Elke keer als ze schudt het commando uitsprekenmito schreef: Dus probeer nu het commando schudden aan te leren. Hebben jullie daar nog tips voor?

Moderator: moderatorteam
Elke keer als ze schudt het commando uitsprekenmito schreef: Dus probeer nu het commando schudden aan te leren. Hebben jullie daar nog tips voor?
ranetje schreef:Elke keer als ze schudt het commando uitsprekenmito schreef: Dus probeer nu het commando schudden aan te leren. Hebben jullie daar nog tips voor?
Dat vind ik wel een hele goede tip Jaap. Ik denk dat ik dat ook maar eens ga proberen met Boris. Die geeft altijd heel braaf zittend zijn apport af, maar dan wel na een fikse rolpartij en veel geduld van mijn kant. Desnoods ga ik een stukje in het water staan. Het is nou toch lekker weer!Jaap* schreef:ranetje schreef:Elke keer als ze schudt het commando uitsprekenmito schreef: Dus probeer nu het commando schudden aan te leren. Hebben jullie daar nog tips voor?![]()
En heel dichtbij de waterkant beginnen, zodat de impuls om eerst af te geven groter is.
Als ze uit het water komt, en jij dáár al klaar staat om het aan te nemen, geeft ze al af zonder schudden immers![]()
Daarna steeds wat meer afstand van de waterkant nemen
Als felix nog aan het terugzwemmen was, stond ik altijd al zijn doosje met lekkers op te gooien. Om hem aan te sporen snel te komenmito schreef:Als ik aan de rand van het water ga staan, gaat ze al schudden als ze nog in het water staat.
Deed ik met Ita net zoJaap* schreef:Als felix nog aan het terugzwemmen was, stond ik altijd al zijn doosje met lekkers op te gooien. Om hem aan te sporen snel te komenmito schreef:Als ik aan de rand van het water ga staan, gaat ze al schudden als ze nog in het water staat.
Ja lekker he!mito schreef:Wat een lekker ding is het toch. Wat doet ze nu als ze geen zwemvest aan heeft, blijft ze dan uit het water?
Zit er lucht in dat vest?Ankefoto schreef:Ja lekker he!mito schreef:Wat een lekker ding is het toch. Wat doet ze nu als ze geen zwemvest aan heeft, blijft ze dan uit het water?
Ik weet eigenlijk niet wat ze doet als ze geen vest aan heeft, ik denk dat ik het gewoon om laat, gaat prima zo toch!
Ik bedoel, zou ze nu als je ergens loopt zo in het water plonzen zonder dat dat eigenlijk de bedoeling was, denkende: ik blijf altijd drijven of zou ze denken: nee, eerst mijn vest aan!Ankefoto schreef:Ja lekker he!mito schreef:Wat een lekker ding is het toch. Wat doet ze nu als ze geen zwemvest aan heeft, blijft ze dan uit het water?
Ik weet eigenlijk niet wat ze doet als ze geen vest aan heeft, ik denk dat ik het gewoon om laat, gaat prima zo toch!
hmmm...mito schreef: Ik bedoel, zou ze nu als je ergens loopt zo in het water plonzen zonder dat dat eigenlijk de bedoeling was, denkende: ik blijf altijd drijven of zou ze denken: nee, eerst mijn vest aan!
Nee je blaast hem niet op, er zitten soort van dichte-schuim-panelen in heb ik gelezen, die blijven drijven.ranetje schreef: Zit er lucht in dat vest?
Ik bedoel, moet je het zelf opblazen?
Dan zou je er steeds iets minder lucht in kunnen doen tot ze in feite gewoon zelf zwemt.
Lijkt me toch wel handig als je weet dat ze ook kan zwemmen zonder vest.
Dankje!! Ja we hebben altijd zoveel bekijks, "dat stáártje!" krijgen we regelmatig te horen hahahaha!Zamunda schreef:Oh, wat een leuke filmpjes van Amy die met haar zwemvestje zwemt. Dat staartje dat als een propellertje rondzwiept!
Kleine kinderen leren het ook met kurk o.i.d.Ankefoto schreef:Nee je blaast hem niet op, er zitten soort van dichte-schuim-panelen in heb ik gelezen, die blijven drijven.ranetje schreef: Zit er lucht in dat vest?
Ik bedoel, moet je het zelf opblazen?
Dan zou je er steeds iets minder lucht in kunnen doen tot ze in feite gewoon zelf zwemt.
Lijkt me toch wel handig als je weet dat ze ook kan zwemmen zonder vest.
Ze kan ook wel zonder vest zwemmen als het moet, maar het plezier is er dan vanaf omdat het voor haar dan puur om het overleven gaat, en met het vest kan ze gewoon ontspannen dr speeltje halen zonder het gevoel te hebben dat ze zinkt als ze niet snel genoeg peddelt.![]()