Kiran schreef:smoekie schreef:blondie schreef:Ja kinderen zijn kinderen, mensen zijn mensen , en honden zijn dieren.
Ik kan me er alleen nog steeds niet aan onttrekken dat "vroeger" meer geredeneerd werd in "eigen schuld dikke bult" had je maar niet zomaar naar die hond zonder eigenaar moeten lopen.
Ma zei me dit kortgeleden nog dat ik ook zo'n drama was als kind, als het om andere dieren ging. In veel gevallen goed gegaan, maar soms ook niet. Maar mijn ouders hebben nooit de schuld bij de andere partij neergelegd.
Nee hoor. Dat is nog steeds zo

Althans hier in ieder geval wel. En ja hoor ook bij de jongste (5 jan 4 geworden). Maar dat zou ik toch echt niet zeggen als ze toevallig als we boodschappen gaan doen in haar gezicht zou zijn gebeten door een aangelijnde hond (die ik niet gezien heb) en al helemáál niet dat ik haar er nog eens een draai om de oren overheen zou geven
Kan tal van voorbeelden opnoemen waarin ik tegen die kleine zeg "ja eigen schuld dikke bult" hoor als het eens een x janken is

Maar dit soort dingen, mijn voorbeeld hier? Nee hoor, echt niet. Dan gaat ik toch echt niet zeggen eigen schuld dikke bult..pats en aanpakken. Had je maar motten luisteren

Jij verwoord het beter dan ik.

Voor de goed orde, ik heb nooit voor mijn stommiteiten mbt dieren een hengst voor mijn oren gekregen van pa.
Heb ook zelf geen bijtende honden naar kinderen toe of naar volwassenenen mits er normaal gedaan wordt.
Ik moet wel zeggen dat ik tegenwoordig minder laat gebeuren rond of met mijn honden door wat ik her en der lees en zie.
Ik was voorheen heel wat relaxter als ze door vreemden benaderd werden , het was namelijk ok. Het duo van mij is niet aggressief of wantrouwend naar vreemden. Bij sommigen misschien wat afstandelijk, en bij een ander weer heel amicaal. Met kinderen is mn de teef juist heel graag in de weer, de reu doet even een vlugge kwispel en vervolgt zijn weg weer en gaat zelf elders zich vermaken.
Absoluut praat ik niet goed dat een hond uithaalt en zeker niet naar het gezicht van een kind. Anderzijds begin ik het wel een beetje zat te worden dat mijn hond(en) publiek bezit lijken te zijn als j e rondloopt of in je eigen tuin zit. Of als je een hond even laat wachten buiten. Als ik mijn fiets neerzet op slot zet, dan hebbben anderen daar ook met de fikken af te blijven. Als een hond ook als ding gezien wordt dan blijf je daar ook netjes maar met je handen van af.
utopie ik weet het. ik neem ze ook niet meer mee voor een korte boodschap.
Mocht hopen dat ouders met kinderen die geen zin hebben in shoppen hun kinderen ook eens thuislaten