Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt peuter in gezicht

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

SimoneV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Hond bijt peuter in gezicht

Ongelezen bericht door SimoneV »

smoekie schreef:
nana schreef:Als je je kind van 3 wilt leren pinnen dan is het sympatieker wanneer je dat doet als er niet 5 mensen achter je in de rij staan...maar nee kennelijk heeft een ander een onbelangrijk leventje :oohja:

Ach hou toch op zeg. Nu ben ik zelf iemand die haar kinderen nog nooit op die knopjes heb laten drukken omdat ik dat gewoon geen speelgoed vindt en ze daar van mij gewoon vanaf moeten blijven. Maar kom op zeg. Als een kind dat wel van zijn/haar ouders mag om welke reden dan ook moet diegene ook nog eens rekening houden met madamekke of mijnheertje die achter haar staat en erbij nadenken dat dat madammeke of mijnheertje welgeteld misschien wel 5 hele secondes langer moet wachten :O: tis verschrikkelijk zeg :jank: en natuurlijk denken ze dat de andere een onbelangrijk leventje heeft :E: manoman tis toch allemaal wat zeg :goeie: Een bejaarde doet er naar mijn idee nog langer over zeg om te pinnen zeg. Daar moet af en toe de leesbril bij opgezocht worden of deh hulp van de cassiere omdat het niet lukt. Ook maar "verbieden" dan :piew:

Als je zo'n haast hebt (algemeen gesproken) gaat dan lekker om 8 uur sochtends of 20 uur savonds je boodschappen doen. Grote kans dat je dan maar weinig kleine kinderen bij pap of mams tegenkomt hoor :F:

Jij zegt net eerder dat je tijdens het inparkeren gelukkig op tijd die "loslopende" peuter zag. Zo zullen er ongetwijfeld nog wel meer dingen zijn waarbij het net "kiele kiele" is geweest doordat je ff iets niet zag terwijl je tóch altijd goed oplet. Nagenoeg alle ongevallen op de weg gebeuren omdat automobilisten net ff niet opletten om welke reden dan ook. Gevolg kan dus desastreus zijn. Doorgaans letten de meeste ouders toch echt wel goed op hun kinderen hoor, maar óók hen kan het gebeuren dat ze net ff die aangelijnde hond bij de voordeur missen of denken met een "lieve" hond te maken te hebben met alle gevolgen van dien dus :roll:

Echt hoor, ik snap al dat gedoe gewoon niet. Houd je onberekenbare bijtende hond lekker thuis als je naar de winkel moet :ok:
:E:
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Joenino »

Als het mijn kind was geweest dan had ie er nog een pak rammel achteraan gehad ook! Je hoort je kind te leren niet naar vreemde honden te lopen of te aaien of wat dan ook. Je laat je kind toch ook niet zomaar los lopen in een winkelgebied? Stel je voor dat 1 of andere malloot je kind meeneemt (en ja dat gebeurd maar al te vaak). Als ik al zie hoe me eigen zoon (3 jaar) met Rex om gaat kan ik goed begrijpen dat die hond uitgehaald heeft. Bovendien laat je je kind zelfs bij je eigen hond niet alleen dus waarom laat je hem dan wel naar een wild vreemde hond toe gaan? Verantwoording 100% bij de ouders van dat kotter. Wel had de eigenaar even kunnen blijven staan natuurlijk en tenminste haar telefoonnummer achter kunnen laten zodat ze dat kind een ijsje of wat dan ook had kunnen brengen. Bovendien weten we niet wat dit kind bij de hond heeft gedaan dus om dan maar gelijk de hond de schuld te geven en aan te kruisen als vals en slecht opgevoed (wat ongetwijfeld in 1 van de velle comment is gezegd) vindt ik dan ook te ver gaan. Maarja ik maak me weer druk om niks want een ander weet het toch altijd beter en al helemaal als het om een "pitbull" gaat want dan is het oordeel al gevelt.
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Joenino schreef:Als het mijn kind was geweest dan had ie er nog een pak rammel achteraan gehad ook! Je hoort je kind te leren niet naar vreemde honden te lopen of te aaien of wat dan ook. Je laat je kind toch ook niet zomaar los lopen in een winkelgebied? Stel je voor dat 1 of andere malloot je kind meeneemt (en ja dat gebeurd maar al te vaak). Als ik al zie hoe me eigen zoon (3 jaar) met Rex om gaat kan ik goed begrijpen dat die hond uitgehaald heeft. Bovendien laat je je kind zelfs bij je eigen hond niet alleen dus waarom laat je hem dan wel naar een wild vreemde hond toe gaan? Verantwoording 100% bij de ouders van dat kotter.
Dus omdat de verantwoording bij de ouder ligt, zouden diezelfde ouders het kind nog een portie klappen moeten geven? De peuter wiens gezicht open ligt nadat hij net door een grote hond is gebeten? :piew: :piew:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Het hield me bezig en ik dacht dat misschien ook iemand de reactie van de moeder ergens had gelezen. Ik zag geen link dus hier reactie van de moeder van het kind. na het artikel reageert ze.
http://www.lc.nl/friesland/regio/articl ... r-in-Sneek
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Joenino schreef:Als het mijn kind was geweest dan had ie er nog een pak rammel achteraan gehad ook!
Oh??? :denken: Dus als jij om de 1 of andere reden ff verzaakt op te letten op je 3 jarige krijgt je kind nog een pak rammel op de koop toe als het net gebeten is door een aangelijnde hond bij de supermarkt?? :piew:

