Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pientje is loops

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Pientje is loops

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Chihuahua schreef:
frank-bobby schreef:
Chihuahua schreef:Je zit trouwens wel te mekkeren over Chihuahua's met een kort neusje, maar die ingeslagen bakkesen van die Bordeaux Doggen is wel oke? :scratch:
nee ook niet maar als je goed kijkt hebben mijn bordeauxdoggen wel een neus :wink:
Vind je? Waar hebben ze die dan verstopt?
nergens ga jij die show bordeaux ff met die van mij vergelijken dan zie je dat hier meer neus op zit en hebben het ook niet benauwd en hebben ook een goed uihoudings vermogen :ok:
Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 8

Ongelezen bericht door Chihuahua »

Daar fok je ook mee toch? Met die Bordeaux doggen?
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Chihuahua schreef:Daar fok je ook mee toch? Met die Bordeaux doggen?
daar is 1 ongeluk nestje mee gewees en heb daar een dochter van gehouden maar inpresiepe niet
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Tuurlijk, en erfelijke gebreken waren destijds totaal geen bezwaar. Zolang het geld maar binnenstroomt.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Rosita Compagner schreef: Men, die wawa's moeten ze maar gauw op syringomyelia gaan testen. Kan me niet voorstellen dat dat niet grootscheeps voorkomt. Maar ja, eerst maar eens lekker veilig knietjes inventariseren.
:schrik: Maar vooral trots zijn op die rastypische hoofdjes...
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Muk schreef:
Tuurlijk, en erfelijke gebreken waren destijds totaal geen bezwaar. Zolang het geld maar binnenstroomt.
ja wat weet jij het toch allemaal goed zeg aangezien dat nest mijn helemaal geen geld heeft opgeleverd maar alleen heeft gekost
Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Rosita Compagner schreef: Men, die wawa's moeten ze maar gauw op syringomyelia gaan testen. Kan me niet voorstellen dat dat niet grootscheeps voorkomt. Maar ja, eerst maar eens lekker veilig knietjes inventariseren.
:schrik: Maar vooral trots zijn op die rastypische hoofdjes...
Syro komt voor hoor, met name bij de hertentype's ;-) googled u maar
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Chihuahua schreef:Die black and tan die ik hiervoor plaatste is zijn vader :LOL: :LOL: :LOL:
zeker meteen uit de fok gehaald omdat hij een pup gaf met maar 1 ingedaalde bal? Worden jouw honden eigenlijk op syringomyelia getest?
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Rosita Compagner schreef:
Chihuahua schreef:Die black and tan die ik hiervoor plaatste is zijn vader :LOL: :LOL: :LOL:
zeker meteen uit de fok gehaald omdat hij een pup gaf met maar 1 ingedaalde bal? Worden jouw honden eigenlijk op syringomyelia getest?
:O: ik vond het uiterlijk, lekker stevig, wel leuk..
Maar ene bal en syringomyelia :neenee:
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

kitty schreef:
kitty schreef:
frank-bobby schreef:
kitty schreef:
Waarom heeft een PL test geen zin? Volgens mij heeft testen altijd zin. Als je dan toch perse wilt fokken met kruisingen doe het dan in ieder geval zo goed mogelijk en verzeker je ervan dat je fokt met (op dat moment) klinisch gezonde honden.
omdat het stamboomlose chihuahua,s zijn en niks over de voorouders bekend is
Wat in de voorouders zit zul je nooit achter komen als je deze niet kent. Maar als je met dit koppel honden wilt fokken kun je in ieder geval testen om zeker te zijn dat zij beide klinisch gezond zijn. Je weet dan in ieder geval dat ze (op dit moment) geen lijder zijn van erfelijke afwijkingen die geregeld in dit type hond voorkomen.
Ik heb het teefje waar ik eerdaags een dekking mee wil gisteren nog bloed af laten nemen om een uitgebreid onderzoek te laten doen. Niet verplicht en misschien ook niet van veel waarde. Maar ik weet nu wel dat ik ga fokken met een, op dit moment, klinisch gezonde teef.
Wil je hier ook op antwoorden? Ik ben werkelijk geinteresseerd.
nou vooruit omdat ik toch niet kan slapen
of ik ze nou wel of niet laat testen maakt weinig tot geen verschil
pl vrije ouders kunnen pl puppies op de wereld zetten
maar pl ouders kunnen ook pl vrije puppen op de wereld zetten
dus zie ik het nut er echt niet van in om zo een test te gaan doen
voor het geld laat ik het echt niet want het schijnt iets van rond de 100 euro te kosten
want anders zou ik ook geen risico lopen op een keizersnede van rond de 800 euro
Afbeelding
Pool
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Pool »

