Ik heb ze de laatste tijd leren kennen en ben er zeer van gecharmeerd geraakt. Vrolijk, zin om wat te ondernemen en baasgericht. En dan gecombineerd met dat prachtige racelijf van Mira. Doe mij die maar

Moderator: moderatorteam
CopetArline schreef:Naast een mooie kleur en bling uiterlijk heurt er natuurlijk ook een designernaampje bij![]()
![]()
Of whipco nou zo aantrekkelijk klinkt..![]()
Vind ik ook het mooist, een effen vacht of Black and Tan of rood.laeken schreef:Ik vind alles mooi maar ik hou het meest van effen. Ik heb dus van mijn leven nog nooit een hond met wit gehad. Ja borst en tenen maar dat telt niet. Doe me zwart bruin b&t en alle vormen van grauw.
Gek is dat. Smaken verschillen maar ik valt echt op honden zonder vlekken en besjes. Bij een hele leuke rashond of een bepaald karakter maak ik gerust een uitzondering. Een terrier of windhond mag met wit. Maar dan meteen veel wit met kop vlekken ofzo.
De allermooiste honden vind ik korthaar black and tan. Of ruwhaar black and tan of bruin.
Dan had je Cooper en cody al niet willen gebruiken dat zijn geen huisklojo's maar werkers.Cleva schreef:Ja, maar het is maar een halve. De helft van het gedrag dus. Dan heb je gewoon een enorm vrolijke hond die graag iets doet.Bonnie F schreef:Oh. Heel erg nee. Ik word echt iebelig van die gedrevenheid van bordercollies.Cleva schreef:Bonnie F schreef: Hadden ze maar zwarte witte herders....
Haha. Die bestaan, hoor. Ze heten border collies.
Maar border collies zijn gewoon te groot voor Mira. Dat moet dan een heel kleine worden, met een uitgelezen karakter en dan ook nog een heel goed gezonde.
Realistischerwijs gaat dat hem gewoon niet worden en ik neig zelf ook meer naar de vrolijke huisklojo's die gewoon blij zijn met een flinke wandeling en een avond bankhangen. Dan gewoon een sheltie dus.
Mijn ervaring ook. Of honden "met een bijzondere aftekening". Ollie heeft in een van z'n nestjes een pup gegeven met heel weinig rood op het hoofd. Ik vind het lélijkCleva schreef: Mira was de enige beschikbare bonte in het nest. Ze had ook zwarte en effen sable broers en zus. Net zo goed en net zo leuk maar aftekeningen maken een hond uniek en daarmee zijn ze meteen niet meer een van de velen.
Ik vind honden met aftekeningen ook niet per definitie mooier, wel leuker om te zien en opvallender tussen de rest.
ik heb een havanezer en gek genoeg vind ik dat geen goede combi. Vraag me niet waarom hoor daar kan ik je geen antwoord op geven niet anders als dat ik het een hele rare combinatie zou vinden. Ik zou geen kortbenig ras nemen (havanezers zijn dat toch ook) als ik dan voor het zelfde idee zou willen gaan als een havanezer dan ging ik voor het leeuwhondje of gewoon zo'n heerlijke bichon frisé.Mizzsylver schreef:misschien is een havanezer wel een optie, een bonte. Dat lange haar krijg je niet in de pups, maar wel de kekke kleurtjes. Van karakter zijn ze wel zo ongeveer wat je zoekt volgens mij.
Een achondroplast lijkt me ook niets nee.blacky schreef:ik heb een havanezer en gek genoeg vind ik dat geen goede combi. Vraag me niet waarom hoor daar kan ik je geen antwoord op geven niet anders als dat ik het een hele rare combinatie zou vinden. Ik zou geen kortbenig ras nemen (havanezers zijn dat toch ook) als ik dan voor het zelfde idee zou willen gaan als een havanezer dan ging ik voor het leeuwhondje of gewoon zo'n heerlijke bichon frisé.Mizzsylver schreef:misschien is een havanezer wel een optie, een bonte. Dat lange haar krijg je niet in de pups, maar wel de kekke kleurtjes. Van karakter zijn ze wel zo ongeveer wat je zoekt volgens mij.
Manuma schreef:Als je natuurlijk echt exclusief wil ga je voor pups met blauwe ogen én bonte vachtDan wordt Mira wel even geplet maar Manu kennende mag het ook liggend.
