Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Stelling; Slipkettingen moeten verboden worden

Ongelezen bericht door M@scha »

SiberischeHuskyinfo schreef:
massam schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:Voor de mensen die denken dat een husky ten alle tijden naast kan lopen etc neem eens contact op met shkn.nl de klub die in principe alles over het ras weet.

@Massam waarom geloof je dat niet wat ik daar schrijf? Kan je zo nog 50 sites geven waar hetzelfde op staat daarbij komt het regelmatig op tv etc etc etc

het eerste wat je schrijft zegt niemand.

maar jij zegt dat het gewoon niet kan en dat is bullshit. het kan natuurlijk wel. maar dan moet jij daar harder aan werken, zoals ik bij sam niet hard hoef te werken aan volgen maar wel aan negeren en niet mollen van hondjes
Jawel dat zei die mevrouw boven je ergens. Het kan wel maar bij het overgrote deel van het ras NIET en dat zei ik net ook al dacht ik. Huskys zijn einzelgangers en hebben ons de mens niet nodig, ook de gefokte Nederlandse huskys hebben dat nog steeds in zich. Het roedelinstinct is bij de huishusky net zo sterk aanwezig als bij een ''sporthusky'' om het beestje maar een naam te geven.

en ik zeg het is bullshit dat: bij het overgrote deel van het ras NIET kan

het zal geen GG3 10 punten worden. maar dat het niet kan is onzin.
Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

massam schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:Voor de mensen die denken dat een husky ten alle tijden naast kan lopen etc neem eens contact op met shkn.nl de klub die in principe alles over het ras weet.

@Massam waarom geloof je dat niet wat ik daar schrijf? Kan je zo nog 50 sites geven waar hetzelfde op staat daarbij komt het regelmatig op tv etc etc etc

maar jij zegt dat het gewoon niet kan en dat is bullshit. het kan natuurlijk wel. maar dan moet jij daar harder aan werken, zoals ik bij sam niet hard hoef te werken aan volgen maar wel aan negeren en niet mollen van hondjes
Mee eens. Ik ken hier zowieso 2 Husky eigenaren, waarvan hun honden (2 stuks ieder) echt prima aan een lijn lopen zonder te trekken. En als ik het me goed voor me kan halen ook zonder slip en 1 in elk geval aan een brede flex. Kom ze geregeld tegen onderweg naar losloopgebied. Een Husky (of Malamute, twijfel) van een uitlaatservice hier in de buurt is zelfs een fanatieke Doggy Dancer, dus ook aangelijnd is daar wel degelijk appèl op te krijgen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Dianavdberkt schreef:Juist door al dat positieve op de hondenscholen, van je mag je hond niet straffen, je mag geen ketiing gebruiken, probeer m maar af te leiden met een brokje, ontstaan de grootste ongelukken in de maatschappij.
Ik denk dat ik niet de makkelijkste hond heb mbt gedrag in de maatschappij. Vermoed zelfs dat jouw herders liever zijn naar mensen dan mijn hond. Toch gaat het ontzettend goed. Ze is nu 1,5 en zonder correctiemiddelen kan ik haar naar allerlei drukke plekken meenemen. Ze loopt bijna overal los. Of ik nooit straf? Jawel hoor. Als ze iets van straat wil vreten of een fietser wil drijven, corrigeer ik. Is opvoeding. Geen hondensport.

