.sjm schreef:Ik vind het verbazingwekkend hoe makkelijk sommige mensen hierover denken/praten.
Op de een of andere manier denken heel veel mensen op zo'n moment altijd juist te kunnen handelen. Wanneer zo'n moment daar is gaat het vaak ZÓ vreselijk snel, dat je niet eens doorhebt wat er gebeurt. Zie dan maar eens meteen op een effectieve manier in te grijpen zodat het andere hondje (jouw hondje in het ergste geval) het overleeft.
Toen het bij ons gebeurde was het echt in een FLITS dat die andere hond (niet eens een klapkaak, een border terriër x MH met formaat border terriër) Sally in haar zij beet had en maar bleef schudden tot de hele zijkant eraf was. Dit gebeurde in een paar seconde. Zie dan maar eens in je paniek die andere hond te pakken te krijgen terwijl je eigen hond volledig in shock aan de lijn tolt met een zijkant er half aan hangend. Gelukkig was mijn vader er toen bij en die heeft de hond snel in zijn nek en rug kunnen grijpen en weg kunnen smijten. En op dat moment maakt het je NIETS uit hoe die andere hond ervan af komt. Díe hond wil jóuw hondje dood.
Ik vind het beangstigend dat het zo vaak gebeurt. Ik durf met mijn kleintjes niet meer in 't "openbaar" te lopen.
Sneeuw is laatst ook gegrepen ( door drie honden stabijna`s) en toch had ik de tegenwoordigheid van geest om erger te voorkomen Van Gils naast me geroepen zodat die zich er niet mee kon bemoeien Sneeuw bij me gehaald ( ze kwam dat was al een bonus) .. de spanning die voelde ik later heus wel maar op dat moment ben ik wel redelijk een ijskonijn hoor

die honden zijn een tijdje weggeweest en nu zijn ze weer terug en ik ga er geen moment bij stilstaan dat het nog eens zou kunnen gaan gebeuren en ik ga het in mijn hoofd ook niet groter maken dan het is/was. heeft helemaal geen zin en werkt contraproductief.