Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veel honden worden gepakt.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Frenk schreef:
Muk schreef:Idiote bazen kom je trouwens wel bij elk hondenras tegen. En ja, daardoor gedraagt hun hond zich niet zoals het moet en aan eventuele hondenetiquette hebben ze ook lak. Hier waar ik woon zijn de mensen met herders juist wel ok en heb ik meer problemen (niet zulke zoals Frenk net beschreef) met de bazen van de kleine hondenrassen, zoals de hussells enz.
Wil ik graag aan toevoegen dat dit toevallig een meneer met een herder was. Ik kom ook heel veel hartstikke leuke herders (en bijbehorende baasjes) tegen. Ik heb niet meer last van een bepaald type/ras/soort ten opzichte van anderen :19:
Dat weet ik dat je niets tegen herders hebt.
Ik ook niet, alleen mij valt het op dat het hier de mensen met de kleinere hondenrassen zijn die hun hond gewoon laten gaan.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik bedoelde ook helemaal niet iets verkeerds met mijn opmerking hoor, alleen dat het me opvalt dat juist herders vaak van die bazen hebben die of raar doen (zo raar als bij Frenk had ik nog niet gehoord) of hun hond maar laten gaan en ik daardoor inmiddels wat meer begrip kan opbrengen voor mensen die herders niet leuk vinden.
Dat zei ik ook al in mn eerste bericht.....

renee-uk schreef:nou ja, wat een dwaas :roll:

Ik vind het wel heel erg jammer dat het zo vaak herderbazen zijn die dat doen, naarmate ik meer hier lees begrijp ik steeds beter waarom mensen zo een aversie tegen herders hebben....ligt toch niet altijd aan de honden, meer aan de bazen die er een gruwlijk potje van maken :boos:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Muk schreef:
Frenk schreef:
Muk schreef:Idiote bazen kom je trouwens wel bij elk hondenras tegen. En ja, daardoor gedraagt hun hond zich niet zoals het moet en aan eventuele hondenetiquette hebben ze ook lak. Hier waar ik woon zijn de mensen met herders juist wel ok en heb ik meer problemen (niet zulke zoals Frenk net beschreef) met de bazen van de kleine hondenrassen, zoals de hussells enz.
Wil ik graag aan toevoegen dat dit toevallig een meneer met een herder was. Ik kom ook heel veel hartstikke leuke herders (en bijbehorende baasjes) tegen. Ik heb niet meer last van een bepaald type/ras/soort ten opzichte van anderen :19:
Dat weet ik dat je niets tegen herders hebt.
Ik ook niet, alleen mij valt het op dat het hier de mensen met de kleinere hondenrassen zijn die hun hond gewoon laten gaan.
Het was niet specifiek voor jou bedoeld, maar voor de volledigheid :mrgreen: Ik vind het vervelend dat Renee zich namens haar ras een soort aangesproken zit te voelen. Vandaar. :wink:

Overigens zie ik dat met kleinere rassen hier ook niet. Eerlijk gezegd heb ik niet zo heel vaak gedoe :19: En het gedoe wat ik gehad heb, dat waren heel uiteenlopende types. Maar ja, Frenk is natuurlijk pas een jaar oud, dus dan is het ook niet raar dat je nog niet veel gedoe hebt meegemaakt. :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

:mrgreen: ik voelde me niet aangesproken hoor, zie bovenstaande reactie.

Dat ik het jammer vind dat mijn ras zo een slechte naam heeft is natuurlijk wel waar.
Mits opgevoed en begeleid zijn het heerlijke honden en als dat feit naar de achtergrond gedrongen wordt doordat zoveel herderbazen daar niet mee kunnen omgaan vind ik dat uiteraard heel erg vervelend.

Juist omdat ik de meeste herder eigenaren ken vanuit training cq evenementen en die -over het algemeen- op een andere manier met hun honden omgaan kon ik me niet zo een voorstelling maken waarom zoveel mensen moeilijkheden met het ras an sich hebben.
Doordat ik hier lees wat de andere hondenrasbezitters (!) voor vervelende en vreemde dingen meemaken met herders heb ik daar juist wat meer begrip voor gekregen.