Ik ben het met je eens dat hondenscholen ook correcties moeten behandelen in opvoedingscursussen. Maar het trainen van een oefening en het uitvoeren daarvan gaat gewoon zonder correcties. Dat 'plichtpraatje' ken ik maar al te goed hoor, het is een vastgeroest idee. Wellicht gaat een nieuwe generatie daar een keer verandering in brengen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Even on topic :mrgreen: Ik wilde vorig jaar een jachtlijntje aanschaffen voor Sun, die eigenlijk altijd losliep en als hij aan de lijn zat, keurig naast liep, maar gewoon voor de handigheid. Hop even oversteken, lijntje omhengelen en klaar. Ik ging hiervoor naar een grote dierenzaak in noord holland en die meneer vertelede mij bijna verontwaardigd dat hij niets, maar dan ook niets wat slipte verkocht. Kreeg bijna nog een preek, die ik in de kiem wist te smoren door te wijzen naar mijn sullige Sun die achter me wat bellen zat te blazen dus kon hem overtuigen dat ik geen rare dingen in de zin had :mrgreen: Maar goed, die verkocht ze dus echt niet. En ook al greep ik daardoor zelf mis, ik was toch aangenaam verrast :wink:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky
Contacteer:

Ongelezen bericht door SiberischeHuskyinfo »

massam schreef:

Ik zou het leuk vinden als je die docus een gaat bekijken, die mensen hebben ervoor gestudeert en jaren ervaring met het ras. De boeken die ik heb over de husky zeggen hetzelfde, de kennels zeggen het en ik zeg het en jij zegt dat het niet kan terwijl je het ras voor 10% kent. Ik zou zeggen zap eens op je tv en edit dan je post ;)
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
*Petra*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door *Petra* »

massam schreef:

Jawel dat zei die mevrouw boven je ergens. Het kan wel maar bij het overgrote deel van het ras NIET en dat zei ik net ook al dacht ik. Huskys zijn einzelgangers en hebben ons de mens niet nodig, ook de gefokte Nederlandse huskys hebben dat nog steeds in zich. Het roedelinstinct is bij de huishusky net zo sterk aanwezig als bij een ''sporthusky'' om het beestje maar een naam te geven.
Ik blijf er van overtuigd dat het overgrote deel van de husky kan leren om zonder te trekken aan de riem te lopen, bij de mensen waardat niet bij lukt, ligt het toch echt aan de mensen zelf. (ik bedoel dus zowel de werkhusky als de huishusky)
Afbeelding

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door bennie »

massam schreef:

Ik zou het leuk vinden als je die docus een gaat bekijken, die mensen hebben ervoor gestudeert en jaren ervaring met het ras. De boeken die ik heb over de husky zeggen hetzelfde, de kennels zeggen het en ik zeg het en jij zegt dat het niet kan terwijl je het ras voor 10% kent. Ik zou zeggen zap eens op je tv en edit dan je post ;)
Dus eigenlijk zou de Husky verboden moeten worden.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:
massam schreef:
Waarom? Omdat hij zo dicht bij de natuur staat? Omdat hij zo op zichzelf is? Laten we eerst de honden verbieden die kapot gefokt worden ;)
Informatieve website over de Siberische Husky http://www.siberischehusky.info Volg ons ook op Twitter http://www.twitter.com/SiberischeHusky
bennie
Zeer actief
Border Collie

Pongek schreef:
massam schreef:[..]

Ik blijf er van overtuigd dat het overgrote deel van de husky kan leren om zonder te trekken aan de riem te lopen, bij de mensen waardat niet bij lukt, ligt het toch echt aan de mensen zelf. (ik bedoel dus zowel de werkhusky als de huishusky)
Ben ik helemaal met je eens, zeker als ze de rasbeschrijving kennen en ze ze als pup leren trekken aan een halsband.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Dianavdberkt schreef:Onze honden worden niet "mishandeld". Ze worden "opgevoed" met de clicker methode of een andere positieve methode tot de beheersings fase. Een hond kan niet alleen opgevoed worden zonder plicht. hoe positief je alles ook benadert er volgt altijd een moment van pure plicht. gewoon doen wat de baas van je verlangt. het heeft niets te maken met het feit dat de hond je probeert te sarren maar uitproberen zullen ze altijd doen als er geen enkele plicht op staat. Juist door al dat positieve op de hondenscholen, van je mag je hond niet straffen, je mag geen ketiing gebruiken, probeer m maar af te leiden met een brokje, ontstaan de grootste ongelukken in de maatschappij. Waarom denken jullie dat de het vak gedrag therapeut zo rijk bloeit in nederland.
Ik ben de geleider en de hond moet gewoon doen wat m opgelgd is. Wel te verstaan een hond die het kunstje kent.
Het grootste verschil van mening is dat ik vind dat een hond móet komen als je hem roept. En voor de sjiek móet hij ook wachten als je dat wilt. Dat zijn geen verzoeken.
Maar de rest is een aardigheidje zolang het geen praktisch ingezette werkhond betreft. En dwang heeft, in mijn optiek, geen plek in de sport of recreatieve perikelen. Dat moet puur op basis van de wil tot samenwerken zijn. Het is maar een spelletje.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
bennie
Zeer actief
Border Collie

