Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vintho, mijn Rednose Pitbull & Fulltime beste vriend !

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

marian* schreef:
Angel-eyes schreef:
Geef me dan maar een hond die er nog normaal uitziet dan een miskleun van een Sharpei, waar alles met absurde uiterlijkheden is gefabriceerd, fokcosmetische-ingrepen zijn het.
Het spijt me,maar je kunt toch ook niet zeggen dat de Boxer geen produkt is van fokcosmetische ingrepen met zijn nogal ehhhh platte snuit en korte verhemelte?

Heb je ook gelijk in, en zal dat heus niet ontkennen, en ik ben er ook niet echt blij mee als er fokkers...kort, korter, kortst willen fokken bij de Boxertjes ten kostte van het uiterlijk, wat ik dus ook ermee wil zeggen is dat een Sharpei al een herkenbaar uiterlijk heeft net als een Boxer of Mastino of Bulldog, dat hoeft niet nog erger te worden.
Maar aan mijn Boxertjes kun je nog hun uitdrukking en dergelijken herkennen, bij een chinees is dat gewoon weg, wat best zielig is want die diertjes hebben het soms best zwaar met hun uitdrukking.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:
sample schreef: Mis ik iets? Ik zie nie waar Wuilis ter sprake gebracht wordt?
Nee ik ook niet, maar sommige mensjes zijn zo erop gefixeerd dat de wereld om hun eigen persoontje draait dat ze paranoide worden en in alles een aanval zien op hun.
En sommige mensen zijn zo laf dat ze iets doen om het vervolgens te ontkennen, dat is pas sneu nietwaar?

Je hebt er een waarschuwing voor gekregen van het moderatorteam en ik heb gezegd dat er niks aan je gedaan hoefde te worden. Ga in ieder geval niet ontkennen dat je me zit te zieken met mijn ingeslapen hond. Dat vind ik nog sneuer dan dat je het uberhaubt doet :19:

Weet je het nu weer?

Het is sneu dat je zo erg gelooft dat ik het op je hondje gemunt heb, jammer dat je er zo over denkt, maar goed dat is dan jouw probleem, het was een algemeenheid.

Veel ouders trekken hun kind angstig weg als ze een hondje zien wat er anders uitziet terwijl een "lief" ras er wel bij mag.
Weet je het nu?
Tuurlijk joh! Prima.

Vindt je het trouwens raar dat ouders hun kinderen wegtrekken voor een gecoupeerde pit? Ik niet hoor, die eigenaar is in ieder geval zo ver gegaan zijn pup te verminken om hem stoer te maken, dat zegt genoeg over de eigenaar. Alleen voor die eigenaar loop ik dus al een blokje om. Aangezien het zijn hond is en de hond duidelijk stoer moet zijn kan je mij niet vertellen dat die eigenaar er een vreselijk lieve gezinshond van heeft gemaakt, die hoeven nl niet op zijn bruutst de straat op, dan draait het niet om de zo vals mogelijk kop die je krijgt als je de oren eraf laat snijden.

Je wil toch dat mensen bang zijn voor je hond als je hem de oren af snijdt? Wat zeuren ze dan als ze hun zin krijgen?
Je kan er niet mee showen, kan er geen diploma's mee halen en buiten het bruter maken van je hond is er geen enkele reden voor. Nou, live with it als je daar de vruchten van plukt.

Je wordt gezien als een aso met een gevaarlijke hond, zo is het nu eenmaal. Eigen keuze eigen probleem :roll:
Zoals ik al zei, mijn honden mogen hoe dan ook geen contact maken met zo'n hond. Dat is ook beter want de eigenaren van een gecoupeerde pit willen dat meestal ook niet hebben :ok:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Het kommunikatie-probleem zit hem erin dat gecoupeerde oren in neutrale stand rechtop staan. Dit betekent dus niets neutraals, voor een andere hond, maar juist het tegendeel, dominante houding. Door deze houding en verkeerde interpretatie ervan krijg je vaak tegenreakties waarvan de gecoupeerde hond juist het idee jkrijgt dat hij fout bejegend wordt, zelf dus ook feller gaat reageren en uiteindelijk leert dat andere honden vooor hem vaak een probleem betekenen, wat weer zorgen kan voor vooringenomenheid naar andere honden. Als je aan gecoupeerde oren nog een geknipte staart toevoegt wordt het allemaal nog veel lastiger, rechtopstaande oren zónder staart zijn maar op één manier te interpreteren.