Joenino schreef: Je hoort je kind te leren niet naar vreemde honden te lopen of te aaien of wat dan ook.
Klopt. Dat is wat ze hier ook geleerd worden tijdens het "opgroeien" maar leren doe je met vallen en opstaan he, en zoals het kinderen eigen is, luisteren ze niet altijd even perfect of ziet moeders ook niet alles :ok:

Joenino schreef:Je laat je kind toch ook niet zomaar los lopen in een winkelgebied? Stel je voor dat 1 of andere malloot je kind meeneemt (en ja dat gebeurd maar al te vaak).
Ik weet niet wat voor voorstelling jij je nu voor de geest haalt hoor, maar we hebben het hier over een supermarkt waarbij het kind inderdaad losloopt maar wel in zicht van de ouder. Kind krijgt (althans dat maak ik nergens uit op) echt niet de ruimte om gewoon zelf maar ff boodschapjes te gaan doen of zichzelf vermaken terwijl moeder de gans boodschappen doet :denken: Maar als ik iets gemist heb lees ik het graag van je hoor :F:

Joenino schreef:Als ik al zie hoe me eigen zoon (3 jaar) met Rex om gaat kan ik goed begrijpen dat die hond uitgehaald heeft.
Dat die van jou schijnbaar nog wel eens wild doet met honden houd niet automatisch in dat dat met alle 3 of 4 jarige zo is hoor :19: Als ik naar mijn kinderen kijk zijn zij altijd ontzettend goed en lief met honden omgegaan. En jaja, dat heb ik ze geleerd :F: Misschien toch iets beter jullie best doen :engel:

Joenino schreef: Bovendien laat je je kind zelfs bij je eigen hond niet alleen dus waarom laat je hem dan wel naar een wild vreemde hond toe gaan?
:idea: Misschien heeft de moeder het kind wel niet naar die vreemde hond toe laten gaan. Of kon dit gebeuren omdat de moeder de hond niet gezien had zoals ik ook vaak genoeg een hond niet direct zie als ik met mijn kind (1 van de 3) boodschappen ga doen :19: En dan nog. Al zou ze het kind de hond wel hebben laten aaien heeft zo'n bijter daar gewoon niets te zoeken als jij weet dat je hond niet "gediend" is van aandacht :S:

Joenino schreef: Verantwoording 100% bij de ouders van dat kotter.
Ach sodemieter toch op. Weet niet hoeveel kinderen jij inmiddels al grootgebracht hebt, maar schijnbaar is het je vriendin die doorgaans samen met jullie 3 jarige de boodschappen doet :LOL:

Joenino schreef: Wel had de eigenaar even kunnen blijven staan natuurlijk en tenminste haar telefoonnummer achter kunnen laten zodat ze dat kind een ijsje of wat dan ook had kunnen brengen. Bovendien weten we niet wat dit kind bij de hond heeft gedaan dus om dan maar gelijk de hond de schuld te geven en aan te kruisen als vals en slecht opgevoed (wat ongetwijfeld in 1 van de velle comment is gezegd) vindt ik dan ook te ver gaan. Maarja ik maak me weer druk om niks want een ander weet het toch altijd beter en al helemaal als het om een "pitbull" gaat want dan is het oordeel al gevelt.
sjongejongejonge jij komt ook echt over als een ongelofelijke eikel ook hoor :LOL: Kolere zeg. 1 ding weet ik wel. En dat is dat als mijn kerel zó zou reageren zoals jij zegt te zullen doen dat jij van mij een paar draaien om je oren op de koop toe zou krijgen en misschien je koffers kon pakken ook :ok:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Joenino schreef:Als het mijn kind was geweest dan had ie er nog een pak rammel achteraan gehad ook!
Verantwoording 100% bij de ouders van dat kotter.
aan te kruisen als vals en slecht opgevoed (wat ongetwijfeld in 1 van de velle comment is gezegd)
als het om een "pitbull" gaat want dan is het oordeel al gevelt.
:denken: :Q:
Kijk, jij bent nu een van die mensen die vooroordelen in de wereld helpen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik lees dat sommige honden baasjes hier moeders zo hard beschuldigen van iets waar ze zich zelf ook schuldig aan maken.
Kom zeg kinderen moeten een bepaalde vrijheid krijgen om sociale vaardigheden en opvoeding te krijgen.
Ze moeten als ze groter worden ook los gelaten worden in de maatschappij.
Ik weet niet hoe jullie je kindertijd door zijn gekomen ,maar denk niet dat jullie allemaal lieve zoete net opgevoede kindertjes waren die netjes luisterden zodra je moeders buik verliet.
Honden horen niet thuis in winkelcentra waar ook veel publiek komt ,want die zijn gamaakt voor mensen .
En de eerste verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij ouders en ook bij de hondeneigenaar ,alleen vind ik het vreemd dat de hondeneigenaar zijnn hondje dan in ene als slachtoffer ziet en het kind als schuldige.
Wie stond er bij zijn hond dan toen dit gebeurde.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

bouvierpoedel schreef:Ik lees dat sommige honden baasjes hier moeders zo hard beschuldigen van iets waar ze zich zelf ook schuldig aan maken.
Kom zeg kinderen moeten een bepaalde vrijheid krijgen om sociale vaardigheden en opvoeding te krijgen.
Ze moeten als ze groter worden ook los gelaten worden in de maatschappij.
Ik weet niet hoe jullie je kindertijd door zijn gekomen ,maar denk niet dat jullie allemaal lieve zoete net opgevoede kindertjes waren die netjes luisterden zodra je moeders buik verliet.
Honden horen niet thuis in winkelcentra waar ook veel publiek komt ,want die zijn gamaakt voor mensen .
En de eerste verantwoordelijkheid ligt natuurlijk bij ouders en ook bij de hondeneigenaar ,alleen vind ik het vreemd dat de hondeneigenaar zijnn hondje dan in ene als slachtoffer ziet en het kind als schuldige.
Wie stond er bij zijn hond dan toen dit gebeurde.??
Zo'n kind was ik altijd aan elke hond zitten ondanks dat het niet mocht.
Maar goed ik begrijp nu ik wat langr lid ben van het hf dat de straf voordat vergrijp een ernstige bijtwond had moeten zijn en daarna klappen van de baas van de getraumatiseerde hond,die ja je gelooft het niet geaaid werd :mrgreen:
Natuurlijk horen kinderen van vreemde honden af te blijven en bijters laat je niet onbeheerd achter maar in een minder perfecte wereld gaat er weleens wat mis ,en dan neem je daar verantwoording voor.
Dat je je hond in veiligheid wilt brengen kan ik me ook nog wel enigzins voorstellen hoor, maar dan kom je toch wel direct terug om de zaken af te handelen.
En je neemt je uiteraard direct voor je hond nooit meer in die positie te brengen neem ik aan.
Ik vind het geroep de hond moet dood nav zo'n incident net zo debiel als roepen het kind had nog klappen toe moeten krijgen eerlijk gezegd.