bennie schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:[..]
Waarom? Omdat hij zo dicht bij de natuur staat? Omdat hij zo op zichzelf is? Laten we eerst de honden verbieden die kapot gefokt worden ;)
Omdat ze volgens jouw woorden altijd door hun baas mishandeld worden met blijvend rugletsel als gevolg.
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:
Pongek schreef:
Ben ik helemaal met je eens, zeker als ze de rasbeschrijving kennen en ze ze als pup leren trekken aan een halsband.
Allemaal met elkaar eens maar niet de moeite nemen het aan de echte kenners te vragen zoals shkn.nl jammer
Jaap*
Zeer actief

SiberischeHuskyinfo schreef:Allemaal met elkaar eens maar niet de moeite nemen het aan de echte kenners te vragen zoals shkn.nl jammer
Ik weet er niks vanaf, maar ik weet wel dat niets zo funest is voor het opvoeden van een hond dan rasblindheid en het prat gaan op raseigenschappen.
Het is vooral gewoon een hond, en daarna nog eens een ras :wink:
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Jaap* schreef:
Dianavdberkt schreef:Onze honden worden niet "mishandeld". Ze worden "opgevoed" met de clicker methode of een andere positieve methode tot de beheersings fase. Een hond kan niet alleen opgevoed worden zonder plicht. hoe positief je alles ook benadert er volgt altijd een moment van pure plicht. gewoon doen wat de baas van je verlangt. het heeft niets te maken met het feit dat de hond je probeert te sarren maar uitproberen zullen ze altijd doen als er geen enkele plicht op staat. Juist door al dat positieve op de hondenscholen, van je mag je hond niet straffen, je mag geen ketiing gebruiken, probeer m maar af te leiden met een brokje, ontstaan de grootste ongelukken in de maatschappij. Waarom denken jullie dat de het vak gedrag therapeut zo rijk bloeit in nederland.
Ik ben de geleider en de hond moet gewoon doen wat m opgelgd is. Wel te verstaan een hond die het kunstje kent.
Het is maar een spelletje.
Nee Jaap, dat zie je toch écht verkeerd. Dit is bloedserieus en men gaat tot het gaatje. Ongeacht wat er bij nodig is. In de ruitersport hebben ze er een mooi gezegde voor: Daar waar de rijkunst eindigt, begint de zadelkamer. Ook al zo'n tak waar het stikt van de hulpmiddelen. Allemaal geoorloofd, want je moet ze áánpakken, die beesten.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

