met een wandeling mee gaat, dat ze dat zelf ook leuk vindt en dat ze dan voor haar plezier ook foto's maakt? dat mede wandelaars dan het "geluk"hebben, dat hun hond mooi op de foto staat, is dat toch alleen maar leuk?

ik ben ook wel mee geweest op wandelingen, waar dan bv Elly was en ja , dan zeg en denk ik ook van te voren, oehh leuk, wellicht schiet ze wat mooie plaatjes van mijn hond (en) , maar echt niet, dat dat een must is of dat ik het alleen daarom leuk vind, als Elly mee gaat, ik geloof er dus ook niet zo in, dat dat bij Patty zo vreselijk veel voorkomt.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik wil graag met Patty wandelen want ze lijkt me een leuke meid :pffff: , en dan zonder camera want het gaat me dan om Patty en niet om haar foto's.

Het idee zou al niet eens bij me opkomen om zoiets te bedenken dat ik het jammer zou vinden dat iemand er niet is vanwege de foto's :piew:
En de groeten van de mannen :zwaai
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Esther1963 schreef:Ik vraag mij alleen in hoeverre er mensen zullen zijn die nog met Patty "vrijwillig" zullen gaan wandelen nu ze weten dat er betaald moet gaan worden voor de foto's.
Nou, ik wel hoor. Vind Patty gewoon een gezellige vrouw. Of ze nou wel of niet foto's maakt van Beau, 't zal me eigenlijk een zorg wezen. Ben enorm blij met de foto's die ze van hem heeft gemaakt, maar daarvoor ga ik niet met haar wandelen.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Denise. schreef:
Volgens mij heeft Patty ontzettend veel foto's weggegeven als cadeautje hoor :wink:
En als ik of iemand anders foto's maakt op een wandeling dan wordt daar geen geld voor gevraagd en alles wordt zonder problemen gedeeld. Maar die foto's zijn ook wel van heel andere kwaliteit dan de foto's van Patty. En daarbij zal er wel heel vaak gevraagd worden aan Patty of ze even een aantal foto's kan opsturen. Kan me voorstellen dat als dat ontzettend vaak gebeurd je er een kleine vergoeding voor gaat vragen. En dan merk je vanzelf wie er voor wil betalen en wie niet. Ik zou het in ieder geval totaal geen probleem vinden.
Ach het komt nu net over alsof Patty op dit forum de enige is die zulke foto's maakt. Ik zie vaak zat van andere forummers super mooie foto's. En die worden ook gewoon gedeeld en via de mail verstuurd. Er zullen best mensen zijn die meegaan met zon wandeling voor mooie foto's..tja..dat zal altijd wel zo blijven. Ik neem ook zo vaak mn camera niet mee en dan vind ik het ook leuk als ik foto's krijg van degene met wie ik heb gewandeld. Betalen voor foto's van wandelingen vind ik gewoon idioot. Dan neem je toch gewoon niet je camera mee. Alleen als iemand echt vraagt of je foto's wil maken, vraag je er gewoon een bedrag voor. Ik heb ook weleens aan andere forummers gevraagd of ze een keer willen wandelen en tegen betaling foto's willen maken. Maar als diegene gewoon normaal meegaat met een forumwandeling, krijg ik die foto's ook gewoon gratis via de mail of het forum.
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

MJ schreef:

Ik zal wel oud zijn .
Dan ben ik het ook :F:
Afbeelding
Esther1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog en Stabyhoun
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther1963 »

Hilde schreef:
Esther1963 schreef:Ik vraag mij alleen in hoeverre er mensen zullen zijn die nog met Patty "vrijwillig" zullen gaan wandelen nu ze weten dat er betaald moet gaan worden voor de foto's.
Nou, ik wel hoor. Vind Patty gewoon een gezellige vrouw. Of ze nou wel of niet foto's maakt van Beau, 't zal me eigenlijk een zorg wezen. Ben enorm blij met de foto's die ze van hem heeft gemaakt, maar daarvoor ga ik niet met haar wandelen.
Ik stel toch ook helemaal niet ter discussie of ze wel of niet gezellig is? Maar net wat ik zeg.... de toekomst zal het uitwijzen.
Esther en d'r beestenboel

Afbeelding
Hilde
Zeer actief

alm@ schreef:
MJ schreef:Ik zal wel oud zijn .
:knuffel1: :F:
Esther1963 schreef:Ik stel toch ook helemaal niet ter discussie of ze wel of niet gezellig is? Maar net wat ik zeg.... de toekomst zal het uitwijzen.
Zo bedoelde ik mijn reactie ook niet! Sorry als dat zo overkwam!
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik denk eerder dat mensen dan van te voren vragen of ze die foto's gaat verkopen of niet. Niet iedereen heeft er behoefte aan dat die foto's zomaar op een verkoopsite worden gezet. :wink:
Afbeelding
MJ
Zeer actief

alm@ schreef:
MJ schreef:

Ik zal wel oud zijn .
Oudere garde van het forum. :F:
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

