Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechthond als statussymbool???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Frenkie schreef: Waarom zegt dat iets over mij?
voor·oor·deel (het ~, -delen)
1 ongegronde mening

Daarom.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Martijn schreef:
Frenkie schreef:Blablabla
Laat inderdaad maar zitten. Je zegt van alles half maar gaat huilen als je er op aangesproken wordt.
Je bent laf en lafaards zijn vervelende gespreksgenoten.
wat jammer dat wij op deze manier communiceren want volgens mij gaat er hier echt iets mis. Je reageert iedere keer zo fel...ik wordt voor vanalles uitgemaakt..ik ben bekrompen, heb een beperkte kijk op de mens, zorg ervoor dat pitbulls worden afgemaakt, ben een lafaard. Kunnen we niet op een normale manier communiceren en niet zo snel over elkaar oordelen.

Ik heb dingen gezegd omdat je me boos maakte met je vooroordelen over mij. Hierbij mijn excuses voor de dingen die ik geschreven heb die niet klopte met de persoon die je bent. Ik heb jou ook te snel beoordeelt.

Wie weet heb ik te snel m'n oordeel klaar over de MENSEN die met een 'vechthond' lopen...volgens mij zijn vooroordelen menselijk. En voor de duidelijkheid ik heb geen vooroordeel over de honden, ik vind alle hondenrassen leuk (heb alleen met de ene iets meer dan met de ander). En daarnaast schreef ik ook in mijn beginstuk dat ik het MEESTAL een bepaald soort mensen vindt die met dit soort honden loopt...bedoelde dus niet de hele groep mensen.

Groetjes
Laatst gewijzigd door Frenkie op 28 okt 2005 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
@idoo
Zeer actief

Ongelezen bericht door @idoo »

:slaap:
Laatst gewijzigd door @idoo op 29 mar 2006 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne schreef:
Frenkie schreef: Ik geloof dat wij elkaar gewoon niet begrijpen. Jij legt op alles wat ik zeg een korrel zout en vat het heel persoonlijk op. En nee, ik was er niet meteen van uitgegaan dat jij zo'n hond hebt...en nee, niemand hoeft het met mij eens te zijn binnen een discussie...er zijn ook mensen die WEL zo'n hond hebben en het toch met mij eens zijn. En misschien ben ik niet geheel op de hoogte...maar mijn topic gaat NIET over de rassen maar over de MENSEN. Waarom lezen mensen toch zo slecht???
Misschien schrijf je wat onduidelijk....

In heb 20 jaar geleden een bullterrier gehad. En dat werkte toendertijd zeker niet statusverhogend, noch stoer. De meesten dachten dat ik een varken aan de lijn had en vonden haar aartslelijk.

En nu heb ik teckels en wil niet eens weten welke status mij toebedeeld wordt.

Het kan van alles en ook niets zeggen over mensen hoe ze gekleed zijn, hun partnerkeuze, de buurt waarin ze wonen en welke honden ze hebben.
Het (voor) oordeel dat je daarover hebt zegt ook niets over hen, maar over jou.
Je hebt gelijk dat je niet aan iemand zijn kleding kan zien wat voor karakter hij/zij heeft. Maar volgens mij heeft iedereen wel snel een oordeel klaar over mensen. Zo word ik al beoordeelt als een bekrompen persoon. En waarschijnlijk is het ook niet juist om meteen je oordeel klaar te hebben. Maar als ik dan terug ga naar het begin dan was mijn vraag waarom mensen een 'vechthond'aanschaffen, als statussymbool of pure gekheid van het ras. Oke, had misschien beter een algemene vraag kunnen stellen, zoiets als...'Heb je je hond aangeschaft om als statussymbool te dienen of omdat je het een mooi ras vindt?'

Maar ik schreef ook dat ik de mensen met 'vechthonden' MEESTAL bepaalde types vindt. Ik heb geen vooroordelen over de hele groep mensen die zo'n hond heeft aangeschaft. Heb nl een vriendin met een molosser en da's geen asociaal wijf ofzo, zij heeft haar hond ook niet om stoer te doen tegenover anderen.

