en die kan ook tegen een stootje
alleen met andere honden kan een probleem zijn
Moderator: moderatorteam
Geen Presa in ieder gevalZoie schreef:Mijn zus woont met haar man in een groot huis met een grote tuin met vier kinderen die allemaal vriendjes en vriendinnetjes hebben in alle leeftijdcategorieen ( de jonste is geloof ik acht ) die daar in en uit lopen , spelen enz . No way dat je dat als ouder allemaal volcontinu in de gaten kunt houden . Uitlaatmogelijkheden zat in de buurt .tineke schreef: Ben met je eens dat de populariteit van sommige rassen mij ook niet vrolijk maakt zeker als ik de baasjes erbij zie en dat dit soort honden niet voor iedereen geschikt is maar een hoop molossers zijn echt de rust zelve en hebben een heel stabiel karakter.
Haar hond ( newfoundlander ) is onlangs ingeslapen , en we hebben het er wel eens over gehad of ze een neiuwe hond zouden nemen . Wat vind jij ( of iemand anders ) : zou een boerboel of Fila of pressa enz . een geschikte huishond kunnen zijn in deze situatie , of moet het dan afgelopen zijn met kinderen die in en uit lopen , spelen , ravotten enz .
Gezien de waaksheid van een mechelaar zou ze die b.v. nooit nemen : iedereen moet zonder problemen in en uit kunnen lopen . Zelf dacht ik dan eerder aan een staffie als leuke hond en speelkameraad voor de kinderen . Maar misschien kan zelfs dat niet ?
dat zal vast wel dat ze ervoor zal gaan. maar nog, als je het niet wil en de kids wel en je schaft daar toch een hond voor aan, ben je niet goed bezig. zoals je zelf zegt, er komt toch het e.e.a bij kijken.Zoie schreef:
ach , je ziet het een beetje zwart - wit . Ze was gek op haar hond , dus ze vindt het wel leuk , maar er komt ook het een en ander bij kijken wat betreft uitlaten , verzorging , vakantie enz . Dus mocht ze ooit zwichten , dan gaat ze er wel voor hoor , zo ken ik haar wel .
En welke hond het dan zou worden , weer een newfoundlander of een andere hond moeten ze natuurlijk zelf weten , maar wat is er tegen informeren en nadenken wat een geschikte hond zou zijn en daarbij eventuele vooroordelen en misverstanden te bestrijden ?
Mijn zussie is heel verstandig , heeft tien jaar een hond gehad , weet echt wel wat het is , en kan prima , met de rest van de familie , ze heeft ook nog een man , en b.v. een kind van zestien jaar , een verstandige beslissing maken . Natuurlijk wordt het niet van : ik wil het niet , maar de kinderen vinden het zo leuk , dus vooruit dan maar . Wel is het zo dat als zij het niet wil , het idd niet gebeurt .little-wolf schreef: dat zal vast wel dat ze ervoor zal gaan. maar nog, als je het niet wil en de kids wel en je schaft daar toch een hond voor aan, ben je niet goed bezig. zoals je zelf zegt, er komt toch het e.e.a bij kijken.

Nee , ik was daar zelf ook niet op gekomen en wel op de engelse staf . De vraag was mede bedoeld om aan de hand van een praktijksituatie te kijken of ik het zelf goed begrepen had .Ca Cajuina schreef: Geen Presa in ieder gevalEn een herder of mix vind ik in dit geval ook geen goede combinatie. Inderdaad een engelse staff zou het er goed doen.

