Ik heb ze de laatste tijd leren kennen en ben er zeer van gecharmeerd geraakt. Vrolijk, zin om wat te ondernemen en baasgericht. En dan gecombineerd met dat prachtige racelijf van Mira. Doe mij die maar
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mira, een tweede ronde?
Moderator: moderatorteam
- Arline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Mira
Oh kom ik nog aangehobbeld... Een cocker wilde ik zeggen, maar dat is al geopperd.
Ik heb ze de laatste tijd leren kennen en ben er zeer van gecharmeerd geraakt. Vrolijk, zin om wat te ondernemen en baasgericht. En dan gecombineerd met dat prachtige racelijf van Mira. Doe mij die maar
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
CopetArline schreef:Naast een mooie kleur en bling uiterlijk heurt er natuurlijk ook een designernaampje bij![]()
![]()
Of whipco nou zo aantrekkelijk klinkt..![]()
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Vind ik ook het mooist, een effen vacht of Black and Tan of rood.laeken schreef:Ik vind alles mooi maar ik hou het meest van effen. Ik heb dus van mijn leven nog nooit een hond met wit gehad. Ja borst en tenen maar dat telt niet. Doe me zwart bruin b&t en alle vormen van grauw.
Gek is dat. Smaken verschillen maar ik valt echt op honden zonder vlekken en besjes. Bij een hele leuke rashond of een bepaald karakter maak ik gerust een uitzondering. Een terrier of windhond mag met wit. Maar dan meteen veel wit met kop vlekken ofzo.
De allermooiste honden vind ik korthaar black and tan. Of ruwhaar black and tan of bruin.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan had je Cooper en cody al niet willen gebruiken dat zijn geen huisklojo's maar werkers.Cleva schreef:Ja, maar het is maar een halve. De helft van het gedrag dus. Dan heb je gewoon een enorm vrolijke hond die graag iets doet.Bonnie F schreef:Oh. Heel erg nee. Ik word echt iebelig van die gedrevenheid van bordercollies.Cleva schreef:Bonnie F schreef: Hadden ze maar zwarte witte herders....
Haha. Die bestaan, hoor. Ze heten border collies.
Maar border collies zijn gewoon te groot voor Mira. Dat moet dan een heel kleine worden, met een uitgelezen karakter en dan ook nog een heel goed gezonde.
Realistischerwijs gaat dat hem gewoon niet worden en ik neig zelf ook meer naar de vrolijke huisklojo's die gewoon blij zijn met een flinke wandeling en een avond bankhangen. Dan gewoon een sheltie dus.
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Mijn ervaring ook. Of honden "met een bijzondere aftekening". Ollie heeft in een van z'n nestjes een pup gegeven met heel weinig rood op het hoofd. Ik vind het lélijkCleva schreef: Mira was de enige beschikbare bonte in het nest. Ze had ook zwarte en effen sable broers en zus. Net zo goed en net zo leuk maar aftekeningen maken een hond uniek en daarmee zijn ze meteen niet meer een van de velen.
Ik vind honden met aftekeningen ook niet per definitie mooier, wel leuker om te zien en opvallender tussen de rest.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Tsja zwart is minder herkenbaar. Fiji komt uit een nest van 6 zwartjoekels en het enige wat ze anders van elkaar maakte was het kleurtje halsband. Op 1 na, die had een mini staartje 
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
ik heb een havanezer en gek genoeg vind ik dat geen goede combi. Vraag me niet waarom hoor daar kan ik je geen antwoord op geven niet anders als dat ik het een hele rare combinatie zou vinden. Ik zou geen kortbenig ras nemen (havanezers zijn dat toch ook) als ik dan voor het zelfde idee zou willen gaan als een havanezer dan ging ik voor het leeuwhondje of gewoon zo'n heerlijke bichon frisé.Mizzsylver schreef:misschien is een havanezer wel een optie, een bonte. Dat lange haar krijg je niet in de pups, maar wel de kekke kleurtjes. Van karakter zijn ze wel zo ongeveer wat je zoekt volgens mij.