Groetjes
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

greatdane schreef:Ik snap wat je bedoelt :wink: en uiteraard wint een pit niet altijd en met meerdere honden wordt het nog moeilijker natuurlijk.
Maar zei/hij zegt dit:Probleem voorgoed opgelost zonder gevecht, die pitbull koos eieren voor zijn geld en ging op de loop toen ie die vier gekken op zich af zag stormen
Dit is dus onmogelijk bij een gamebred pit,die gaat echt niet op de loop al staat er een leeuw voor zijn neus.
:smile: Een pit die op de loop gaat :smile: Nou, die ben ik echt nog NOOIT tegen gekomen. Hoe meer honden, hoe meer er te vechten was, dus hoe leuker :cheer: Zo zag mijn hond het. Neemt niet weg dat ik dan zelf maar wegliep om het gevecht te vermijden maar dan wel met een hond in mijn armen die mij vervloekte omdat ik haar pleziertje had ontnomen :mrgreen: Greatdane heeft dus helemaal gelijk :ok:
Laatst gewijzigd door *Linda* op 28 okt 2005 23:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

@idoo schreef:Hallo daar,
Erg onder de indruk van jullie reacties.
Normaal pak ik inderdaad een stuk hout en sla zo'n vent zijn kop in, maar ik ga geen gevecht aan met iemand die sterker is. Dus moeten mijn honden zelf hun probleem maar oplossen. Maar verder hebben jullie natuurlijk gelijk. Het was natuurlijk een valse. Wel zwakkere grijpen maar op de loop gaan als je tegen een overmacht aanloopt. Maar het ging hier toch om de statussymbolen, niet om echte wedstrijdvechters? Ook daarin geef ik jullie gelijk. Een echte grijpt gewoon de eerste de beste en bijt zich vast.

Schapendoezen zijn geen vechters, maar ze zijn goed in doen alsof.
Die van mij stortten zich luidkeels op andere honden, maar als die bleven staan maakten ze op een meter afstand een ruime boog. Werden ze echter zelf aangevallen dan reageerden ze met z'n allen tegelijk. Ze zijn ook wel eens gegrepen op een manier dat ze me voorgoed beschadigd leken, maar meer dan plukken haar waren ze achteraf dan niet kwijt. Ze zijn erg beweeglijk.
Wat ze doen als ze samen in iets bijten is meteen ongelooflijk fel beginnen te rukken. Een bijzonder akelig gezicht.

Maar dat terzijde. Ik bedoelde ook niet dat schapendoezen samen gevaarlijker voor een echte vechthond zijn, maar dat het onzin is te zeggen dat sommige soorten gevaarlijk zijn en andere niet.

Ook een Schapendoes is in staat een kudde schapen uit te moorden, dus een groep schapendoezen is potentieel nog gevaarlijker. Mijn ervaring is dat de vechtdrempel lager wordt naarmate ze met meer tezamen zijn.

Ik weet niet of die echte wedstrijdvechters waar jullie op doelen ook mensen grijpen, maar Schapendoezen horen bereid en in staat te zijn indien ze dat nodig achtten hun tanden in mensen te zetten. ALs ik 's nachts in het donkerste deel van het Vondelpark met mijn eerste wandelde moest ik daar altijd al alert op blijven. Iemand die stil in een bosje stond vond hij al een gevaar. En als ik dichterbij kwam en zo'n persoon uit de bosjes dook omdat ie mijn hond niet gezien had (grijs als de nacht zelf) dan moest ik hem echt snel terugroepen. Later met vier moest ik er dan echt druk op zetten.
:smile: :smile: :smile: :slaap:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Letchimi©

Ongelezen bericht door Letchimi© »

Ik denk dat er heel veel mensen zijn die deze rassen waar we het in dit topic over hebben naar raskeuze en eigen keuze hebben , en ook heel veel mensen zijn die dit uit wat ik het noem puur eigen belang , image ophogen en status doen.
ik hoop dat er meer mensen komen die zon hond voor het ras kopen en naar eigen liefde ervoor.
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Frenkie schreef:
Maar denk alsjeblieft na voordat je mij bepaalde etiketten opplakt want da's niet echt eerlijk.