Er lachend een joint bij gaan staan roken om het ''werk'' van je hond in ogenschouw te nemen vind ik helemaal te achterlijk voor woorden.
Maar goed voor sommige mensen is dat klaarblijkelijk doodnormaal ,net als in meutes jagen met de andere dorpelingen en de beste schutter per varken een winnaarsrondje door de dorpstraat van Tokkieville laten maken nadat de buit begraven is wellicht.
Achterlijk en imbeciel ben je voor mij als dat je reactie is op zo'n incident.
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Even niet om het een of ander: als ik als kind een knauw of krauw van een beest kreeg kon ik van mijn vader er een draai op mijn oren overheen krijgen.
Onder de woorden: "ik zei dat je van andermans honden(katten/paarden) af moest blijven"

Maar goed ...... dat was natuurlijk een andere tijd :F:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ennath schreef:Even niet om het een of ander: als ik als kind een knauw of krauw van een beest kreeg kon ik van mijn vader er een draai op mijn oren overheen krijgen.
Onder de woorden: "ik zei dat je van andermans honden(katten/paarden) af moest blijven"

moest jij ook terug naar buiten om terug te slaan als je binnen kwam janken dat die en die je geslagen had?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tineke

Ennath schreef:Even niet om het een of ander: als ik als kind een knauw of krauw van een beest kreeg kon ik van mijn vader er een draai op mijn oren overheen krijgen.

Dat ligt toch aan wat er gebeurd is lijkt mij en de ernst van de beet of knauw.
Als de vellen erbij hangen of je bent een breuk getrapt door een paard neem ik aan dat er toch eerst werd gekeken hoe ernstig het was.

Mijn vader was trouwens niet van de klappen ,is wellicht geen andere tijd maar een andere mentaliteit.
Heb zegge en schrijve eenmaal klappen gehad van mijn vader maar reken maar dat we toch respect voor hem hadden ,ook zonder losse handjes :wink:
Ennath
Zeer actief

renee-uk schreef:

moest jij ook terug naar buiten om terug te slaan als je binnen kwam janken dat die en die je geslagen had?
Nee....
Ik kwam jankend mijn kleine zusje halen: die kon veel beter slaan :F:
Ennath
Zeer actief

tineke schreef:

Als de vellen erbij hangen of je bent een breuk getrapt door een paard neem ik aan dat er toch eerst werd gekeken hoe ernstig het was.

Mijn vader was trouwens niet van de klappen ,is wellicht geen andere tijd maar een andere mentaliteit.
Heb zegge en schrijve eenmaal klappen gehad van mijn vader maar reken maar dat we toch respect voor hem hadden ,ook zonder losse handjes :wink:
Mijn vader had wat met me te stellen, ik zat met mijn vingers aan alle dieren van iedereen.
Waarbij ik overigens verbazend weinig schade opliep. :F:
Ik ben door een pony zo hard tegen mijn heup getrapt dat ik er nog steeds last van heb, en ik heb er een hartelijk "eigen schuld is goud waard" voor gekregen.
Ze hadden me vast wel opgeraapt als ik half dood was gebeten, maar zelfs dan was me duidelijk verteld dat het mijn eigen schuld was.

Mijn kind had waarschijnlijk OOK een tik voor zijn kont opgelopen.
Je gaat niet naar andermans honden, die kunnen namelijk bijten.
Ik heb iets verboden -niet iets verzocht- en als iets verboden is dan wordt ik boos als je het toch doet ZELFS als je er een knauw bij oploopt.
tineke

Ennath schreef:
tineke schreef:

Mijn vader had wat met me te stellen, ik zat met mijn vingers aan alle dieren van iedereen.
Ik ben door een pony zo hard tegen mijn heup getrapt dat ik er nog steeds last van heb, en ik heb er een hartelijk "eigen schuld is goud waard" voor gekregen.
Ze hadden me vast wel opgeraapt als ik half dood was gebeten, maar zelfs dan was me duidelijk verteld dat het mijn eigen schuld was.