Blijft het jammer dat de honden er zelf weinig aan kunnen doen..:(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

renee-uk schreef:Ik bedoelde ook helemaal niet iets verkeerds met mijn opmerking hoor, alleen dat het me opvalt dat juist herders vaak van die bazen hebben die of raar doen (zo raar als bij Frenk had ik nog niet gehoord) of hun hond maar laten gaan en ik daardoor inmiddels wat meer begrip kan opbrengen voor mensen die herders niet leuk vinden.
Dat zei ik ook al in mn eerste bericht.....

renee-uk schreef:nou ja, wat een dwaas :roll:

Ik vind het wel heel erg jammer dat het zo vaak herderbazen zijn die dat doen, naarmate ik meer hier lees begrijp ik steeds beter waarom mensen zo een aversie tegen herders hebben....ligt toch niet altijd aan de honden, meer aan de bazen die er een gruwlijk potje van maken :boos:
Ik kan niet zeggen dat ik meer rariteiten op merk bij herder eigenaren dan bij andere honden. Een paar dagen terug hing er nog een maltezerachtig hondje in Lola's achterpoten met een eigenaar erbij die dat vooral heel erg komisch vond. :roll: Dat soort mensen vind je bij alle rassen/ kruizingen. :wink:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
renee-uk
Zeer actief

dan is er toch nog hoop...... :wink:
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb het al veel vaker gezegd, maar ook hier nog maar een keertje:
"herder" wordt doorgaans als verzamelnaam gebruikt voor een groot aantal rassen uit de grootste rasgroep bij de honden, de herdershonden-rasgroep. Hieronder worden meer dan 40 rassen verstaan, en een flink aantal rassen uit deze rasgroep zijn rassen waar veel honden van rondlopen.
Een "herder" kan dus zowel de Mechelaar als Duitse Herder zijn, als het Schipperke, de Bobtail of Bearded Collie, Australian Shepherd, Schotse Collie en noem ze allemaal maar op.

Dit even ter nadere info. :wink:
renee-uk
Zeer actief

dan was dit vast een lakense........ :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

renee-uk schreef:dan was dit vast een lakense........ :mrgreen: :mrgreen:
Ik weet niet waarnaar je refereert met "dit" eerlijk gezegd, maar zo als je het nu schrijft is heel wat genuanceerder dan te volstaan met "herder". :wink:
Jammer dat je de rasnaam verkeerd gespeld hebt. :mrgreen:
Frenk
Zeer actief

In het verhaal dat ik vertelde ging het om (volgens mij) een Duitse Herder.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

dat was inderdaad niet zo slim :oops:
laekense......bedoelde ik natuurlijk

En voor de rest laat maar.... het is allemaal niet zo belangrijk en ik heb ook niet zo'n zin om heel serieus te gaan doen over iets wat mij opgevallen is en waardoor ik mijn mening betreffende bepaalde opmerkingen/houdingen wat heb herzien.

Ik bedoelde niks speciaals met mijn eerste post, maar als iemand dat graag anders wil zien heeft ie mijn zegen.
Afbeelding

LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Mijn opmerking was niet zozeer een directe reacti op jou, als wel een meer algemene reactie naar aanleiding van meerdere opmerkingen over "herders" in dit topic. :wink:
renee-uk
Zeer actief