Groetjes
maar dat doe je zelf toch ook?
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Frenkie schreef:[ Oke, had misschien beter een algemene vraag kunnen stellen, zoiets als...'Heb je je hond aangeschaft om als statussymbool te dienen of omdat je het een mooi ras vindt?'

Groetjes
Dat had je idd beter kunnen doen, want je geeft in je eerste stukje zelf al het antwoord, namelijk dat mensen die zo'n hond aanschaffen meestal niet deugen. Dus doe je eigenlijk niks anders dan om een bevestiging van je eigen vooroordeel vragen.

Dan dek je je nog eens in door te stellen dat er uitzonderingen zijn, zodat niemand je ervan kan beschuldigen dat je de hele groep over een kam scheert.

Heel menselijk idd, al te menselijk, jouw manier van denken, maar niet bepaald verheven.

Martijn heeft helemaal gelijk, door types als jij is de pit bull verboden, en worden talloze honden die met de pit bull niks dan een vage uiterlijke gelijkenis gemeen hebben uit hun gezinnen gerukt en de dood in gejaagd.

Te walgelijk voor woorden, maar daar hoor ik jou niet over. Want het is toch allemaal een verkeerd slag mensen die een vechthond nemen. Meestal dan ja. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
Frenkie schreef:[ Oke, had misschien beter een algemene vraag kunnen stellen, zoiets als...'Heb je je hond aangeschaft om als statussymbool te dienen of omdat je het een mooi ras vindt?'

Groetjes
Dat had je idd beter kunnen doen, want je geeft in je eerste stukje zelf al het antwoord, namelijk dat mensen die zo'n hond aanschaffen meestal niet deugen. Dus doe je eigenlijk niks anders dan om een bevestiging van je eigen vooroordeel vragen.

Dan dek je je nog eens in door te stellen dat er uitzonderingen zijn, zodat niemand je ervan kan beschuldigen dat je de hele groep over een kam scheert.

Heel menselijk idd, al te menselijk, jouw manier van denken, maar niet bepaald verheven.

Martijn heeft helemaal gelijk, door types als jij is de pit bull verboden, en worden talloze honden die met de pit bull niks dan een vage uiterlijke gelijkenis gemeen hebben uit hun gezinnen gerukt en de dood in gejaagd.

Te walgelijk voor woorden, maar daar hoor ik jou niet over. Want het is toch allemaal een verkeerd slag mensen die een vechthond nemen. Meestal dan ja. Er zijn natuurlijk uitzonderingen.
Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens...je hebt mij niet horen zeggen dat ik vind dat deze mensen niet deugen...dus jij maakt dat er zelf van. Ook wil ik me niet indekken voor uitzonderingen...ik kom ook genoeg mensen tegen met een 'vechthond' die heel normaal zijn...heb een vriendin met een molosser (schrijf ik al voor de zoveelste keer) die ik toch echt wel vind deugen hoor. Maar er zijn dus een select aantal mensen o.a. een drugsdealer uit mijn buurt die met dit soort honden loopt. En nu wil ik niet zeggen dat alle mensen die zo'n hond hebben drugsdealers zijn, want anders krijg ik dat weer naar m'n hoofd geslingerd.

Kan je mij ook uitleggen waarom pitbulls door mensen zoals mij verboden zijn? Ik heb nogmaals niks tegen de pitbull en zal ook nooit een eigenaar met een pitbull aangeven bij de politie. Vindt dit dus wel een zware beschuldiging van jouw kant. En ja ik vind het heel erg voor die mensen van wie de hond wordt afgemaakt en nee ik vind deze mensen geen slechte figuren omdat ze zo'n hond hebben...vraag me af hoelang ik dit nog moet opschrijven!