- dagmar88
- Zeer actief
Een achondroplast lijkt me ook niets nee.blacky schreef:ik heb een havanezer en gek genoeg vind ik dat geen goede combi. Vraag me niet waarom hoor daar kan ik je geen antwoord op geven niet anders als dat ik het een hele rare combinatie zou vinden. Ik zou geen kortbenig ras nemen (havanezers zijn dat toch ook) als ik dan voor het zelfde idee zou willen gaan als een havanezer dan ging ik voor het leeuwhondje of gewoon zo'n heerlijke bichon frisé.Mizzsylver schreef:misschien is een havanezer wel een optie, een bonte. Dat lange haar krijg je niet in de pups, maar wel de kekke kleurtjes. Van karakter zijn ze wel zo ongeveer wat je zoekt volgens mij.
- dagmar88
- Zeer actief
-
Manuma
- Zeer actief
Als je natuurlijk echt exclusief wil ga je voor pups met blauwe ogen én bonte vacht
Dan wordt Mira wel even geplet maar Manu kennende mag het ook liggend.
Nee grapje natuurlijk.
Ik snap wat je zegt over kleurtjes. Ik ben heel benieuwd waar je op uit gaat komen
Nee grapje natuurlijk.
Ik snap wat je zegt over kleurtjes. Ik ben heel benieuwd waar je op uit gaat komen
- dagmar88
- Zeer actief
Manuma schreef:Als je natuurlijk echt exclusief wil ga je voor pups met blauwe ogen én bonte vachtDan wordt Mira wel even geplet maar Manu kennende mag het ook liggend.
Nee grapje natuurlijk.

-
Manuma
- Zeer actief
Oh dat is knapdagmar88 schreef:Manuma schreef:Als je natuurlijk echt exclusief wil ga je voor pups met blauwe ogen én bonte vachtDan wordt Mira wel even geplet maar Manu kennende mag het ook liggend.
Nee grapje natuurlijk.
Ik snap wat je zegt over kleurtjes. Ik ben heel benieuwd waar je op uit gaat komen![]()
Regel je even een KI
Het zal qua karakter wel een uitdaging worden gok ik zo

- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Had ik ook al geopperd want als ik het zo lees verschilt bijv onze Jip niet veel van karakter.Mizzsylver schreef:misschien is een havanezer wel een optie, een bonte. Dat lange haar krijg je niet in de pups, maar wel de kekke kleurtjes. Van karakter zijn ze wel zo ongeveer wat je zoekt volgens mij.
Altijd vrolijk, ligt al vanaf jongs af aan los in het winkelcentrum en actief wanneer jij het wil. En ze zijn er in een hoop leuke kleurtjes!
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Gimmick
- Zeer actief
Taxi past perfect in t plaatje.
Ik ben nog niemand tegen gekomen die heb niet leuk en makkelijk in zijn karakter vind. En leuke kleurtjes
Maar je hebt t aanbod liggen.
Ik ben nog niemand tegen gekomen die heb niet leuk en makkelijk in zijn karakter vind. En leuke kleurtjes
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
Floortje
- Zeer actief
Dan ga ik ook een wachtlijstplaats aanvragen, denk ik.Gimmick schreef:Taxi past perfect in t plaatje.
- Gimmick
- Zeer actief
Oh joh... dat lijkt je wel wat...Floortje schreef:Dan ga ik ook een wachtlijstplaats aanvragen, denk ik.Gimmick schreef:Taxi past perfect in t plaatje.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het lijkt me ook een hele leuke combinatie. Jammer dat ze niet naakt worden, dan had ik ook gesolliciteerdGimmick schreef:Taxi past perfect in t plaatje.
Bij windhonden in het algemeen komt de naaktmutatie wel vaker voor dan bij andere rassen, dus als wel er naakte puppies geboren worden....
-
Floortje
- Zeer actief
Nou het is natuurlijk in de verre toekomst en je weet niet hoe het gaat lopen, maar wij hebben hier 2 bejaarden (allebei van mijn vriend), die hebben natuurlijk niet het eeuwige leven.Gimmick schreef:Oh joh... dat lijkt je wel wat...Floortje schreef:Dan ga ik ook een wachtlijstplaats aanvragen, denk ik.Gimmick schreef:Taxi past perfect in t plaatje.
Een terriër staat op de planning voor mij en mijn vriend wil ook graag een nieuwe hond als deze er niet meer zijn.
Wij zijn beide erg gecharmeerd van whippets, maar of een volbloed helemaal bij onze situatie past twijfelen we over. Mijn vriend zoekt een hond precies zoals Cleva omschrijft.
