Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat past bij mij?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef:
Madelief schreef: Alleen een vraagje...waarom eigenlijk geen toller??? Bang om zo'n druk werktypje te treffen als Marye?
O nee, sterker nog, als ik zeker wist dat ik een gezonde Caja zou krijgen bij de keuze voor een Toller, zou ik dat doen.
Daar zou ik ook voor tekenen voor een 2e hond.
Maar zou zelf inderdaad ook niet meer voor een toller kiezen, maar dat komt zeker niet door het karakter van Caja.
Caja is juist heerlijk rustig in huis en druk buiten.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

janinca2002 schreef:
LongFields schreef:
janinca2002 schreef:
LongFields schreef: Hihi, ik weet precies wie jij bedoelt. :wink:
ik ook bijna buren van jou
Nou, volgens mij niet hoor Jan! :denken:
Relinde fokte vroeger laekens en nu border lollies en woont innieuwe Vennep
Maar die bedoelde Linda niet. :wink: Die zij bedoelt fokt nu nog steeds zowel Borders als Laekense.
Relinde heb ik wel eens aan de telefoon gehad trouwens.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Zoek stok! schreef:
MARC_S schreef:Hier weer een gevonden, deze is wat actiever :mrgreen:
Die muziek!! En toch is het nog verdomd knap ook he, ik doe het ze niet na :wink:
De eigenaresse van de honden op de filmpjes heeft momenteel pups.
Dus Linda, wat let je! :mrgreen: :wink:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Ja, dat dacht ik ook begrepen te hebben, dus ik dacht, he???? niemand noemt het meest voor de ahnd liggende, want ik vind een toller dus echt helemaal bij Linda passen!!

(het is meer dat je (Marye) zelf af en toe ergens zegt dat Caja wel érg graag wil werken en dat sommigen daar niet mee uit de voeten zouden kunnen...laat ik dat nou in mijn hoofdje gelinkt hebben aan een overactieve BC...stom eigenlijk he...)

Je hebt het niet getroffen met de gezondheid van Caja, nee, kan me voorstellen dat je na deze ervaring even helemaal niet meer de tollerkant op wilt. Wist niet dat de gezondheid bij toller meer in het algemeen zo slecht is....vreselijk jammer.

En nanna, die teckel is GEWELDIG!!
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
marye
Zeer actief
Contacteer:

Madelief schreef:(het is meer dat je (Marye) zelf af en toe ergens zegt dat Caja wel érg graag wil werken en dat sommigen daar niet mee uit de voeten zouden kunnen...laat ik dat nou in mijn hoofdje gelinkt hebben aan een overactieve BC...stom eigenlijk he...)
Denk dat inderdaad mensen zijn die niet met Caja over weg zouden kunnen, maar Linda hoort niet bij die mensen.
Als je niet met Caja zou 'werken' zou ze volgens mij doodongelukkig worden.
Dat merk ik nu ook, ze is echt een beetje hangerig en depri van het al 3,5 week niets doen en mogen.
Het is geen overactieve BC, maar buiten kan ze wel heel druk zijn.
Vind dat zelf prima en zie dat juist graag, maar anderen zouden daar moeite mee kunnen hebben :wink:
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Nanna schreef:TOEVALLIG is een teckel wel een héél veelzijdige hond! :pffff:
Wat een geweldig leuk filmpje!!

