Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grote problemen met m'n Mechelaar

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Birt schreef: en even voor de duidelijkheid:
wij hebben een labrador gehad waar alles perfect mee ging. wij hebben een golden gehad die kwam uit een famillie waar die veel slaag kreeg heeft hier ook nog jaren heel goed geleefd.

en kom nou niet allemaal zeggen dat een asie slecht is want er zijn er hier meerdere geweest die hadden aangeraden hem naar een asiel te brengen. en het asiel hier in mechelen zou redelijk veel honden kunnen plaatsen. voor een mechelaar van 2 jaar oud waren ze heel positief dat er nog een baasje voor te vinden is.
met alle respect maar een golden of labrador is toch een heel ander type hond als een mechelaar. Dat weet je toch als je hem in huis haalt? Hij is helemaal niet slecht, het is een gedrag wat een mechelaar gaat vertonen als hij z'n energie niet kan uiten. Er is niets mis met de hond.
en jullie vinden het dus totaal onlogisch dat mensen die al maanden elke dag moeten schoonmaken omdat de hond minstens 2 maal daags braakt (ja ook in de zetels, tegen het raam...) daar heel moe van worden en beginnen denken om hem weg te doen? Een hond die de laatste maand het idee had dat je mensen kon tegenhouden als ze willen weggaan door in polsen en enkels te knappen. jullie vinden het niet normaal dat m'n moeder zich onveilig begon te voelen bij een hond die hoe langer hoe minder luisterde en als hij op z'n achterpoten stond groter was dan haar en stukken sterker.
je moest eens weten hoeveel ik hier moet poetsen in huis om het schoon te houden met 4 honden. Die vegen geen pootjes als ze binnenkomen, als ze aan de diarree zijn of moeten overgeven gaan ze dat niet netjes in de wc doen, de ramen zitten vol met 'neusjes' daar valt gewoon niet tegen te poetsen. En weet je.. het maakt me niets uit... ik poets wel wat meer en ja je zult soms wel nog een haartje vinden want ik loop niet elke minuut met de stofzuiger door het huis. Dat happen komt enkel en alleen omdat hij z'n energie niet kwijt kan, een labrador of golden zal zich daar bij neerleggen maar een mechelaar echt niet! Ik verwijt niemand wat alleen dat je toch weet wat je in huis haalt als je een mechelaar aanschaft, dat zoiets niet is te vergelijken met een labrador.
Kijk dus goed wat voor ras je aanschaft de volgende keer, neem geen hond die zoveel nodig heeft als een mechelaar of andere werkhond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Inge O schreef:ik vind het nooit helemaal eerlijk als er tekeer wordt gegaan tegen één persoon uit een gezin, die dus nooit zelf de hele situatie in de hand heeft en kán hebben.
birt is degene die hier op het forum raad kwam vragen, maar híj heeft toch niet de beslissing genomen om de hond stante pede naar het asiel te brengen? hij geeft toe fouten te hebben gemaakt, situaties verkeerd te hebben ingeschat, enz. enz. - waarom hém er dan maar met de neus in blijven wrijven (mag niet bij honden, maar wel bij mensen hoor :roll: ) terwijl de rest van het gezin hier een even grote of nog wel grotere rol in speelt?
Exact wat ik ook dacht :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Birt schreef:en je mag gerust weten dat we binnen afzienbare tijd een pup in huis nemen en dat we heel wat info over rassen aan het opzoeken zijn.
tips zijn altijd welkom maar commentaren waar we niets aan hebben mag je voor jezelf houden.
Zo werkt dat natuurlijk niet. :neenee: Je verwacht toch niet dat een pup beter opgevoed het huis zal betreden dan de hond die jullie gedumpt hebben? Verwacht je van een labradorpup minder rommel?