Heb 22 jaar chi's gehad voordat de hype rond het ras uitbrak en er mensen waren die dollartekens in hun ogen kregen. Het is ook de reden dat ik ze niet meer heb. Ga over mijn nek van het hele tea-cup gebeuren. Hoewel ik weet dat de NCC zich daarvan distantieërt. Zonder verblikken of verblozen worden er exorbitant hoge prijzen gevraagd voor honden zonder stamboom(eigenlijk in mijn ogen dus bastaards). Niks mis met die bastaards maar wel met het feit dat ze voor rashonden worden verkocht. Onlangs kwam ik iemand tegen die een chi had....in een schattig tasje(ook dát moet je zelf weten) 1100 euro betaald voor een hondjes zónder stamboom.......schokkend. Ben blij dat er, zoals ik lees in dit topic, gelukkig nog serieuze fokkers zijn. Maar een groot gedeelte, die alleen het voor het geld doen, hebben het ras om zeep geholpen.
[img][img] <b>Vóór</b>
Afbeelding
In vrijheid verbonden
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Lillith schreef: :O: ik vond het uiterlijk, lekker stevig, wel leuk..
ho ho, nu niet op hol slaan de andere kant op! Ik vráág alleen (herhaaldelijk) of zij haar honden op syringomyelia laat onderzoeken. Ze geeft namelijk de indruk erg begaan te zijn met het ras. Geen idee waarom ik geen antwoord krijg. Nou ja, wél en idee natuurlijk en dan vind ik dat ze op moet houden met stenen naar een ander te gooien.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Lillith schreef: :O: ik vond het uiterlijk, lekker stevig, wel leuk..
ho ho, nu niet op hol slaan de andere kant op! Ik vráág alleen (herhaaldelijk) of zij haar honden op syringomyelia laat onderzoeken. Ze geeft namelijk de indruk erg begaan te zijn met het ras. Geen idee waarom ik geen antwoord krijg. Nou ja, wél en idee natuurlijk en dan vind ik dat ze op moet houden met stenen naar een ander te gooien.
:E:
Chihuahua
Zeer actief

Moet ie daarvoor uit de fok? Omdat er 1 balletje in het liesje van zijn zoon zat? :scratch:
Nee, ik test mijn honden niet op Syringomyelia nee, waarom moet ik dat doen? Het komt voor ja, in Amerika bij die type's zoals Frank hier laat zien, met die smalle kleine kopjes.

En stenen gooien? Als je hier pak em beet 5/6 jaar meeschrijft en je gaat kortsnuiten fokken word je grif toegejuicht, en zijn die Ooohs en Aaahs niet aan te slepen, maar iemand die nieuw is moet meteen tot de grond worden afgebrand natuurlijk :E:
Dan een afwijking erbij halen die niet eens ter zake doet, om maar een nieuweling te kunnen bashen :roll:
Chihuahua
Zeer actief

frank-bobby schreef:
kitty schreef:
voor het geld laat ik het echt niet want het schijnt iets van rond de 100 euro te kosten
want anders zou ik ook geen risico lopen op een keizersnede van rond de 800 euro
Keizersnede 800 euro? Daar laat ik zowat 4 teven een keizersnede voor ondergaan, een keizersnede kost nergens zo'n woekerbedrag hoor :roll:
Chihuahua
Zeer actief