ah ok :ok:
Afbeelding

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

haha zo liep ik vandaag bij de club in het parkje even met mijn reu aan de lijn en tegemoet kwam me een ruwhaar teckel en een lab los.. de bazin zag ik iets later achter een bruggetje vandaan komen, ik zag de lab al geinteresserd kijken en de vrouw was toch wel wat verder achter de hond dat ik niet ging gokken of lab en teckel op mijn hond af zouden komen.
bij de auto gekomen borstelde ik hem nog wat (hevige rui!!) en er kwam een andere hond voorbij aangelijnt, die gromde wat maar ok.. ik zie de dame aan komen lopen met lab en teckel inmiddels aangelijnt en hoor half wat gegrom en ik zie dat de mevrouw haar lab los laat om kennis te maken met de andere hond.. wat overigens ook goed ging hoor, beide honden stonden vrolijk bij elkaar te kwispelen, maar de lab had mij en mijn hond ook weer gezien en besloot eigenlijk ook direct maar naar mij door te lopen.. bazinnetje riep nog maar lab negeerde.. en zonder veel poeha heb ik mijn hond een hoog gegeven en de autokennel in .. zo klaar.. lab bleef overigens toch op afstand staan ging niet terug naar bazin, maar liep ook niet door op mij en mijn reu af..
Ik raakte met de mevrouw aan de praat, en zij zei dus dat aan de lijn haar lab toch wel kon gaan grommen en sterk kon gaan trekken dat ze hem niet hield en hem dan maar los liet omdat het toch een goedsul was en als hij los kennismaakt dat het altijd bij leuk kwispelen bleef..
(het was ook een schatje hoor, maar ik denk dat mijn eigen hond bij zo'n ontmoeting er anders over denkt :wink: )
Die twee van mij zaten in de auto kennel overigens braaf naar ons gesprek te kijken.. dus stonden niet te stuiteren in de auto.. dus zo aggressief is hij ook weer niet..
Ik vertelde haar dat mijn reu niet graag vreemd hond contact heeft en dat de teef juist erg graag contact maakt maar daarin nogal druk en onstuimig aan wil komen... " oh zegt ze, wijzend op de teckel, nou dan is hij op de vlucht geslagen hoor!!!" OVerigens ook met een glimlach omdat de teckel inene doorhad dat er twee honden in de auto zaten en er inene flink gegromt werd.. " tsja een echte teckel he?!"

Dit is een illustratie in hoe verschillend sommige honden (en bazen) reageren Als ik dus bluf los had gehad en die zou sociaal gaan buurten bij lab en teckel, dan had lab het leuk gevonden en teckel had dus op de vlucht geslagen,(of lab en teckel andersom op haar af waren gelopen dan had dat ok gegaan) had lab reu bij mijn aangelijnde reu komen buurten op de manier als hij dat bij die andere hond deed, dan had ik hem nog altijd aan de lijn gehad en had er hoogstwaarschijnlijk gewoon genegeerd geworden omdat ik het appel er dan oppak, maar normaal en vriendelijk begroeten had het niet geworden er is bij hem altijd een soort spanning..

Het was verder een aardige mevrouw hoor we hebben leuk gekletst en de lab was echt een schat en de teckel rook alleen maar de pens op mijn kleding :roll: maar het schetst toch wel hoe snel misverstanden kunnen ontstaan.. ik kan bijvoorbeeld niet weten dat haar hond bang zou zijn van een overenthousiaste bluf, netzomin als zij kan zien, alhoewel.. ze zei wel dat ze aan mijn reu's houding zag dat hij niet zo zat te wachten op de lab.. dat dan weer wel :mrgreen:
Maar het blijft soms gewoon lastig

Edit.. ik spreek over Duitse Herders... :mrgreen: :mrgreen: :smile: :wink:
estelle

Re: Veel honden worden gepakt.....

Ongelezen bericht door estelle »

Zoie schreef:
estelle schreef:[Maar wat wil je hier nu mee zeggen dan?
Ik vat het een beetje op als dat een uitvallende hond aan de lijn eenmaal los ineens poeslief zouden zijn. Of dan zo'n hond maar zouden dulden.
.
dat zal zeker niet altijd zo zijn. En ik zal nooit iemand ongevraagd adviseren zijn aangelijnde hond maar los te knallen.

Ik geef uitvalgedrag als voorbeeld van communicatie tussen honden waarbij de baas niet perse buiten spel staat.

Uitvalgedrag is te trainen. En natuurlijk stuit je dan altijd op de dubbele grens van wat er met deze hond met deze genen en deze ervaringen mogelijk is, en waar deze trainer met deze relatie met deze specifieke hond toe in staat is.

We hadden het over het appel dat je op je hond hebt, en mijn ervaring is dat agressieve uitingen van mijn honden naar andere niet perse buiten mijn sturing liggen als ik daar aan werk.

Ik heb in eerdere discussies over dit onderwerp al vaker aangegeven dat wat mij betreft de controle die je over je hond hebt wel eens te eenzijdig wordt opgevat als in staat zijn je hond bij je te roepen dan wel bij je te houden.

En voordat ik nu weer verkeerd begrepen word: ik zeg beslist niet dat je van elke hond een vriendelijke, sociale kunt maken, laat staan dat ik dat zou kunnen.

