Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oproep ernstige bijtincidenten/moeizaam aangifte

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

miran
Actief

Re: Oproep ernstige bijtincidenten/moeizaam aangifte

Ongelezen bericht door miran »

crutz schreef:
senna en odin schreef: Nu was het jouw hond maar wat als hij straks een kind grijpt.
wederom wordt deze er bij gehaald, geheel onterecht in mijn ogen, aangezien hond agressie en mens agressie totaal niet vergelijkbaar zijn....

Heb je gelijk in....maar wat als je tussen twee knokkende honden terecht komt...

Dit is wat een duitse dog kan aanrichten als je je hond tegen een aanval wilt beschermen.
Kan maar zo gebeuren...
Ik zit er echt niet op te wachten.

Zie link

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/214853

Afbeelding
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik zou denk ik zo langsamerhand eens een advocaat in de arm nemen. Kan me werkelijk niet voorstellen waarom het beest geen miilkorf en/of aanlijngebod opgelegd heeft gekregen, op basis van jouw verhaal hier. Misschien dat een adcocaat wat meer druk op de zaak kan zetten.
Gr. Aniek

Afbeelding
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Budkes schreef:Ik zou denk ik zo langsamerhand eens een advocaat in de arm nemen. Kan me werkelijk niet voorstellen waarom het beest geen miilkorf en/of aanlijngebod opgelegd heeft gekregen, op basis van jouw verhaal hier. Misschien dat een adcocaat wat meer druk op de zaak kan zetten.
een advocaat à plus-minus €250 per uur. Gaat op die manier meer kosten dan dat het opbrengt denk ik. :wink
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Tara schreef:
daywalker schreef:
Budkes schreef:Ik zou denk ik zo langsamerhand eens een advocaat in de arm nemen. Kan me werkelijk niet voorstellen waarom het beest geen miilkorf en/of aanlijngebod opgelegd heeft gekregen, op basis van jouw verhaal hier. Misschien dat een adcocaat wat meer druk op de zaak kan zetten.
een advocaat à plus-minus €250 per uur. Gaat op die manier meer kosten dan dat het opbrengt denk ik. :wink
Nou, als je het gelijk daarmee aan jouw kant krijgt...
Ik zou het er graag voor over hebben als ik daarmee de veiligheid van mijn hond kon waarborgen.
Heeft TS geen rechtsbijstandverzekering?
En waarom is dit verplaatst naar discussieforum eigenlijk? Het is toch wel een beetje vertrouwelijke informatie lijkt mij zo. :scratch:
Het bedrag is per uur he! Ieder minuut die eraan gewerkt wordt, moet worden betaald. Dat kan in de duizenden euro's gaan lopen.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Tara schreef:
daywalker schreef:[..]
Nou, als je het gelijk daarmee aan jouw kant krijgt...
Ik zou het er graag voor over hebben als ik daarmee de veiligheid van mijn hond kon waarborgen.
Heeft TS geen rechtsbijstandverzekering?
En waarom is dit verplaatst naar discussieforum eigenlijk? Het is toch wel een beetje vertrouwelijke informatie lijkt mij zo. :scratch:

hij stond in Regeling agressieve dieren en daar hoort hij niet. dus hij is verplaatst. erg laat dat klopt, excuses daarvoor.
Afbeelding
miran
Actief

Heb vandaag bericht gehad vanuit de gemeente.
Muilkorf en aanlijngebod voor de dog blijft gehandhaafd.
Wordt wel een tip aan mevrouw gegeven dat deze regeling niet in de omliggende gemeentes geldt :80:
Nu maar hopen dat hij daar geen andere dominante reuen meer treft.
De gedragstherapeut van Gaus heeft aan de hand van de test het advies te geven de dog altijd aan te lijnen maar gemuilkorfd hoefde niet.
Voor mij weer duidelijk dat ik deze serieuze testen niet serieus kan nemen
Een test is een indicatie....een gebeurtenis een feit.
Ik denk niet dat de feiten bekend waren bij deze gedragstherapeut.
Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Het is in ieder geval al iets Miran

De gemeente had ook met de Gaus Tharapeut mee kunnen gaan en dan was er alleen een aanlijngebod geweest.

Nu nog er op letten dat dit ook door de Burgemeester wordt bekrachtigd !
miran
Actief

CharlesvdBerkt schreef:Het is in ieder geval al iets Miran

De gemeente had ook met de Gaus Tharapeut mee kunnen gaan en dan was er alleen een aanlijngebod geweest.