Lillith schreef:
:O: ik vond het uiterlijk, lekker stevig, wel leuk..
Ach ja, natuurlijk, nog even, dan weegt ie zeker ook 1,5 kilo en heeft ie een waterhoofd????
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

Chihuahua schreef:
frank-bobby schreef:
kitty schreef:
Keizersnede 800 euro? Daar laat ik zowat 4 teven een keizersnede voor ondergaan, een keizersnede kost nergens zo'n woekerbedrag hoor :roll:
nee hoor wil je de rekening van vorig jaar zien ?
het was om half 3 in de nacht en dan kan je hier maar bij 1 da terecht en die maakt daar flink misbruik van
Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief

Pool schreef:Heb 22 jaar chi's gehad voordat de hype rond het ras uitbrak en er mensen waren die dollartekens in hun ogen kregen. Het is ook de reden dat ik ze niet meer heb. Ga over mijn nek van het hele tea-cup gebeuren. Hoewel ik weet dat de NCC zich daarvan distantieërt. Zonder verblikken of verblozen worden er exorbitant hoge prijzen gevraagd voor honden zonder stamboom(eigenlijk in mijn ogen dus bastaards). Niks mis met die bastaards maar wel met het feit dat ze voor rashonden worden verkocht. Onlangs kwam ik iemand tegen die een chi had....in een schattig tasje(ook dát moet je zelf weten) 1100 euro betaald voor een hondjes zónder stamboom.......schokkend. Ben blij dat er, zoals ik lees in dit topic, gelukkig nog serieuze fokkers zijn. Maar een groot gedeelte, die alleen het voor het geld doen, hebben het ras om zeep geholpen.
Ik begrijp dat ook niet... En dan te bedenken dat er via de NCC toch best af en toe weleens herplaatsers zijn, dan heb je gewoon een leuke hond met stamboom, al gecastreerd tegen die onkosten van de castratie :19:
Chihuahua
Zeer actief

frank-bobby schreef:
Chihuahua schreef:
frank-bobby schreef:
kitty schreef:
nee hoor wil je de rekening van vorig jaar zien ?
het was om half 3 in de nacht en dan kan je hier maar bij 1 da terecht en die maakt daar flink misbruik van
Nou, ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat dan erg vreemd vind, ik betaal 250 euro voor een keizersnede, ik denk dat ik bij een andere arts midden in de nacht ook hooguit 500 kwijt zou zijn.
Ze mogen echt niet zomaar vragen wat ze willen hoor.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

nou en toch kost dat het hier en in amsterdam hoorde ik dat ze dat daar ook rekenen
Afbeelding
mon65
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mon65 »

Chihuahua schreef:Nou, ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat dan erg vreemd vind, ik betaal 250 euro voor een keizersnede, ik denk dat ik bij een andere arts midden in de nacht ook hooguit 500 kwijt zou zijn.
Ik heb in mei 700 euro betaald voor een keizersnede bij mijn Mastiff (op zaterdag, dus weekeindtarief), dus waarom zou Frank geen 800 euro betaald kunnen hebben? Misschien moet je iets minder snel conclusies trekken!

Verder moet ik even kwijt dat ik me echt rot erger aan de reakties van bepaalde mensen op dit topic. Ik ken Frank niet, heb geen idee of hij goed is voor zijn dieren en ik ben niet op de hoogte van de verhalen die hier kennelijk de ronde doen. Ik zou ook geen nestje willen fokken op de manier waarop Frank het doet, maar is dat een reden om hem hier tot de grond toe af te branden? Ook bij de Mastiffs gebeuren zaken die ik anders zou doen. Gewoon met stamboomhonden (waarbij alle testen en onderzoeken zijn gedaan) en mensen die lid zijn van de rasvereniging en soms al jaren fokken. Dus ga nou niet vertellen dat Frank het zo slecht doet.