Ik geloof trouwens ook niet dat je van elke hond een perfect luisterende hond kunt maken.
Oh maar natuurlijk heb ik Hera geleerd om niet altijd als een dolle stier door het lint te gaan zodra ze andere honden ziet.
Dat gaat ook prima en ze kan rustig in de berm liggen terwijl er op 2 meter een hond passeert, een kalme 'niet doen he!' van mijn kant zorgt ervoor dat ze blijft liggen.

Ik kan ook prima met haar een bal gooien terwijl er een paar meter verderop ook iemand met zijn hond aan het spelen is. Ze zal de andere hond niet zien staan.

Maar het is voor haar echt teveel gevraagd om kalm en rustig te blijven als er een andere teef aan haar reet zit te snuffelen of als er een pup voor haar staat te dansen.
En dan kan ik dat natuurlijk wel af gaan dwingen op hele nare manieren en dan zal dat ook vast wel lukken maar daar heb ik dus geen trek in.
Die paar keer dat er toch een hond te dichtbij komt (dus met zn neus aan haar zit e.d.) kies er dus voor haar dusdanig vast te houden dat ze geen schade aan kan richten.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Inge O schreef:
Zoie schreef: nou ik begrijp gewoon niet zo goed waarom de prioriteiten van de hond in die situatie perse zo moeten liggen.

De meeste honden die je in het uitlaatbos tegen komt hebben geen kwaad in de zin en kan je ongestraft negeren, en dat kan je je hond - in principe - leren. Dat heb ik b.v. met sien gedaan.
omdat die honden fysiek contact willen maken met jouw (op dat ogenblik aangelijnde) hond en ik vind niet dat je een hond die daar geen zin heeft mag (wel kan) verplichten om dat lijdzaam te ondergaan. dat zou ik zelf (als het om mensen gaat) ook niet willen, waarom mijn hond dan wel?
Tuurlijjk snap ik wel dat dit aspect geen rol speelt als mijn hond op zoek gaat naar een andere hond die nog op geen enkele manier contact gemaakt heeft. Hoewel een hond dan die andere hond m.i. toch ook wel als b.v. een potentieel gevaarlijke indringer in zijn territorium zou kunnen zien.
ja, maar dat is dan voor mij weer een stap tever : dat zal zich best in mijn honds' hoofd afspelen dan, maar daar zal hij maar moeten mee leven en ik merk ook dat mijn honden (vnl. sette) er geen last mee hebben om me daarin te volgen (figuurlijk en letterlijk).
ah, oke, nou snap ik wat je bedoelt.

Nou, ik vind om te beginnen ook idd dat een hond aan de lijn in principe en zeker als hij het niet wenst gevrijwaard moet worden van fysiek contact. Voor mij betekent dat dan ook de problemen niet opzoeken door naar een druk losloopgebied te gaan.

maar ja, garanderen kan je het praktisch gesproken nooit, en dan ... hangt het weer van allerlei dingen af hoe ik daar mee omga.

Luna b.v. zal wild met haar kop kunnen gaan schudden met een grote bal met hengsel in haar bek. Ik vind dat prima. Baasjes schrikken daar altijd erg van en nemen dan actie :ok: Honden gaan dan ook liever een stukje omlopen, heb ik gemerkt. Happen daaintegen mag niet :neenee:

Orson was ( iig op de oudere leeftijd dat ik hem leerde kennen en uitliet ) goed af te leiden of andersszins verbaal te sturen. Ik heb een keer gezien dat hij de vrijheid kreeg ( van Tineke die hem natuurlijk veel beter kende ) te corrigeren, en ook dat deed hij keurig netjes, op de rug werpen en afdruipen maar. Maar die vrijheid kreeg hij lang niet altijd.

Bij sien ben ik misschien het meest rigide geweest: totaalverbod op snauwen. Maar dan wel weer b.v. afleiden met de bal. Opvallend genoeg zie ik haar nu wel eens lippen naar een opdringerige hond, en dat mag van mij natuurlijk wel. Zelfs geef ik haar nu wel eens de ruimte op daaropvolgend te snappen: ze heeft immers duidelijk gewaarschuwd, en mits niet overdreven mag ze van mij dan een optiefertje geven.