Het is dus niet zo dat gecoupeerde honden niet kunnen kommuniceren, ze hebben gewoon een achterstand, een belemmering als het er om gaat zich duidelijk uit te drukken.
Rob*
Zeer actief

little-wolf schreef:
marian* schreef:
Ziet er toch niet uit?
Geef mij ze maar mét flapjes hoor :ok:
dat mag jij vinden. :wink:

maar ik vind dit er niet uitzien. die heb je mooi weg gelaten :mep:

Afbeelding

:N: ....ieks, die is me ook ontgaan :mrgreen:
Rob*
Zeer actief

damona schreef:
Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef: Als mensen al gaan omlopen voor een hondje met gecoupte oren zegt dat al genoeg over het soort mensen.
Dat zegt minder dan over de mensen die dat doen, die hebben nl allemaal een ding gemeen, ze snijden in hun honden omdat ze dat mooier vinden :ok: Dat zegt het over dat soort mensen. Mij zegt dat dus genoeg.

Mag toch wel of niet? Dat het jou niks zegt zegt mij juist weer helemaal niks :wink:
Weer buikloop Marcje?:wc:

Mensen die op uiterlijk van een hondje al gaan omlopen slaat gewoon nergens op, diertje is net zo lief als zijn rasgenootje met oortjes.
Dus diertje wordt totaal niet met andere hondjes en mensen in aanraking gebracht als het aan het soort figuurtjes als jou ligt.
Ik heb liever een pitje met gecoupte oortjes die lief is naar andere mensen en kinderen dan "normale" hondjes die uitvallen naar kinderen.

:smile: :smile: :smile: Je geeft hier zelf al de nummer 1 reden om het niet te hoeven doen: HET KARAKTER VAN DE HOND VERANDERT ER NIET DOOR!!!!!!!!!
Dus doe het dan ook niet want het heeft geen enkel nut. Behalve je eigen ijdelheid. En daar moet de hond dan onder lijden

Nee maar er ontgaat je wel iets, dat hondje IS al gecoupt en die eigenaar gaat het niet laten doen alnog, het is al gebeurd.
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:Nee maar er ontgaat je wel iets, dat hondje IS al gecoupt en die eigenaar gaat het niet laten doen alnog, het is al gebeurd.
Heb je het nu over dit hondje?
Dit hondje is door de eigenaar na aanschaf gecoupeerd schat. :roll:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef: Nee ik ook niet, maar sommige mensjes zijn zo erop gefixeerd dat de wereld om hun eigen persoontje draait dat ze paranoide worden en in alles een aanval zien op hun.
En sommige mensen zijn zo laf dat ze iets doen om het vervolgens te ontkennen, dat is pas sneu nietwaar?

Je hebt er een waarschuwing voor gekregen van het moderatorteam en ik heb gezegd dat er niks aan je gedaan hoefde te worden. Ga in ieder geval niet ontkennen dat je me zit te zieken met mijn ingeslapen hond. Dat vind ik nog sneuer dan dat je het uberhaubt doet :19:

Weet je het nu weer?

Het is sneu dat je zo erg gelooft dat ik het op je hondje gemunt heb, jammer dat je er zo over denkt, maar goed dat is dan jouw probleem, het was een algemeenheid.

Veel ouders trekken hun kind angstig weg als ze een hondje zien wat er anders uitziet terwijl een "lief" ras er wel bij mag.
Weet je het nu?
Eigen keuze eigen probleem :roll:
quote]

Oei Marc, die zin kan nog eens heel vaak tegen je gebruikt gaan worden, maar ik geef geen voorbeelden anders gaan we helemaal off :mrgreen:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Angel-eyes schreef: Maar aan mijn Boxertjes kun je nog hun uitdrukking en dergelijken herkennen, bij een chinees is dat gewoon weg, wat best zielig is want die diertjes hebben het soms best zwaar met hun uitdrukking.
En daar heb jij weer gelijk in :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

marian* schreef:
little-wolf schreef:
marian* schreef:
Ziet er toch niet uit?
Geef mij ze maar mét flapjes hoor :ok:
dat mag jij vinden. :wink:

maar ik vind dit er niet uitzien. die heb je mooi weg gelaten :mep:

Afbeelding
Maar het gaat er toch niet om of die oren groot of klein zijn?
Ze zijn compleet.Daar gaat het mij om.
En jij kunt een Sharpei een gedrocht vinden;misschien vinden Sharpei-eigenaren dat wel van jouw honden als ze gecoupeerd zijn.
het gaat er nu ff om of ze ermee kunnen communiceren.
en dat kan gewoon met gecoupeerde oren.

mogen ze best vinden. zal ik niet wakker van liggen.
little-wolf
Zeer actief

Wil de hond schreef:Het kommunikatie-probleem zit hem erin dat gecoupeerde oren in neutrale stand rechtop staan. Dit betekent dus niets neutraals, voor een andere hond, maar juist het tegendeel, dominante houding. Door deze houding en verkeerde interpretatie ervan krijg je vaak tegenreakties waarvan de gecoupeerde hond juist het idee jkrijgt dat hij fout bejegend wordt, zelf dus ook feller gaat reageren en uiteindelijk leert dat andere honden vooor hem vaak een probleem betekenen, wat weer zorgen kan voor vooringenomenheid naar andere honden. Als je aan gecoupeerde oren nog een geknipte staart toevoegt wordt het allemaal nog veel lastiger, rechtopstaande oren zónder staart zijn maar op één manier te interpreteren.

Het is dus niet zo dat gecoupeerde honden niet kunnen kommuniceren, ze hebben gewoon een achterstand, een belemmering als het er om gaat zich duidelijk uit te drukken.
ok, daar zit wat in. :ok:

helaas dat de rhodesian ridgeback en de sharpei daar ook last van hebben zonder dat ze gecoupeerd zijn.
laeken
Zeer actief

little-wolf schreef: het gaat er nu ff om of ze ermee kunnen communiceren.
Sinds wanneer heb jij de cursus "hoe communiceren honden" gedaan? Dan moet je het hoofdstukje oren even opnieuw doorlezen :ok: 2 afgeknipte oortjes lijken nl nogal op 2 naar achter geklapte oortjes. Is de hond zwaar dominant maar heeft hij de oren naar achter dan kan dat voor een andere hond de trigger zijn hem aan te vallen door dat ambivalente gedoe van die hond.

Verder weet ik zeker dat als Wuilus een staart had gehad er veel minder honden zouden zijn geweest die het erop gewaagd hadden. 40 cm zwaaiende vlag boven de rug is net wat duidelijker dan een tennisbal op de kont nietwaar? :19:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:Nee maar er ontgaat je wel iets, dat hondje IS al gecoupt en die eigenaar gaat het niet laten doen alnog, het is al gebeurd.
Heb je het nu over dit hondje?
Dit hondje is door de eigenaar na aanschaf gecoupeerd schat. :roll:
Ja maar hij is al gecoupeerd, je kan het niet meer terugdraaien, het is al gebeurt.
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Sinds wanneer heb jij de cursus "hoe communiceren honden" gedaan? Dan moet je het hoofdstukje oren even opnieuw doorlezen :ok: 2 afgeknipte oortjes lijken nl nogal op 2 naar achter geklapte oortjes. Is de hond zwaar dominant maar heeft hij de oren naar achter dan kan dat voor een andere hond de trigger zijn hem aan te vallen door dat ambivalente gedoe van die hond.

Verder weet ik zeker dat als Wuilus een staart had gehad er veel minder honden zouden zijn geweest die het erop gewaagd hadden. 40 cm zwaaiende vlag boven de rug is net wat duidelijker dan een tennisbal op de kont nietwaar? :19:

Merk geen verschil met me Boxertjes in de communicatie, terwijl de een wel gecoupeerd is en de anderen niet.Heb het dan over de staart he?Oortjes hebben ze alledrie.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Wil de hond schreef:Het kommunikatie-probleem zit hem erin dat gecoupeerde oren in neutrale stand rechtop staan. Dit betekent dus niets neutraals, voor een andere hond, maar juist het tegendeel, dominante houding. Door deze houding en verkeerde interpretatie ervan krijg je vaak tegenreakties waarvan de gecoupeerde hond juist het idee jkrijgt dat hij fout bejegend wordt, zelf dus ook feller gaat reageren en uiteindelijk leert dat andere honden vooor hem vaak een probleem betekenen, wat weer zorgen kan voor vooringenomenheid naar andere honden. Als je aan gecoupeerde oren nog een geknipte staart toevoegt wordt het allemaal nog veel lastiger, rechtopstaande oren zónder staart zijn maar op één manier te interpreteren.