Over uiterlijk van een hondje valt te twisten, maar dat is persoonlijk. Iedereen moet vooral een hond nemen die hem/haar aanstaat. Gezondheidsonderzoeken vind ik wel belangrijk, maar zijn helaas geen garantie voor een gezond hondje. Degenen die hier het hardst schreeuwen zijn volgens mij geen haar beter dan Frank, het enige verschil is dat hun honden kennelijk wel een stamboom hebben, maar doen dus ook de gezondheidsonderzoeken niet (of niet allemaal).

Ik dacht dat een forum was bedoeld om kennis met elkaar te delen en informatie uit te wisselen. In mijn ogen komt het nu over alsof (bijna) iedereen probeert Frank te onthoofden. Aan de andere kant begrijp ik uit de reakties dat Frank deze "hetze" wel had kunnen verwachten, dus is het misschien niet slim geweest dit topic te starten.

edit: typo
volg de avonturen van Cira, Nala, Zazu, Bonita en Barto op http://www.casadelabranza.nl

Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief

Ik denk dat ze voor, pak em beet, 10/13 Mastiff pups meer personeel nodig hebben voor het droog wrijven e.d dan voor 3/4 Chihuahua pups, toch?
En Syro is geen gezondsheidsonderzoek wat word uitgevoerd bij Chihuahua's.
Waterhoofden, die komen schrikbarend veel voor, ik ken er in elk geval teveel, maar daar kun je op voorhand niet op testen anders zou ik het graag doen.
Laatst gewijzigd door Chihuahua op 20 aug 2011 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

mon65 schreef:
Chihuahua schreef:Nou, ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat dan erg vreemd vind, ik betaal 250 euro voor een keizersnede, ik denk dat ik bij een andere arts midden in de nacht ook hooguit 500 kwijt zou zijn.
Ik heb in mei 700 euro betaald voor een keizersnede bij mijn Mastiff (op zaterdag, dus weekeindtarief), dus waarom zou Frank geen 800 euro betaald kunnen hebben? Misschien moet je iets minder snel conclusies trekken!

Verder moet ik even kwijt dat ik me echt rot erger aan de reakties van bepaalde mensen op dit topic. Ik ken Frank niet, heb geen idee of hij goed is voor zijn dieren en ik ben niet op de hoogte van de verhalen die hier kennelijk de ronde doen. Ik zou ook geen nestje willen fokken op de manier waarop Frank het doet, maar is dat een reden om hem hier tot de grond toe af te branden? Ook bij de Mastiffs gebeuren zaken die ik anders zou doen. Gewoon met stamboomhonden (waarbij alle testen en onderzoeken zijn gedaan) en mensen die lid zijn van de rasvereniging en soms al jaren fokken. Dus ga nou niet vertellen dat Frank het zo slecht doet.

Over uiterlijk van een hondje valt te twisten, maar dat is persoonlijk. Iedereen moet vooral een hond nemen die hem/haar aanstaat. Gezondheidsonderzoeken vind ik wel belangrijk, maar zijn helaas geen garantie voor een gezond hondje. Degenen die hier het hardst schreeuwen zijn volgens mij geen haar beter dan Frank, het enige verschil is dat hun honden kennelijk wel een stamboom hebben, maar doen dus ook de gezondheidsonderzoeken niet (of niet allemaal).

