Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het Spaanse opvanghondjes topic

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

cindymaes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Re: Het Spaanse opvanghondjes topic

Ongelezen bericht door cindymaes »

Sterre schreef:
Irmimi schreef:Maar uiteindelijk bereik je toch ook het 'einde' van die veer? Dan trekt de hond toch alsnog de fiets omver?
Als Sep een andere hond ziet dan heb ik al moeite om hem in bedwang te houden als ik gewoon met beide voeten op de grond sta... Dan heb ik echt wel een stevige lijn nodig die ik met twee handen vast kan houden. Ik denk dat hij de fiets met springer en mij volledig omver zou trekken.
Misschien kan ik er een keer één lenen van iemand om te zien hoe het gaat... al zal het voor mij voorlopig midden in de nacht fietsen blijven om zo andere honden te ontlopen.
Door het punt waar de constructie bevestigd is (midden van de fiets) trekt hij de fiets niet omver. Ook niet aan het eind van de veer. Ik heb jaren met Sterre gefietst. Zijn weegt 30 kg. En was beresterk en heeft me nog nooit van de fiets getrokken. Het beveiligingsmechanisme wat aan het lijntje zit is bedoeld als je keihard langs een paaltje zou fietsen en de hond aan de andere kant van het paaltje dat de lijn dan knapt. Je kan die beveiliging er af halen. Ik heb ook altijd een lijn in mijn hand gehad. Dus tuig van Sterre aan de Springer en lijn aan haar halsband. Omdat ik dat prettiger vond om een soort contact met de hond te houden. Misschien kan je eens een youtube filmpje kijken als dat er is hoe een Springer werkt. Ik vond het met een sterke hond echt ideaal.
Ik heb helaas minder goede ervaringen met de springer. Riva schrok een keer n een bocht naar links, en sprong daardoor naar rechts en trok die kant op, ze trok gewoon de achterkant van de fiets onder me uit, waardoor ik eraf moest springen. Daar schrok zij weer van en ze zette het op een rennen, met de fiets erachteraan natuurlijk....
Het heeft weer even geduurd voor ze weer langs de fiets durfde te lopen. Dus vanaf toen, weer gewoon aan de lijn naast de fiets.
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

cindymaes schreef: Ik heb helaas minder goede ervaringen met de springer. Riva schrok een keer n een bocht naar links, en sprong daardoor naar rechts en trok die kant op, ze trok gewoon de achterkant van de fiets onder me uit, waardoor ik eraf moest springen. Daar schrok zij weer van en ze zette het op een rennen, met de fiets erachteraan natuurlijk....
Het heeft weer even geduurd voor ze weer langs de fiets durfde te lopen. Dus vanaf toen, weer gewoon aan de lijn naast de fiets.
Dan is het maar goed dat er een springer tussen zat, anders had ze je waarschijnlijk met je hele hebben en houden van je fiets afgetrokken. Ik zweer bij een springer, ik fiets een stuk relaxter nu ze geen rare sprongen kan maken. Izzy is dan ook maar 19,5 kg, maar heb ook wel eens 2 Huskies (totaalgewicht 47kg) aan een springer gebonden en zelfs dat ging perfect :)
RedPassion

Ongelezen bericht door RedPassion »

Diana, dat blafje is van de laatste tijd. :mrgreen: Ze heeft een 'gewone' blaf voor de standaard dingen (als de bel gaat bv.) en dus dat hele hoge blafje als ze katten/konijnen/duiven/vul maar in op korte afstand ziet. Ik zal eens kijken of ik het kan filmen. Dan moeten we wel met zijn tweetjes lopen, want filmen en haar weer in het gareel krijgen lukt niet tegelijk. :lol1:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Sorry belabberde foto via mijn foon maar was bang dat als ik meer licht zou maken dat het moment voorbij zou gaan.
zoooo ontzettend jammer dat die twee geen band met elkaar hebben hè. :mrgreen: Afbeelding
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Lemuria schreef:Ik heb nu even gekozen voor dat kant-en-klare tuig, zodat ik tenminste iets heb dat gegarandeerd op tijd binnen komt en zou moeten passen. Tzt koop ik wel matchende tuigen voor het stel bij die site van jou, want daar zit ik nu al een paar dagen verlekkerd naar te kijken :I: :D
Hahaha, leuk joh :ok: . Als je een anti-ontsnaptuig wilt moet je voor het 'sicherheitsgeschirr' gaan hè, maar ik mag aannemen dat je dat wel snapte :oeps: ?