Je kunt ook nog aan andere dingen denken, zelf wegsturen b.v. . om jezelf in beeld van de hond te krijgen.

Lijdzaam ondergaan sec is idd iets wat je bijna niet kunt vragen en wat ik zeker ook niet wenselijk vind, maar toch wel vormen van controle en sturing. Niet alleen bij uitvallen overigens.

Waarom ? Om schade te voorkomen, en om vrijheid voor mezelf en mijn honden te scheppen.
Laatst gewijzigd door Zoie op 25 jan 2009 03:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

estelle schreef:[En dan kan ik dat natuurlijk wel af gaan dwingen op hele nare manieren en dan zal dat ook vast wel lukken maar daar heb ik dus geen trek in. .

daar zou ik ook geen trek in hebben, ik ben niet perse tegen correcties en dwang, maar wel binnen grenzen.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoie schreef:Luna b.v. zal wild met haar kop kunnen gaan schudden met een grote bal met hengsel in haar bek. Ik vind dat prima. Baasjes schrikken daar altijd erg van en nemen dan actie :ok: Honden gaan dan ook liever een stukje omlopen, heb ik gemerkt. Happen daaintegen mag niet :neenee:

Orson was ( iig op de oudere leeftijd dat ik hem leerde kennen en uitliet ) goed af te leiden of andersszins verbaal te sturen. Ik heb een keer gezien dat hij de vrijheid kreeg ( van Tineke die hem natuurlijk veel beter kende ) te corrigeren, en ook dat deed hij keurig netjes, op de rug werpen en afdruipen maar. Maar die vrijheid kreeg hij lang niet altijd.

Bij sien ben ik misschien het meest rigide geweest: totaalverbod op snauwen. Maar dan wel weer b.v. afleiden met de bal. Opvallend genoeg zie ik haar nu wel eens lippen naar een opdringerige hond, en dat mag van mij natuurlijk wel. Zelfs geef ik haar nu wel eens de ruimte op daaropvolgend te snappen: ze heeft immers duidelijk gewaarschuwd, en mits niet overdreven mag ze van mij dan een optiefertje geven.
Kijk en daar zit dus een wezenlijk verschil tussen Sien, Orson en Luna en een Hera.
Hera kan niet fatsoenlijk corrigeren of alleen maar even snappen, die gaat er vol bovenop met buiten gewoon veel geweld waarbij er dus gaten en w.s. doden vallen als ik niet zou ingrijpen.

Chello kon ik bijv. in zijn jongere jaren het prima laten oplossen met een andere hond. Hij kon ook heel netjes corrigeren en dan was het ook klaar.

Nog even een kleine toevoeging. Wat jij beschrijft over Sien, Orson en Luna noem ik ook niet hond agressief.
Een hond die daadwerkelijk agressief is gaat toch niet netjes corrigeren of wat snappen. Die klappen er regelrecht bovenop.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Los zand Nanna, Los za-hand! :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Inge O schreef:
Moos schreef:Los zand Nanna, Los za-hand! :mrgreen: :mrgreen:
ja, dat zie die drent ook zó natuurlijk :pffff: :mrgreen: .
Tuuurlijk. Die ziet ook zo dat grote Charles helemaaal niet bij die Teckeltjes hoort :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Vandaag wezen wandelen bij Kasteel Groeneveld. Zondagmiddag, mooi weer, officieel losloopgebied. Oftewel, we konden zowat over de honden en dagjesmensen lopen :N:
Als ik vandaag elke keer de honden bij me moest roepen omdat we een hond zagen had ik beter in de auto kunnen blijven zitten en rechtsomkeert kunnen maken.
Zoveel honden en er is geen 1 onvertogen woord gevallen wat ik heb gezien.

We hebben echt genoten :cheer:
Moos
Zeer actief

Nanna schreef:
Moos schreef:Los zand Nanna, Los za-hand! :mrgreen: :mrgreen:
:wink: Ze stonden toevallig net bij elkaar
Stommmm toevalig :F:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Tamara. schreef:Vandaag wezen wandelen bij Kasteel Groeneveld. Zondagmiddag, mooi weer, officieel losloopgebied. Oftewel, we konden zowat over de honden en dagjesmensen lopen :N:
Als ik vandaag elke keer de honden bij me moest roepen omdat we een hond zagen had ik beter in de auto kunnen blijven zitten en rechtsomkeert kunnen maken.
Zoveel honden en er is geen 1 onvertogen woord gevallen wat ik heb gezien.