nee, niet verbieden. Ze moeten ze verplicht omhebben op wedstrijd :wink:
Nu, het zijn gelukkig dingen die lang mee gaan, ik kan dus nog wel weg voor een tijdje met mijn slipkettingen, heb er een stuk of 4 geloof ik. (waarvan 2 wedstrijd geschikt zijn en één veel te groot is)
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:Allemaal met elkaar eens maar niet de moeite nemen het aan de echte kenners te vragen zoals shkn.nl jammer
Ik weet er niks vanaf, maar ik weet wel dat niets zo funest is voor het opvoeden van een hond dan rasblindheid en het prat gaan op raseigenschappen.
100% en dat ontken ik ook niet en zoals ik zei probeert iedere huskyeigenaar het altijd maar mislukt het vaker dan het wel lukt. Een husky is namelijk nog eigenwijzer als een shi-tzu gemixt met een herder en is een einzelganger pur sang en DAAROM dat er steeds meer huskys in het asiel komen omdat de mensen denken dat ze ze hetzelfde kunnen opvoeden als hun rotweiler die ze eerder hebben gehad en dat is dus niet zo. Ik durf te zeggen dat een husky heel iets anders is als de meeste andere rassen, met hier en daar een uitzondering natuurlijk die wel alles doet wat je wil.
Jaap*
Zeer actief

Jaap* schreef:
100% en dat ontken ik ook niet. huskyeigenaar husky huskys husky
Ok dan is het goed.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

massam schreef:

jij kent mij niet en weet dus mijn ervaring met het ras niet.

ik vind niet alleen dat je ongelijk hebt. ik zeg je dat het gewoon zo is.
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Van mij mogen ze meteen uit de schappen van de dierenwinkels! Ik geloof dat je daar zo'n beetje de meeste winst opmaakt. Ik heb zelf een paar jaar in een dierenwinkel gewerkt en dan komen er dagelijks wel een paar mensen die het wondermiddel zoeken tegen trekken. Vaak hebben ze alle dingen die er in de dierenwinkel hangen al geprobeert en zijn ze blij als er weer net een ander antitrek tuig hangt misschien dat dit dan wel werkt.... Met of zonder goed advies van de dierenwinkel dit zijn in mijn ogen gewoon mensen die te lui zijn om ook maar iets van tijd en moeite zelf in de hond te steken en ja die honden houden daar vanalles aan over, problemen met de nek van een slip opengetrokken oksels van een antitrek tuig en ga zo maar door.

Maar verbieden.. ik denk dat dat niet eens haalbaar is en alhoewel ik er echt niet snel naar zal grijpen kan ik best wel begrijpen dat sommige mensen dit wel doen.

Ik had hier laatst een hond op visite en omdat ik en mijn vriend even niet goed nagedacht hadden had die hond de kans om bij mijn konijnen te komen :oohja: (heel dom van ons) En ja dat was toch even iets teveel spanning dan goed dus vloog ze boven op mn konijn en hebben we haar er met moeite af gehaald. (konijn had en heeft er niets aan overgehouden nog geen klein wondje) Die hond was dus helemaal opgefokt (heel erg logish) en had een slip om, een correctie werkte toen allang niet meer maar omdat dat arme beest alleen een slip om heeft hangt ze zichzelf wel helemaal op :( gelukkig hadden wij nog wel een tuig liggen en heb ik snel omgewisseld. Eigenaar was helemaal overstuur, maar ik wou die hond zo niet laten gaan dus zijn we op rust gaan trainen, daar heb ik de slip ook voor moeten gebruiken omdat deze hond zo weinig op andere dingen is getraint dat ze er soms echt even uitgehaald moest worden met een klein rukje. Vond ik ook niet leuk maar wel belangrijk genoeg zodat ze wat meer zou relaxen bij konijnen. Dan meteen belonen en na een tijdje kon ze gewoon los (konijnen in hun hok uiteraard) en was ze weer helemaal met andere dingen bezig dan dat konijn. Bij deze hond was me dat op dat tijdsbestek dus niet gelukt zonder een beetje hulp van die slip.