Ptje schreef:Sorry belabberde foto via mijn foon maar was bang dat als ik meer licht zou maken dat het moment voorbij zou gaan.
zoooo ontzettend jammer dat die twee geen band met elkaar hebben hè. :mrgreen:
Dat is inderdaad heel jammer. Maar wat nog vervelender is is dat ze zo'n strijd hebben om de dominantie, pffff, altijd maar die kop in de nek leggen :ugh: .
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ach, die arme Rasta, Ziggy heeft hem er flink onder :lol1:

Het is wel een apart stel, qua uiterlijk zo anders en ongeveer elkaars tegenovergestelde. Maar dit moet wel genieten zijn voor jou zo, ze zijn echt dikke maatjes hè?
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Wat een leuke foto van je duo P-tje!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Ja hihi ik krijg er wel eens opmerkingen over, vanmiddag nog, aaaaaahhhhhgosss mini en maxi :I:
Mijn zusje heeft er totaal geen benul van, toen ze lekker aan het stoeien waren riep ze ooooh Peet doe wat ze vechten en bijten mekaar :O: :engel:
mijn vriendin roept altijd hey duo penotty
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ik heb Dos trouwens opgegeven voor een aaihonden-project. Zolang ze hier is kunnen we die tijd maar beter goed benutten toch? Hoop snel iets van ze te horen, volgens mij gaat ze het ontzettend leuk vinden.
Afbeelding

Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Zo, Miss Bitch is er weer. :schrik: Ze kwam met een hoop praatjes binnen, dat werd niet echt gewaardeerd. We zijn maar gelijk een eind gaan wandelen, dat was voor iedereen fijn. Ze plast wel enorm vaak, of in ieder geval een poging tot. Misschien alleen om haar geur te verspreiden, ze wil sowieso erg graag laten weten dat ze er is, maar dat moet ik maar even in de gaten houden.

Coos voelt zich in ieder geval al weer prima op haar gemak ;)
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Frolic schreef:Nou, dat beloofd dus weer wat. Succes dan maar!
Haha dank je. :tongue:

Klinkt erger dan het is hoor. Ze moet gewoon weer even wat duidelijkheid hebben denk ik, komt wel goed. Heeft ook nogal wat meegemaakt natuurlijk.
Lemuria

Zamunda schreef:
Lemuria schreef:Ik heb nu even gekozen voor dat kant-en-klare tuig, zodat ik tenminste iets heb dat gegarandeerd op tijd binnen komt en zou moeten passen. Tzt koop ik wel matchende tuigen voor het stel bij die site van jou, want daar zit ik nu al een paar dagen verlekkerd naar te kijken :I: :D
Hahaha, leuk joh :ok: . Als je een anti-ontsnaptuig wilt moet je voor het 'sicherheitsgeschirr' gaan hè, maar ik mag aannemen dat je dat wel snapte :oeps: ?
Tot zoverre begreep ik het inderdaad :mrgreen: Maar bedankt voor de tip!

Die Cosette...als ik niet al 1,5 hond en 2 katten had, had ik het best willen proberen. Lijkt me een leuke uitdaging (daarbij is haar naam awesome en ze is natuurlijk prachtig) :) Daar moet toch ook wel iemand voor te vinden zijn.
Sanner
Zeer actief

Lemuria schreef:

Die Cosette...als ik niet al 1,5 hond en 2 katten had, had ik het best willen proberen. Lijkt me een leuke uitdaging (daarbij is haar naam awesome en ze is natuurlijk prachtig) :) Daar moet toch ook wel iemand voor te vinden zijn.
1,5? :hmmm:
Naam awesome? Niet mee eens. :tongue: Als ze van mij was had ik haar naam al veranderd. Dat ze prachtig is ben ik met je eens. Ze heeft alleen een onderbeet, verder is ze perfect. :mrgreen: En ze is ook leuk en lief! Alleen een beetje bitchy, maar daar hebben we allemaal wel eens last van. :D
Lemuria

Sanner schreef:
Lemuria schreef:

1,5? :hmmm:
Naam awesome? Niet mee eens. :tongue: Als ze van mij was had ik haar naam al veranderd. Dat ze prachtig is ben ik met je eens. Ze heeft alleen een onderbeet, verder is ze perfect. :mrgreen: En ze is ook leuk en lief! Alleen een beetje bitchy, maar daar hebben we allemaal wel eens last van. :D
Ja, 1,5. Ik heb er 2 maar nog niet aangezien 1 van de 2 nog in Spanje zit :D En Cosette is van Les Miserables DUS vind ik het een leuke naam :D
Sigrid,Sandy en Diva
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sandy Shi tzu kruising, Diva Nova Scotia Duck Tolling Retriever, Nala Bulgaar
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sigrid,Sandy en Diva »

Ptje schreef:Sorry belabberde foto via mijn foon maar was bang dat als ik meer licht zou maken dat het moment voorbij zou gaan.
zoooo ontzettend jammer dat die twee geen band met elkaar hebben hè. :mrgreen: Afbeelding
Ah :I:
moosje
Zeer actief
Contacteer:

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=299388" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief

Het gaat zo goed met Amy! :D
Ze wandelt nu alle wandelingen mee en houdt dat prima vol. Belangrijker nog: ze vindt het ook erg leuk.

https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... nref=story

Zonder Mila erbij is ze nog wat onzeker, maar met Mila erbij loopt ze langs drukke wegen, over bruggetjes, tussen veel mensen door, alsof ze nooit anders heeft gedaan.
Alleen thuisblijven gaat prima, mits Mila erbij is. Zonder Mila alleen thuisblijven is één groot drama, dus daar moeten we nog aan gaan werken. Verder is ze de braafheid zelve: blaft niet, sloopt niks, is lief voor de katten, leert heel snel en ligt het liefst de hele dag op de bank te pitten.
Ze is energiek, vrolijk en speels en zit duidelijk goed in haar vel.
Wel vindt ze vreemde honden buiten tegenkomen nog erg vreemd/spannend: dan gaat ze blaffen en grommen als ze te dichtbij komen. Dat gaat al wat beter, en ik kan vrij gemakkelijk haar aandacht weer bij mij krijgen. Dus ik verwacht dat dat gedrag er redelijk snel uit zal zijn als ze het gewoner gaat vinden.
Thomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Thomas »

Wat ziet Amy er ontzettend goed uit zeg!!!
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Wat een lieve foto Petra :I:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

DeDiana schreef:Het gaat zo goed met Amy! :D
Ze wandelt nu alle wandelingen mee en houdt dat prima vol. Belangrijker nog: ze vindt het ook erg leuk.

https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... nref=story

Zonder Mila erbij is ze nog wat onzeker, maar met Mila erbij loopt ze langs drukke wegen, over bruggetjes, tussen veel mensen door, alsof ze nooit anders heeft gedaan.
Alleen thuisblijven gaat prima, mits Mila erbij is. Zonder Mila alleen thuisblijven is één groot drama, dus daar moeten we nog aan gaan werken. Verder is ze de braafheid zelve: blaft niet, sloopt niks, is lief voor de katten, leert heel snel en ligt het liefst de hele dag op de bank te pitten.
Ze is energiek, vrolijk en speels en zit duidelijk goed in haar vel.
Wel vindt ze vreemde honden buiten tegenkomen nog erg vreemd/spannend: dan gaat ze blaffen en grommen als ze te dichtbij komen. Dat gaat al wat beter, en ik kan vrij gemakkelijk haar aandacht weer bij mij krijgen. Dus ik verwacht dat dat gedrag er redelijk snel uit zal zijn als ze het gewoner gaat vinden.
Super Diana :ok:
Afbeelding

River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

weer ff bijgelezen, maar wat fijn al die positieve verhalen! En Ptje, wat een ontzettend leuk stel heb je zo samen! moet zeggen dat ik stiekem een beetje verliefd ben geworden op Simba, dus als Ziggy daar ook maar iets op lijkt... :I:

Amy doet het goed Diana! En die blik als Mila te ver van haar in het hoge gras loopt "wat doe jij nou?! :80: "
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief

Frolic schreef:Ik reageer niet elke keer, maar blijf wel trouwe lezer van dit topic. Wat heerlijk dat het zo goed gaat overal. Volgens mij ben jij stiekem ontzettend trots op 'jouw' Spaanse hondjes, Diana.