Nu nog er op letten dat dit ook door de Burgemeester wordt bekrachtigd !

Is nu officieel bekrachtigd...daarom schrijf ik dit... :wink:
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Nou blijkbaar wordt de soep dus weer eens niet zo heet gegeten en is ook voor de 2e keer gewoon netjes alles geregeld zoals het hoort binnen de mogelijkheden die er zijn.
En een APV is nu eenmaal plaatselijk ,zoals het al benoemd wordt, en geldt dus inderdaad niet voor andere gemeenten.
Maar het probleem lag toch bij jou voor de deur? En dat is nu opgelost toch?
Zo slecht hebben al die verguisde instanties het blijkbaar dan toch niet gedaan. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel

Ongelezen bericht door Echo »

Nou zo te horen duurde het wel lekker lang voordat er netjes wat geregeld was. Ontzettend irritant. Heb je inmiddels de dierenartskosten wel vergoed gekregen?
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Echo schreef:Nou zo te horen duurde het wel lekker lang voordat er netjes wat geregeld was. Ontzettend irritant. Heb je inmiddels de dierenartskosten wel vergoed gekregen?
Tja, de wet he. Men is verplicht een beroepstermijn in te bouwen van 6 weken, bestuursrecht. Daarna kan de maatregel pas officieel bekrachtigt worden.
Dus dat valt dan nog alleszins mee.
Gr. Aniek

Afbeelding
Echo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toy Poedel

Ongelezen bericht door Echo »

Naar ik zo lees duurde het toch minstens 4 weken na de aanval (en pas na aandringen) voordat de politie überhaupt enig werk verzet heeft. Dat vind ik op zijn zachtst gezet 'niet netjes'.
Groetjes van Eva en pootje van Jerry!
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Bullit is op de 16e gebeten en de aangifte is op de 19e opgenomen. Dus waar je die 4 weken vandaan haalt?
Gr. Aniek

Afbeelding
miran
Actief

Budkes schreef:Bullit is op de 16e gebeten en de aangifte is op de 19e opgenomen. Dus waar je die 4 weken vandaan haalt?
Een aangifte die met heeel veel moeite en doordrammen is opgenomen en waar idd weken niets mee is gedaan.
Ik weet niet waar je het vandaan haalt dat "die instanties" hun werk hebben goed gedaan alleen omdat nu eindelijk het aanlijn en muilkorfgebod bekrachtigd is.
De schouwster van de politie heeft haar werk goed gedaan en verder was het een doffe ellende.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Dat haal ik uit het feit dat er binnen redelijke termijn, ook afgezet tegen de beroepstermijnen, het hoogst haalbare, bestuursrechterlijk gezien, uit het incident is gehaald.
wat justitie met de aangifte doet is een ander verhaal, maar daarvoor moet je bij justitie zijn.
De politie heeft een aangifte opgenomen, de hond geschouwd, een bijtrapportage opgemaakt, de gemeente op de hoogte gebracht en van advies voorzien.
De gemeente heeft de maatregel op advies van de politie opgelegd.
Dat dit soort dingen niet van vandaag op gisteren gaan is een feit, 1 iemand zal die zaak afhandelen en die werkt nu eenmaal ook geen 24/7. En er gebeuren meer dingen waar aan gewerkt moet worden. Plus, nogmaals, de beroepstermijn.
Tot 2 maal toe haalde ik uit jouw verhaal dat er uberhaupt niets aan deze zaak gedaan werd. Dat blijkt dus in ieder geval niet zo te zijn.
Uiteraard snap ik je emoties in deze, die zou ik ook hebben. Velen hebben die echter met jou in hun eigen zaak, en al die mensen moeten op tijd en plaats geholpen worden.
Gr. Aniek