Ik denk ook dat daar het verschil zit. Behendigheid,gehoorzaamheid, doggydance enzenz. trainen kan echt prima zonder die correcties. Maar op het moment dat je een sport/werk doet met je hond waar ook echte sterke driften bij komen kijken dan kan het simpelweg niet meer zonder correctie zeker niet met honden die echt gefokt zijn op die drift. Bij schapendrijven heeft het bijten en jagen van schapen gewoon te zelfbelonend gedrag. Dan kun je wel met een koekje gaan staan zwaaien of wat dan ook dan doorbreek je het gedrag niet. Schreeuw je echter kan het genoeg zijn, anders gooi je een stuk richting je hond en heel af en toe zit er een hond of moment tussen waarop ze wel fisiek gecorrigeert moeten worden. Ik denk zelf dat bij iets als Pakwerk ook veel meer driften komen kijken die je soms bijna alleen maar met een pijnprikkel kan doorbreken. Daarmee vind ik niet dat je een oefening moet perfectioneren met zo'n hulpmiddel maar bv. voorkomen dat dat schaap of die pakwerker toch gebeten wordt terwijl niet duidelijk niet de bedoeling is :19:

Wat ik dus voornamelijk niet snap als we het hebben over een slip is dat mensen een hond alleen op slip hebben lopen. Als je dan even niet goed oplet of de hond te gedreven/opgewonden wordt van iets of iemand word meteen voor langere tijd de keel dichgeknepen dan is het in mijn ogen toch handiger om een extra tuig of riem om te hebben.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

maart schreef:nee, niet verbieden. Ze moeten ze verplicht omhebben op wedstrijd :wink:
Nu, het zijn gelukkig dingen die lang mee gaan, ik kan dus nog wel weg voor een tijdje met mijn slipkettingen, heb er een stuk of 4 geloof ik. (waarvan 2 wedstrijd geschikt zijn en één veel te groot is)
Je zou natuurlijk, ja ik ga iets heel geks zeggen nu hoor, die verplichte slipketting af kunnen schaffen :idea:
Afbeelding
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
massam schreef:
jij kent mij niet en weet dus mijn ervaring met het ras niet.

ik vind niet alleen dat je ongelijk hebt. ik zeg je dat het gewoon zo is.
Kerel je hebt geen ervaring met het ras en dat zeg ik je dat dat zo is ;) Als dat wel zo was beargumenteerde je het in plaats van te zeggen ja het is zo punt.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

het is niks voor mij of mijn hond, en ik zou het mensen niet aanraden, maar er zijn ook mensen die er goed mee om kunnen gaan en dit als enige uitweg zien en ik ben daar ook helemaal niet tegen. Ik ben er wél tegen als de dierenwinkel die dingen verkoopt aan mensen die er geen verstand van hebben en hun hond alleen maar pijn doen. Maar daar is niks aan te doen lijkt me, behalve beter personeel zoeken.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Border Collie

bennie schreef:[..]
Allemaal met elkaar eens maar niet de moeite nemen het aan de echte kenners te vragen zoals shkn.nl jammer
Ik neem 'kenners' niet serieus als ze denken dat een ras dat dicht bij de natuur staat geboren wordt met de wetenschap dat hij aan een niet natuurlijk iets zoals een halsband met een riem trekt. Een hond trekt niet uit zichzelf, dat wordt hem aangeleerd door de wijze waarop mensen honden uitlaten. Als je een ras kiest waarvan bekend is dat ze dat snel als probleem ontwikkelen leer je ze dus allereerst niet trekken aan de halsband en wel trekken aan een tuig. Gelukkig geniet deze filosofie steeds meer bekendheid bij dit soort rassen en zie je steeds minder nieuwe problemen ontstaan, behalve bij de hardnekkige 'kenners', die ik best durf te vergelijken met mensen die volhardend met een sliplijn blijven trainen en nieuwe trainingsfilosofien niet uitzoeken omdat dat bij het ras hoort.
Als ik jouw reacties lees vind ik je alles behalve kundig en met mijn laatste vergelijking durf ik zelfs te stellen dat ik het hypocriet vindt dat gezien je eigen manier van denken dit topic hebt weten te openen. Wat me overigens geen voorstander van de slipketting maakt, maar de wijze waarop jij en de door jouw gerefereerde kenners (hoewel ik betwijfel dat ze het met je eens zijn) maakt wel dat dit soort middelen uiteindelijk nodig zijn om honden ingesleten en veelbeloond gedrag af te leren, voor hun eigen gezondheid.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