Helemaal waar een eerlijk gezegd doe ik er zelf ook aan mee als ik een hond tegenkom (met mijn eigen honden) dan kijk ik ook naar houdingen (voornamelijk om een gevecht te voorkomen) kan ik de hond niet lezen jammer dan loop ik met honden door. Maakt me niet uit waat voor ras dat is niet lezen is niet spelen.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
little-wolf
Zeer actief

MARC_S schreef:
Sinds wanneer heb jij de cursus "hoe communiceren honden" gedaan? Dan moet je het hoofdstukje oren even opnieuw doorlezen :ok: 2 afgeknipte oortjes lijken nl nogal op 2 naar achter geklapte oortjes.
je heb zeker de plaatjes niet bekeken van de gecoupeerde oren. die van een boxer of een dog zijn niet zo klein hoor. en al helemaal niet naar achteren geklapt.
Is de hond zwaar dominant maar heeft hij de oren naar achter dan kan dat voor een andere hond de trigger zijn hem aan te vallen door dat ambivalente gedoe van die hond.
Het kommunikatie-probleem zit hem erin dat gecoupeerde oren in neutrale stand rechtop staan.
de experts van het forum spreken elkaar tegen :roll:

nee, met oren van een peitje, daar valt goed mee te communiceren :ok:
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

Wil de hond schreef:
Mol schreef:
Arko04 schreef:
Mol schreef: ja het werk omdat ik er niet mee mag showen, zou ik dat niet willen dan zou ik ze er zo af laten halen.

mol :8):
En dús heeft het verbod wel degelijk zin! :mrgreen:
nee hoor want meerendeel van de mensen vinden show niet leuk dus als ze zo'n hond uit land van herkomst halen dan is alles wat er af moet er af

Ik ben blij voor je toekomstige hond, dat hij zijn oren mag houden van je.

Dat hij zijn oren mag houden puur en alleen omdat jij zo´n exhibitsionist bent die het belangrijker vindt om zijn hond te kunnen gebruiken voor eigen egoïstische motieven, dan dat je hem het uiterlijk geeft dat er volgens de scheppers van zijn ras bij hoort. :blah: :blah: :blah:

Tegelijkertijd vind ik het heel jammer voor je hond dat er zo´n dubbelzinnige regelgeving aangaande couperen en hondenshows geldt in Nederland. Hopelijk wordt z.s.m. het deelnemen aan zo´n show met honden met afgehakte staarten ook verboden. :ok:
:flower: wat ben jij toch af en toe een simpele ziel, Wil

Mol
Zeer actief

marian* schreef:
Angel-eyes schreef:
Geef me dan maar een hond die er nog normaal uitziet dan een miskleun van een Sharpei, waar alles met absurde uiterlijkheden is gefabriceerd, fokcosmetische-ingrepen zijn het.
Het spijt me,maar je kunt toch ook niet zeggen dat de Boxer geen produkt is van fokcosmetische ingrepen met zijn nogal ehhhh platte snuit en korte verhemelte?
kort verhemelte :smile: :smile: :smile: wat een onzin het verhemelte is net zo lang als bij een herder hoor alleen het verschil is dat bij de herde het harde stuk langer is

laeken
Zeer actief

little-wolf schreef:
MARC_S schreef:
Sinds wanneer heb jij de cursus "hoe communiceren honden" gedaan? Dan moet je het hoofdstukje oren even opnieuw doorlezen :ok: 2 afgeknipte oortjes lijken nl nogal op 2 naar achter geklapte oortjes.
je heb zeker de plaatjes niet bekeken van de gecoupeerde oren. die van een boxer of een dog zijn niet zo klein hoor. en al helemaal niet naar achteren geklapt.
Is de hond zwaar dominant maar heeft hij de oren naar achter dan kan dat voor een andere hond de trigger zijn hem aan te vallen door dat ambivalente gedoe van die hond.
Het kommunikatie-probleem zit hem erin dat gecoupeerde oren in neutrale stand rechtop staan.

Ik heb het over dit hondje, de oren zijn rond weggesneden. Een dober heeft heel andere oren na couperen en dus heel andere problemen. De dober met gesneden oren kan bv niet te lang in de vorst, de superdunne puntjes vriezen er gewoon af :19: Het pitje, met de nu kale oorranden kan niet te lang in de zon, zeker een rednose niet. Ook de binnenkant van zijn oren gaat verbranden.

