Extremen zijn er altijd, zowel bij de show als de werkhonden.
De 2e foto van Nanna is overigens een amerikaanse lab, en zoals met zoveel overdrijven zij net wat meer.
Ik heb de foto al eens eerder geplaatst maar ik vind mijn lab geen halve windhond.
En qua kop geen spitmuis.
Natuurlijk is hij ranker dat wat men graag op shows ziet, dat besef ik me ook wel.
En dat maakt voor mij niets uit, ik ben niet van plan shows te gaan lopen.
Het had me leuk geleken om eens te doen hoor, maar op de laatste show waar ik was werd ik constant vol afschuw aangekeken en dat is inderdaad niet lollig.
Ook heb ik me toen weer verbaasd over de omvang van het labje dat achter bordje nummer 1 mocht plaatsnemen, 9 maanden en gewoon obese!
Maar goed, er zijn wel meer dingen binnen de show die ik echt vreemd vindt, kijk alleen al naar het topic nu over de show in eindhoven waarin een frans bulletje wordt afgerekend om het feit dat hij een neus heeft
Het is gewoon niet mijn wereldje, juist om dit soort dingen.
Dit is ook een discussie die nooit zou eindigen, de showmensen hebben hun mening, de werkhondenmensen hebben een mening.
Nog over het fokken van die hevige labjes.
Ja, er zijn heel hevige labjes maar dat zijn er niet zo heel veel hoor.
Er zijn veel meer uitschieters de andere kant op, honden die dus nog geen dummy willen apporteren omdat dat er 0 inzit.
Ik zie wekelijks heel veel ft labjes en de meeste zijn gewoon hondjes die prima te handelen zijn.
Ook kunnen het uitstekende huishonden zijn als ze maar wat beweging en uitdaging krijgen.
Mijn Jones is ook zo'n hondje, een relaxter hondje vindt je nergens.
Ik ben in ieder geval hartstikke blij met mijn labjes, ook al kan ik niet met ze naar show, ik kan lekker met ze aan de slag en daar heb ik ze voor.