Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: mijn hond is inbeslag genomen wat nu te doen

Ongelezen bericht door Muk »

Nanna schreef:
malinois schreef:
Ik ook niet hoor... ik snap de gedachte gewoon niet dat een hond nooit zal kunnen bijten....
Ik zal ook niet snel aangifte doen van een beet... dan moet er toch wel heel wat gebeurd zijn hoor... maar goed, ik zal er dan wel erg simpel over denken.
Ja maar Mal ;-) Je roept altijd "als ze aan mijn honden komen, komen ze aan mij"
Kun je je nou écht niet voorstellen dat iemand dat ook heeft als zijn/haar kind op straat wordt aangevallen door een herder die zich losgerukt heeft?
Jawel (ik ben dan wel geen Mal), maar het verschilt per situatie. Al op voorhand roepen dat ongeacht de situatie een bijtende hond afgemaakt moet worden vind ik te simpel.
De situatie van ts vind ik lastiger in te schatten, aangezien de hond zich bewust heeft losgerukt om gillende / rennende koters te bijten. Dát is een hele andere situatie dan bijvoorbeeld een hond die bijt omdat hij in zijn ogen wordt geprikt door een etter van een kind.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
malinois schreef:
Ik ook niet hoor... ik snap de gedachte gewoon niet dat een hond nooit zal kunnen bijten....
Ik zal ook niet snel aangifte doen van een beet... dan moet er toch wel heel wat gebeurd zijn hoor... maar goed, ik zal er dan wel erg simpel over denken.
Ja maar Mal ;-) Je roept altijd "als ze aan mijn honden komen, komen ze aan mij"
Kun je je nou écht niet voorstellen dat iemand dat ook heeft als zijn/haar kind op straat wordt aangevallen door een herder die zich losgerukt heeft?
jazeker kan ik me dat voorstellen... en ik zeg ook dan moet er heel wat gebeuren...
Maar ik reageerde dus op deze opmerking:
Een hond die bijt, ookal zijn kinderen aan het trekken/in de ogen prikken etc., hoort gewoon niet in onze dichtbevolkte maatschappij thuis. Het feit dat een hond gebeten heeft, ongeacht wat de aanleiding was, heeft het dus in zich om te bijten en ik zou daarom ook altijd aangifte doen, ookal wordt de hond dan afgemaakt. Naar mijn mening hoort een bijtende hond niet in onze samenleving thuis en al helemaal niet in een gewone woonwijk.
Als ik kinderen had en een hond beet omdat mn kind de hond had zitten etteren had ie (dus dat kind) van mij ook nog eens op zn donder gekregen, en dan heb ik het niet over enorme lappen huid missen of wat dan ook maar een simpele beet.
Dat is de ellende van de ouders van tegenwoordig... vroeger was het 'eigen schuld moet je het maar niet doen of moet je maar luisteren' ... nu zijn de kinderen heilig en moeten honden maar alles accepteren ongeacht wat de kinderen doen.
Natuurlijk heeft een hond tanden en natuurlijk kan een hond bijten en daar moet je ook als ouders rekening mee houden net als de hondenbezitters rekening moeten houden met hun honden. Niemand is er bij geweest, wat ik uit de tekst haal is het kind niet voor het leven getekend.... dat het niet had mogen gebeuren ben ik het dus nogmaals helemaal mee eens... maar direct afmaken om een beet... tja dat vind ik dus waanzin.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
malinois schreef:
saffie schreef:
Boris2011 schreef: Ik sluit me helemaal aan bij jou woorden. Een hond die bijt, ookal zijn kinderen aan het trekken/in de ogen prikken etc., hoort gewoon niet in onze dichtbevolkte maatschappij thuis. Het feit dat een hond gebeten heeft, ongeacht wat de aanleiding was, heeft het dus in zich om te bijten en ik zou daarom ook altijd aangifte doen, ookal wordt de hond dan afgemaakt. Naar mijn mening hoort een bijtende hond niet in onze samenleving thuis en al helemaal niet in een gewone woonwijk.
Serieus? Ik snap echt niet hoe je van een dier kunt verwachten dat hij nooit, onder geen enkele omstandigheden zal reageren bij pijn. Of kunt verwachten dat ze de 'heilige status' (die ik nu even serieus bedoel) van kinderen in onze maatschappij begrijpen. Het blijven dieren.
Ik vind vooral Boris erg simpel denken over honden.
ik ook en ik vind zulke mensen ook erg eng moet ik zeggen hoor... dat meen ik echt...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Boris2011 schreef: Ik sluit me helemaal aan bij jou woorden. Een hond die bijt, ookal zijn kinderen aan het trekken/in de ogen prikken etc., hoort gewoon niet in onze dichtbevolkte maatschappij thuis. Het feit dat een hond gebeten heeft, ongeacht wat de aanleiding was, heeft het dus in zich om te bijten en ik zou daarom ook altijd aangifte doen, ookal wordt de hond dan afgemaakt. Naar mijn mening hoort een bijtende hond niet in onze samenleving thuis en al helemaal niet in een gewone woonwijk.
Dan kunnen er een heleboel honden weg
Scheelt weer in onze dichtbevolkte maatschappij :ok:
Hoe verzin je het dat een hond dat allemaal maar over zich heen zou moeten laten komen :roll:

En om je even uit de droom te helpen.
Elke hond heeft het in zich om te bijten. :8):

edit: zin toegevoegd.
Laatst gewijzigd door ranetje op 10 aug 2012 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef:
LongFields schreef: Maar een keer een vergissing maken waardoor om wat voor reden dan ook de lijn uit je handen valt is dt ook niet lijkt mij. Je zou eens moeten weten hoe vaak bij mij niet een handvat van een van de flexen waarmee ik mijn honden op de ronde hier langs het kanaal uitlaat uit mijn handen gegleden is, of doordat 1 van de honden even een onverwacht rukje gaf terwijl ik even met mijn gedachten elders was, of gewoon door mijn eigen onhandigheid bij het "ontvlechten" van de flexen.
Niet handig nee, maar zoiets kan gewoon gebeuren.
Dat kan gebeuren ja. Maar ik vind het wél uitmaken of aan de andere kant van die lijn een hond zit die dan dom kijkt van 'sorry baas' of eentje die meteen op kinderen afstiert om zijn tanden er in te zetten.
En in het laatste geval kun je je dus zo'n oeps-moment doodgewoon niet veroorloven. :19:
Eens, maar ondanks dat je het je niet kunt veroorloven, wil dat niet zeggen dat je het ten alle tijden kunt voorkomen. Dat je er alles aan zou moeten doen om het in ieder geval proberen te voorkomen lijkt me als een paal boven water staan. :wink:
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

crutz schreef: Ik ben van mening dat als je met een bepaald type hond loopt (& daar valt voor mij de gemiddelde xHH/MH wel onder & jouw honden niet) je je geen vergissingen kan permitteren.
Mijn honden zijn natuurlijk ook watjes eerste klas zonder enig temperament... :roll:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ptje »

Heb het zelf één keertje meegemaakt toen mijn "engeltje" nog klein was (4-5?).
We waren aan het wandelen en er er zat een doberman voor het pad van een huis gewoon gezellig voor zich uit te kijken (geen eigenaar).
Het schatje ging met zijn gezichtje vlak bij die kop van de dober staan (even groot nog wel) en ging toen keihard blaffen tegen die hond :O: .
Die hond trok amper een wenkbrauw op maar ik zal jullie vertellen dat zoontjelief er ongenadig de oren gewassen kreeg (toen mijn hart weer op zijn plaats zat en weer enigzins normaal klopte). :S:
Hij heeft het gelukkig nooit weer gedaan maar ik vergeet het nooit want hij had zijn gezicht op nog geen 15 cm van die hond :schrik:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:
Inge O schreef:Toen ik kind was was het gillen zelfs nog niet uitgevonden, dat deed je alleen maar als je vermoord werd of zo.
Ik kan me anders mijn strot nog wel herinneren toen we elkaar als indianen verkleed over de bergen aarde van de nieuwbouwwijk nazaten ;-)
Geen kans dat mijn ouders dit accepteerden hoor. Als ze mij thuis konden horen wanneer ik op het schoolplein of in de speeltuin, of op straat speelde, dan kon ik linea recta naar binnen om ook dezelfde dag niet meer buiten te mogen spelen. Dat gebeurde me 1 keer en daarna dus gewoon niet meer.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Nanna schreef:
Inge O schreef:Toen ik kind was was het gillen zelfs nog niet uitgevonden, dat deed je alleen maar als je vermoord werd of zo.
Ik kan me anders mijn strot nog wel herinneren toen we elkaar als indianen verkleed over de bergen aarde van de nieuwbouwwijk nazaten ;-)
Geen kans dat mijn ouders dit accepteerden hoor. Als ze mij thuis konden horen wanneer ik op het schoolplein of in de speeltuin, of op straat speelde, dan kon ik linea recta naar binnen om ook dezelfde dag niet meer buiten te mogen spelen. Dat gebeurde me 1 keer en daarna dus gewoon niet meer.
hier exact hetzelfde :F:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Nanna schreef::19:
Het wordt anders als ze in de tuin gaan lopen krijsen óm het krijsen.
En daar gaat het hier ook om, lachen en joelen is normaal.
Maar krijsen om het krijsen gebeurt vaker dan je denkt. Hier in mijn wijk zijn er genoeg ouders die dit normaal gedrag van hun engeltjes vinden.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Muk schreef:
Maar krijsen om het krijsen gebeurt vaker dan je denkt. Hier in mijn wijk zijn er genoeg ouders die dit normaal gedrag van hun engeltjes vinden.
En dan vaak ook zelf net zo hard krijsen,....van wie heeft dat kind het toch,.....
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
macho-hayley
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herders
Contacteer:

Ongelezen bericht door macho-hayley »

Hier hoor je ze met alle deuren dicht nog krijsen(de ouders ook inderdaad). :80:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Nanna schreef:
Muk schreef:
:schrik: Ik hoor het hier gelukkig zelden of nooit. Maar goed, hier hebben de kinderen een fantastische speelmogelijkheid met dat enorme bos en die hei naast de deur. Vanmiddag zag ik dat ze boomhutten aan het maken waren ;-) :ok:
Het gaat er gewoon om dat er geen overlast voor anderen door moet ontstaan. Dat is midden in een woonwijk natuurlijk sneller het geval dan in het bos. :wink:
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH

Ongelezen bericht door Irta »

ranetje schreef:
Hoe verzin je het dat een hond dat allemaal maar over zich heen zou moeten laten komen :roll:

Helemaal eens!
TomCee
Zeer actief

Ongelezen bericht door TomCee »

Irta schreef:
ranetje schreef:

Helemaal eens!
Ok, ff extreem hoor :) Elke mens heeft het in zich om te doden.... Maar we vinden dat in onze samenleving niet acceptabel. Net zoals het in onze samenleving niet geaccepteerd wordt dat honden mensen bijten...
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

TomCee schreef:
Irta schreef:
ranetje schreef:

Helemaal eens!
Ok, ff extreem hoor :) Elke mens heeft het in zich om te doden.... Maar we vinden dat in onze samenleving niet acceptabel. Net zoals het in onze samenleving niet geaccepteerd wordt dat honden mensen bijten...
Daar ga je natuurlijk al de fout in he, als een kind al mag trekken aan de oren en in ogen prikken :schrik: een oorvijg is hun deel :pffff: wegwezen geen gedoe aan mijn honden, het zou betekenen dat we allemaal leuke lieve meegaande honden moeten nemen die zich van alles moeten laten welgevallen door een stel onopgevoede koters, dat zou wat worden zeg :80:
Ik voed mijn honden op en verwacht dat ouders dat ook met hun kinderen doen. :pffff:
Afbeelding
Boris2011
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Boris2011 »

Muk schreef:
Niet mee eens.
Kinderen horen in mijn ogen alleen onder toezicht met honden om te gaan. Gisteren kletste ik (tijdens het uitlaten) met een moeder uit de wijk. Het kind zat met de huissleutel in de neus van mijn hond te prikken. Moeder grijpt niet in, die ziet dat niet als verkeerd. Mijn hond draait weg en ik heb hem ook weggehouden van dat kind. Maar een ongeluk kan altijd gebeuren. En al helemaal als ouders niet ingrijpen als een kind een hond loopt te treiteren (al dan niet bewust).

Kinderen zijn niet heilig en ik kan mij goed voorstellen dat een hond na hondse waarschuwingen te hebben getoond, bijt. Het mag niet, en je moet ook alles doen om het te voorkomen, maar om een hond door geklier van kinderen te laten inslapen gaat mij veel te ver. Kinderen zijn niet heilig, voedt die eerst maar eens op in zo'n situatie. Maar de meeste ouders zien dat niet meer in, die geloven namelijk niet dat hun engeltjes van kinderen zoiets doen. En daar gaat het ook mis. Al is de eigenaar van de hond nog altijd 100% verantwoordelijk voor het gedrag van de hond in mijn ogen. Maar dat wil dus niet zeggen dat kinderen niet opgevoedt horen te worden. Ook kinderen moeten leren hoe ze op een respectvolle wijze met de dieren omgaan.
zeker moeten kinderen opgevoed worden en ook ik zie maar al te vaak dat het daar nog wel eens aan schort, maar dan alsnog vind ik persoonlijk een kind belangrijker dan een hond. een kind is een mens een hond is een dier.
Boris2011
Actief

