Jeetje dat ziet er echt akelig uitNeeltje schreef:
En als je dan bij de Franse bulldog met je vinger over de ruggewervel gaat, voel je zo de knik zitten.
De ruggewervel van Tirsa. En dan kun je de neus zo lang maken als je wilt, als dit probleem niet wordt opgelost, heeft dat 0,0 zin. Over de ribben zullen we het dan nog maar niet hebben, maar volgens mij horen daar geen gaatjes in te zitten.
Wij zijn gestart met een dobermann, toen ook via de rasvereniging laten informeren en goed ingelezen in boeken en de info van de rasvereniging. Wat fokkers gesproken en uiteindelijk op advies van iemand van de ipo club een pup aangeschaft. Wat een ellende gehad, pas na aanmelden op enkele fora ging de beerput langzaam open. Fokkers geven de kopers de schuld. HD? Nee dan heb je 'm als pup overbelast! Demodex? Nou hoe kan dat, dan geef je het verkeerde voer! Gedragsproblemen? Dan ben je er vast de baas niet over. Er wordt gefokt met reuen met auto-immuunziektes en als je het mij vraagt is zeker de helft van de populatie mentaal verknipt. Na vallen en opstaan over gegaan op de mechels, spreek nog veel en vaak mensen uit de doberwereld en er verandert niks. Talloze wanhopige baasjes met verknipte honden en met dezelfde combinaties wordt lekker doorgefokt, ja hoor gá zo door
Dus ik geloof best dat er verschillende rassen zijn waarbij mensen zich hebben ingelezen, fokkers hebben gesproken en hebben gedacht dat ze een juiste keuze maakte.
Het is anders als je de eerste, beste pup van MP trekt en er geen ouderdieren aanwezig zijn of dat ze nog 10 soorten rassen hebben.
On topic, ik wil mijn rassen niet promoten. Ik vind het wel fijn als mensen complimenten geven over dat ze goed luisteren e.d. waardoor hun beeldvorming positief wordt bijgesteld.