Afbeelding
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Net nu het bijna 1 jaar geleden is dat Bailey, net 6 dagen bij ons, door die Saarlooswolfhond werd gegrepen, heb ik deze hond deze week al 2x los en zonder muilkorf zien rondlopen. Ik weet dat die eigenaresse haar beide honden (ook haar Duitse Herder) aangelijnd en/of gemuilkorfd moet uitlaten. Had haar een hele tijd niet gezien, maar nu dus al 2x deze week en beide keren was ze alleen met de, loslopende, SWH, die ze nog steeds niet onder appel heeft. Vanochtend liepen we op grote afstand op elkaar af in hetzelfde parkdeel. Het was nog schemerig dus ik kon met mijn kippige kop niet zien wie of wat het was tot we al redelijk dichtbij waren. Zij was toen al bezig de hond bij zich proberen te roepen omdat hij op een ander klein, ook wit, hondje afging. Daarop ben ik met de aangelijnde Bailey overgestoken en heb zo, al lopend aan de overkant, kunnen zien dat die hond nog steeds totaal niet luistert. Ging gewoon het bruggetje over achter dat witte hondje aan, zijn bazinnetje rennend en zijn naam roepend erachter aan. Haar beide honden hebben dus al meerdere hondjes/katten gegrepen en ze weet dat de politie bekend is met haar en haar honden. Heel irritant, dit soort hondeneigenaren.
Afbeelding
miran
Actief

Dat het uiteindelijk zover is gekomen is door mijn eigen vasthoudendheid...niet door de geweldige gang van zaken bij "die instanties"
Jij weet niet van de talloze telefoontjes en correspondentie.
Jij weet ook niet dat ze me constant hebben geprobeerd af te schepen met verkeerde info, onverschilligheid en zelfs vijandigheid.
Mijn aangifte niet verder in behandeling willen nemen omdat volgens hun alles naar tevredenheid zou zijn afgehandeld terwijl dit niet het geval is.
Daar moet ik dan een bezwaarschrift tegen indienen wat ik aangetekend heb verstuurd en nu 4 weken later nog niets van heb vernomen.
Ik ben helemaal niet te spreken over de gang van zaken bj het afhandelen van een ernstig bijtincident.
Dat ik hier niet de enige in ben kun je over het hele internet lezen.
Mensen worden afgescheept als ze aangifte willen doen.
Ik ben zeker geen "tut" als het gaat om agressie bij honden en voor een doorgaanse aanvaring van twee honden ga ik geen aangifte doen maar dit is toch wel even iets anders.
Afbeelding
miran
Actief

BAILEYSBAASJE schreef:Net nu het bijna 1 jaar geleden is dat Bailey, net 6 dagen bij ons, door die Saarlooswolfhond werd gegrepen, heb ik deze hond deze week al 2x los en zonder muilkorf zien rondlopen. Ik weet dat die eigenaresse haar beide honden (ook haar Duitse Herder) aangelijnd en/of gemuilkorfd moet uitlaten. Had haar een hele tijd niet gezien, maar nu dus al 2x deze week en beide keren was ze alleen met de, loslopende, SWH, die ze nog steeds niet onder appel heeft. Vanochtend liepen we op grote afstand op elkaar af in hetzelfde parkdeel. Het was nog schemerig dus ik kon met mijn kippige kop niet zien wie of wat het was tot we al redelijk dichtbij waren. Zij was toen al bezig de hond bij zich proberen te roepen omdat hij op een ander klein, ook wit, hondje afging. Daarop ben ik met de aangelijnde Bailey overgestoken en heb zo, al lopend aan de overkant, kunnen zien dat die hond nog steeds totaal niet luistert. Ging gewoon het bruggetje over achter dat witte hondje aan, zijn bazinnetje rennend en zijn naam roepend erachter aan. Haar beide honden hebben dus al meerdere hondjes/katten gegrepen en ze weet dat de politie bekend is met haar en haar honden. Heel irritant, dit soort hondeneigenaren.

Ik zou hier toch actie tegen ondernemen.
Ik erger me nu helemaal aan mensen die de verantwoording voor het gedrag van hun hond niet willen nemen.
Was al zo ..maar is door dit incident nog veel erger geworden.
Ook de onkunde en kromme gedachtengang van mensen.
Tijd dat ze mensen verplicht op cursus gaan zetten en verantwoording af gaan dwingen.
Ipv honden te testen kunnen ze beter de eigenaren onder de loep gaan nemen.
Afbeelding
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