[quote=]
Ik vind vooral Boris erg simpel denken over honden.[/quote]

Dat mag, maar voor mij is een mens gewoon belangrijker dan een dier, al ben ik gek op dieren hoor, maar als een hond een mens bijt dan vind ik het heel logisch dat diegene aangifte doet. Wat er daarna gebeurd met de hond mag aan experts overgelaten worden, maar aangifte is niks mis mee.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Boris, vind jij ook dat een kat ingeslapen moet worden als deze met zijn loeischerpe nagels laat weten ergens niet van gediend te zijn? En hoe zit dat met het paard die heel hard kan bijten/trappen of je van zijn rug kan werpen waardoor je in een rolstoel terecht kan komen, ook allemaal inslapen?
Wat denk je trouwens van het konijn of de parkiet, die ook op hele pijnlijke wijze kunnen laten weten het ergens niet mee eens te zijn. Ook inslapen?
Tamara.
Zeer actief

Boris2011 schreef:
schreef: Ik vind vooral Boris erg simpel denken over honden.
Dat mag, maar voor mij is een mens gewoon belangrijker dan een dier, al ben ik gek op dieren hoor, maar als een hond een mens bijt dan vind ik het heel logisch dat diegene aangifte doet. Wat er daarna gebeurd met de hond mag aan experts overgelaten worden, maar aangifte is niks mis mee.
Waarom meteen aangifte doen als de eigenaar oprecht is over de situatie en deze ook zeer betreurt en er alles aan zal doen om het nogmaals te voorkomen. Waarom aangifte en er niet onderling uitkomen, op een normale manier?
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:
malinois schreef:
Muk schreef:
malinois schreef: Ik ook niet hoor... ik snap de gedachte gewoon niet dat een hond nooit zal kunnen bijten....
ik ook en ik vind zulke mensen ook erg eng moet ik zeggen hoor... dat meen ik echt...
Ik ook, ik vind dat witte muizen beter bij zo iemand passen. Hoewel, die hangen nou écht vaak in je vinger als je niet oplet.
Des te meer hebben we dan om aangifte tegen te doen en dan de roze spuit er in :cheer: :cheer: :cheer:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Inge O schreef:
malinois schreef:
Muk schreef:
malinois schreef: Ik ook niet hoor... ik snap de gedachte gewoon niet dat een hond nooit zal kunnen bijten....
Ik ook, ik vind dat witte muizen beter bij zo iemand passen. Hoewel, die hangen nou écht vaak in je vinger als je niet oplet.
Wel bééldig, een witte muis met een roze spuit :mann:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Boris2011
Actief

Tamara. schreef:Boris, vind jij ook dat een kat ingeslapen moet worden als deze met zijn loeischerpe nagels laat weten ergens niet van gediend te zijn? En hoe zit dat met het paard die heel hard kan bijten/trappen of je van zijn rug kan werpen waardoor je in een rolstoel terecht kan komen, ook allemaal inslapen?
Wat denk je trouwens van het konijn of de parkiet, die ook op hele pijnlijke wijze kunnen laten weten het ergens niet mee eens te zijn. Ook inslapen?
nee, want ten eerste zeg ik niet dat het dier perse ingeslapen moet worden, maar ik vind wel dat er aangifte tegen de hond/baas mag worden gedaan met natuurlijk de mogelijke gevolgen die daarbij horen voor de hond.

krabben van een kat en bijten van een hond vind ik niet te vergelijken. Een hond gebruikt zijn bek om in een prooi te bijten en te verscheuren en bijten van een hond komt daar meer bij in de buurt dan het krabben van een kat.

het schoppen van een paard, het pikken door een vogel, het bijten van een konijn vind ik minder erg dan een bijtende hond. Een hond zou in principe een mens kunnen aanvallen, bijten en verscheuren. Dit kan een konijn of een kat niet, dus ik vind die dingen van een andere categorie.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

malinois schreef: Dat is de ellende van de ouders van tegenwoordig... vroeger was het 'eigen schuld moet je het maar niet doen of moet je maar luisteren' ... nu zijn de kinderen heilig en moeten honden maar alles accepteren ongeacht wat de kinderen doen.
Ik vraag me regelmatig af wat voor volwassenen die heilige kinderen uiteindelijk worden. :schrik:
Boris2011
Actief

