estelle schreef:malinois schreef:
dat is toch logisch Estelle... je loopt toch een programma waaraan je moet vodoen, daar kun je zelf toch geen invulling aan gaan geven en maar denken ach... ik doe het voor de lol... ja jij misschien... ikke niet daarvoor heb ik deze hond genomen en daarvoor ben ik zover weg gaan trainen... als ik voor de lol had willen trainen had ik hier gewoon om de hoek kunnen blijven trainen. Had ik al mn examentjes gehaald bij makkelijke keurmeesters en daarmee basta... dat wil ik niet.. ik wil eruit halen wat erin zit met een vrolijke werklustige hond dus niet ten koste van alles. Maar wel met zowel beloning als correctie.
Even je laatste berichtje gequote hoor anders werd het zo lang.
Maar idd, dat is het verschil. Ik deed het voor de lol. Gewoon leuk bezig zijn met mijn hond. En als ik een examen haalde was dat leuk en natuurlijk is het dan leuk als je hoge puntjes scoort maar dat is voor mij niet het belangrijkste. Net zoals ik niet perse op wedstrijden hoef te staan.
Ik wil gewoon plezier hebben met mijn hond en mij niet druk hoeven te maken dat er iets perse moet gebeuren op wat voor manier dan ook omdat ik anders te weinig punten haal.
en dat is je goed recht toch ook

Zo heb ik ook altijd met Xena getraint.. en als ik nu kijk had ik er veel en veel meer uit kunnen halen, maar ik heb het prima naar mn zin gehad met haar en zij had het prima naar dr zin. Het was mn eerste echte eigen werkhondje en ik heb er enorm veel van geleerd. Maar ik heb er dus ook van geleerd dat ik met mn volgende hond wel iets meer wil als dat kan... dus eruit halen wat er in zit. En ik MOET echt geen wedstrijden te lopen maar als dat er wel inzit wil ik dat wel. Niet ten koste van alles, dat zeker niet, maar ik wil er wel voor trainen en als ik dan zie dat mijn hondje toch een heel goed commentaar heeft gehad op zn eerste wedstrijdje op toch nog zeer jonge leeftijd en dat het meeste wat fout ging puur aan mij was te danken dan ben ik daar heel blij mee hoor...
Ook als hij gezakt was op speuren bijv. omdat het zo zwaar was... dan was het nog mn kanjertje en waren we vrolijk verder gaan trainen voor een volgende wedstrijd.
Het verschil is bij mn vorige vereniging dat er makkelijke keurmeesters gekozen werden op examens ja dan heb je hoge punten maar komt er ooit iemand zover die wedstrijdjes gaat lopen die wordt gigantisch afgerekend. Dat wil ik dus niet.. ik wil ook de examens doen met keurmeesters die niet makkelijk zijn, die niet de punten weggeven. Dan maar geen 3 x 100 maar dan weet ik wel waar ik daadwerkelijk aan toe ben.
Overigens gebeurd er niets waar ik niet achter sta... ik ben er nl van overtuigd dat dit niet werkt... en ik heb diverse discussies achter de rug hoor met mn trainer die iets zo wilde doen en ik niet... ik mag het proberen op mijn manier en als dat werkt is dat ook prima...
Maar meestal zitten we behoorlijk op 1 lijn, dat is ook het belangrijkste, hond- geleider- en trainer moeten op 1 lijn zitten.
combi hond-geleider en geleider-instrukteur moeten heel goed bij elkaar passen denk ik anders werkt het niet. Vandaar dat wij ook best veel instrukteurs hebben met ieder een eigen manier van werken.