Bah, en commentaar voor me houden? Waarom zou ik. Ik hou niet van dit soort ruilacties. Jullie hele huishouden was structuurloos, je vader wilde niet wandelen en niemand was consequent tegen de hond. En dan nu een pup nemen :eek:

Waarom sluit je niet alvast een contract met het asiel, dat je iedere 6 maanden een hond komt brengen. :19:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:eek: Waarom begin je in godsnaam aan een pup terwijl je net een hond naar het asiel hebt gebracht vanwege tijdsgebrek om dan ook maar iets met die hond te ondernemen?
Dat valt me echt vies tegen! Bart Smit..ik weet niet of ze die in het belgische land ook hebben, maar anders hebben ze vast wel andere speelgoedwinkels. Misschien is daar iets van jullie gading.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Eline* schreef::eek: Waarom begin je in godsnaam aan een pup terwijl je net een hond naar het asiel hebt gebracht vanwege tijdsgebrek om dan ook maar iets met die hond te ondernemen?
Dat valt me echt vies tegen! Bart Smit..ik weet niet of ze die in het belgische land ook hebben, maar anders hebben ze vast wel andere speelgoedwinkels. Misschien is daar iets van jullie gading.
Bart Smit hebben ze hier wel hoor. :mrgreen:
Een mechelse herder heeft het niet goed in een asiel ook al is een hok van goud. Een herder is behoorlijk baasgericht dat werkt niet in een kennel met nog 40 andere honden die hun aandacht nodig hebben. Ik heb er vele mogen verzorgen en samen met de Dobers waren het de moeilijkste honden in het asiel, zeer onrustig gedrag, niet slapen, rond blijven lopen, piepen, blijven blaffen, slopen, onzindelijk noem het maar op. Geloof maar niet dat "jouw" hond hier vooruit gaat maar eerder achteruit. Ook staat er gewoon geen rij voor de deur voor "jouw" hond. Herders zijn er zat te krijgen in Belgie en in Nederland.
Het zal wel allemaal kritiek zijn en niet in je straatje passen maar ik weet waar ik over praat want ik heb 10 jaar in een dierenasiel gelopen en honderden herders gezien.
Ook wil ik nog wel even over de Labrador kwijt. Ok ze passen zich makkelijk aan schikken zich in hun lot maar toch als je zo'n hond in ere wilt houden moeten ze behoorlijk wat beweging hebben. Dat verdienen ze net zo goed ze hangen niet in je enkels (niet zo snel)maar verdienen een regelmatig, rustig gezin met voldoende beweging. Ik zou een enorm schema maken met heel het gezin met regels en afspraken zodat de volgende hond niet hetzelfde overkomt.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Rataplan schreef:
Eline* schreef::eek: Waarom begin je in godsnaam aan een pup terwijl je net een hond naar het asiel hebt gebracht vanwege tijdsgebrek om dan ook maar iets met die hond te ondernemen?
Bart Smit hebben ze hier wel hoor. :mrgreen:
Een mechelse herder heeft het niet goed in een asiel ook al is een hok van goud. Een herder is behoorlijk baasgericht dat werkt niet in een kennel met nog 40 andere honden die hun aandacht nodig hebben. Ik heb er vele mogen verzorgen en samen met de Dobers waren het de moeilijkste honden in het asiel, zeer onrustig gedrag, niet slapen, rond blijven lopen, piepen, blijven blaffen, slopen, onzindelijk noem het maar op. Geloof maar niet dat "jouw" hond hier vooruit gaat maar eerder achteruit. Ook staat er gewoon geen rij voor de deur voor "jouw" hond. Herders zijn er zat te krijgen in Belgie en in Nederland.
Het zal wel allemaal kritiek zijn en niet in je straatje passen maar ik weet waar ik over praat want ik heb 10 jaar in een dierenasiel gelopen en honderden herders gezien.
Ook wil ik nog wel even over de Labrador kwijt. Ok ze passen zich makkelijk aan schikken zich in hun lot maar toch als je zo'n hond in ere wilt houden moeten ze behoorlijk wat beweging hebben. Dat verdienen ze net zo goed ze hangen niet in je enkels (niet zo snel)maar verdienen een regelmatig, rustig gezin met voldoende beweging. Ik zou een enorm schema maken met heel het gezin met regels en afspraken zodat de volgende hond niet hetzelfde overkomt.
wat ze ook voor een hond nemen, mijns inziens is er zowiezo een gebrek aan iets te bieden aan een hond, als ze echt om hun mechelaar hadden gegeven waren ze er mee aan de slag gegaan...
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Birt schreef:
ik ben er zeker van dat een aantal mensen hier het minder lang volgehouden zouden hebben.