Ik ben helemaal niet thuis in de haarloze terriër, maar zoals jij ze omschrijft zijn ze erg leuk.
Ach, ik volg dit topic gewoon, dat is al leuk zat. We zien over 2 of 3 jaar wel wat er gaat gebeuren. Als de reu/kruising ons aanspreekt laat ik dat weten en dan maar kijken of we door de ballotagecommissie komen.
- Gimmick
- Zeer actief
Ik ben ook enorm.enthousiast over de AHT.Floortje schreef:Nou het is natuurlijk in de verre toekomst en je weet niet hoe het gaat lopen, maar wij hebben hier 2 bejaarden (allebei van mijn vriend), die hebben natuurlijk niet het eeuwige leven.Gimmick schreef:Oh joh... dat lijkt je wel wat...Floortje schreef:Dan ga ik ook een wachtlijstplaats aanvragen, denk ik.Gimmick schreef:Taxi past perfect in t plaatje.
Een terriër staat op de planning voor mij en mijn vriend wil ook graag een nieuwe hond als deze er niet meer zijn.
Wij zijn beide erg gecharmeerd van whippets, maar of een volbloed helemaal bij onze situatie past twijfelen we over. Mijn vriend zoekt een hond precies zoals Cleva omschrijft.
Ik ben helemaal niet thuis in de haarloze terriër, maar zoals jij ze omschrijft zijn ze erg leuk.
Ach, ik volg dit topic gewoon, dat is al leuk zat. We zien over 2 of 3 jaar wel wat er gaat gebeuren. Als de reu/kruising ons aanspreekt laat ik dat weten en dan maar kijken of we door de ballotagecommissie komen.
Taxi is een reu die dolgraag keihard voor je wil werken, maar als hij 2 weken niks doet dan is het ook prima.
Hij is van alle markten thuis agility, hoopers, detectie, mantrailen, boscrossen, survivals, apporteren.
Maar hij is ook tevreden met een boswandeling.
Het is een enorm baasgericht hondje zonder slaafse instelling met wel een klein terriër randje erop.
Heeft genoeg aan een vingerknip of een blik van mijn kant en voegt zich dan (meestal) zonder veel protest naar wat ik wil.
Kan met alle honden opschieten en spelen maar als ze niet willen dan is het hem ook prima en vermaakt hij zichzelf heel goed.
Blijft niet hangen in zijn gedrag en hersteld heel makkelijk en snel weer van situaties die hij niet verwacht had.
- twinkeltje
- moderator
Ik vind kleuren heel leuk hoor maar ik heb er eigenlijk nog nooit een hond op uitgekozen, eigenlijk niet eens op uiterlijk en ik denk dat heel veel mensen zo denken.
- dagmar88
- Zeer actief
Zwarte honden en katten ben je echt minder snel kwijt, dus in de praktijk werkt dat niet zo.twinkeltje schreef:Ik vind kleuren heel leuk hoor maar ik heb er eigenlijk nog nooit een hond op uitgekozen, eigenlijk niet eens op uiterlijk en ik denk dat heel veel mensen zo denken.
Zelf heb ik ook sterke voorkeuren qua kleur, al is die afhankelijk van het ras/type.
Effen zwart staat in ieder geval niet op het verlanglijstje.
- dagmar88
- Zeer actief
Mocht je de border nog overwegen.
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Op zich niet mooi als border, maar lijkt me wel pups met een lekker windhondenlijf opleveren.
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Op zich niet mooi als border, maar lijkt me wel pups met een lekker windhondenlijf opleveren.
- twinkeltje
- moderator
Hier lopen juist zoveel zwarte honden dat ik dat ik dat niet had verwachtdagmar88 schreef:Zwarte honden en katten ben je echt minder snel kwijt, dus in de praktijk werkt dat niet zo.twinkeltje schreef:Ik vind kleuren heel leuk hoor maar ik heb er eigenlijk nog nooit een hond op uitgekozen, eigenlijk niet eens op uiterlijk en ik denk dat heel veel mensen zo denken.
Zelf heb ik ook sterke voorkeuren qua kleur, al is die afhankelijk van het ras/type.
Effen zwart staat in ieder geval niet op het verlanglijstje.