Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
en word als alles mee zit over 9 a 10 dagen gedekt
ik heb een tijdje zitten twijfelen wel of niet doen
maar nu ze loops is en ik er uit en doe het nog waarschijnlijk 1 x
ook omdat er een pup koper van vorig jaar graag en broertje er bij wil uit de zelfde combinatie
en dan hoef ik burberry ook niet apart te zetten wat ook weer prettiger is voor de buren ( hij joelt nogal als pien loops is )
en daarna word Burberry gecastreerd
nee maar dat wist je zelf ook wel toch
aangezien dat jij me altijd goed na weet te trekken
Ik vraag het gewoon voor de zekerheid, misschien had je wel geleerd van het forum. Helaas niet, je blijft maar broodfokpups op de wereld helpen. En ook nog van een ras wat al zoveel medische erfelijke ellende in zich heeft. Jammer.
nee maar dat wist je zelf ook wel toch
aangezien dat jij me altijd goed na weet te trekken
Ik vraag het gewoon voor de zekerheid, misschien had je wel geleerd van het forum. Helaas niet, je blijft maar broodfokpups op de wereld helpen. En ook nog van een ras wat al zoveel medische erfelijke ellende in zich heeft. Jammer.
wat jij wilt
de pups van vorig jaar hebben ook geen erfelijke afwijking en zijn super gezond
en ook geen losse knietjes wat wel veel voorkomt dat hebben de ouders ook niet
en alle pup kopers zijn zeer tevreden net als de dierenartsen
dus ik zie niet wat ik verkeerd doe
en verder als ik zo een broodfokker ben snap ik niet dat er iemand van het nest van vorig jaar graag nog 1 pup uit de zelfde combi wil
Muk schreef:Ik vraag het gewoon voor de zekerheid, misschien had je wel geleerd van het forum. Helaas niet, je blijft maar broodfokpups op de wereld helpen. En ook nog van een ras wat al zoveel medische erfelijke ellende in zich heeft. Jammer.
wat jij wilt
de pups van vorig jaar hebben ook geen erfelijke afwijking en zijn super gezond
en ook geen losse knietjes wat wel veel voorkomt dat hebben de ouders ook niet
en alle pup kopers zijn zeer tevreden net als de dierenartsen
dus ik zie niet wat ik verkeerd doe
en verder als ik zo een broodfokker ben snap ik niet dat er iemand van het nest van vorig jaar graag nog 1 pup uit de zelfde combi wil
Dat de pups nu niets mankeren zegt natuurlijk helemaal niks over erfelijke gebreken. En dat er een persoon nog een pup uit dezelfde ongeteste, stamboomloze combinatie zoekt, tsja, daar is maar 1 verklaring voor; het geld. Want een ongeteste, stamboomloze chi is een stuk goedkoper dan een geteste chi met stamboom. Dit had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Mwoah niet echt de juiste redenen om een nestje te fokken.
En meer woorden zal ik er niet aan vuil maken. Je schijnt nogal te geloven in je eigen onschuld
Tara schreef:Ik ga er maar eens even voor zitten geloof ik!
hoeft niet hoor op al die onzin reactie,s ga ik niet eens diep meer op in
Die onzinreacties had je niet zien aankomen begrijp ik?
Hahaha, Frank dacht zeker dat wij hier allemaal gaan lopen juichen bij weer een broodfoknest.
Nou bij deze dan
ik weet niet wat jij onder broodfok verstaat
maar blijkbaar ik iets anders dan jij
ik zie het als iemand die meerdere rassen heeft en ze in schuuren houdt en nog is zoveel mogelijk nestjes eruit wilt halen
en ik zie en blijf mezelf zien als een particulier die zo nu en dan is een nestje voor de hobby heeft
frank-bobby schreef:ik weet niet wat jij onder broodfok verstaat
maar blijkbaar ik iets anders dan jij
ik zie het als iemand die meerdere rassen heeft en ze in schuuren houdt en nog is zoveel mogelijk nestjes eruit wilt halen
en ik zie en blijf mezelf zien als een particulier die zo nu en dan is een nestje voor de hobby heeft
Ik weet wel zeker dat wij daar verschillend over denken.
Iemand die voor het geld (aanvulling van de uitkering) ongeteste, stamboomloze honden fokt is in mijn ogen een broodfokker. Daar kan ik niks anders van maken.
Badu schreef:Waarom twijfelde je 'wel of niet doen'?
nou of ik er wel genoeg tijd voor had enzo
maar heb gewoon zo iets van burberry mag nog 1 x daarna gaan zn ballen eraf dan heb ik die problemen ook niet meer als pien loops is
en anders had ik ook natuurlijk een anderen reu kunnen doen
maar 1 vd pup kopers wil nog graag 1 pup uit de zelfde ouders
en zlef ben ik ook wel tevreden over de nakomelingen zowel op uiterlijk als karakter
Valerie schreef:Ik vind deze er wel een stuk beter uitzien dan de meeste stamboomchi's. Maar goed dan nog kun je wel wat medische testen doen.
Ik vind ze er ook veel beter uit zien.
Er zijn trouwens ook zat stamboomchi fokkers die de honden niet testen, en als ze testen dan alleen op PL.
Maar dat is niet erg want ze hebben een stamboom.
maar heb gewoon zo iets van burberry mag nog 1 x daarna gaan zn ballen eraf dan heb ik die problemen ook niet meer als pien loops is
en zlef ben ik ook wel tevreden over de nakomelingen zowel op uiterlijk als karakter
Okay, helder. Nog een vraag: waarom laat je paps & mams niet testen op binnen het ras voorkomende erfelijke afwijkingen?
Okay, helder. Nog een vraag: waarom laat je paps & mams niet testen op binnen het ras voorkomende erfelijke afwijkingen?
nou eerlijk gezegd heb ik daar nooit bij stil gestaan en buiten losse knietjes weet ik niet wat voor problemen ze nog meer zouden kunnen hebben maar ga wel ff googlen
frank-bobby schreef:maar heb gewoon zo iets van burberry mag nog 1 x daarna gaan zn ballen eraf dan heb ik die problemen ook niet meer als pien loops is
Er komen waarschijnlijk meer pups dan 1, hoor. Dus je fokt nóg en nest en daarna laat je je reu voor het gemak castreren?
nou eerlijk gezegd heb ik daar nooit bij stil gestaan en buiten losse knietjes weet ik niet wat voor problemen ze nog meer zouden kunnen hebben maar ga wel ff googlen
Zoiets kun je beter doen voordat je fokt niet erna want het is nogal een lijst
@ tineke
dankje heb alles ff gelezen
maar de ouders en de pups van t vorige nest hebben al deze dingen niet
alleen burberry heeft hang oortjes maar dat heeft anderen redenen
eefje+huig schreef:hoelang moet er normaal tussen 2nesten in zitten?
Verder vind ik er het mijne van
Volgens mij een jaar dus dat zit wel goed
Op zich is het fokken zonder stamboom niet het ergste vind ik ,maar het ik zal eens googelen wat er voor ziektes er voorkomen in het ras vind ik nogal
frank-bobby schreef:maar heb gewoon zo iets van burberry mag nog 1 x daarna gaan zn ballen eraf dan heb ik die problemen ook niet meer als pien loops is
Er komen waarschijnlijk meer pups dan 1, hoor. Dus je fokt nóg en nest en daarna laat je je reu voor het gemak castreren?
ja meestal wel
en indd je leest het goed of pien geholpen of hij want die 2 zijn niet van elkaar af te slaan
en met loopsheid kan ik \bur niet van pien scheiden want dan worden me buren niet zo blij