Over sharpei's heb ik het niet dus wat die hier doen is mij een raadsel :19: Alsof ik vind dat sharpei's prima hondjes zijn die probleemloos door het leven gaan. Als je toch alles aan het zoeken bent in het archief moet je het wel goed doen natuurlijk :wink:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
little-wolf schreef:
sample schreef:
dus als het te doen zou zijn om die oren kleiner te fokken, valt niemand er meer over. want ze zijn immers dan niet gecoupeerd
Precies. :ok:

Eén ding tegelijk. Eerst dat couperen eens afschaffen en later de fokprodukten aan pakken.
maar zeur dan niet dat ze niet kunnen communiceren. dan valt men erineens niet meer over.
laten ze gedrochten fokken dan ook maar es verbieden.
Wat mij betreft is een hond met een platte smoel en te weinig lucht net zo zielig als een pup met brandende oorranden en fantoompijn aan een stompje waar eerst zijn staart zat :19:
Ik zou dus nooit een hond kopen waardoor ik een fokker zou steunen die zo'n platkoppen fokt.

Het jammere is alleen dat de hond die met staart en oren geboren is eerst door zijn liefdevolle baasje een bezoekje DA krijgt en een amputatie, daarna gaan ze beginnen met het opbouwen van een vetrouwensrelatie en een band. Eigenlijk zou zo'n hond op een goede dag de eigenaar eens de neus af moeten bijten als hij te dicht bij de voerbak komt. KLAK! snel, en vooral heel pijnloos :mrgreen:

:piew:

little-wolf
Zeer actief

MARC_S schreef:
Ik heb het over dit hondje, de oren zijn rond weggesneden. Een dober heeft heel andere oren na couperen en dus heel andere problemen. De dober met gesneden oren kan bv niet te lang in de vorst, de superdunne puntjes vriezen er gewoon af :19: Het pitje, met de nu kale oorranden kan niet te lang in de zon, zeker een rednose niet. Ook de binnenkant van zijn oren gaat verbranden.

Over sharpei's heb ik het niet dus wat die hier doen is mij een raadsel :19: Alsof ik vind dat sharpei's prima hondjes zijn die probleemloos door het leven gaan. Als je toch alles aan het zoeken bent in het archief moet je het wel goed doen natuurlijk :wink:
het vriest gelukkig ook het hele jaar door wel -20C :roll:

bij deze hond kunnen de oren ingesmeerd worden. probleem opgelost.

als je gewoon het hele topic leest dan had je geweten dat het op een gegeven moment over communicatie ging.
gecoupeerde honden zouden niet kunnen communiceren.
daarbij heb ik de sharpei erbij gehaald, want die kunnen m.i ook niet normaal communiceren met de oren.
Arko04
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Arko04 »

little-wolf schreef:de experts van het forum spreken elkaar tegen

nee, met oren van een peitje, daar valt goed mee te communiceren
Je kan wel eigenwijs blijven doen, maar het is gewoon een feit dat honden met gecoupeerder oren, op zijn minst, moeilijker te lezen zijn. Zeker door soortgenoten.

Dan haal je de hele tijd het voorbeeld van de Sharpei erbij. Wat wil je daar nu eigenlijk mee zeggen? Two wrongs make a right?
Het grote verschil lijkt me dat de pei nu eenmaal (helaas) zo misfokt is.

Deze pitt bijvoorbeeld is dat niet. Daar wordt er bewust voor gekozen de hond minder leesbaar te laten zijn. Daar zit hem het grote verschil mijnsinziens.
little-wolf
Zeer actief

Arko04 schreef:
little-wolf schreef:de experts van het forum spreken elkaar tegen

nee, met oren van een peitje, daar valt goed mee te communiceren
Je kan wel eigenwijs blijven doen, maar het is gewoon een feit dat honden met gecoupeerder oren, op zijn minst, moeilijker te lezen zijn. Zeker door soortgenoten.