Zo'n klein hondje in zo'n dansje zou niets voor mij zijn, het arme ding zou verpletterd worden.
Afbeelding
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

marye schreef:
Madelief schreef:(het is meer dat je (Marye) zelf af en toe ergens zegt dat Caja wel érg graag wil werken en dat sommigen daar niet mee uit de voeten zouden kunnen...laat ik dat nou in mijn hoofdje gelinkt hebben aan een overactieve BC...stom eigenlijk he...)
Denk dat inderdaad mensen zijn die niet met Caja over weg zouden kunnen, maar Linda hoort niet bij die mensen.
Dat merk ik nu ook, ze is echt een beetje hangerig en depri van het al 3,5 week niets doen en mogen.
Vind dat zelf prima en zie dat juist graag, maar anderen zouden daar moeite mee kunnen hebben :wink:
Och arme Caja, steeds die verplichte rust, moet wel erg deprimerend zijn. Ik vind het ook erg moeilijk dat Yanthe rust moet houden, maar die is nog jong en niet gewend om er dagelijks op uit te trekken, te trainen en veel te doen met het baasje en andere hondjes. Maar merk vooral aan dit opgroeiende lijfje dat het soms gewoon móet rennen, dan lijkt het net alsof ze het gewoon niet tegen kan houden.

Nee nee, ik heb dat ook nooit gedacht hoor, dat Linda daar niet overweg mee zou kunnen, maar omdat ik zelf dacht dat tollers net zo werklustig waren als BC's en ik ook nog eens jou teksten over de werklust van Caja raar/foutief genoeg had gekoppeld als zijnde dan "net zo druk als een overactieve BC", vroeg ik me af of Linda zélf misschien dat niet zag zitten. Maar ik zat er duidelijk helemaal naast, haha. De geest gaat zn eigen gang en bij gebrek aan directe ervaring heb ik van de toller een vergelijkbaar type als de BC gemaakt in mijn hoofd (mede door de website van de vereniging overigens ;-)) Extra raar eigenlijk omdat een retrievertje natuurlijk niet hetzelfde is als een schaapsherder!!

Ik snapte er al niks van, want wat ik hier meekrijg van Linda is juist dat werkhondjes zeker bij haar op hun plek zouden zijn, ongeacht het ras eigenlijk. :ok: En ze is duidelijk weg van Caja, dus ik dacht dat het wel soort van gesneden koek zou zijn ;-), maar nu begrijp ik het. Erg jammer van het ras.

Anyway, ik ben heeeeel benieuwd naar wat het wordt, kan me voorstellen dat je nu even rustig moet overdenken Linda! (blijf het jammer vinden van mn kleine tjechische herdertje...:jank: :wink: )
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Weet niet of het al genoemd is, maar is een Kelpie niet iets voor jou? Zo'n Yente hond als Daphne heeft? Lekker speels, heel braaf, heerlijke werkhond, past zich makkelijk aan en niet dat overdreven drukke gedoe, gewoon een lekker werkhondje. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
marye
Zeer actief
Contacteer:

Inge O schreef:
Roelfien schreef:Weet niet of het al genoemd is, maar is een Kelpie niet iets voor jou? Zo'n Yente hond als Daphne heeft? Lekker speels, heel braaf, heerlijke werkhond, past zich makkelijk aan en niet dat overdreven drukke gedoe, gewoon een lekker werkhondje. :wink:
dat vindt marcel maar niks :19: (gekke smaak heeft hij :engel: ).
Hij vind het inderdaad echt vreselijk.
Hadden het er laatst nog over, omdat ik er misschien in de toekomst een Kelpie bij zou willen.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Oh wat erg, ze zijn juist zo mooi. Veel mooier dan die australian shepherds. :pffff: :mrgreen:
Ik vind die kleur zo mooi en het is een mooi handzaam formaat.
Nou ja, dan gaat ie maar op mijn lijstje voor ooit eens. :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
marian* schreef:Picardische Herdershond?
Ook nog nooit gezien, dit zinnetje van internet geeft mij de indruk dat het geen echte werkers zijn :wink:
Picardische herdershonden zijn van nature bereid eigen initiatief te tonen, ze proberen altijd ergens onderuit te komen als ze daar nu net even geen zin in hebben.
Ik heb toevallig twee keer in Frankrijk een picardische herdershond gezien en beide keren liep de hond mee met iemand die met vee liep. Hele rustige honden die keurig bij de dieren bleven. Ze stonden heel netjes onder appèl.
marye
Zeer actief
Contacteer:

Madelief schreef:
marye schreef:
Och arme Caja, steeds die verplichte rust, moet wel erg deprimerend zijn. Ik vind het ook erg moeilijk dat Yanthe rust moet houden, maar die is nog jong en niet gewend om er dagelijks op uit te trekken, te trainen en veel te doen met het baasje en andere hondjes. Maar merk vooral aan dit opgroeiende lijfje dat het soms gewoon móet rennen, dan lijkt het net alsof ze het gewoon niet tegen kan houden.

Nee nee, ik heb dat ook nooit gedacht hoor, dat Linda daar niet overweg mee zou kunnen, maar omdat ik zelf dacht dat tollers net zo werklustig waren als BC's en ik ook nog eens jou teksten over de werklust van Caja raar/foutief genoeg had gekoppeld als zijnde dan "net zo druk als een overactieve BC", vroeg ik me af of Linda zélf misschien dat niet zag zitten. Maar ik zat er duidelijk helemaal naast, haha. De geest gaat zn eigen gang en bij gebrek aan directe ervaring heb ik van de toller een vergelijkbaar type als de BC gemaakt in mijn hoofd (mede door de website van de vereniging overigens ;-)) Extra raar eigenlijk omdat een retrievertje natuurlijk niet hetzelfde is als een schaapsherder!!

Ik snapte er al niks van, want wat ik hier meekrijg van Linda is juist dat werkhondjes zeker bij haar op hun plek zouden zijn, ongeacht het ras eigenlijk. :ok: En ze is duidelijk weg van Caja, dus ik dacht dat het wel soort van gesneden koek zou zijn ;-), maar nu begrijp ik het. Erg jammer van het ras.

Anyway, ik ben heeeeel benieuwd naar wat het wordt, kan me voorstellen dat je nu even rustig moet overdenken Linda! (blijf het jammer vinden van mn kleine tjechische herdertje...:jank: :wink: )
Het is inderdaad toch een ander type dan een herder/border.
Hoewel Caja wel wat trekjes heeft, zoals soms eens cirkelen om groep mensen als ze zich verveeld :mrgreen:
Maar voor een toller vind ik Caja wel erg werkwillig hoor.
Maar bij de gemiddelde toller is de werklust zeker niet te vergelijken met een BC.
Er zit trouwens ver in het ras mogelijk een beetje border, dus Caja heeft daar misschien iets meer van meegekregen :mrgreen:
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Inge schreef:
Zoek stok! schreef:
Inge schreef:
Zoek stok! schreef: En ik heb ook het idee dat de HH best een strakke hand nodig heeft, of zie jij dat anders?
Als je met strakke hand bedoelt een harde aanpak, dan ben ik het niet met je eens. Bedoel je een consequente aanpak, dan wel. :wink:
Ik ben ook wel van het tutten met honden zeg maar. Ik wil ook gewoon lekker op de bank kunnen liggen met hondje naast me zonder dat ze de volgende dag denkt dat ze me wel kan hebben. Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel, maar ik heb het idee dat ik daar met een HH wel eens de mist in kan gaan. Met een Mechelaar ook trouwens.
Ik heb die ervaring niet echt met de Hollander.

Op de nestendagen en de clubmatches zie ik doorgaans vriendelijke honden naar mens en dier (ik spreek nu met name over de korthaar). Geen honden die hun kans afwachten om de baas eens van zijn plek in de roedel te stoten. :wink:

Bij Biène moet ik inderdaad wel wat meer op mijn hoede zijn dan met Marouck wat dat betreft. Biène test nog weleens waar de grenzen liggen. :mrgreen:
Daar moet ik je ook in tegen spreken Linda. :wink:
Als er 1 superknuffel is in dit huis, dan is het Toby. Ik heb juist aan Toby een hond waar ik lekker mee kan tutten en die nog nooit in huis geprobeerd heeft op een vervelende manier boven mij uit te komen. Wel gauw in je stoel springen als je wilt gaan zitten, maar nog nooit tegenstand geboden als ik hem er dan net zo hard weer uit stuur. Dan gaat ie zonder mokken heerlijk bij mijn voeten of gewoon naast me op de bank liggen. Het type hond zoals Toby is voor jou niet zo geschikt omdat hij buiten inderdaad datgene heeft wat jij een tijdje geleden noemde (naar buiten gericht?) En daarnaast is Toby gewoon voortgekomen uit een nogal argwanende lijn, die daardoor nogal lelijk kan doen. Maar dat is gewoon 1 lijn, waar zelfs de andere hollander eigenaren al van zeiden: hm, niet hun type. Maar hij is een prima sportieve hond, die alleen door een constant overgevoelige poot niet meer aan behendigheid doet, anders had hij dat nog steeds gedaan.

En ik denk dat er bij de rasechte hollanders hele goede kortharen voor je zouden zitten, die niet dat heel erg naar buiten gerichte hebben. Er zijn een paar fokkers die echt goede sportieve en sociale gezinshonden fokken. :wink:
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Martijn schreef:Ik kan er niets aan doen.
Ik blijf dat doggy dance maar een ergerlijke kwestie vinden.
Dit ook?

Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ik denk dat een 'goede' Aussie het beste bij jou past. Ik ken een paar zeer leuke, werkwillende, zonder neurotisch te zijn Aussies. Ik heb op behendigheidswedstrijden ook gezien die totaal geen 'drive' hebben. Je zal dus moeten zoeken naar 'werkwillende' lijnen. Maar als je zo'n Aussie treft is dat denk ik de hond voor jou.

Een Schotse Herder Langhaar voldoet denk ik niet aan jouw beeld. Je kan er leuk mee in de A klasse lopen en misschien de B (hoop ik ooit te kunnen halen met de mijne) maar verder houdt het op. Ze missen de absolute 'drive' om er echt mee te kunnen sporten op niveau. En zijn er lichamelijk vaak niet toe in staat (slecht gebouwd).
Die van mij heeft een redelijke drive en is redelijk goed gebouwd maar hij zal het nooit winnen van een goede Aussie, Border, Belg. Maar hij heeft er lol in en dat is ook belangrijk!
Dus een Schotse Herder zou ik je echt afraden, past niet echt in je beeld van je toekomstige hond.

Sheltie daarintegen wel maar die is zo'n 20 cm te klein :wink:

Groetjes Suzan
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Ik moet denken aan een Sheltie, of een Kelpie oid :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Dit is pas vet zeg!

Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Nanna schreef:
Martijn schreef:
saffie schreef:
Martijn schreef:Ik kan er niets aan doen.
Ik blijf dat doggy dance maar een ergerlijke kwestie vinden.
Dit ook?

Beter! Nog steeds absoluut niet mijn ding maar gelukkig niet dat imbeciele clowneske gedoe.
MIJN teckel kwispelde harder en gilde er niet zo imbeciel bij :pffff: :mrgreen:
vre-se-lijk dat geblaf :N:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik blijf dit de mooiste vinden:

(en dat vond ik al heeeel lang voordat er hier een Golden rondliep :mrgreen:).
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Inge O schreef:
Moos schreef:Ik blijf dit de mooiste vinden:

ik hoef hem niet te openen, ik weet zo al welke je bedoelt. daar krijg ik dus rillingen van, de vreugde die van die hond uitstraalt, prachtig gewoon :19: .