Ik heb iets verboden -niet iets verzocht- en als iets verboden is dan wordt ik boos als je het toch doet ZELFS als je er een knauw bij oploopt.
Oh mijn vader had absoluut vast ook wel gezegd dat het mijn eigen schuld was als ik was gebeten ofzo.
Maar ik denk niet dat we er nog klappen bij hadden gekregen.
Mijn vaders was sowieso niet zo van de klappen,hij dacht vast dat wij slim genoeg waren om de conclusie uit de gevolgen te trekken als die minder plezierig waren, en dat we daarom uit eigen beweging het niet nogmaals zouden herhalen :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ennath schreef: Ik ben door een pony zo hard tegen mijn heup getrapt dat ik er nog steeds last van heb, en ik heb er een hartelijk "eigen schuld is goud waard" voor gekregen.
Ik heb nooit geweten dat dit spreekwoord bestond, ik ken wel "eigen haard is goud waard" en "eigen schuld, dikke bult". :engel:
Ennath
Zeer actief

tineke schreef:
Ennath schreef:
tineke schreef:

Oh mijn vader had absoluut vast ook wel gezegd dat het mijn eigen schuld was als ik was gebeten ofzo.
Mijn vaders was sowieso niet zo van de klappen,hij dacht vast dat wij slim genoeg waren om de conclusie uit de gevolgen te trekken als die minder plezierig waren, en dat we daarom uit eigen beweging het niet nogmaals zouden herhalen :mrgreen:
Hij was niet zo erg van de klappen (veel minder als de vaders van andere kinderen) maar ik kan me er toch wel een paar herinneren. En daar hoorde dit onderwerp (en brutaal zijn tegen mijn moeder) zeker bij.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Nou, bij mij was het vroeger ook meestal: eigen schuld, dikke bult, als ik een grauw of grom kreeg van een hond. Maar daar heb ik wel wat van geleerd. :wink:
Overigens vind ik het niet normaal om een hond die niet met mensen te vertrouwen is, onbeheerd achter te laten. Ik zou het met Billy echt nooit doen.
Met Silka zou het kunnen, die is gek op aaitjes van wie dan ook. Met haar doe ik het ook wel eens een doodenkele keer. Dan gaan we samen naar de apotheek of zo en dan wacht zij even voor de deur. En hoewel ik dan in twee stappen bij haar ben, als er wat mocht gebeuren, behoort buiten wachten niet tot haar favoriete bezigheden, vandaar dat het maar zelden voorkomt.
Afbeelding
tineke

Ennath schreef:
tineke schreef:
Ennath schreef:
tineke schreef: Dat ligt toch aan wat er gebeurd is lijkt mij en de ernst van de beet of knauw.

Hij was niet zo erg van de klappen (veel minder als de vaders van andere kinderen) maar ik kan me er toch wel een paar herinneren. En daar hoorde dit onderwerp (en brutaal zijn tegen mijn moeder) zeker bij.
Ik kan me maar 1 keer herinneren klappen te hebben gekregen van mijn vader ,die keer maakte overigens wel indruk wat dat weet ik nog :mrgreen:
Mijn moeder mepte sneller ,al was dat ook absoluut geen dagelijks gebeuren ,maar toch hadden we voor mijn vader meer respect op de een andere manier.
De klappen waar ik om heb gevraagd heb ik overigens van beide niet gekregen :engel: want wat kon ik lastig zijn soms :schrik:
renee-uk
Zeer actief

Ennath schreef:
tineke schreef:
Ennath schreef:
tineke schreef: Dat ligt toch aan wat er gebeurd is lijkt mij en de ernst van de beet of knauw.

oh die zeker, ik voel ze nog enniet eens omdat ze zo hard waren :schrik:
de talloze draaien om mijn oren van mijn moeder kwamen niet zo door als die enkele van mijn pa ;)

overigens had ik geen zusje en moest ik het zelf doen :jank:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
tineke

Rami schreef:Nou, bij mij was het vroeger ook meestal: eigen schuld, dikke bult, als ik een grauw of grom kreeg van een hond. Maar daar heb ik wel wat van geleerd. :wink:
Bij mij ligt het aan de situatie en hoe ernstig die is.
Mijn kleinzoon maande ik onlangs tot zacht lopen op een pad omdat ik een fikse klapper voorzag ,maar ja hij holde toch en viel.
Echt behoorlijk hard ,tand door zijn lip en bloeden als een rund .
Hij was behoorlijk overstuur ervan.
Dan voel ik me niet zo geroepen dat nog even extra bij hem in te peperen op dat moment ,ik leg hem later wel uit dat hij dit had kunnen voorkomen door beter te luisteren.
Maar de schrik van die val ,die echt wel hard was ,doen voorkomen dat hij de volgende keer echt wel beter oplet als ik hem tot rustig lopen maan omdat hij ergens loopt waar hij flink kan vallen,ga ik zomaar vanuit.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