MJ schreef:
alm@ schreef:
MJ schreef:

Ik zal wel oud zijn .
tssss :S:
MJ
Zeer actief

yamie schreef:
MJ schreef:
alm@ schreef:[..]
tssss :S:
Hahaha, ja, jij ook Noortje ! :LOL:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

alm@ schreef:
MJ schreef:

Ik zal wel oud zijn .
ik ook, maar hoewel ik dat normaal helemaal niet zo fijn vind ben ik er nu toch wel blij om!
Laat mij dan maar oud zijn, dat bevalt me beter dan de mentaliteit van sommige jongeren.
Ik vind het in elk geval volkomen belachelijk om geld te vragen voor de foto's die je maakt op een wandeling of op een doedag als je daar niet speciaal om gevraagd bent.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Saskia241
Zeer actief

Als ze het op een andere manier had aangepakt was het wellicht een stuk handiger geweest.
Machie
Zeer actief

DanseMacabre schreef:Als ze het op een andere manier had aangepakt was het wellicht een stuk handiger geweest.
zeker, en dat heeft ze op pagina 2 ofzo ook al verteld :)
Hilde
Zeer actief

_Inge_ schreef:Ik denk eerder dat mensen dan van te voren vragen of ze die foto's gaat verkopen of niet. Niet iedereen heeft er behoefte aan dat die foto's zomaar op een verkoopsite worden gezet. :wink:
Hier nog even op inhaken, ik zou het ook niet fijn vinden als er foto's van Beau op een verkoopsite staan. Sowieso niet op internet buiten mijn weten om.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

_Inge_ schreef: Ach het komt nu net over alsof Patty op dit forum de enige is die zulke foto's maakt. Ik zie vaak zat van andere forummers super mooie foto's. En die worden ook gewoon gedeeld en via de mail verstuurd. Er zullen best mensen zijn die meegaan met zon wandeling voor mooie foto's..tja..dat zal altijd wel zo blijven. Ik neem ook zo vaak mn camera niet mee en dan vind ik het ook leuk als ik foto's krijg van degene met wie ik heb gewandeld. Betalen voor foto's van wandelingen vind ik gewoon idioot. Dan neem je toch gewoon niet je camera mee. Alleen als iemand echt vraagt of je foto's wil maken, vraag je er gewoon een bedrag voor. Ik heb ook weleens aan andere forummers gevraagd of ze een keer willen wandelen en tegen betaling foto's willen maken. Maar als diegene gewoon normaal meegaat met een forumwandeling, krijg ik die foto's ook gewoon gratis via de mail of het forum.
Ik heb mijn mening gegeven, die is nu wel duidelijk.
Sommige zijn hier bijzonder kinderachtig bezig, zeker omdat Patty hiervoor wel altijd goed was om foto's te maken en op te sturen. En nu wordt ze lekker de grond in gestampt.
Ik leer de mensen wel kennen zo :cool2: Met dit topic ben ik in ieder geval wel klaar.
MJ
Zeer actief

renee-uk schreef:
alm@ schreef:
MJ schreef:

Ik zal wel oud zijn .
ik ook, maar hoewel ik dat normaal helemaal niet zo fijn vind ben ik er nu toch wel blij om!
Laat mij dan maar oud zijn, dat bevalt me beter dan de mentaliteit van sommige jongeren.
:ok:

En aangezien er veul ouwe rotten ( :F: ) op het forum zijn die het al heel wat jaartjes met elkaar volhouden ..komt alles heus goed, schatje. * schuift beker roosvicee toe*
Saskia241
Zeer actief

Machie schreef:
DanseMacabre schreef:Als ze het op een andere manier had aangepakt was het wellicht een stuk handiger geweest.
zeker, en dat heeft ze op pagina 2 ofzo ook al verteld :)
Nouja, dat dus.
Het is niet handig en ook niet netjes, dat zeker niet.
Maar ik denk niet dat Patty dit doelbewust heeft gedaan om iedereen eens even lekker keihard te naaien. Ik denk dat ze er gewoon niet goed over heeft nagedacht.
Ik keur het niet goed ofzo, dat niet maar mensen maken nu eenmaal fouten.

En ik zal wel een softie zijn, maar ik vind het ook sneu om Patty zo te bashen. Ik denk wel dat ze het nu wel snapt zo onderhand.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

MJ schreef:
renee-uk schreef:
alm@ schreef:
MJ schreef:

Ik zal wel oud zijn .
:ok:

En aangezien er veul ouwe rotten ( :F: ) op het forum zijn die het al heel wat jaartjes met elkaar volhouden ..komt alles heus goed, schatje. * schuift beker roosvicee toe*
doe maar een pilsje, zó oud ben ik nou ook nog niet :P
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Ik hoop gewoon dat het nu wel klaar is en Patty weer gewoon mee komt posten hier :ok:
Iedereen heeft nu zijn zegje wel gedaan toch (1 of 2 :roll: keer)
Gesloten

Terug naar “Doe Dagen van de afgelopen jaren .”