miran schreef:
BAILEYSBAASJE schreef:Net nu het bijna 1 jaar geleden is dat Bailey, net 6 dagen bij ons, door die Saarlooswolfhond werd gegrepen, heb ik deze hond deze week al 2x los en zonder muilkorf zien rondlopen. Ik weet dat die eigenaresse haar beide honden (ook haar Duitse Herder) aangelijnd en/of gemuilkorfd moet uitlaten. Had haar een hele tijd niet gezien, maar nu dus al 2x deze week en beide keren was ze alleen met de, loslopende, SWH, die ze nog steeds niet onder appel heeft. Vanochtend liepen we op grote afstand op elkaar af in hetzelfde parkdeel. Het was nog schemerig dus ik kon met mijn kippige kop niet zien wie of wat het was tot we al redelijk dichtbij waren. Zij was toen al bezig de hond bij zich proberen te roepen omdat hij op een ander klein, ook wit, hondje afging. Daarop ben ik met de aangelijnde Bailey overgestoken en heb zo, al lopend aan de overkant, kunnen zien dat die hond nog steeds totaal niet luistert. Ging gewoon het bruggetje over achter dat witte hondje aan, zijn bazinnetje rennend en zijn naam roepend erachter aan. Haar beide honden hebben dus al meerdere hondjes/katten gegrepen en ze weet dat de politie bekend is met haar en haar honden. Heel irritant, dit soort hondeneigenaren.

Ik erger me nu helemaal aan mensen die de verantwoording voor het gedrag van hun hond niet willen nemen.
Tijd dat ze mensen verplicht op cursus gaan zetten en verantwoording af gaan dwingen.

Ja, we zitten er inderdaad aan te denken de gegevens van destijds weer even erbij te halen en opnieuw te melden. De bordjes voor de kwispelroute in dat parkdeel zijn ook veranderd, dus over het bruggetje naar het binnenste gedeelte van het park daar mogen de honden nu alleen nog maar aangelijnd lopen. Zij had hem helemaal niet onder controle zodat hij zo los het bruggetje over rende naar waar het niet meer mag. Kun je nagaan: ze heeft dus 2 enorme honden die ze niet onder appel heeft staan. Het is al een verbetering dat ze ze niet meer tegelijk uitlaat, zoals vorig jaar, maar dit is gewoon vragen om een nieuw incident.
Afbeelding
Noeska
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua

Ongelezen bericht door Noeska »

Misschien een zijspoor maar toch even dit.....ik ben zelf een keer FLINK gebeten door een hond (nee niet een schram maar echt gaten en ziekenhuiswerk zeg maar). De politie weigerde aangiften aan te nemen. Wilde dat alleen doen voor mijn kapotte kleren als ik die persé vergoed zou willen :scratch: :vaag: de foto's van mijn wonden die er niet om logen boeide ze niet. Aangifte is uiteindelijk NIET opgenomen. Kon op mijn kop gaan staan.
:ugh:
wendelaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer x jack russel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door wendelaa »

Afschuwelijk zeg, arme hond...
Ook dit verhaal lees ik met totale verbazing. Hoe zielig ben je als mens, om dit gedrag te vertonen.
Jouw hond doet iets verkeerds en dan ga je zelf het slachtoffer uit hangen? Kan er echt met mijn pet niet bij.

Ik trof laatst een Berner Sennen reu bij de d.a, die uit het niets was aangevallen door een bullterrierachtige hond (aldus de eigenaar).
Die was ontsnapt uit de tuin en het asiel waar hij naar toe was gebracht had gezegd dat het die week al de 4e x was dat het dier was gebracht na zo'n zelfde incident. Ze hadden het beest pas na hulp van 2 mannen van de platsoen dienst, die hem een fikse klap met een schop gaven, los kunnen maken van hun hond. De Berner zag er afschuwelijk uit, ondank dat de wonden al een eind geheeld waren
Er was aangifte gedaan en zolang hij geen mens beet, deed de politie niks. Lag het bij de eigenaar zelf wat die er mee deed. Ze woonde nog wel bij een speeltuin, je zou er niet aan moeten denken.......
daywalker
Zeer actief

lekker he die bureuacratie. Ze noteren alles en doen er dan niets mee. Typisch !!!
Je moet de eigenaar van die hond welke jouw hond zo heeft toegetakeld eens boven op zijn/haar tronie slaan, moet je eens kijken hoe snel er actie wordt ondernomen.
jeanine
Actief

Ongelezen bericht door jeanine »

ik werd vrijdag toen ik met de honden in de wijk liep belaagd door een loslopende stafford.het baasje riep nog hard kom hier, kom hier. maar dat hielp niet.
bram ging te keer, senna deed niks en chicka was de pineut, ze is 12 1/2 jaar oud, flink doof en schrok zich rot, ze is een klein hondjes van ruim 5 kg. de stafford stortte zich op haar en ze lag op haar rug te gillen. het ging allemaal heel snel, baasje kwam aanrennen, ik ben doorgelopen met mijn hart in mijn keel en heb chicka gerust gesteld.