Groetjes
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Ik zal hier ook even iets over zeggen,want we moeten wel even reëel blijven.
Ik heb zelf jarenlang in R'dam gewoont en echt niet in de netste buurt.
Het aso gehalte was daar erg hoog en je kunt er nu eenmaal niet omheen dat 90% van de mensen die er woonde een pit,staff of mix van deze of wat ander molosser-achtig iets hadden.
Hier hoef ik niemand voor te bestempelen of een (voor)oordeel over te hebben dit zijn en waren gewoon de feiten.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Diego
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diego »

Wanneer is iemand Aso dan? misschien dat ik het dan beter gegrijp :wink:

Doel je op mensen die ook echt openbaar hun hond opfokken en er zichtbaar mee lopen te pochen?

Of mensen die qua uiterlijk gewoon net iets anders als de meeste zijn?
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Frenkie schreef:[
Kan je mij ook uitleggen waarom pitbulls door mensen zoals mij verboden zijn? Ik heb nogmaals niks tegen de pitbull en zal ook nooit een eigenaar met een pitbull aangeven bij de politie. Vindt dit dus wel een zware beschuldiging van jouw kant. En ja ik vind het heel erg voor die mensen van wie de hond wordt afgemaakt en nee ik vind deze mensen geen slechte figuren omdat ze zo'n hond hebben...vraag me af hoelang ik dit nog moet opschrijven!
Moet je luisteren Frenkie, om het maar even scherp te stellen, het is oorlogstijd voor bepaalde honden en de gezinnen waarin deze honden leven, en dan moet je je zeer zorgvuldig uitdrukken.
Frenkie schreef:Jullie zullen je hond allemaal de beste opvoeding hebben gegeven...maar er lopen ook rotte appels tussen die hun hond niet goed hebben opgevoed...waardoor bepaalde rassen weer op de lijst met verboden honden moeten worden gezet! :
Een ras is nog niet genoeg, we moeten de ellende van de RAD vooral nog uitbreiden naar andere rassen ? Waarom moet dat ?

Jij begint een topic over vechthonden die volgens jou meestal in handen zijn van een bepaald slag mensen. Je weet heel goed, of je zou heel goed moeten weten, dat het juist dit algemeen voorkomend vooroordeel is waardoor deze honden in een kwaad daglicht staan. Wat het mogelijk maakt van elk incident weer een bevestiging van het vooroordeel te maken.

Dus ik zou zeggen, prima dat je mijn aantijging als een beschuldiging ervaart. Misschien dat het je helpt je eigen vooroordelen waar je stukjes werkelijk bol van staan eens kritisch tegen het licht te houden.
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

Diego schreef:Wanneer is iemand Aso dan? misschien dat ik het dan beter gegrijp :wink:

Doel je op mensen die ook echt openbaar hun hond opfokken en er zichtbaar mee lopen te pochen?

Ik denk dat het voor iedereen anders geld.De 1 vind iemand sneller een aso of aso-uiterlijk hebben dan een ander.Ik vind niet snel iemand aso.
Maar als je een groep kleurlingen ziet staan met een kilo goud om de nek en in de mond en waar je de wietlucht al vanaf 100m ruikt en er staan dan 3 pitjes omheen is het nogal logisch dat er snel een stempel wordt gegeven.
Zelf heb ik hiet nooit problemen mee gehad,want ook deze honden hadden het beter dan menig hond die thuis voor de kachel ligt.
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

Martijn schreef:
greatdane schreef: Ik heb zelf jarenlang in R'dam gewoont en echt niet in de netste buurt.
Het aso gehalte was daar erg hoog en je kunt er nu eenmaal niet omheen dat 90% van de mensen die er woonde een pit,staff of mix van deze of wat ander molosser-achtig iets hadden.
Ik geloof al niet dat er daar een honddichtheid van 90% is laat staan dat dat allemaal stafs en aanverwanten waren.
90% van de hondenbezitters :wink: en het waren pits en aanverwanten.
Afbeelding
schumax
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door schumax »