maar toch heb zelf ook totaal niks met doggydance en vind het soms best wat gênant om te zien wat er van honden gevraagd wordt. alleen, die honden zelf hebben er duidelijk zó'n ontzettende lol in, dus kan ik niet anders dan het leuk vinden - voor hén.
Ik denk er precies zo over. Ik heb weinig met doggydance om te zien (het doet me niet zoveel zeg maar), en tot nog toe is dit filmpje met de Golden ook echt het enige doggydance filmpje waar ik de rillingen van krijg omdat het zo'n prachtig gezicht is die hond.
Bij andere filmpjes denk ik alleen soms "ja knap!". Ik hoop elke keer nog zo'n filmpje als deze tegen te komen, maar nog nooit gevonden.
Afbeelding
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Zoek stok! schreef: Ik ben ook wel van het tutten met honden zeg maar. Ik wil ook gewoon lekker op de bank kunnen liggen met hondje naast me zonder dat ze de volgende dag denkt dat ze me wel kan hebben. Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel, maar ik heb het idee dat ik daar met een HH wel eens de mist in kan gaan. Met een Mechelaar ook trouwens.
Meneer de knpv-africhter hier thuis zegt dat het samen tutten (lekker je hond half over je heen laten liggen, of op schoot etc.) juist heel goed is voor de band en het vertrouwen :mrgreen: Hij heeft vroeger zelfs wel de nacht voor een wedstrijd of keuring bij de hond in de kennel geslapen (bij z'n ex kwamen de honden nooit binnen). Knuffelen en tutten wil niet zeggen dat je verder geen consequente regels hebt, en er wordt getut als jij dat wil, en niet afgedwongen door de hond.....
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Moos schreef:
Inge O schreef:
Moos schreef:Ik blijf dit de mooiste vinden:

ik hoef hem niet te openen, ik weet zo al welke je bedoelt. daar krijg ik dus rillingen van, de vreugde die van die hond uitstraalt, prachtig gewoon :19: .

maar toch heb zelf ook totaal niks met doggydance en vind het soms best wat gênant om te zien wat er van honden gevraagd wordt. alleen, die honden zelf hebben er duidelijk zó'n ontzettende lol in, dus kan ik niet anders dan het leuk vinden - voor hén.
Ik denk er precies zo over. Ik heb weinig met doggydance om te zien (het doet me niet zoveel zeg maar), en tot nog toe is dit filmpje met de Golden ook echt het enige doggydance filmpje waar ik de rillingen van krijg omdat het zo'n prachtig gezicht is die hond.
Bij andere filmpjes denk ik alleen soms "ja knap!". Ik hoop elke keer nog zo'n filmpje als deze tegen te komen, maar nog nooit gevonden.
Ja, geweldig filmpje!
En eigenlijk vind ik sowieso alle honden in de filmpjes in dit topic - op hun eigen manier - toch wel erg leuk. Gewoon omdat ze zo'n zichtbaar plezier hebben om samen met hun baasje iets te doen. ik vind het ook mooi om te zien dat de honden snappen wat er van hun verwacht wordt én dat ze dat wat ze doen erg goed kunnen.

Alleen... ik vind het 100x zo leuk om de honden te zien dan de baasjes. :N: :wink:
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Nanna schreef:Vind het altijd wel schattig en ook komisch dat heel veel mensen HUN ras als het ras bij uitstek zien voor een ander.
Laat ik dus ook es een poging wagen ;-)
Neem een Puli!
Niet te groot, verhaart nul, veel werklust, onwaarschijnlijk intelligent en supergezond. Plus dat iedereen op het veld de dag van zijn leven heeft als jouw Puli voor de agility verschijnt. Het vliegend tapijt aan de start! :smile:
Afbeelding

Afbeelding
Whahhahahah Tis net een vliegend bolletje wol :smile: :smile:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

:smile: :smile:
Ik zou voor de Puli gaan. :smile:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
nicolioo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano

Ongelezen bericht door nicolioo »

Leuk al die filmpjes.

