haha zo liep ik vandaag bij de club in het parkje even met mijn reu aan de lijn en tegemoet kwam me een ruwhaar teckel en een lab los.. de bazin zag ik iets later achter een bruggetje vandaan komen, ik zag de lab al geinteresserd kijken en de vrouw was toch wel wat verder achter de hond dat ik niet ging gokken of lab en teckel op mijn hond af zouden komen.
bij de auto gekomen borstelde ik hem nog wat (hevige rui!!) en er kwam een andere hond voorbij aangelijnt, die gromde wat maar ok.. ik zie de dame aan komen lopen met lab en teckel inmiddels aangelijnt en hoor half wat gegrom en ik zie dat de mevrouw haar lab los laat om kennis te maken met de andere hond.. wat overigens ook goed ging hoor, beide honden stonden vrolijk bij elkaar te kwispelen, maar de lab had mij en mijn hond ook weer gezien en besloot eigenlijk ook direct maar naar mij door te lopen.. bazinnetje riep nog maar lab negeerde.. en zonder veel poeha heb ik mijn hond een hoog gegeven en de autokennel in .. zo klaar.. lab bleef overigens toch op afstand staan ging niet terug naar bazin, maar liep ook niet door op mij en mijn reu af..
Ik raakte met de mevrouw aan de praat, en zij zei dus dat aan de lijn haar lab toch wel kon gaan grommen en sterk kon gaan trekken dat ze hem niet hield en hem dan maar los liet omdat het toch een goedsul was en als hij los kennismaakt dat het altijd bij leuk kwispelen bleef..
(het was ook een schatje hoor, maar ik denk dat mijn eigen hond bij zo'n ontmoeting er anders over denkt

)
Die twee van mij zaten in de auto kennel overigens braaf naar ons gesprek te kijken.. dus stonden niet te stuiteren in de auto.. dus zo aggressief is hij ook weer niet..
Ik vertelde haar dat mijn reu niet graag vreemd hond contact heeft en dat de teef juist erg graag contact maakt maar daarin nogal druk en onstuimig aan wil komen... " oh zegt ze, wijzend op de teckel, nou dan is hij op de vlucht geslagen hoor!!!" OVerigens ook met een glimlach omdat de teckel inene doorhad dat er twee honden in de auto zaten en er inene flink gegromt werd.. " tsja een echte teckel he?!"
Dit is een illustratie in hoe verschillend sommige honden (en bazen) reageren Als ik dus bluf los had gehad en die zou sociaal gaan buurten bij lab en teckel, dan had lab het leuk gevonden en teckel had dus op de vlucht geslagen,(of lab en teckel andersom op haar af waren gelopen dan had dat ok gegaan) had lab reu bij mijn aangelijnde reu komen buurten op de manier als hij dat bij die andere hond deed, dan had ik hem nog altijd aan de lijn gehad en had er hoogstwaarschijnlijk gewoon genegeerd geworden omdat ik het appel er dan oppak, maar normaal en vriendelijk begroeten had het niet geworden er is bij hem altijd een soort spanning..
Het was verder een aardige mevrouw hoor we hebben leuk gekletst en de lab was echt een schat en de teckel rook alleen maar de pens op mijn kleding

maar het schetst toch wel hoe snel misverstanden kunnen ontstaan.. ik kan bijvoorbeeld niet weten dat haar hond bang zou zijn van een overenthousiaste bluf, netzomin als zij kan zien, alhoewel.. ze zei wel dat ze aan mijn reu's houding zag dat hij niet zo zat te wachten op de lab.. dat dan weer wel
Maar het blijft soms gewoon lastig
Edit.. ik spreek over Duitse Herders...