Tamara. schreef:
Boris2011 schreef:
Waarom aangifte en er niet onderling uitkomen, op een normale manier?
Omdat ik niet degene ben die kan controleren of het baasje daadwerkelijk maatregelen neemt en ook uitvoert om het een volgende keer te voorkomen, ik vind dat andere instanties daar over moeten beslissen en niet ik. En dan mogen die instanties beslissen wat ze met de hond doen of maatregelen treffen of wat dan ook.
Boris2011
Actief

Heel eerlijk gezegd komen deze opmerkingen mij een beetje denigrerend over en daar heb ik moeite mee.
We zitten met zn allen als hondenliefhebbers op een forum waar iedereen zijn eigen mening mag hebben, toch?
Laten we inhoudelijk met elkaar in discussie gaan, maar dit soort opmerkingen achterwege laten.

Mochten de opmerkingen niet zo bedoelt zijn zoals ik ze heb opgepikt, dan hoor ik het graag!
Boris2011
Actief

Inge O schreef:
Boris2011 schreef:
het schoppen van een paard, het pikken door een vogel, het bijten van een konijn vind ik minder erg dan een bijtende hond. Een hond zou in principe een mens kunnen aanvallen, bijten en verscheuren. Dit kan een konijn of een kat niet, dus ik vind die dingen van een andere categorie.
ja joh, een schop van een paard is een echt lachertje en is ook liefkozend bedoeld :ok: .
ik snap niet goed hoe je op het woord liefkozend komt, ik heb het in ieder geval niet genoemd, maar als ik in het openbaar, bijvoorbeeld in de stad, een schop zou krijgen van een paard zou ik daar ook aangifte van doen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Boris2011 schreef:
Inge O schreef:
Boris2011 schreef:
ja joh, een schop van een paard is een echt lachertje en is ook liefkozend bedoeld :ok: .
ik snap niet goed hoe je op het woord liefkozend komt, ik heb het in ieder geval niet genoemd, maar als ik in het openbaar, bijvoorbeeld in de stad, een schop zou krijgen van een paard zou ik daar ook aangifte van doen.
Het is een dier.. je mag zelf ook wel je verantwoordelijkheid nemen om er omheen te lopen. Dat geld voor zowel honden als paarden... Weet wat ze kunnen doen en heb er dus respect voor. Verwacht dus niet dat alle hondjes en paardjes robotjes zijn.
Afbeelding
Boris2011
Actief

malinois schreef:
Boris2011 schreef:
Inge O schreef:
Boris2011 schreef:
Het is een dier.. je mag zelf ook wel je verantwoordelijkheid nemen om er omheen te lopen. Dat geld voor zowel honden als paarden... Weet wat ze kunnen doen en heb er dus respect voor. Verwacht dus niet dat alle hondjes en paardjes robotjes zijn.
daar ben ik het zeker mee eens, maar een paard is minder ingeburgerd in het dagelijks leven dan een hond en juist daarom vind ik dat wanneer een hond, die functioneert in het dagelijk leven, bijt, dat je dan gewoon aangifte mag doen.
Boris2011
Actief

Inge O schreef:
Boris2011 schreef:

Heel eerlijk gezegd komen deze opmerkingen mij een beetje denigrerend over en daar heb ik moeite mee.
We zitten met zn allen als hondenliefhebbers op een forum waar iedereen zijn eigen mening mag hebben, toch?
Laten we inhoudelijk met elkaar in discussie gaan, maar dit soort opmerkingen achterwege laten.

Mochten de opmerkingen niet zo bedoelt zijn zoals ik ze heb opgepikt, dan hoor ik het graag!
Je hebt gelijk hoor, die opmerking was inderdaad denigrerend bedoeld.

En ja, iedereen mag hier een andere mening hebben maar je mag ook op elkaar reageren en dat doe ik dus. Als ik namelijk één ding niet kan hebben zijn het mensen die zich als mens de überspecies op aarde wanen en oh wee als een dier zich een keer niet naar hun normen gedraagt.

Dat je dan jezelf dierenliefhebber kan noemen begrijp ik niet.

dat mag, maar een beetje meer respect voor een mening die niet met die van jou overeenkomt zou ik zelf waarderen op een forum.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”