Ik dacht dat een forum was bedoeld om kennis met elkaar te delen en informatie uit te wisselen. In mijn ogen komt het nu over alsof (bijna) iedereen probeert Frank te onthoofden. Aan de andere kant begrijp ik uit de reakties dat Frank deze "hetze" wel had kunnen verwachten, dus is het misschien niet slim geweest dit topic te starten.

natuurlijk had ik deze reactie,s van een paar forumleden verwacht maar die hele chihuahua ken ik niet
en de rest ook niet persoonlijk alleen tineke en alma heb ik 1 x gezien van misschien 1 uurtje
maar dit topic niet openen omdat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn echt niet
er zullen ook vast mensen zijn die straks wel foto,s willen zien van de pups en willen weten hoe het gaat dan ga ik echt niet wegblijven voor een paar forumleden
Afbeelding
Chihuahua
Zeer actief

Nee, mij ken je idd niet, maar al dat fokken met Chihuahua kruisingen komt me mijn strot wel uit, en dan helemaal tegen zulke prijzen.
Het is een ander verhaal als jij ze voor 250 euro zou verkopen :wink:
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

Uren zijn buiten tarief gewoon absurd bij sommige dierenartsen, als hij dat midden in de nacht heeft betaald, fine geloof ik best :denken: Ik heb voor wat 11 hechtingen voor 8uur 's ochtends ook 300 euro neergeteld voor 15min OK.. En mijn DA is relatief goedkoop!

Om je daar druk over te maken is wel ERG onzinnig hoor.. maar om die entingen en z'n 800 keizersnede eruit te halen is 600 euro per pup wel wat overdreven :pffff:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
Chihuahua
Zeer actief

Amy schreef:Uren zijn buiten tarief gewoon absurd bij sommige dierenartsen, als hij dat midden in de nacht heeft betaald, fine geloof ik best :denken: Ik heb voor wat 11 hechtingen voor 8uur 's ochtends ook 300 euro neergeteld voor 15min OK.. En mijn DA is relatief goedkoop!

Om je daar druk over te maken is wel ERG onzinnig hoor.. maar om die entingen en z'n 800 keizersnede eruit te halen is 600 euro per pup wel wat overdreven :pffff:
Ik maak me daar puur druk om omdat hij dat waarschijnlijk als excuus wil gebruiken om de prijs op te drijven, ik vind het gewoon van de zotte zo'n bedrag voor kruisingen :piew:
Amy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Crested (+Kruising), Middenslag Poedel, Mechelse Herder
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Amy »

Tja zoals ik al zeg, met z'n prijs voor pups mag hij er ook maar 2 hebben :pffff: En dan NOG winst maken :cheer:
Afbeelding
~reinforcement builds behavior~
~You can not influence someone while you are judging them~
Chihuahua
Zeer actief

Amy schreef:Tja zoals ik al zeg, met z'n prijs voor pups mag hij er ook maar 2 hebben :pffff: En dan NOG winst maken :cheer:
Hij had maar 1 aanvraag, dus 1 pup is genoeg :F:
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

frank-bobby schreef:
mon65 schreef:

natuurlijk had ik deze reactie,s van een paar forumleden verwacht maar die hele chihuahua ken ik niet
en de rest ook niet persoonlijk alleen tineke en alma heb ik 1 x gezien van misschien 1 uurtje
maar dit topic niet openen omdat er mensen zijn die het er niet mee eens zijn echt niet
er zullen ook vast mensen zijn die straks wel foto,s willen zien van de pups en willen weten hoe het gaat dan ga ik echt niet wegblijven voor een paar forumleden
ik ben wel benieuwd naar de pups straks, en fotos zijn altijd welkom :E:
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

Chihuahua schreef:
Amy schreef:Uren zijn buiten tarief gewoon absurd bij sommige dierenartsen, als hij dat midden in de nacht heeft betaald, fine geloof ik best :denken: Ik heb voor wat 11 hechtingen voor 8uur 's ochtends ook 300 euro neergeteld voor 15min OK.. En mijn DA is relatief goedkoop!

Ik maak me daar puur druk om omdat hij dat waarschijnlijk als excuus wil gebruiken om de prijs op te drijven, ik vind het gewoon van de zotte zo'n bedrag voor kruisingen :piew:
tuurlijk en 1500 euro of meer, is wel heeel normaal voor een chi met boom :roll: nee dan verdien je pas
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”