Ik zou het geen dag hebben volgehouden, maar daarom heb ik ook geen Mechelse herder. Ik hoop dat jullie ervan geleerd hebben en nooit meer zomaar een hond aanschaffen zonder je te verdiepen in het ras en of dat het wel past.

Maar Bob is wel de dupe van jullie ondoordachtheid en ik hoop dat hij een fijn huis vind.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Birt schreef: en je mag gerust weten dat we binnen afzienbare tijd een pup in huis nemen en dat we heel wat info over rassen aan het opzoeken zijn.
tips zijn altijd welkom maar commentaren waar we niets aan hebben mag je voor jezelf houden.
Weet je moeder wel dat een pup in huis plast en poept en met de snufneus tegen de ramen zit en twintig keer per dag uit moet

Met een pup weet je nooit wat je krijgt, ook al is het een ras wat bij je past. En wat dan als hij niet helemaal voldoet en wat rare trekjes heeft, moet hij dan ook weg?

Anne

Anne
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

starfleet schreef:
Met een pup weet je nooit wat je krijgt, ook al is het een ras wat bij je past. En wat dan als hij niet helemaal voldoet en wat rare trekjes heeft, moet hij dan ook weg?

Anne

Anne
Ze hebben al een adresje.......

Ik lees dit echt met verbazing. Er is geen tijd voor een hond, schoonmaken is een te grote opgave en dan komt er een pup in huis. :19: Eerlijk gezegd vind ik dat daar helemaal geen hond zou moeten komen wonen, ook geen volwassen hond.
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

Nou, dat wordt wat.
Een pup :jank:
Die plassen, spugen en poepen julle hele huis vol. En dan?? Dan krijgt pupje straf, want je zult het huis voor de 386e keer moeten dweilen.
Waarom wil je eigenlijk opnieuw een hond? Jullie hebben er weinig tijd voor, dat zeg je zelf. Die hond heeft hier geen belang bij....
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Niekie schreef:Nou, dat wordt wat.
Die plassen, spugen en poepen julle hele huis vol. En dan?? Dan krijgt pupje straf, want je zult het huis voor de 386e keer moeten dweilen.
Waarom wil je eigenlijk opnieuw een hond? Jullie hebben er weinig tijd voor, dat zeg je zelf. Die hond heeft hier geen belang bij....
ja maar....zij willen dat toch graag...maakt het uit joh.....
Over een jaar dump je die toch ook gewoon weer in het asyl???

:evil:
Niekie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Niekie »

estelle schreef:

Ja, voordat ze oud worden, want dan piesen ze wéér je hele huis onder :boos: :roll:
Groetjes Anique

Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yamie schreef:wat ze ook voor een hond nemen, mijns inziens is er zowiezo een gebrek aan iets te bieden aan een hond, als ze echt om hun mechelaar hadden gegeven waren ze er mee aan de slag gegaan...
precies, ze mochten nog 'blij' zijn zo'n 'makkelijke' mechelaar te hebben want een echte ontspoorde mechelaar is niet zo makkelijk in huis :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Niekie schreef:
estelle schreef:

Ja, voordat ze oud worden, want dan piesen ze wéér je hele huis onder :boos: :roll:
uiteraard, stel je voor dat je pies moet ruimen!!!
Birt
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Birt »

het valt me echt wel op dat veel hondeneigenaars enorme eikels zijn.