Wat wij hebben gedaan toen we voor een 2e hond gingen was veel meegaan op wandelingen waar we veel van 1 ras zagen.
Zo waren we op papier helemaal weg van de ierse setter maar toen we ze met zovelen bij elkaar zagen hadden we er toch eigenlijk niets mee . Dat terwijl ik er een paar "ken" en die vond ik weer wel leuk. Zoveel honden bij elkaar geeft wel een goed inzicht van een ras vind ik en je hebt de gelegenheid (hier natuurlijk ook) om met verschillende eigenaars te praten over hun ras.

Het wordt wel steeds lastiger om te kiezen hahaha.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

nicolioo schreef: Het wordt wel steeds lastiger om te kiezen hahaha.
Daarom ga ik mezelf ook absoluut niet dwingen om nu te kiezen, gewoon een beetje rondkijken en daarbij zal ik ook zeker op m'n gevoel afgaan. De Border laat ik nu bijv. toch even liggen omdat ik gisteren in de agilityles twee borders had. Ik stelde me voor dat ik hun baasje zou zijn en ik merkte dat ik daar toch niet een heel blij gevoel van kreeg. Nou waren het wel erg 'drijvende' Borders, maar ik vind het bijzonder lastig om op internet grip te krijgen op die lijnen. De BC is nog niet afgevallen hoor, maar ik laat het even rusten.

Agilitytrainster Jorda kwam nog met een Pyrenees Herdertje voor mij. Dat vind ik onwijs leuke honden, ook al heb ik ze eerder 'afgeschreven' als zijnde te druk. Maar ze zijn wel kleiner dan ik eigenlijk wilde, teven zijn tussen de 38-46 cm. Zo komt er alleen maar meer bij het lijstje :wink:

Vrijdagavond ga ik iemand zoeken die het erg goed doet in agility met een atletische Aussie. Dat lijkt me namelijk wel wat :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Roelfien schreef:Oh wat erg, ze zijn juist zo mooi. Veel mooier dan die australian shepherds. :pffff: :mrgreen:
Ik vind die kleur zo mooi en het is een mooi handzaam formaat.
Nou ja, dan gaat ie maar op mijn lijstje voor ooit eens. :mrgreen:
Marcel zou daar wel overheen stappen als ik het heel graag zou willen hoor :wink: Maar ik heb dus ook niet het gevoel dat ik perse een Kelpie wil. Er zijn genoeg andere rassen die mij ook aanspreken. En ach, Marye neemt er over een paar jaar wel een Kelpie bij, dan zie ik die wel hobbelen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

MARC_S schreef:Dit is pas vet zeg!

Super!!!!! Nu dromen dat Diego dit later ook allemaal kan ;-)
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik zie de poedel en de border nog eens voorbij komen dus tja, dan zal ik mijn verhaaltje ook maar even doen :mrgreen:
Toen ik op zoek was naar een nieuw vriendinnetje heb ik ook heel wat rassen gehad. Ik wilde wel een werkhond, maar geen neuroot. Mijn ouders wilden geen grote hond meer dus de border viel al af :wink: Uiteindelijk bleef mijn lijstje bestaan uit een pyreneese herder (met halflange vacht) en een poedel. De pyreneeër is afgevallen omdat ik eigenlijk de gok te groot vond, er zijn een hoop leuke maar ook een hoop minder leuke.
Een poedel werd het dus. Alleen moet je dan niet bedenken dat je een witte middenslag wilt, maar dat terzijde :mrgreen:
Jip komt bij een fokker vandaag die fokt op poedels met wat meer pit en werkvermogen. Pittig is Jip niet, werkvermogen heeft ze zeer zeker wel! Ze vindt het echt helemaal super om te werken en moet ook werken, anders wordt ze ronduit vervelend. Verder wandelt ze graag, speelt met alle andere honden, snuffelt lekker in de rondte maar kan ook een hele wandeling ballen voor je halen als je die weggooit. Apporteren vindt ze zowiezo helemaal super, het liefst nog in combinatie met een zoekspel :ok:
Verder is ze gewoon altijd vrolijk :cheer: Elke hond is leuk, iedereen is leuk maaarrr, baasjes zijn heilig. Denk niet dat je even met Jip een leuke wandeling kan gaan maken als niet baasje of wel even een rondje behendigheid met haar kan lopen want daar doet ze dus niet aan :pffff:
En het uiterlijk, tja ik vind een poedel zeer zeker niet de mooiste hond. Ik vind Jip wel heel mooi qua bouw en ze kan echt super lopen (echt paraderen :mrgreen: ) maar een border vind ik bijv. vele male mooier. Maar haar karakter maakt alles gewoon écht alles meer dan goed.