tineke schreef:
Rami schreef:Nou, bij mij was het vroeger ook meestal: eigen schuld, dikke bult, als ik een grauw of grom kreeg van een hond. Maar daar heb ik wel wat van geleerd. :wink:
Bij mij ligt het aan de situatie en hoe ernstig die is.
Mijn kleinzoon maande ik onlangs tot zacht lopen op een pad omdat ik een fikse klapper voorzag ,maar ja hij holde toch en viel.
Echt behoorlijk hard ,tand door zijn lip en bloeden als een rund .
Hij was behoorlijk overstuur ervan.
Dan voel ik me niet zo geroepen dat nog even extra bij hem in te peperen op dat moment ,ik leg hem later wel uit dat hij dit had kunnen voorkomen door beter te luisteren.
Maar de schrik van die val ,die echt wel hard was ,doen voorkomen dat hij de volgende keer echt wel beter oplet als ik hem tot rustig lopen maan omdat hij ergens loopt waar hij flink kan vallen,ga ik zomaar vanuit.
Zo bedoel ik het ook hoor. Ik kreeg niet nog eens op mijn kop als ik een grauw of grom van honden kreeg, maar het maakte wel duidelijk dat ik beter had moeten nadenken of uitkijken of toch beter luisteren. :ugh: :wink:
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

renee-uk schreef:

ik wel en zo oud ben ik nog niet.
Of er werd gevraagd wat ik dan gedaan had dat ik geslagen werd,dan zou ik het wel verdiend hebben(wat meestal ook zo was :lol1: )
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Waar zijn de meeste bijtincidenten? Thuis. Mijn hond doet zoiets niet.
Waar zijn de mensen die altijd met dominantie lopen te roepen. Nog niet gezien in dit topic.

Kinderen en honden zijn sowieso explosief. Nooit kinderen en honden alleen laten. Een poedel kan behoorlijke wonden veroorzaken en chi ook.

Bij mijn kind was het altijd jij in de ene hoek aan het spelen. Hond op zij eigen plaats.

Mijn hond doet zoiets niet, daar trap ik niet in. Mijn kind doet ook zoiets niet. anmehoela.

En ook al ben je er bij, een hond is altijd net een beetje sneller, dan jij in al je oplettendheid.
Bij mij dus geen omhelzingen door kleintjes. Strikt gescheiden houden.

Later als ze tegen de pubertijd lopen, een beetje meer overwicht hebben.. dan misschien meer verantwoordelijkheid voor het kind maar honden toe. Ondertussen hebben ze al heel veel geleerd.

Ik vind het onverantwoordelijk van de ouders van het kind om het kind ook maar naar de hond toe te laten gaan. De hond kun je eigenlijk niks kwalijk nemen. Daar is de baas verantwoordelijk voor en die smeerde zich.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Ennath schreef:
tineke schreef:

Ik was ook helemaal geobsedeerd door dieren en wilde altijd kijken en natuurlijk aanraken.
Ben toen ik 5 was gebeten in m'n gezicht door een collie, de eigenaar vn de collie was op visite bij de oppas. Ik vond de hond zo lief dat ik hem na de aaisessie een knuffel wilde geven ....niet erg een schram op m'n wang. Mijn ouders hebben toen nogmaals uitgelegd dat ik niet honden moest omhelzen. Ben meerdere keren gepikt en aangevallen door de haan omdat ik te dichtbij kwam of door de kip gepikt omdat ik even wilde kijken of er eitjes waren. Gebeten dor een kettinghond terwijl ik hem schoonwater wilde geven maar moest daarvoor eerst z'n voerbak wegpakken :mrgreen: domme aktie.
Oja en gekopt door een ram :lol1: , gebeten door een aapje in de apeheul,omver gelopen door uitgebroken varkens, geschopt en gebeten door paarden. Geknepen door ganzen en niet te vergeten heel vaak gekrabd en gebeten door katten omdat ik die altijd wilde optillen...standaard reactie was altijd niet zeuren blijf eraf . En vorig jaar nog een bloedlip door kopstoot ezeltje.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Kom op zeg :piew: gaat hier om een 3 jarig kind hoor :denken: Een 3 jarig kind een draai extra om de oren geven onder het mom van "ik zei je toch van andermans honden af te blijven"??? :piew:

Dan zeg ik op mijn beurt zorg er dan gvd lekker zelf voor dat je kind die "kans" niet krijgt :S:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

smoekie schreef:Kom op zeg :piew: gaat hier om een 3 jarig kind hoor :denken: Een 3 jarig kind een draai extra om de oren geven onder het mom van "ik zei je toch van andermans honden af te blijven"??? :piew:

Dan zeg ik op mijn beurt zorg er dan gvd lekker zelf voor dat je kind die "kans" niet krijgt :S:
Je kunt er ook gewoon niet altijd bovenop zitten,mijn oudste zou het uit zichzelf niet doen,die vind grote honden maar eng,van de jongste weet ik het niet want die loopt zelden los,zit meestal in de buggy.
Maar ze mogen het niet.Alleen zijn we allemaal mensen en kan het dus zomaar wel gebeuren.En ik zou dan geen mep na geven hoor,wel even zeggen dat het kan gebeuren,daarom zegt mama dus ook altijd dat het niet mag,maar dat lijkt me genoeg voor dat moment.
nogmaals zeg ik ook,laat een hond ,hoe lief misschien ook,gewoon lekker thuis als je gaat shoppen,die vinden er toch geen hol aan,aan het fietsenrek of de lantaarnpaal naast de winkel. :19:
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

smoekie schreef:Kom op zeg :piew: gaat hier om een 3 jarig kind hoor :denken: Een 3 jarig kind een draai extra om de oren geven onder het mom van "ik zei je toch van andermans honden af te blijven"??? :piew:

Daar ben ik het mee eens idd. Ik ben echt geen oetsiekoetsiemoeder, maar ik vind wel dat je rekening moet houden met de leeftijd van een kind. Een peuter van 3 kan echt nog niet de (mogelijke) consequenties in het grotere geheel overzien. Bij mijn kleuter verwacht ik wat meer inzicht en zelfcontrole (regels tellen ook als ik niet fysiek aanwezig ben). Zou een hond mijn peuter in het gezicht bijten zoals in de OP, dan zou ik het mezelf verwijten dat ik de hond niet op tijd heb gezien (anders had ik hem er niet heen laten gaan). Wordt mijn kleuter in dezelfde situatie gebeten, dan zou ik mezelf dat nog steeds verwijten, maar zou ik naderhand als alles bedaard is toch ook hem er nog eens op wijzen dat je om die reden nu net niet naar honden mag zonder baas en zonder mij of mijn man. Omdat ik vind dat hij dat al een stukje beter zou moeten weten dan mijn peuter. In beide gevallen zou ik het ook de hondeneigenaar verwijten.
Laatst gewijzigd door Naima op 03 feb 2012 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Ennath
Zeer actief

DRIE JAAR! die kan misschien niet zelf uitmaken of iets slim of dom is...
Maar die kan gewoon luisteren, ja die krijgt van mij een tik op de kont erachter aan.
Ik had iets VERBODEN en dan heb je te luisteren.
Agostini
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Agostini »

Je kan als hondeneigenaar er ook gewoon voor zorgen dat een kind niet aan je hond komt.
Makkelijk steeds weer om alle verantwoordelijkheid af te schuiven op anderen...
renee-uk
Zeer actief

Ennath schreef:

DRIE JAAR! die kan misschien niet zelf uitmaken of iets slim of dom is...
Maar die kan gewoon luisteren, ja die krijgt van mij een tik op de kont erachter aan.
Ik had iets VERBODEN en dan heb je te luisteren.
normaal kan ik aardig met je meegaan, maar in dit geval vind ik het een brug te ver om een kind van 3 dat net in het gezicht gebeten is ook nog eens een tik te geven.
denk dat die knauw in het gexicht al een goede leerschool op zich is

en die hond hoort daar gewoon niet te zitten :gvd:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”