We hebben echt genoten :cheer:
Wij zijn vanmiddag gaan lopen op de Hilversumse hei en ook daar was het de typische zondagmiddag drukte :wink:
Ook hier was het in de loop van de middag file-wandelen, maar ook hier geen onvertogen woord :ok:
Heerlijk weer, superleuke en gezellige hondjes (en mensen). Een top-middag :ok:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Frenk schreef:superleuke en gezellige hondjes (en mensen). Een top-middag :ok:
De Hilversumse hei is inderdaad ook dé ideale locatie om over de mensen heen te lopen :mrgreen:

Het viel mij dus ook op dat de mensen allemaal een goed humeur hadden en de honden ook.
Zo was er bijvoorbeeld een fietser met hond die net een bruggetje over fietste. Ik had het net te laat door en Fien sjeeste de brug al over waardoor mevrouw op de rem moest. Ik verontschuldigde mij en mevrouw gaf juist een hele leuke reactie dat er niet voor niets een rem op de fiets zit :wink:
Kijk, en als je zo met elkaar kunt omgaan zal iedereen een heel stuk fijner wandelen :wink:
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:
Tamara. schreef:
en dat heb je niet gedaan :klaar: :hmmm: ?
Nee :N: :H: Ik wilde wel teruggaan maar de rest niet :19: :mrgreen:
Frenk
Zeer actief

Tamara. schreef:Het viel mij dus ook op dat de mensen allemaal een goed humeur hadden en de honden ook.
Hier hoorde je om de haverklap: "heerlijk he die zon, na dat noodweer van afgelopen week" :mrgreen:
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Vanmiddag kwam er een ontzettend enthousiaste staffordreu plotseling mijn roedel binnenvliegen (en ze liepen allemaal los). Ik had het niet snel genoeg in de gaten omdat zoonlief mij net op m'n mobiel belde 'waar mama nou bleef want hij had zóóó'n honger :roll: ). Dus voor ik wist wat er gebeurde was het beestje al enthousiast tegen alle vier aan het opspringen :N: .
Baasje stond dus 50m verder zonder enig effect te roepen. Omdat ik Cody nog steeds niet helemaal vertrouw schrok ik best wel, maar tot mijn stomme verrasing stond hij alleen maar een beetje sullig te kijken. Nog net niet met met opgetrokken wenkbrauwen en zo'n blik van 'wat is dát voor een maf beest???'
De meiden waren ook een beetje overbluft door al dat onstuimige geweld en zelfs Gina hield voor de verandering haar snater :mrgreen: .
Maar ik ben toch zo trots op het gedrag van Cody. Een jaar geleden was het waarschijnlijk een bloedbad geworden en nu was de enige schade de moddervlekken op mijn jas omdat staf het ook nodig vond om tegen mijn (crèmekleurige) jas op te springen :cheer: .
Afbeelding
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

ik heb niet alles doorgelezen, dus weet niet of iemand dit al eens gezegd heeft...

ik ben het gedeeltelijk eens dat je je hond niet zomaar op elke hond laat rennen, maar aan de andere kant...je kinderen hou je toch ook niet constant in de gaten als ze buiten aant spelen zijn...komt ook vaak genoeg ruzie voor, dus ja...(en dat kan er ook ernstig aan toe gaan tegenwoordig)

dat wil niet zeggen dat ik dongo zomaar op elke hond af laat gaan...maar ik vind dat sommige mensen wel erg overdrijven in de bescherming van hun hond...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dongo schreef:
dat wil niet zeggen dat ik dongo zomaar op elke hond af laat gaan...maar ik vind dat sommige mensen wel erg overdrijven in de bescherming van hun hond...
misschien is dat wel uit bescherming van andere honden?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
IngeK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders

Ongelezen bericht door IngeK »

malinois schreef:
Dongo schreef:
misschien is dat wel uit bescherming van andere honden?
Dat is het bij mij wel in ieder geval.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”