StormenRoxy schreef: en er zou geloof ik ook nog een citaat komen naar een bericht van inge of zo..
in een ander topic.. die heb ik ook nog niet gezien...

of ik heb er overheen gelezen.. :19:
Ik denk dat ie nog steeds aan het zoeken is :denken:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
Moos schreef: Precies. Saar is ook geen 'train-hondje'. Ze kan de standaard basisdingen, en meer hoeft wat haar betreft niet. Ik zie me al Saar een ruk met een prikband geven omdat ze niet in 1 keer "af" gaat, terwijl ze dat heus echt wel weet :pffff: Het idee alleen al :N:
ahh, maar nu weet je ook meteen waarom saar niet vlekkeloos meteen af gaat natuurlijk :pffff: :mrgreen: .
Je hebt d'r gezien op de doe-dag, die recalcitrante Saar :jank: Dat je toen me niet meteen die prikband hebt aangeraden zeg :F:
Afbeelding
SiberischeHuskyinfo
Zeer actief
Contacteer:

bennie schreef:
bennie schreef:[..]
Ik neem 'kenners' niet serieus als ze denken dat een ras dat dicht bij de natuur staat geboren wordt met de wetenschap dat hij aan een niet natuurlijk iets zoals een halsband met een riem trekt. Een hond trekt niet uit zichzelf, dat wordt hem aangeleerd door de wijze waarop mensen honden uitlaten. Als je een ras kiest waarvan bekend is dat ze dat snel als probleem ontwikkelen leer je ze dus allereerst niet trekken aan de halsband en wel trekken aan een tuig. Gelukkig geniet deze filosofie steeds meer bekendheid bij dit soort rassen en zie je steeds minder nieuwe problemen ontstaan, behalve bij de hardnekkige 'kenners', die ik best durf te vergelijken met mensen die volhardend met een sliplijn blijven trainen en nieuwe trainingsfilosofien niet uitzoeken omdat dat bij het ras hoort.
Als ik jouw reacties lees vind ik je alles behalve kundig en met mijn laatste vergelijking durf ik zelfs te stellen dat ik het hypocriet vindt dat gezien je eigen manier van denken dit topic hebt weten te openen. Wat me overigens geen voorstander van de slipketting maakt, maar de wijze waarop jij en de door jouw gerefereerde kenners (hoewel ik betwijfel dat ze het met je eens zijn) maakt wel dat dit soort middelen uiteindelijk nodig zijn om honden ingesleten en veelbeloond gedrag af te leren, voor hun eigen gezondheid.
Ow dus een ras wat honderden jaren bestaat gaan we even afleren om te trekken? Je bent niet helemaal wijs denk ik. Een husky is sinds jaar en dag een hond die trekt en dit is geen probleem hoor misschien voor jou, voor mij niet hiervoor gebruik ik een musketon zodat ik niets voel. De husky trekt omdat hij die drang heeft dat zit in zijn karakter of heeft een hond volgens jou geen karakter? Zo kom je althans over, ook een hond kan nadenken etc tenslotte en heeft ook karakter. Een husky is heel iets anders als een standaard hondje en dat zal altijd zo blijven. Shkn houd het ras juist prima op orde en zorgen er zoveel mogelijk voor dat broodfokkers teruggedrongen worden en marktplaatsverkopers verdreven worden, ze zijn dus alleen maar + voor het ras, zouden andere klubs een voorbeeld aan kunnen nemen die niets voor hun ras doen. Het is trouwens nogal logisch dat hun zich in het ras verdiepen vind je niet?
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Moos schreef:
maart schreef:nee, niet verbieden. Ze moeten ze verplicht omhebben op wedstrijd :wink:
Je zou natuurlijk, ja ik ga iets heel geks zeggen nu hoor, die verplichte slipketting af kunnen schaffen :idea:
maakt mij niet uit, mag van mij gerust :wink:
de honden moeten toch los het veld op, wat er aan hun nek hoort te hangen, maakt mij weinig uit.