toen bram nog geen jaar oud was is hij bijna met huid en haar opgevreten door een loslopende stafford, lichamelijk is hij goed genezen maar geestelijk is het noooit meer met hem goedgekomen. als deze stafford zich nu op hem gestrort had, had het heel anders kunnen lopen, chicka deed niks terug, maar bram die zou zich zeker verzetten, wie weet hoe de stafford daar op gereageerd zou hebben.

chicka mankeerde zo op het oog niks. ik had om 1 uur met haar een afspraak bij de da om een bultje uit haar oor te laten verwijderen. thuis had ik al gezien dat chicka wel schaafplekken had op haar buik en binnenkant van haar benen.
dierenarts heeft dit ook gezien en schoongemaakt.

maargoed, later hoorde ik dus dat deze hond een losloopverbod heeft vanwege meerdere "incidenten".
ik zal morgen wel contact opnemen met de politie, chicka had gelukkig weinig schade maar de eigenaar zal toch nog eens herinnerd moeten worden aan het losloopverbod. wie weet welke hond de volgende keer de klos is.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

jeanine schreef: maargoed, later hoorde ik dus dat deze hond een losloopverbod heeft vanwege meerdere "incidenten".

Het is toch ongelooflijk hoe sommige mensen daar mee om gaan :80:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
daywalker
Zeer actief

marian* schreef:
jeanine schreef: maargoed, later hoorde ik dus dat deze hond een losloopverbod heeft vanwege meerdere "incidenten".

Het is toch ongelooflijk hoe sommige mensen daar mee om gaan :80:
Ja en als de hond dan uiteindelijk in beslag wordt genomen, moet je zulke eigenaren eens horen jammeren hoe unfair het allemaal is, want DAN gaat het tenslotte over hun EIGEN oogappeltje en bewijzen ze plots dat hun oren toch niet kapot waren toen ze dat losloopverbod kregen opgelegd.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

jeanine schreef:ik werd vrijdag toen ik met de honden in de wijk liep belaagd door een loslopende stafford.het baasje riep nog hard kom hier, kom hier. maar dat hielp niet.
bram ging te keer, senna deed niks en chicka was de pineut, ze is 12 1/2 jaar oud, flink doof en schrok zich rot, ze is een klein hondjes van ruim 5 kg. de stafford stortte zich op haar en ze lag op haar rug te gillen. het ging allemaal heel snel, baasje kwam aanrennen, ik ben doorgelopen met mijn hart in mijn keel en heb chicka gerust gesteld.

toen bram nog geen jaar oud was is hij bijna met huid en haar opgevreten door een loslopende stafford, lichamelijk is hij goed genezen maar geestelijk is het noooit meer met hem goedgekomen. als deze stafford zich nu op hem gestrort had, had het heel anders kunnen lopen, chicka deed niks terug, maar bram die zou zich zeker verzetten, wie weet hoe de stafford daar op gereageerd zou hebben.

chicka mankeerde zo op het oog niks. ik had om 1 uur met haar een afspraak bij de da om een bultje uit haar oor te laten verwijderen. thuis had ik al gezien dat chicka wel schaafplekken had op haar buik en binnenkant van haar benen.

maargoed, later hoorde ik dus dat deze hond een losloopverbod heeft vanwege meerdere "incidenten".
ik zal morgen wel contact opnemen met de politie, chicka had gelukkig weinig schade maar de eigenaar zal toch nog eens herinnerd moeten worden aan het losloopverbod. wie weet welke hond de volgende keer de klos is.
Oh bah wat zul je geschrokken zijn. Arme Chicka ook, wat sneu zeg. Heel jammer dat die mevrouw het dus blijkbaar niet zo serieus neemt. Heb je haar nog gesproken?
jeanine
Actief

Ongelezen bericht door jeanine »

Sanner schreef:
jeanine schreef:ik werd vrijdag toen ik met de honden in de wijk liep belaagd door een loslopende stafford.het baasje riep nog hard kom hier, kom hier. maar dat hielp niet.