Dan haal je de hele tijd het voorbeeld van de Sharpei erbij. Wat wil je daar nu eigenlijk mee zeggen? Two wrongs make a right?
Het grote verschil lijkt me dat de pei nu eenmaal (helaas) zo misfokt is.
ik zeg nergens dat het dan wel goed is, of wel soms?
dus als het misfokt is, mag het wel? dan is het niet erg dat de hond niet gelezen ken worden door andere honden?
Arko04 schreef:
Deze pitt bijvoorbeeld is dat niet. Daar wordt er bewust voor gekozen de hond minder leesbaar te laten zijn. Daar zit hem het grote verschil mijnsinziens.
bij andere rassen wordt er bewust platte koppen gefokt. kijk naar je eige hond.
of er worden tig rimpels eringefokt of een borstel op de rug.
nee, das alleemaal perfect te lezen! :ok:
Mastho
Actief

Ongelezen bericht door Mastho »

Wil de hond schreef:Waarom is het dan toch dat alle winnende vechthonden die op fotos te zien zijn hun oren nog hebben, en zelfs zonder scheuren erin?

Ik heb ook honden gezien met volledig weggesneden oren, maar dat waren allemaal honden in handen van mensen die niet echt wisten waar het om ging in de pit.

In jouw geval gaat het natuurlijk puur om jouw smaak, het wegbranden van je hond zijn oortjes heeft slechts één reden, jouw idee over wat je mooi vindt.
Ik heb nog geen foto gezien waar de oren niet beschadigd zijn naar een vechtpartij, waarschijnlijk ook omdat ik niet zo zoek & kick op foto's van gemassacreerde honden en hondengevechten
Vindt je het trouwens raar dat ouders hun kinderen wegtrekken voor een gecoupeerde pit? Ik niet hoor, die eigenaar is in ieder geval zo ver gegaan zijn pup te verminken om hem stoer te maken, dat zegt genoeg over de eigenaar. Alleen voor die eigenaar loop ik dus al een blokje om. Aangezien het zijn hond is en de hond duidelijk stoer moet zijn kan je mij niet vertellen dat die eigenaar er een vreselijk lieve gezinshond van heeft gemaakt, die hoeven nl niet op zijn bruutst de straat op, dan draait het niet om de zo vals mogelijk kop die je krijgt als je de oren eraf laat snijden.

Je wordt gezien als een aso met een gevaarlijke hond, zo is het nu eenmaal. Eigen keuze eigen probleem :roll:
Zoals ik al zei, mijn honden mogen hoe dan ook geen contact maken met zo'n hond. Dat is ook beter want de eigenaren van een gecoupeerde pit willen dat meestal ook niet hebben :ok:
Ik spuug op mensen met vooroordelen
DON'T JUDGE A BOOK BY IT'S COVER :boos:
Ik heb het over dit hondje, de oren zijn rond weggesneden. Een dober heeft heel andere oren na couperen en dus heel andere problemen. De dober met gesneden oren kan bv niet te lang in de vorst, de superdunne puntjes vriezen er gewoon af :19:
Vintho heeft geen puntjes omwille van dat probleem, als het dan al zou kunnen waarzijn, heb er gewoon rekening mee gehouden
Het pitje, met de nu kale oorranden kan niet te lang in de zon, zeker een rednose niet. Ook de binnenkant van zijn oren gaat verbranden.
Er begon na 2 weken al terug volop haar over het littekenweefsel te groeien hoor, en stel je een hond hebt die niet dat geluk heeft dat de oorranden opnieuw bedenkt worden, er bestaat altijd creme voor, maar ja dat gaan kerels zoals ik niet doen want we halen plezier uit het pijnigen van onze hond, juist?[/quote]
Pitbullwet? Pitbullwet my *** !§@&çà)!
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Heb je de oren laten couperen omdat dat bij het ras hoort of omdat je het gewoon mooi vond?
Mastho
Actief

Chatterbox schreef:Heb je de oren laten couperen omdat dat bij het ras hoort of omdat je het gewoon mooi vond?
Als ik denk aan een pitje, of liever hoe ik het heb leren kennen vroeger, dan denk ik aan eentje met gecoupeerde oortjes, dus persoonlijk -hoewel het dus niet natuurlijk is- vindt ik dat dat bij het ras hoort (omdat ik dit beeld van een pit heb)

én ik vindt het gewoon mooi, ik vind dat het de gespierde, athletische vormen van een pit nuanceert

dus JA op beide vraagjes :wink:

ik vind bijvoorbeeld een Dobermann niet gecoupeerd ook totaal niet mooi (ik vind dat hij daardoor zen elegantie inruilt voor de look van een jachthond)

Maar een boxer vindt ik dan weer mooier niet gecoupeerd (ondanks het waarschijnlijk weer stoerder zal zijn gecoupeerd-ik geef voer voor de mensen die lastig willen zijn op deze topic)
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

little-wolf schreef:
MARC_S schreef:

Integendeel, ik vind dat Marc´s punt en mijn punt elkaar prima aanvulllen. Het hangt van het "model" oor-overblijfsel af welk punt telt op een gegeven moment. Je hebt korte ronde oortjes, lange staande oren...