jullie blijven maar doorgaan. ik heb intussen al genoeg uitgelegd dat dit niet was enkel en alleen omdat hij het huis wat vuil maakte, dat is wat jullie ervan maken. ik heb niet gezegd dat er helemaal niets mee gedaan werd, dat hebben jullie ervan gemaakt.
natuurlijk maakt een pup ook alles vuil, als je niet enkel negatieve dingen gelezen had wist je ook dat we al ervaring hebben met pups.

jullie kunnen ook wel een heropvoeding gebruiken denk ik, misschien kan je eens naar een dierentherapeut gaan en wat gaan wandelen.
een beetje menselijkheid, beleefdheid en luisteren (lezen) naar wat anderen zeggen kan natuurlijk ook al veel doen.

en als je geen tips wil geven aan mijn 'soort' dan mag je jezelf geen dierenvriend noemen, en nog minder een mensenvriend. als jij je altijd zo gedraagt heb ik zeer veel medelijden met je hond en de mensen in je omgeving.

je beschuldigt mij van onwil maar je kan beter eens nadenken over je eigen gedrag. daar dient dit forum toch ook voor hè?

ik ben heel zwaar teleurgesteld, ik dacht hier leukere mensen te vinden waar ik veel van kon leren maar ik krijg hier voornamelijk een bende die niet leest wat ik zeg en vooral zichzelf heilig vindt. ben ik nog maar eens een illusie rijker.
Birt
Vaste gebruiker

Martijn schreef:
Birt schreef:leuk hè, mensen slecht noemen omdat ze geen goede bazen kunnen zijn voor 1 bepaalde hond.
Helemaal niet leuk. Dik teleurstellend na dat gedoe over je verantwoordelijkheid willen nemen.
en kom nou niet allemaal zeggen dat een asie slecht is want er zijn er hier meerdere geweest die hadden aangeraden hem naar een asiel te brengen. en het asiel hier in mechelen zou redelijk veel honden kunnen plaatsen. voor een mechelaar van 2 jaar oud waren ze heel positief dat er nog een baasje voor te vinden is.
Tuurlijk...je hebt hem naar het asiel gebracht omdat dat zo goed voor de hond is. :roll:
en jullie vinden het dus totaal onlogisch dat mensen die al maanden elke dag moeten schoonmaken omdat de hond minstens 2 maal daags braakt (ja ook in de zetels, tegen het raam...) daar heel moe van worden en beginnen denken om hem weg te doen?
Ja. Dat de noodzaak een dweiltje te pakken een reden is om een hond te dumpen vind ik inderdaad heel raar.
Wat doe je als je volgende hond oud en ziek word en daardoor gaat ruiken of incontinent wordt? Ook naar het asiel? Wat een zieke manier van denken...een hond dumpen omdat hij troep maakt.
jullie vinden het niet normaal dat m'n moeder zich onveilig begon te voelen bij een hond die hoe langer hoe minder luisterde en als hij op z'n achterpoten stond groter was dan haar en stukken sterker.
Ga je nou de hond de schuld geven? Doe toch niet zo achterlijk. Er zijn honderd andere mogelijkheden en de hoofdreden van dat gedrag is dat je geen reet met die hond deed.
we hebben hele dagen aan het zoeken geweest naar een nieuw baasje,
Hele dagen zelfs. Arm kind! :roll:
ik ben er zeker van dat een aantal mensen hier het minder lang volgehouden zouden hebben.
Daar vergis je je dan lelijk in.
en als ik zei dat we er niet echt heel veel mee bezig waren wil dat niet zeggen dat hij geen helemaal geen tijd en aandacht kreeg hè!
hij is bij ons zindelijk geworden, heeft leren liggen, zitten en staan op bevel, heeft zelfs moeten leren spelen. hij is sociaal geworden, heeft veel angsten overwonnen, heeft met de auto leren meerijden...
Heb je hem ook iets geleerd wat niet alleen maar op jouw gemak en plezier is toegespitst?
daar heb ik niets aan
Waar jij wel en niet iets aan hebt is wel het laatste waar ik me nu nog mee bezig houdt. Dat heb je ook niet voor je hond bedacht.
en je mag gerust weten dat we binnen afzienbare tijd een pup in huis nemen en dat we heel wat info over rassen aan het opzoeken zijn.
Ik geef geen raad aan jouw soort. Zonde van de moeite..je doet er toch niets mee.
probeer eens te lezen wat er gezegd wordt ipv je iegen egotripperij te blijven verkondigen alsjeblief
Birt
Vaste gebruiker

jij leest ook enkel wat je wil lezen en niet wat er staat?
Birt
Vaste gebruiker

stefanie schreef:
starfleet schreef:

Anne

Anne
Ze hebben al een adresje.......

Ik lees dit echt met verbazing. Er is geen tijd voor een hond, schoonmaken is een te grote opgave en dan komt er een pup in huis. :19: Eerlijk gezegd vind ik dat daar helemaal geen hond zou moeten komen wonen, ook geen volwassen hond.
jij krijgt ook een persoonlijk antwoord hoor, en het is identiek aan alle vorige
Birt
Vaste gebruiker

estelle schreef:

nu is het dumpen, het is hier wel door velen aangeraden en dan is heet het goede tip.

en kap nou maar over dat schoonmaken want je hebt het duidelijk ook niet begrepen
Birt
Vaste gebruiker

nu wil ik me nog even excuseren voor het feit dat ik hier misschien zelf onbeleefd overkom.
ik meende het goed en blijkbaar zijn er hier mensen die anderen graag kwetsen. ik hoop dat ze hun hond zo niet opvoeden.

ik wou er even een paar persoonlijk antwoord geven aangezien hun uitleg hier erg kwetsend is en ze misschien niet echt sociaal vaardig zijn. mss moeten ze maar eens naar een asiel toe want daar dump je zo'n individuen toch hè? :roll:
Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje »

Kom op zeg, als je hier alleen dingen wil lezen die jij wil horen moet je vooral niet meer terugkomen.
Ik heb zo ongeveer heel dit topic gevolgd, ik las dan ook met open mond dat Bob nu in het asiel zit.
Ik dacht dat je de eerste pagina's nog op z'n hardst liep te verkondigen dat jullie hem noooit naar het asiel zouden doen?
Er zijn hier pagina's vol met tips, opmerkingen, commentaar, enz. waar jij je dus geen moer van hebt aangetrokken, want die paar dagen zoeken waren al teveel.
Nou, ik hoop voor de hond dat hij een baasje krijgt dat hij verdient en die toch wel iets meer voor hem overheeft dan mopperen terwijl hij plasjes kwijl opruimt.
Er zijn echt niet veel mensen die op zo'n hond zitten te wachten hoor, dus reken maar dat hij er over een flinke tijd nog kan zitten.
Hopelijk denk je daar aan als die pup in huis rondwandelt.
Vind je het nu overigens echt zo vreemd dat je hier zulke reacties krijgt?
Denk dan even verder na dan je neus lang is, jij komt hier met je problemen-mechelaar, maar na 16 pagina's is hij opeens in het asiel.
En dan zeg je doodleuk dat er een pup komt binnenkort.
En óók nog verkondigen dat de meeste honden-eigenaren eikels zijn, godsamme zeg!
Als jij dit hele verhaal van iemand anders had gelezen, had je er ook zekerweten niet positief tegenover gestaan.
Hoewel.. ? :denken:
Afbeelding
Birt
Vaste gebruiker