Wij hebben een rottweiler, niet omdat hij zo stoer is (hebben wij op onze leeftijd niet meer nodig :smile: ) maar omdat het een geweldig ras is, mits goed opgevoed heb je er een onwijs trouwe en eerlijke hond aan en ze zijn onwijs lief. Onze JR dat is een ander verhaal, dat is een ettertje eerste klas, grommen en blaffen kan ze als de beste en ze deint er niet voor terug om een robbertje te vechten. Beau hebben wij 2 x moeten redden omdat hij niet terug (kan/wil) vechten, het is gewoon een watje en wij zijn zo blij met ons watje :mrgreen: .
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Zoie schreef:
Moet je luisteren Frenkie, om het maar even scherp te stellen, het is oorlogstijd voor bepaalde honden en de gezinnen waarin deze honden leven, en dan moet je je zeer zorgvuldig uitdrukken.
Frenkie schreef:Jullie zullen je hond allemaal de beste opvoeding hebben gegeven...maar er lopen ook rotte appels tussen die hun hond niet goed hebben opgevoed...waardoor bepaalde rassen weer op de lijst met verboden honden moeten worden gezet! :
Een ras is nog niet genoeg, we moeten de ellende van de RAD vooral nog uitbreiden naar andere rassen ? Waarom moet dat ?

Jij begint een topic over vechthonden die volgens jou meestal in handen zijn van een bepaald slag mensen. Je weet heel goed, of je zou heel goed moeten weten, dat het juist dit algemeen voorkomend vooroordeel is waardoor deze honden in een kwaad daglicht staan. Wat het mogelijk maakt van elk incident weer een bevestiging van het vooroordeel te maken.

Dus ik zou zeggen, prima dat je mijn aantijging als een beschuldiging ervaart. Misschien dat het je helpt je eigen vooroordelen waar je stukjes werkelijk bol van staan eens kritisch tegen het licht te houden.
Ik snap het niet hoor, vind niet dat mijn stukjes vol staan met vooroordelen. Maar ja, jij vind van wel dus het blijft nu de hele tijd een welles nietes gesprek en daar heb ik gewoonweg geen zin meer in. Ik hou mijn zogenaamde vooroordelen niet tegen het licht...ik weet gelukkig zelf als de beste hoe ik over dit onderwerp denk en ga mezelf niet meer lopen verdedigen. Vind het zonde van mijn tijd.

Groetjes
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Diego schreef:Wanneer is iemand Aso dan? misschien dat ik het dan beter gegrijp :wink:

Ik vind iemand niet zo snel een aso...maar als iemand zijn hond loopt op te fokken in het openbaar en er zichtbaar mee loopt te pochen geef je mij wel het gevoel dat je een soort macho uitstraling wil uitstralen. Durf alleen bijna niks meer te zeggen anders heb ik weer een vooroordeel opgeschreven.

Groetjes
Diego
Actief
Contacteer:

Frenkie schreef:

Ik vind iemand niet zo snel een aso...maar als iemand zijn hond loopt op te fokken in het openbaar en er zichtbaar mee loopt te pochen geef je mij wel het gevoel dat je een soort macho uitstraling wil uitstralen. Durf alleen bijna niks meer te zeggen anders heb ik weer een vooroordeel opgeschreven.

Groetjes
Ben het wel met je eens hoor! Als ik iemand zie lopen die het prachtig vindt dat zijn hond bijna alles pakt, en dat soort situaties ook opzoekt dat vindt ik een Aso! Ongeacht welk ras die persoon aan de lijn heeft.