reden van de slipketting is echter dat pietlullige mensen zo vriendelijk waren nageltjes door de halsband te kloppen, onzichtbaar voor de keurmeester. Met een slipketting is dat onmogelijk.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

SiberischeHuskyinfo schreef: Als ze dat doen dan trekken ze niet inderdaad, alleen de huishusky zal altijd trekken en die bedoelde ik en niet de werkhusky ;) Die is moe dus zal niet trekken lijkt me logisch. Het punt is dat je met een husky zonder stamboom (Layka) niet mag trekken voor een kar aangezien er een wet op trekhonden is zie google. Dus daarom gaan we weleens het bos in en dan trekken ze ook niet hoor alleen zoals je zult begrijpen kan dat niet iedere dag.
Ik wist wel dat Joep een hond uit duizenden was, maar hij blijkt nog veel specialer te zijn, dan dat wij dachten...

Het is jammer dat Joep alweer een paar jaartjes geleden is overleden :jank: , maar anders kon je ik je het bewijs leveren dat een "huishusky"zoals je het zelf verwoord, prima zonder trekken aan de lijn kan lopen en dat een huishusky prima los kan lopen en terug te roepen is. Het enige "probleem"dat wij met Joep hadden, was dat meneer de beste vreet dief was die je maar kan vinden. Hij kon zelfs de oven open maken en jatte de kransjes uit de kerstboom( maar 1 bal kapot...)

Natuurlijk kon hij flink trekken, maar als we zeiden dat het genoeg was, stopte hij daar gewoon mee hoor.
(Ik heb alleen wat digitale foto's van Joep op zijn oude dag. Missen doen we hem nog steeds...)
Afbeelding
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

maart schreef:
Moos schreef:
maakt mij niet uit, mag van mij gerust :wink:
de honden moeten toch los het veld op, wat er aan hun nek hoort te hangen, maakt mij weinig uit.

reden van de slipketting is echter dat pietlullige mensen zo vriendelijk waren nageltjes door de halsband te kloppen, onzichtbaar voor de keurmeester. Met een slipketting is dat onmogelijk.
Niets om de nek is natuurlijk ook een optie, zoals in de KNPV
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
bennie
Zeer actief
Border Collie

bennie schreef:
SiberischeHuskyinfo schreef:[..]

Ow dus een ras wat honderden jaren bestaat gaan we even afleren om te trekken? Je bent niet helemaal wijs denk ik. Een husky is sinds jaar en dag een hond die trekt en dit is geen probleem hoor misschien voor jou, voor mij niet hiervoor gebruik ik een musketon zodat ik niets voel. De husky trekt omdat hij die drang heeft dat zit in zijn karakter of heeft een hond volgens jou geen karakter? Zo kom je althans over, ook een hond kan nadenken etc tenslotte en heeft ook karakter. Een husky is heel iets anders als een standaard hondje en dat zal altijd zo blijven. Shkn houd het ras juist prima op orde en zorgen er zoveel mogelijk voor dat broodfokkers teruggedrongen worden en marktplaatsverkopers verdreven worden, ze zijn dus alleen maar + voor het ras, zouden andere klubs een voorbeeld aan kunnen nemen die niets voor hun ras doen. Het is trouwens nogal logisch dat hun zich in het ras verdiepen vind je niet?
Hoe dik is die plaat beton voor je hoofd. Dat je het niet begrepen hebt blijkt wel uit het feit dat ik het niet heb over het afleren van trekken maar over het niet aanleren van trekken aan een halsband. En mij niet wijs noemen? Blijf jij maar lekker vastroesten en de mazzel.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”