Saartje schreef:Kom op zeg, als je hier alleen dingen wil lezen die jij wil horen moet je vooral niet meer terugkomen.
Ik heb zo ongeveer heel dit topic gevolgd, ik las dan ook met open mond dat Bob nu in het asiel zit.
Ik dacht dat je de eerste pagina's nog op z'n hardst liep te verkondigen dat jullie hem noooit naar het asiel zouden doen?
Er zijn hier pagina's vol met tips, opmerkingen, commentaar, enz. waar jij je dus geen moer van hebt aangetrokken, want die paar dagen zoeken waren al teveel.
Nou, ik hoop voor de hond dat hij een baasje krijgt dat hij verdient en die toch wel iets meer voor hem overheeft dan mopperen terwijl hij plasjes kwijl opruimt.
Er zijn echt niet veel mensen die op zo'n hond zitten te wachten hoor, dus reken maar dat hij er over een flinke tijd nog kan zitten.
Denk dan even verder na dan je neus lang is, jij komt hier met je problemen-mechelaar, maar na 16 pagina's is hij opeens in het asiel.
En óók nog verkondigen dat de meeste honden-eigenaren eikels zijn, godsamme zeg!
Als jij dit hele verhaal van iemand anders had gelezen, had je er ook zekerweten niet positief tegenover gestaan.
wat zit je nu te zeggen dat een paar dagen zoeken te veel zijn? ik was al maanden bezig.
en dat van die eikels klopt ja, ik had het goed voor en deed m'n best en dan gaan ze me wat uitschijten. daar heb ik geen ander woord voor.

en hoeveel keer moet ik nog herhalen dat dat schoonmaken maar iets was dat er bij komt en niet het hoofdprobleem? hebben jullie een obsessie met schoonmaken ofzo??
en heb je niet gelezen dat hier meerdere mensen het asiel zelf als een goede optie hebben aangegeven als je toch heel het topic gevolgd hebt? dan gaan ze ons nu even monsters noemen. dat is gewoon schijnheilig.
Saartje
Zeer actief

Birt schreef:
Saartje schreef:Kom op zeg, als je hier alleen dingen wil lezen die jij wil horen moet je vooral niet meer terugkomen.
wat zit je nu te zeggen dat een paar dagen zoeken te veel zijn? ik was al maanden bezig.
en dat van die eikels klopt ja, ik had het goed voor en deed m'n best en dan gaan ze me wat uitschijten. daar heb ik geen ander woord voor.

en hoeveel keer moet ik nog herhalen dat dat schoonmaken maar iets was dat er bij komt en niet het hoofdprobleem? hebben jullie een obsessie met schoonmaken ofzo??
en heb je niet gelezen dat hier meerdere mensen het asiel zelf als een goede optie hebben aangegeven als je toch heel het topic gevolgd hebt? dan gaan ze ons nu even monsters noemen. dat is gewoon schijnheilig.
Volgens mij zie jij elke keer alleen dat schoonmaken weer staan, je hebt het trouwens zelf een aantal keren genoemd.
En nee, ik heb geen obessie met schoonmaken, mijn hond schijt en piest vaak nog binnen omdat hij niet zindelijk was toen ik hem kreeg, als ik dat een ramp had gevonden was ik er niet aan begonnen.
Ik vind het asiel helemaal geen goede optie (ik heb je geen monster genoemd, maar ik begrijp de reacties hier wel), in het begin zei jij dat je zelf een persoon ging zoeken om je hond naartoe te brengen maar hij zit dus wel mooi in het asiel nu.
Maargoed, het is nu toch al gebeurd, dus om hier nu nog zo lang over door te gaan..
Wat was trouwens het allergrootste probleem?
Want volgens mij zijn er voor een aantal dingen heel bruikbare tips gegeven, is daar iets mee gedaan?
Ik kan je wel vertellen dat, als ik in dezelfde situatie zou zitten, keihard met mijn hond ging werken, punt.
En als dat niet binnen een paar weken werkt gaan we daar maanden mee door, als het nodig is nog langer.
Ik las trouwens ergens dat jullie heel vaak weg zijn enzo, en op onregelmatige tijden werken (ik weet niet of ik het goed onthouden heb hoor) maar hoe wil je dat dan gaan doen met een pup in huis?
Als je daar ervaring mee hebt weet je toch wel hoeveel energie een pup kost, hoeveel moeite, maar ook een regelmatig dagschema, om het zo maar te noemen.
Hoe gaan jullie dat oplossen?
Zijn trouwens gewoon wat vragen, geen aanval ofzo.
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

