Quote :
Onze vorige hond kwam bij een broodfokker vandaan. We waren jong, internet bestond nog niet...... ik kocht een boekje en dat was dat. Nooit van het fenomeen "broodfokker" gehoord....... Voor ons gevoel waren we er helemaal klaar voor. Nu weten we beter......
We hebben veel problemen met deze hond gehad, op medisch gebied, voor de rest was ze een schat. Onze dierenarts wilde deze fokker een proces aan de broek hangen en pas op dat moment wisten we dat het niet goed was een hond daar vandaan te halen. Toen pas!!!!
Ruim een jaar zijn we "hondloos"geweest en weer wilde ik graag een pup. Uiteindelijk is het een herplaatsertje (particulier) geworden...... gewoon omdat ik voor haar viel

.[/quote]
Tja ik had ook nog nooit van een broodfokker gehoord,
maar ik moet bekennen dat we gewoonweg niet genoeg nagedacht hebben over de zorg van een hond. Wel over de keuze van het ras, maar niet verder.
De term broodfokker word hier op het forum gebruikt maar ik heb hem in het dagelijks leven toen niet gehoord. Je had fokkers en verkopers.
Als ik het nu bezie had ik moeten zorgen voor meer basiskennis en inzicht in het gedrag van een hond.
Dat had me misschien niet altijd kunnen helpen met Luka maar het had inderdaad wel beter geweest.
Volgens mij is het ervaring die ertoe bijdraagt dat je inzicht krijgt in je hond.