ze zijn er ook super geschikt voor. lichamelijk.. en officieel geestelijk ook. zijn erg baasgericht. maar de staffies die ik ken kunnen zichzelf wel heel goed "verliezen" dus in hun fanatisme wat bij supertraining vast een superhondje oplevert maar bij gewone training of zelfs recreatief zoals ik en pammetje ontaard in een stuurloos hondje als een kind in een speelgoedwinkel waar alles gratis is.
je ziet hun bekkies dan ook met die grote ogen: gaafgaafgaafgaaf diewilikookdoen nununununu!!! gáááááán
áls je dat omgedraaid krijgt (en dan dus ook weel heel voorzichtig want ondanks dat TS het er niet mee eens is zijn staffies zeer gevoelige hondjes) dan heb je volgens mij echt een geweldig hondje. zo was lola ook een gewild flyballhondje én retesnel, én onder de 40cm

helaas was de beloning van de bal zo groot dat ze zichzelf dus verloor en aan iedereen die bal ging laten zien voordat ze de 4 hekjes terug deed. dat met een heel slecht baasje erbij dat dan rollend van het lachen op het gras ligt ipv een trainingspuntje te zien maakt dat wij niet meer flyballen