Oh bah wat zul je geschrokken zijn. Arme Chicka ook, wat sneu zeg. Heel jammer dat die mevrouw het dus blijkbaar niet zo serieus neemt. Heb je haar nog gesproken?
Het was een meneer, nee, niet meer gesproken.
Afbeelding
BAILEYSBAASJE
Zeer actief

miran schreef:

UPDATE: We beginnen te denken dat de eigenaresse misschien ook dit forum bezoekt, of met iemand contact heeft die op dit forum zit ofzo, want zowel gisteren als vandaag liep ze - duidelijk provocerend - met de bijter los door onze straat (! komt ze anders nooit). Gisteren was ik blij dat er een sloot van de waterpartij tussen zat, want die SWH zat als een gek op Bailey te fixeren. Vanochtend liep mevrouw samen met een andere hondeneigenares met een hond die door de SWH kennelijk als roedellid wordt gezien: dus daar geen problemen mee heeft, ook weer door onze straat en ook weer los en zonder muilkorf. Als er vorig jaar niet ingegrepen was door een andere hondeneigenares, die samen met de eigenares van de bijter(s) de honden van Bailey aftrok (ik verkeerde lichtelijk in shock omdat we Bailey, toen bijna 10 weken oud, pas 6 dagen hadden), was Bailey toen uiteindelijk doodgebeten: hals/nekbeten en schudden als prooi.
Hoewel Bailey nu een stuk groter is, zit ik er echt niet op te wachten dat ze weer in contact komt met deze honden, zeker niet nu de SWH nog zo op haar fixeert.
Vroeg me af of honden onthouden wie ze hebben gebeten/door wie ze gebeten zijn. Omdat Cesar Millan altijd zegt dat honden in het heden leven en geen wraak etc. kennen. :denken:
We hebben in ieder geval de politie in kennis gesteld van e.e.a.
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

BAILEYSBAASJE schreef:
UPDATE: We beginnen te denken dat de eigenaresse misschien ook dit forum bezoekt, of met iemand contact heeft die op dit forum zit ofzo, want zowel gisteren als vandaag liep ze - duidelijk provocerend - met de bijter los door onze straat (! komt ze anders nooit). Gisteren was ik blij dat er een sloot van de waterpartij tussen zat, want die SWH zat als een gek op Bailey te fixeren. Vanochtend liep mevrouw samen met een andere hondeneigenares met een hond die door de SWH kennelijk als roedellid wordt gezien: dus daar geen problemen mee heeft, ook weer door onze straat en ook weer los en zonder muilkorf. Als er vorig jaar niet ingegrepen was door een andere hondeneigenares, die samen met de eigenares van de bijter(s) de honden van Bailey aftrok (ik verkeerde lichtelijk in shock omdat we Bailey, toen bijna 10 weken oud, pas 6 dagen hadden), was Bailey toen uiteindelijk doodgebeten: hals/nekbeten en schudden als prooi.
Hoewel Bailey nu een stuk groter is, zit ik er echt niet op te wachten dat ze weer in contact komt met deze honden, zeker niet nu de SWH nog zo op haar fixeert.
Vroeg me af of honden onthouden wie ze hebben gebeten/door wie ze gebeten zijn. Omdat Cesar Millan altijd zegt dat honden in het heden leven en geen wraak etc. kennen. :denken:
We hebben in ieder geval de politie in kennis gesteld van e.e.a.
Je kunt misschien beter verder gaan in je eigen topic van toendertijd of een nieuwe openen. Nu gaan er allerlei verhalen door elkaar lopen in Miranda's topic. :wink:
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

uit eigen ervaring hier met de politie kan ik niet anders zeggen dan dat die positief is...dongo(voor de mensen die het niet weten, mijn eerste hond) is een keer ternauwernood ontsnapt aan de aanval van een stafford, die niet gehouden werd door zijn eigenaar...gelukkig kon hij nog net op de lijn stappen en had dongo alleen een, niet zo'n diep, gaatje in zn voet...politie gebeld, die ter plekke kwamen en het serieus opnamen...dag erna hondengeleider op bezoek bij de eigenaar en enkele dagen erna muilkorf verplichting opgelegd gekregen...

neemt niet weg dat in jou situatie, miranda, het heel vervelend is hoe de gang van zaken is verlopen, maar er nu nog langer over door te miepen heeft geen enkel nut...zoals aniek aangeeft is uiteindelijk actie ondernomen en is er de juiste maatregel genomen...dat het langer heeft geduurd dan nodig was in jouw ogen en de manier waarop ook niet goed te praten is, ok dat kan ik begrijpen...maar nogmaals, nu afsluiten en doorgaan...
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”