Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agility voor jonge honden

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Agility voor jonge honden

Ongelezen bericht door M@scha »

ze zijn er ook super geschikt voor. lichamelijk.. en officieel geestelijk ook. zijn erg baasgericht. maar de staffies die ik ken kunnen zichzelf wel heel goed "verliezen" dus in hun fanatisme wat bij supertraining vast een superhondje oplevert maar bij gewone training of zelfs recreatief zoals ik en pammetje ontaard in een stuurloos hondje als een kind in een speelgoedwinkel waar alles gratis is.

je ziet hun bekkies dan ook met die grote ogen: gaafgaafgaafgaaf diewilikookdoen nununununu!!! gáááááán

áls je dat omgedraaid krijgt (en dan dus ook weel heel voorzichtig want ondanks dat TS het er niet mee eens is zijn staffies zeer gevoelige hondjes) dan heb je volgens mij echt een geweldig hondje. zo was lola ook een gewild flyballhondje én retesnel, én onder de 40cm :mrgreen: helaas was de beloning van de bal zo groot dat ze zichzelf dus verloor en aan iedereen die bal ging laten zien voordat ze de 4 hekjes terug deed. dat met een heel slecht baasje erbij dat dan rollend van het lachen op het gras ligt ipv een trainingspuntje te zien maakt dat wij niet meer flyballen :mrgreen:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:
Inge O schreef:
maar in al die filmpjes zie je dat het (ik zou bijna zeggen natuurlijk) de bedoeling is dat je hond op je lichaamstaal reageert om te zien welke richting hij uit moet.

hoe kan hij dan weten dat hij dat de ene keer wel heel strikt moet doen en de andere keer gewoon kan/mag/moet blijven doorlopen, zelfs als de geleider ondertussen wel al een andere beweging inzet?
Dat is een kwestie van trainen :wink: Geen signalen geven in de lijnen en dan kun je dus zelf naar het volgende toestel lopen. In een oefening van vorig weekend gingen we van hoogtesprong, naar tunnel in een bocht en dan een draai naar de schutting. Ik loop direct van de hoogtesprong naar de schutting en Bram doet de tunnel tussendoor. Dat is dus wat ik met zelf toestellen nemen bedoel. Een hond die dat niet gewend is, zal de tunnel niet nemen, maar met je meekomen.
ah, oké, ik denk dat ik het begrijp.

dus zolang de hond geen bevel 'hoort' loopt hij rechtdoor en neemt onderweg alles?
Zo begrijp ik het nu ook :ok: En nee, dat zal Frenk niet doen. Stel dat je een hond dat (zover hij kan) aan wilt leren, hoe doe je dat dan?
Afbeelding
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

dus zolang de hond geen bevel 'hoort' loopt hij rechtdoor en neemt onderweg alles?

Zo begrijp ik het nu ook En nee, dat zal Frenk niet doen. Stel dat je een hond dat (zover hij kan) aan wilt leren, hoe doe je dat dan?
Kon misschien best meevallen met dat niet doen? Mijn hond doet dat eigenlijk gewoon uit zichzelf (het overal overheen/doorgheen springen wat in de lijn ligt). Ik dacht ook van niet en ben meestal ook - helaas nog - van het veel roepen/wijzen en dan ook nog in de weg staan :hmmm: maar als ik op aanwijzing van mijn trainer niets mag zeggen, gewoon doorlopen en geen extra commando's voor rechte lijnen mag geven doet hij dat prima zonder mij tot mijn eigen verbazing!
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

spijkerhond schreef:Kon misschien best meevallen met dat niet doen? Mijn hond doet dat eigenlijk gewoon uit zichzelf (het overal overheen/doorgheen springen wat in de lijn ligt). Ik dacht ook van niet en ben meestal ook - helaas nog - van het veel roepen/wijzen en dan ook nog in de weg staan :hmmm: maar als ik op aanwijzing van mijn trainer niets mag zeggen, gewoon doorlopen en geen extra commando's voor rechte lijnen mag geven doet hij dat prima zonder mij tot mijn eigen verbazing!
Ik denk dat als ik stil zou blijven staan of een heel andere kant op zou lopen, dat hij mij op zou zoeken.
Wat we wel doen is dat ik 'dooor' roep, hij de tunnel in vliegt en ik vast een nieuwe positie inneem. Of dat hij een sprong vooruit neemt, terwijl ik alvast naar het volgende toestel loop.
Maar het is dus niet zo dat Frenk alles wat hem voor de neus komt zal blijven nemen, tot hij een ander commando krijgt. :19: Hij zal echt wel zo :scratch: bij mij komen staan :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Frenk schreef: Maar het is dus niet zo dat Frenk alles wat hem voor de neus komt zal blijven nemen, tot hij een ander commando krijgt. :19: Hij zal echt wel zo :scratch: bij mij komen staan :mrgreen:
Het zelf lopen is tot op zekere hoogte te trainen. Ik moest helemaal terug naar de basis met twee spongen. En zo opgebouwd. Ik kan je niet zo even zeggen hoe dat moet, want er zijn nogal wat lessen overheen gegaan. Ik kreeg constant een andere oefening dan mijn lesgenootjes. Inmiddels moet ik meestal weer gewoon meedoen, maar dat heeft dus wel driekwart jaar geduurd. Je moet in ieder geval niet zomaar verwachten dat jij ergens anders heen kunt lopen en Frenk dat niet doet. Dat is niet reeel. Overigens zal Bram nooit ver voor mij uitlopen hoor, ik blijf wel enigszins in de buurt. Maar hij kan toch echt harder hollen dan ik, dus wat meer zelfstandigheid is erg goed :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”