En dan even over Ziva. Toen mijn vriend begon over een border (of eigenlijk begon ie eerst over een husky of een mechelse herder maar ik heb gezegd dat ik dan niet bij hem zou komen wonen :mrgreen: ) hebben we gezocht naar een nest met relaxte ouders. Ziva komt uit een "showlijn`. Maar ze blijft gewoon een echte border. Ze heeft meer werklust dan Jip en behoefte aan meer uitdaging. Jip was echt een schatje als pup, maakte nooit iets kapot... Ziva sloopt je hele huis als je niet op let :mrgreen: Nu moet ik zeggen dat ze al wel meer rust neemt en ik heb er ook alle vertrouwen in dat dat helemaal goed komt.
Maar een showlijn blijft ook een border. Ziva´s pa scoort heel goed bij gehoorzaamheid, Ziva´s moeder doet het leuk bij de schapen maar loopt niet de hele dag te eyen. Bij Ziva merk ik wel dat het drijven erin zit maar niet dat ze iedere hond gaat lopen eyen.
Ze is ook nog heel sociaal, totaal niet bang voor andere honden en wel leuk spelen. Ze krijg heel bewust tijdens het wandelen geen bal ofzo omdat ik een hond wil die zichzelf kan vermaken en niet leeft rondom de baas of een bal (of zelfs de bal gaat verdedigen naar andere honden want daar zit ik echt niet op te wachten). Met trainen gebruik ik soms wel een speeltje en dat vindt ze heerlijk.
En ze is super relaxt. We nemen de honden best veel mee en ze slaapt overal. Zondag is ze mee geweest naar de behendigheid en dan kan ze lekker liggen slapen maar ook gewoon rustig naar een hond zitten kijken die een parcours loopt. Klappende mensen, (vuurwerk)knallen... het interesseert haar echt niet :19:
Ze is natuurlijk nog heel jong maar tot nu toe is ze een border zoals ik had gehoopt dat ze zou zijn: werklust, sociaal, relaxt en super lief. Wel zelfstandiger dan Jip trouwens.

Oh en over de aussie kan ik ook nog wat vertellen. Twee vriendinnen van mij hebben een aussie, volle broer en zus maar wel uit twee verschillende nesten. Deze zijn heel sociaal (of iig de teef, reu heb ik al even niet gezien maar schijnt nu wel een beetje volwassen te worden), zowel naar mensen als honden. Werken willen ze ook echt heel graag. Ik heb toen ook een aussie overwogen maar wat mij een beetje tegenhield is een wat groter "schijt-aan-de-baas"-gehalte. Iets waar ik een pesthekel aan heb :mrgreen:

Nou tis een heel verhaal geworden, hopelijk heb je er wat aan :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Re: Wat past bij mij?

Ongelezen bericht door Lysette »

yamie schreef: oja een harlekijn poedel zou natuurlijk ook geweldig zijn ( weet je of die nog met enige regelmaat geboren worden Suzanne? de grote dan dus he)
Volgens mij wel. Alleen staan harlekijnen nu een beetje onder druk. Als ik me niet vergis krijgen ze binnenkort geen stamboom meer met de nieuwe regels.
(waar overigens wel weer tegen wordt geprotesteerd).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”