Wat bedoel je hier dan mee als je zegt hele maanden gezocht te hebben? :denken:
we hebben hele dagen aan het zoeken geweest naar een nieuw baasje
Afbeelding
Rebel
Actief

Ongelezen bericht door Rebel »

Birt schreef:

Ik vraag me toch serieus af. Als ik een hond neem dan wil ik weten wat zijn/haar voor geschiedenis is. Mocht ik dat niet weten kijk ik naar mezelf waar ik toe in staat ben. Kan ik een hond aan die zo'n k*ttijd achter de rug heeft? Is mijn familie daar ook toe in staat? Wat zou er kunnen gebeuren als die hond hier was?
Daarnaast zou ik me verdiepen in het ras zelf. Wat in dit geval erg makkelijk is aangezien het een mechelaar is. Nou ben ik geen expert maar ik weet wel dat het honden zijn die veel beweging nodig hebben, en wanneer hen iets niet zint laten ze het eerst niet zo merken maar zodra het te wordt gaan ze reageren.

Nou zet ik even alle feiten op een rijtje en corrigeer me als het niet klopt.

Ben ik in staat een hond die zo'n k*ttijd achter de rug heeft te nemen?
Zoals ik het begrijp uit je verhaal was het een impulsaankoop omdat hij zo zielig was zonder te bedenken wat er bij moest.
Is mijn familie daar ook toe in staat?
Dat betekent dus minstens 2 uur laten rennen en uitlaten achter elkaar en meerdere malen per dag uitlaten. Zoals ik het lees kon dat niet, vader werken en anderen deden ook weinig.
Wat zou er kunnen gebeuren als de hond hier was?
Door zijn mishandeling vroeger is de hond onvoorspelbaar en heeft nooit sociale contacten geleerd. Ook onzindelijkheid en alles heeft hij nog. Dat betekent dat je er op z'n minst een hele kluif aan hebt en van voren af aan te beginnen en geen wonderen verwachten dat alles snel goed gaat, voor hetzelfde geld is hij zo ver verkl**t dat er niks meer gered kan worden. Heb ik dat er wel voor over allemaal?

Het ras mechelaar verschilt heel erg van een golden. Ook van een labrador. Qua grootte lijken ze erop maar dan heb je het ook gehad. Ik weet bijvoorbeeld dat ik het niet vol zou houden met een mechelaar, daarom zou ik ook nooit een nemen.

Wat ik wel goed vind is dat je hulp hebt gezocht. Maar zoals ik ook lees heb je een wondermiddel verwacht waardoor het snel goed ging anders moest hij alsnog weg. Ik vind het goed dat je het zelf hebt gewild maar je huisgenoten stonden er kennelijk niet achter, anders hadden ze wel meer beweging gegeven (wat je op z'n minst kon doen) of op een andere manier die hond helpen. Let wel, ik ben geen expert ik zeg alleen maar wat ik begreep uit je verhaal. Maar als de rest niet iwlde was het een vergeten zaak.

Ook is een asiel een goede optie... als er echt niks anders kon. Natuurlijk kan hij daardoor een baas krijgen die wel er goed over nagedacht heeft. Alhoewel die kans heel klein is maar dat terzijde.

Ok tot zo ver snap ik het denk ik nog. Maar wat ik niet begrijp is dat je nu gelijk een pup neemt. Een belangrijk minpunt was het schoonmaken. Ook het uitlaten zat niet helemaal goed.
Waarom neem je dan iets wat je heel veel uit moet laten (vaak per dag 5 minuten lang) wat overal in huis poept en wat je alles nog moet aanleren? Dan krijg je precies dezelfde situatie als die je nu had.