En wat gaat Amy hard vooruit de laatste tijd. Ik denk dat je wel een heel speciale band krijgt met een hond die je vanuit zo'n diep dal omhoog getrokken hebt.
Ja, ik ben héél trots, ook al is het helemaal niet mijn verdienste dat ze het zo goed doen, al die knappe hondjes :I:

En inderdaad, ik heb nu al zo'n speciale band met Amy... zo mooi om te zien hoe zij zich compleet aan mij heeft overgeleverd, ook toen ze de eerste maand hier van alles moest ondergaan wat niet zo leuk was (wassen en wonden ontsmetten, nagels knippen, oren schoonmaken, pyjama's aan), en mij toch nog volledig vertrouwt. Ze is nu eigenlijk in niets meer te vergelijken met het doodzieke hondje dat ik op straat vond en uit Spanje meenam. Nu haar karakter langzaam maar zeker naar boven komt, ga ik haar alleen maar steeds leuker vinden. :I:
Tineke
Zeer actief

River8 schreef:weer ff bijgelezen, maar wat fijn al die positieve verhalen! En Ptje, wat een ontzettend leuk stel heb je zo samen! moet zeggen dat ik stiekem een beetje verliefd ben geworden op Simba, dus als Ziggy daar ook maar iets op lijkt... :I:

Amy doet het goed Diana! En die blik als Mila te ver van haar in het hoge gras loopt "wat doe jij nou?! :80: "
Ja Simba is een enig hondje zei het net nog tegen mijn zoon.
Zo makkelijk met alles en iedereen, altijd in voor een spelletje en vindt daar in de regel ook altijd een maatje voor, welk formaat die dan ook heeft :D
Ziggy zou volgens de profielen de meest brutaalste van het stel zijn meer dus een Micron typje :mrgreen:
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Frolic schreef:Ik reageer niet elke keer, maar blijf wel trouwe lezer van dit topic. Wat heerlijk dat het zo goed gaat overal. Volgens mij ben jij stiekem ontzettend trots op 'jouw' Spaanse hondjes, Diana.

En wat gaat Amy hard vooruit de laatste tijd. Ik denk dat je wel een heel speciale band krijgt met een hond die je vanuit zo'n diep dal omhoog getrokken hebt.
Nou die trots is meer dan terecht van Diana ,is tenslotte haar inzet geweest die ze naar hier heeft gehaald.
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief

Zo lagen de verhoudingen ongeveer :mrgreen:

Afbeelding

Maar ondanks de verschillen lijken ze volgens mij ook veel op elkaar hoor. In het asiel waren het allebei heel open, vrolijke, speelse en aanhankelijke hondjes.
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

agossie :I:
maar ziggy de brutaalste? hij is gewoon graag "on top of things" :pffff:
:mrgreen:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

DeDiana schreef:Zo lagen de verhoudingen ongeveer :mrgreen:

Afbeelding

Maar ondanks de verschillen lijken ze volgens mij ook veel op elkaar hoor. In het asiel waren het allebei heel open, vrolijke, speelse en aanhankelijke hondjes.
En dat laat hij nu ook nog steeds wel zien dat vrolijke en speelse en in huis is hij inderdaad weer heel erg aanhankelijk.
Micron is ook zo maar wel meer met de nadruk op niet de kaas van zijn brood laten eten :mrgreen:
Simba is een perfect hondje voor een kind met de leeftijd van mijn kleindochter , ze kan er weinig mis aan doen daar is hij gewoon te vriendelijk voor. Ze spelen veel samen , hij slaapt bij haar op bed en dat verloopt allemaal prima en heel ontspannen.
Afbeelding

kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Zul je altijd zien..... neem ik eens een keer geen telefoon/camera mee. Aura dus, ze hebben hier 3km fietspad opengetrokken en er was niemand aan het werk, ideaal om Aura eens los te laten. Het éérste wat ze doet, achter een paar eenden aan, zo het kanaal in:o. Dat was toch niet helemaal de bedoeling, ze wist niet hoe snel ze er weer uit moest. :D.
moosje
Zeer actief
Contacteer:

Oeps! Hahaha!
Afbeelding

DeDiana
Zeer actief

kipo schreef:Zul je altijd zien..... neem ik eens een keer geen telefoon/camera mee. Aura dus, ze hebben hier 3km fietspad opengetrokken en er was niemand aan het werk, ideaal om Aura eens los te laten. Het éérste wat ze doet, achter een paar eenden aan, zo het kanaal in:o. Dat was toch niet helemaal de bedoeling, ze wist niet hoe snel ze er weer uit moest. :D.
Hahaha :D
Inderdaad jammer dat je dan net geen camera bij je hebt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”