Nee grapje natuurlijk.
Ik snap wat je zegt over kleurtjes. Ik ben heel benieuwd waar je op uit gaat komen
Oh dat is knapdagmar88 schreef:Manuma schreef:Als je natuurlijk echt exclusief wil ga je voor pups met blauwe ogen én bonte vachtDan wordt Mira wel even geplet maar Manu kennende mag het ook liggend.
Nee grapje natuurlijk.
Ik snap wat je zegt over kleurtjes. Ik ben heel benieuwd waar je op uit gaat komen![]()
Regel je even een KI
Had ik ook al geopperd want als ik het zo lees verschilt bijv onze Jip niet veel van karakter.Mizzsylver schreef:misschien is een havanezer wel een optie, een bonte. Dat lange haar krijg je niet in de pups, maar wel de kekke kleurtjes. Van karakter zijn ze wel zo ongeveer wat je zoekt volgens mij.
Dan ga ik ook een wachtlijstplaats aanvragen, denk ik.Gimmick schreef:Taxi past perfect in t plaatje.
Ik ben nog niemand tegen gekomen die heb niet leuk en makkelijk in zijn karakter vind. En leuke kleurtjes
Maar je hebt t aanbod liggen.
Oh joh... dat lijkt je wel wat...Floortje schreef:Dan ga ik ook een wachtlijstplaats aanvragen, denk ik.Gimmick schreef:Taxi past perfect in t plaatje.
Ik ben nog niemand tegen gekomen die heb niet leuk en makkelijk in zijn karakter vind. En leuke kleurtjes
Het lijkt me ook een hele leuke combinatie. Jammer dat ze niet naakt worden, dan had ik ook gesolliciteerdGimmick schreef:Taxi past perfect in t plaatje.
Nou het is natuurlijk in de verre toekomst en je weet niet hoe het gaat lopen, maar wij hebben hier 2 bejaarden (allebei van mijn vriend), die hebben natuurlijk niet het eeuwige leven.Gimmick schreef:Oh joh... dat lijkt je wel wat...Floortje schreef:Dan ga ik ook een wachtlijstplaats aanvragen, denk ik.Gimmick schreef:Taxi past perfect in t plaatje.
Ik ben ook enorm.enthousiast over de AHT.Floortje schreef:Nou het is natuurlijk in de verre toekomst en je weet niet hoe het gaat lopen, maar wij hebben hier 2 bejaarden (allebei van mijn vriend), die hebben natuurlijk niet het eeuwige leven.Gimmick schreef:Oh joh... dat lijkt je wel wat...Floortje schreef:Dan ga ik ook een wachtlijstplaats aanvragen, denk ik.Gimmick schreef:Taxi past perfect in t plaatje.
Een terriër staat op de planning voor mij en mijn vriend wil ook graag een nieuwe hond als deze er niet meer zijn.
Wij zijn beide erg gecharmeerd van whippets, maar of een volbloed helemaal bij onze situatie past twijfelen we over. Mijn vriend zoekt een hond precies zoals Cleva omschrijft.
Ik ben helemaal niet thuis in de haarloze terriër, maar zoals jij ze omschrijft zijn ze erg leuk.
Ach, ik volg dit topic gewoon, dat is al leuk zat. We zien over 2 of 3 jaar wel wat er gaat gebeuren. Als de reu/kruising ons aanspreekt laat ik dat weten en dan maar kijken of we door de ballotagecommissie komen.
Zwarte honden en katten ben je echt minder snel kwijt, dus in de praktijk werkt dat niet zo.twinkeltje schreef:Ik vind kleuren heel leuk hoor maar ik heb er eigenlijk nog nooit een hond op uitgekozen, eigenlijk niet eens op uiterlijk en ik denk dat heel veel mensen zo denken.
Hier lopen juist zoveel zwarte honden dat ik dat ik dat niet had verwachtdagmar88 schreef:Zwarte honden en katten ben je echt minder snel kwijt, dus in de praktijk werkt dat niet zo.twinkeltje schreef:Ik vind kleuren heel leuk hoor maar ik heb er eigenlijk nog nooit een hond op uitgekozen, eigenlijk niet eens op uiterlijk en ik denk dat heel veel mensen zo denken.
Zelf heb ik ook sterke voorkeuren qua kleur, al is die afhankelijk van het ras/type.
Effen zwart staat in ieder geval niet op het verlanglijstje.