Maar dat is wat ik ervan begrepen heb, zeg maar als ik het fout heb.
Saartje
Zeer actief

Ja, maar 'Rebel', dit was sowieso een niet erg overdachte actie he (Bob in huis halen).
Daar bedoel ik verder niets mee, maar als alles wat je opnoemt is nogal nutteloos.
Hij is nu toch al weg en ze hebben hem destijds denk ik meegenomen juist omdat ze verder helemaal niets over hem wisten.
Ook niet erg slim natuurlijk, maarja.
Ik denk dat als ze van te voren hadden geweten hoe dit was afgelopen, er nooit aan waren begonnen.

Aan Birt, ik vind het echt een bloedmooie hond, ik hoop oprecht dat hij een superbaas vindt of andersom natuurlijk.
Ik blijf het alleen oneens zijn met het feit dat jullie er een pup bij willen nemen, maar aan de andere kant weet ik niet veel over jullie thuissituatie.
Ik zie alleen wel steeds "onregelmatig" "en weinig tijd" staan en dat het dus met Bob ook helemaal misging, vandaar dat ik er aardig wat twijfels over heb.
Best logisch toch.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Weet je, als je zelf niet doorhebt dat je eerst zegt het met de ene hond te willen oplossen om vervolgens de hond weg te doen is dat tot daar aan toe. Het kan helemaal uit de hand gelopen zijn en ik kan daar nog net in mee.

Maar als je dan tussendoor meldt dat jullie binnen enkele dagen al op zoek zijn naar een nieuwe gaat me dat echt veel te ver. Je zegt het alsof je er lol aan hebt reacties uit te lokken dus je moet niet zo schijnheilig doen. :ok:

Als je dol bent op honden klinkt het ongeveer zo:

"ik heb een kindje dat erg druk is en een vorm van ADHD heeft. Ik kan het niet meer aan. Help.

TIPS TIPS TIPS TIPS

3 dagen later zit dat kindje in een weeshuis en zijn jullie hard bezig een nieuw kindje te maken :19: "

Hoe vindt je dat nu zelf overkomen? Had in ieder geval je mond gehouden over de nieuwe hond in het topic van de oude hond. Weet je hoe respectloos en wegweperig dit overkomt?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik zag dat Bob op het bulletinboard van de NVBH-website staat. Geplaatst op 18 april jl. http://www.nvbh.nl/berichten/berichten.htm Blijkt hij toch ineens een stamboom te hebben, onze Bob! :neenee: Anders werd de advertentie zeker niet geplaatst daar... :denken:

Misschien wel zo netjes om daar de webmaster te vragen om het bericht te verwijderen. Of laat het aanpassen en geef de link erbij van het asiel waar hij nu zit... :denken:

Ik begrijp er geen bal van waarom je eerst moeite doet om de hond te herplaatsen op zo'n site, om hem vervolgens korte tijd later toch maar in een asiel te dumpen.
Om over je verhaal over een nieuwe pup maar helemaal te zwijgen, daar kan ik helemaal pissig om worden... :devil:
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

MARC_S schreef: Als je dol bent op honden klinkt het ongeveer zo:

"ik heb een kindje dat erg druk is en een vorm van ADHD heeft. Ik kan het niet meer aan. Help.

TIPS TIPS TIPS TIPS

3 dagen later zit dat kindje in een weeshuis en zijn jullie hard bezig een nieuw kindje te maken :19: "
Ik ben het er ook niet mee eens en vindt het jammer dat Bob in het asiel ziet, maar de vergelijking die je maakt raakt kant nog wal.
Als je honden en kinderen met elkaar gaat vergelijken,of zelfs als gelijken ziet, ook dan ben je verkeerd bezig
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
visaton
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Hollandse herder

Ongelezen bericht door visaton »

Martijn schreef: Als het over het wezen zelf hebt ben ik het met je eens maar het dumpen is toch echt hetzelfde gedrag hoor. Je hebt verantwoordelijkheid en laat het vervolgens vallen.
Je verantwoordelijkheid ten opzichte van een kind is heel wat groter dan voor een hond, hoe je het ook went of keert..Ik vind dit soort vergelijkingen waardeloos……Appels en peren
Afbeelding

Ervaring is de naam die we geven aan de optelsom van onze fouten.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”