En inderdaad, jouw Peitje waar je steeds maar weer mee aan komt kakken heeft Pei-oortjes. Wat heeft die Pei nu in vredesnaam te maken met couperen? Is het voor jou echt zo lastig om bij één onderwerp te blijven?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Mastho schreef:
Chatterbox schreef:Heb je de oren laten couperen omdat dat bij het ras hoort of omdat je het gewoon mooi vond?
Als ik denk aan een pitje, of liever hoe ik het heb leren kennen vroeger, dan denk ik aan eentje met gecoupeerde oortjes, dus persoonlijk -hoewel het dus niet natuurlijk is- vindt ik dat dat bij het ras hoort (omdat ik dit beeld van een pit heb)

én ik vindt het gewoon mooi, ik vind dat het de gespierde, athletische vormen van een pit nuanceert

dus JA op beide vraagjes :wink:

ik vind bijvoorbeeld een Dobermann niet gecoupeerd ook totaal niet mooi (ik vind dat hij daardoor zen elegantie inruilt voor de look van een jachthond)

Maar een boxer vindt ik dan weer mooier niet gecoupeerd (ondanks het waarschijnlijk weer stoerder zal zijn gecoupeerd-ik geef voer voor de mensen die lastig willen zijn op deze topic)
Ik vind het dus niet mooi gecoupeerde oren. Gewoon standaard niet, bij geen enkel ras, niet bij de Pit en niet bij een Dobermann. Ik vind het echt veel mooier als ze gewone flappies hebben.
Al vind ik dat je wel een prachtige hond hebt hoor :wink:

Maar bijvoorbeeld een echte flinke Rottweilerreu vind ik wel weer mooier met gecoupeerde staart. Mijn Kaya heeft wel een staart en haar staat het wel mooi vind ik, maar zij is een teefje en niet zo heel breed.
Toch zou ik geen Rottweiler meer zonder staart kopen, ik ben er wel van overtuigd dat de staart een functie heeft.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mastho schreef: ik vind bijvoorbeeld een Dobermann niet gecoupeerd ook totaal niet mooi (ik vind dat hij daardoor zen elegantie inruilt voor de look van een jachthond)
En wat is er mis met een jachtondenlook(vroeg de eigenares van 2 stuks)? :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Mastho schreef:
Wil de hond schreef:Waarom is het dan toch dat alle winnende vechthonden die op fotos te zien zijn hun oren nog hebben, en zelfs zonder scheuren erin?

Ik heb ook honden gezien met volledig weggesneden oren, maar dat waren allemaal honden in handen van mensen die niet echt wisten waar het om ging in de pit.

In jouw geval gaat het natuurlijk puur om jouw smaak, het wegbranden van je hond zijn oortjes heeft slechts één reden, jouw idee over wat je mooi vindt.
Ik heb nog geen foto gezien waar de oren niet beschadigd zijn naar een vechtpartij, waarschijnlijk ook omdat ik niet zo zoek & kick op foto's van gemassacreerde honden en hondengevechten.
Jij denkt toch niet dat een hond met gecoupeerde oren niet gepakt wordt op zijn oor? Wordt zo´n hond gepakt dan wordt hij juist veel eerder gepakt ín zijn oor, daar waar het extra gevoelig is, de binnenkant. Juist hierom lieten de old-time hondenvechters hun honden niet couperen. Dat zij hierin gelijk hadden bewijzen de fotos van al de grote voorouders van ook jouw hondje. Op die fotos kun je vrijwel altijd komplete, intakte en niet aan flarden hangende mooie oren zien. Let er maar eens op.
Mastho
Actief

marian* schreef:
Mastho schreef: ik vind bijvoorbeeld een Dobermann niet gecoupeerd ook totaal niet mooi (ik vind dat hij daardoor zen elegantie inruilt voor de look van een jachthond)
En wat is er mis met een jachtondenlook(vroeg de eigenares van 2 stuks)? :pffff: :mrgreen:
Helemaal niets!!!! :smile1:
Is gewoon zo dat smaken verschillen...
Ik respecteer jouw smaak en daar leg ik me dan ook volledig mee neer :wink:
Gesloten

Terug naar “Discussieforum”