neem absoluut een stafford, ik ken geen grotere kindervriend onder de honden.Het zijn clowns en erg vriendelijk tegenover mensen ,ook vreemden.Ze zijn gefokt om met andere dieren te vechten en geen agressie tegen mensen te tonen.Ik heb er zelf 1 gehad,hij was zonder kinderen opgegroeid zag aleen kinderen als ze op bezoek kwamen.Hij werd aan zijn oren getrokken en aan zijn staart ,het enige wat hij deed was mij zielig aankijken dan schoot ik hem te hulp.Nu zullen mensen denken dat hij geen pit had.Ik moet dan wel erbij zeggen dat deze lieve hond een loslopende bouvier heeft doodgebeten.Dus ze zijn wel dieronvriendelijk heel agressief kunnen ze zijn,maar dit geld niet voor allemaal.Als je er een neemt uit een nest laat dan eentje selecteren met een karakter die bij kinderen past dan heb grote kans dat de hond ook vriendelijk is tegen andere honden.Zoie schreef:Mijn zus woont met haar man in een groot huis met een grote tuin met vier kinderen die allemaal vriendjes en vriendinnetjes hebben in alle leeftijdcategorieen ( de jonste is geloof ik acht ) die daar in en uit lopen , spelen enz . No way dat je dat als ouder allemaal volcontinu in de gaten kunt houden . Uitlaatmogelijkheden zat in de buurt .tineke schreef: Ben met je eens dat de populariteit van sommige rassen mij ook niet vrolijk maakt zeker als ik de baasjes erbij zie en dat dit soort honden niet voor iedereen geschikt is maar een hoop molossers zijn echt de rust zelve en hebben een heel stabiel karakter.
Haar hond ( newfoundlander ) is onlangs ingeslapen , en we hebben het er wel eens over gehad of ze een neiuwe hond zouden nemen . Wat vind jij ( of iemand anders ) : zou een boerboel of Fila of pressa enz . een geschikte huishond kunnen zijn in deze situatie , of moet het dan afgelopen zijn met kinderen die in en uit lopen , spelen , ravotten enz .
Gezien de waaksheid van een mechelaar zou ze die b.v. nooit nemen : iedereen moet zonder problemen in en uit kunnen lopen . Zelf dacht ik dan eerder aan een staffie als leuke hond en speelkameraad voor de kinderen . Maar misschien kan zelfs dat niet ?
Excuse me!!!mollosser schreef:Nu zullen mensen denken dat hij geen pit had.Ik moet dan wel erbij zeggen dat deze lieve hond een loslopende bouvier heeft doodgebeten.Dus ze zijn wel dieronvriendelijk heel agressief kunnen ze zijn,maar dit geld niet voor allemaal.
Was het geen gamebred APBT??MARC_S schreef:Excuse me!!!mollosser schreef:Nu zullen mensen denken dat hij geen pit had.Ik moet dan wel erbij zeggen dat deze lieve hond een loslopende bouvier heeft doodgebeten.Dus ze zijn wel dieronvriendelijk heel agressief kunnen ze zijn,maar dit geld niet voor allemaal.![]()
Hoe heeft dat kunnen gebeuren en wat zocht je nu ook al weer voor type hond?

zow, jij bent scherp!the dude schreef:http://www.dogbreedinfo.com/canarydog.htm
de presa komt uit spanje
http://www.dogbreedinfo.com/canecorsoitaliano.htm
en de cane corso uit italie
das al een verschil. hier staat allerlei infoook over hoe het ras is ontstaan.
Joh... dat meen jethe dude schreef:http://www.dogbreedinfo.com/canarydog.htm
de presa komt uit spanje
http://www.dogbreedinfo.com/canecorsoitaliano.htm
en de cane corso uit italie
das al een verschil. hier staat allerlei info![]()

Haha geeft niets ik denk dat wij meer reageerden op jouw mededeling dat de CC uit Italie en de DC uit Spanje komtthe dude schreef:![]()
sorry ben net nieuw hier, ik dacht ik heb ook eens een linkje

Daar heb je helemaal gelijk inZoie schreef:Ik denk dat een heleboel overigens goed willende mensen zich verkijken op allerlei fraaie gedragsomschrijvingen van genoemde honden , als " moedige verdediger van huis en haard ', of ' speelkameraad voor de kinderen " enz . , en geen idee hebben waar ze aan beginnen .Ca Cajuina schreef: Geen Presa in ieder gevalEn een herder of mix vind ik in dit geval ook geen goede combinatie. Inderdaad een engelse staff zou het er goed doen.
De voorlichting over deze honden zou veel en veel duidelijker moeten zijn .
Hier kan ik me eigen wel enigzins in vinden ik heb het ook al een paar x meegemaakt dat een andere loslopende hond mijn hond wilde pakken en het vechten werd en nu zit ik met een hond die winnerservaring heeft en geen hond meer duld als hij aan de lijn zit(sommige mensenmollosser schreef:Ik schaam me niet dat mijn hond een andere heeft doodgebeten en ben er ook niet trots op.Als je je hond uitlaat moet je verantwoording dragen over je hond,dus als jou hond losloopt en de mijne vast en jou hond komt in de buurt van de mijne en ik waarschuw de eigenaar die niet echt opgewekt reageerd ondanks dat ik met een stafford loop,en zijn hond wil die van mij domineren,ja dan loopt het fout.

Ik ken de amstaff en ik ken bouviers heel erg goed en ik denk dat mijn hond minder moeite zou hebben om een bouvier bv dood tebijten,maar dit heeft niet met kaakkracht of wat te maken,maar hoe jij de controle hebt over je hond.Ikzelf heb 1x meegemaakt met mijn dog dat hij een franse bulldog niet wilde lossen(zie foto in fotohoek en kijk naar zijn linkeroor)toen moest ik hem een flinke tik op zijn bek geven en dit kun je bij de amstaff ook doen zou hij niet willen lossen,maar meestal is een brul al genoeg en daarbij stopt mijn hond 99% van de keren als de andere op zijn rug ligt.(hij en de bull zijn alweer vriendjes hoormollosser schreef:Het probleem was great dane dat hij niet los liet.Ik heb mijn hond wel 15 meter meegesleurd met de andere hond eraan vast en de eigenaar die aan zijn hond trok ik sleurde iedereen mee.op een gegeven moment scheurde hij los van die hond hij had nog vacht in zijn mond.(het was een bouvier een beetje oud).
De Am staff heeft hele sterke kaken voor een hond van zijn gewicht en daarom loopt het ook meestal ernstiger af dan bij een andere ras die minder hard bijt.
Als iedereen zijn hond aanlijnd of op tijd reageerd waneer een andere hond in de buurt komt kan niks fout gaan.
De meeste mensen met honden die dominat zijn ontwijken mensen met loslopende honden,ze lopen om dat deed ik zelf ook vaak.