Maar helaas is het vaak zo dat wanneer mensen een bepaald ras zien bij zon type dat ze gelijk alle mensen met zon hond over 1 kam scheren, ik zeg niet dat jij dat doet, heb niet alles gelezen in de discussie hier, maar het gebeurd wel vaak en ik zelf ondervindt het bijna dagelijks dat mensen terugdeinzen voor mij en mijn honden.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Frenkie schreef:
Zoie schreef:

Ik snap het niet hoor, vind niet dat mijn stukjes vol staan met vooroordelen. Maar ja, jij vind van wel dus het blijft nu de hele tijd een welles nietes gesprek en daar heb ik gewoonweg geen zin meer in. Ik hou mijn zogenaamde vooroordelen niet tegen het licht...ik weet gelukkig zelf als de beste hoe ik over dit onderwerp denk en ga mezelf niet meer lopen verdedigen. Vind het zonde van mijn tijd.

Groetjes

Dit staat er in je allereerste bericht van de topic:
Frenkie schreef:Als ik Timo uitlaat kom ik veel verschillende mensen en honden tegen. Het valt mij ook op dat ik veel 'vechthonden' tegenkom gedurende de wandeling. Ik wil geen vooroordelen uitspreken maar het zijn MEESTAL een bepaald slag mensen die ik met dit soort honden zie lopen. Ik heb wel eens het gevoel dat de eigenaren die ik tegenkom iets willen uistralen (kijk mij met mijn enge grote hond).
Dus tja, ik noem dat toch ook wel aardig wat vooroordelen. Zeker als je als eigenaar van een bepaald type hond al vaak genoeg wat naar je kop geslingerd krijgt, sta je al snel op je achterste benen.

Wat mij betreft heb je het naderhand genoeg verder uitgelegd hoor :wink: maar ik vind dus in eerste instantie wel genoeg vooroordelen terug in je bericht.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Wat mij betreft heb je het naderhand genoeg verder uitgelegd hoor :wink: maar ik vind dus in eerste instantie wel genoeg vooroordelen terug in je bericht.[/quote]

Ik heb denk ik ook te weinig uitgelegd in mijn eerste bericht...had vanaf het begin duidelijk moeten zijn. Vind het alleen jammer dat bepaalde mensen erover door blijven zagen terwijl ik de dingen toch beter heb uitgelegd. Waarschijnlijk heb ik over de mensen die bepaald gedrag vertonen terwijl ze zo'n hond hebben wel een vooroordeel...maar dat betekent niet dat ik een vooroordeel heb over de gehele groep mensen die zo'n hondenras heeft. Als ik naar de mensen die op dit forum reageren kijk zie ik bij de meeste mensen geen aso of macho voor mij. Terwijl er genoeg forummensen een zogenaamde 'vechthond' heeft.

Groetjes
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Diego schreef:
Frenkie schreef:

Groetjes
Ben het wel met je eens hoor! Als ik iemand zie lopen die het prachtig vindt dat zijn hond bijna alles pakt, en dat soort situaties ook opzoekt dat vindt ik een Aso! Ongeacht welk ras die persoon aan de lijn heeft.

Maar helaas is het vaak zo dat wanneer mensen een bepaald ras zien bij zon type dat ze gelijk alle mensen met zon hond over 1 kam scheren, ik zeg niet dat jij dat doet, heb niet alles gelezen in de discussie hier, maar het gebeurd wel vaak en ik zelf ondervindt het bijna dagelijks dat mensen terugdeinzen voor mij en mijn honden.
Maar zijn er dan ook mensen die wel eens iets tegen je zeggen omdat je zulke honden hebt? Of kijken ze je alleen maar met een scheef gezicht aan? Ikzelf zal nooit iemand een rare blik geven omdat ze met een zogenaamde 'vechthond' lopen...maak vaak genoeg een praatje met deze eigenaren.
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Diego schreef:
Frenkie schreef:

Groetjes

ik heb het wel heel schreeuwerig gekwoot.
Sorry...
De enige mensen die ik dit met een bepaalde mate van trots zie tolereren van hun hond hebben een amstaff of een ambull, echt heel treurig.
Terwijl ik meer labjes, berners en jackies tegen kom elke dag.
alleen zijn die hondenbaasjes niet trots op hun hond. Die zijn bezig met heropvoeden, inschatten, aftasten, etc...
In die zin herken ik wel wat in de de 'vooroordelen' naar bepaalde rassen hier.
Dank aan dit forum dus.
Want op zo'n groot forum als dit leer je pas echt alle hondenrassen op waarde schatten. :ok:
Diego
Actief
Contacteer:

Frenkie schreef:
Diego schreef:
Frenkie schreef:

Groetjes

Maar zijn er dan ook mensen die wel eens iets tegen je zeggen omdat je zulke honden hebt? Of kijken ze je alleen maar met een scheef gezicht aan? Ikzelf zal nooit iemand een rare blik geven omdat ze met een zogenaamde 'vechthond' lopen...maak vaak genoeg een praatje met deze eigenaren.
Meestal zijn het afgunstige blikken, maar er zijn ook mensen die me aanspreken idd....

Wat me het meeste bijgebleven is zijn 2 mensen, een tijd geleden toen ik met Diego en mijn nichtje liep te wandelen sprak een vrouw me aan, als ik wel goed bij mijn hoofd was om zon vechthond en een klein kind in huis te hebben :denken: Voor ik antwoord kon geven deed mijn nichtje dat al en dat liet haar sprakeloos achter :smile:

De tweede was een schooljuf die me verbood om langs het plein te lopen waar de kinderen buiten speelden en dat terwijl mijn honden hun staart eraf kwispelden door het gelach van de kinderen :19:

Maar af en toe trek je ook juist de vreemde pino's aan hoor! er is ook wel s een man op me afgestapt of mijn honden nog een beetje konden vechten :piew:
Diego
Actief
Contacteer:

Daan schreef:
Diego schreef:
Frenkie schreef:

Groetjes

ik heb het wel heel schreeuwerig gekwoot.
Sorry...
De enige mensen die ik dit met een bepaalde mate van trots zie tolereren van hun hond hebben een amstaff of een ambull, echt heel treurig.
Terwijl ik meer labjes, berners en jackies tegen kom elke dag.
alleen zijn die hondenbaasjes niet trots op hun hond. Die zijn bezig met heropvoeden, inschatten, aftasten, etc...
In die zin herken ik wel wat in de de 'vooroordelen' naar bepaalde rassen hier.
Dank aan dit forum dus.
Want op zo'n groot forum als dit leer je pas echt alle hondenrassen op waarde schatten. :ok:
Zoals ik al zei maakt het mij niet uit welk ras er aan de lijn zit, maar dat vindt ik gewoon Aso gedrag.
Op zich mensen die dat toestaan van hun hond zetten zichzelf ook behoorlijk voor joker omdat ze hun hond gewoon niet onder controle hebben :wink:

Mijn reu kan ook niet met andere honden en maakt een hoop kabaal als ie de kans krijgt, maar dan zorg ik dat die zijn koppie dichthhoudt en doorloopt!
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Nou...

Wij kwamen vandaag een 'aso' in het bos tegen
MET MASTINO! :N:
Maar deze 'aso' had zijn hond wel aan de lijn en hield hem ook aan de lijn
Was keurig mee te praten...

Voorruit, zijn handen waren vol getatoeerd (mijn bovenarmen ook dus so what) en hij loensde...de hond had een slechte start gemaakt want hij zat bij iemand die nu 2 jaar moest zitten en daarom had hij hem nu.
Hond was nogal enthousiasit naar andere honden en stormde daar op af maar deed niks volgens meneer...
Maar hij hield hem toch maar aan de lijn om geen gezeur te krijgen met mensen die in paniek hun hond onder hun jas stoppen...
Had hij al vaak meegemaakt namelijk..