Maar als je hond zo voor de kill gaat moet je hem wat mij betreft muilkorven. Je hond is levensgevaarlijk voor andere honden die geen vlieg kwaad doen. Iedere reu test wel eens een hond op kracht door er dominant omheen te draaien. Iedere reu is wel eens weggerend op een andere hond af en iedere reu is jong geweest en onbesuisd. Het is totaal niet terecht dat omdat de andere hond los loopt hij maar dood moet toch? Ik heb daar wel moeite mee.mollosser schreef:Ik schaam me niet dat mijn hond een andere heeft doodgebeten en ben er ook niet trots op.Als je je hond uitlaat moet je verantwoording dragen over je hond,dus als jou hond losloopt en de mijne vast en jou hond komt in de buurt van de mijne en ik waarschuw de eigenaar die niet echt opgewekt reageerd ondanks dat ik met een stafford loop,en zijn hond wil die van mij domineren,ja dan loopt het fout.
Kinderen vinden het leuk om met de hond te spelen en te wandelen, niet om hun hond de lieve golden die wat dominant kwam snuffelen uit elkaar te zien trekken en een bloedbad met gillende mensen te zien. Een reu zou ik dus nooit aanraden en een Amstaff ook niet. Een staffordshire bull teefje, dat zou ik aanraden. Kleiner, op te tillen en net wat minder bruutIk probeer aleen iemand te helpen aan een leuke hond voor haar kinderen.
En hoe jullie het verder willen bekijken boeit me niet ,ga maar weer zielige dingen schrijven marc ik ga slapen

jij hebt je verantwoordelijkheid niet genomen. als jij weet dat jouw hond andere honden vermoordt, dan moet je maatregelen nemen om dat uit te sluiten. muilkorf, dus. dat jij vindt dat jij wel op de juiste manier de verantwoordelijkheid over jouw hond hebt genomen, bewijst in ieder geval dat jij dus zo'n hond niet aankan. jij hebt geen flauw idee wat die verantwoordelijkheden van jou zijn.mollosser schreef:Ik schaam me niet dat mijn hond een andere heeft doodgebeten en ben er ook niet trots op.Als je je hond uitlaat moet je verantwoording dragen over je hond,dus als jou hond losloopt en de mijne vast en jou hond komt in de buurt van de mijne en ik waarschuw de eigenaar die niet echt opgewekt reageerd ondanks dat ik met een stafford loop,en zijn hond wil die van mij domineren,ja dan loopt het fout.
moet je nou toch lezen wat je uitkraamt. je lijkt wel een tokkie. de enige zielige in dit verband ben jij. en helaas voel ik geen greintje medelijden. louter afkeer en dédain.waarom reageerd iedereen zo zielig en word ik weer uitegmaakt voor iemand die fout met honden bezig is.
Ik probeer aleen iemand te helpen aan een leuke hond voor haar kinderen.
En hoe jullie het verder willen bekijken boeit me niet ,ga maar weer zielige dingen schrijven marc ik ga slapen
nuff said !linlin schreef:jij hebt je verantwoordelijkheid niet genomen. als jij weet dat jouw hond andere honden vermoordt, dan moet je maatregelen nemen om dat uit te sluiten. muilkorf, dus. dat jij vindt dat jij wel op de juiste manier de verantwoordelijkheid over jouw hond hebt genomen, bewijst in ieder geval dat jij dus zo'n hond niet aankan. jij hebt geen flauw idee wat die verantwoordelijkheden van jou zijn.mollosser schreef:Ik schaam me niet dat mijn hond een andere heeft doodgebeten en ben er ook niet trots op.Als je je hond uitlaat moet je verantwoording dragen over je hond,dus als jou hond losloopt en de mijne vast en jou hond komt in de buurt van de mijne en ik waarschuw de eigenaar die niet echt opgewekt reageerd ondanks dat ik met een stafford loop,en zijn hond wil die van mij domineren,ja dan loopt het fout.

Inderdaad een oetlul ben je dan.Wil de hond schreef:Iemand die een Staff of iets dergelijks meeneemt de straat op en niet in staat is om te voorkomen dat zijn hond een andere hond doodbijt is een sul die zo´n hond niet zou mogen hebben.
Wat nou, 15 meter iedereen en alles meesleuren?
Dan ben je toch gewoon niets meer of minder dan een oetlul? En helemaal als je dan ook nog eens de schuld bij de arme eigenaar en zijn dooie hondje gaat leggen.
Dit soort figuren zijn mede-schuldig aan het uitsterfbeleid mbt. de Pitbull.
Ohohoh, wat wordt ik pissig van dit soort waardeloze figuren, laat ze lekker cavia´s gaan houden.