Mastino hond had trouwens meer weg van Cane Corso...ik vermoed ook sterkt dat dat erdoor zat want hij had een cane corso kop en was nogal slank voor een mastino...daarbij was ie Brindle (wat volgens meneer een fout was bij mastino's) maar pin me er niet op vast..ik ben niet echt thuis in Mastino's.

Dit was dus een 'aso' die wel degelijk wist waarmee hij aan de lijn liep en daar ook naar handelde...
De riem was van kaliber Rimpel-riem...groot met een dikke lijn.

Maar ik wil best geloven dat er ook aso achtige figuren zijn die dit niet doen...

De enigste aso's die ik tegengekomen ben in mijn oude buurt waren 'keurige' burgerlui met borders, mechelaar, ridgeback die het verdomden hun hond aan te lijnen.
Die keurige burgerlui hebben in volgorde van honden hierboven een keurig huisje en praten keurig, een eigen winkel, en de ander kom uit een ondernemers gezin...
wat een keurige burgers waren dat zeg...
geen gesprek mee te voeren...

Doe mij dan maar een getatoeerde meneer met Mastino die wel weet hoe het hoort
Diego
Actief
Contacteer:

Maar waarom noem je hem in eerste instantie in je bericht een Aso dan? door zijn tattoos en omdat hij loenst?

Dus dan beoordeel je iemand al als Aso enkel om zijn uiterlijk?

Ik snap dat je bericht juist niet negatief is bedoeld hoor, maar het viel me toch op :wink:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Diego schreef:Maar waarom noem je hem in eerste instantie in je bericht een Aso dan? door zijn tattoos en omdat hij loenst?

Dus dan beoordeel je iemand al als Aso enkel om zijn uiterlijk?

Ik snap dat je bericht juist niet negatief is bedoeld hoor, maar het viel me toch op :wink:
met een dikke knipoog....

Omdat mensen met tattoo's door sommigen per definitie al als aso bestempeld worden...
En er in dit topic gepraat wordt over bepaalde types mensen met bepaalde types honden...(kamper Johnny met gouden ketting en tattoo's die met een staff in het park loopt)
De bevooroodeelde mensen in dit topic kunnen dus weer heftig ja beginnen te knikken...
want dit was een meneer met tattoo's en een mastino...dubbelop aso dus in de optiek van sommigen
pepim
Zeer actief

Re: vechthond als statussymbool???

Ongelezen bericht door pepim »

Frenkie schreef:Als ik Timo uitlaat kom ik veel verschillende mensen en honden tegen. Het valt mij ook op dat ik veel 'vechthonden' tegenkom gedurende de wandeling. Ik wil geen vooroordelen uitspreken maar het zijn MEESTAL een bepaald slag mensen die ik met dit soort honden zie lopen. Ik heb wel eens het gevoel dat de eigenaren die ik tegenkom iets willen uistralen (kijk mij met mijn enge grote hond).
Dus vraag ik mij af waarom mensen een 'vechthond'aanschaffen...is dit omdat je het ras mooi vindt of doe je het als statussymbool?

Nogmaals, ik wil niet iedereen over een kam scheren.

Groetjes

Afbeelding Afbeelding
Ik kom ook heel veel verschillende honden tegen, het maakt mij niet uit wat voor ras of hoe de baas er uitziet; ik let vooral op de wisselwerking tussen baas en hond en tot nu toe gaat dat heel goed.
razzgul
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door razzgul »

Ik zie om mij heen ook te weinig/geen voorbeelden om dit vooroordeel te ontkrachten helaas, maar ik ben me goed van bewust dat alleen tokkie-achtige types aan ego-versterking doen met gemeen kijkende bullebijters om hun krap bementen lid cq. hersenvolume te compenseren. het meer snuggere deel v.d bevolking neemt zo'n hond uit "liefde voor t ras" etc etc en meer van dit soort idealistisch gezwets, hoewel ik die nog moet tegenkomen weet ik wel dat ze bestaan, zie dit forum :cheer:
Be the pack leader
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”