Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Lammetje gemold door Staff

Ongelezen bericht door Jaap* »

marian* schreef:Als ik het zo lees mag ik best een paar flinke deuken in een auto trappen als ik daar zin in heb want hij gaat later toch naar de sloop. En de eigenaar moet gewoon maar niet zeuren als hij me betrapt.
Je hoeft openbaar vervoer ook niet te betalen, want ze rijden toch.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik snap de reactie van de boer wel. Ik denk dat het namelijk ook een deel shock is. Als je zo,n onthoofd lammetje ziet schrik je je rot :ugh: .
Maar ben het wel met laeken eens eigenlijk. De meeste honden hebben wel iets prooidrift en er zijn er genoeg die, als ze dan een dier te pakken krijgen, het dood maken. En nee, daar is geen excuus voor want je had ze erbij weg moeten houden. Maar om dan gelijk over honden afmaken te beginnen en een eventuele rad wet? Nee, dat snap ik dan weer niet.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Jaap* schreef:
mmartinn schreef:
Jaap* schreef:Ik schilder geen enkele hond af als getikte agressieveling.
Ik heb wel begrip voor heftige reacties als je nauw betrokken bent bij dit soort dingen.
Ik ook, maar laten we het hier dan wel objectief benaderen.
Geef anders even aan waar ik dat niet doe.
Ik praat niet in de jij vorm, ik beschuldig niet graag persoonlijk. (tenzij iemand in mijn ogen over de scheef gaat en zelf persoonlijk gaat worden)
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

marian* schreef:Als ik het zo lees mag ik best een paar flinke deuken in een auto trappen als ik daar zin in heb want hij gaat later toch naar de sloop. En de eigenaar moet gewoon maar niet zeuren als hij me betrapt.
Als jij je eigen gedragingen gelijk stelt aan dat van een hond, en jij hebt een beschaaft baasje zal jouw baasje jouw gemaakte deuken netjes vergoeden. :engel:
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door lunaquinty »

hoeveel vogels worden per jaar vermoord door katten? daar kraait geen haan naar. zelfs voliere-vogels worden door de tralies getrokken.
jonge konijnen, mollen, muizen, het wordt meteen vermoord. wat is dan het verschil met een hond die een keer een lam dood bijt?
hoe dan ook valt alles weer terug op de verantwoordelijkheid van de eigenaar.
hier loopt op de hei ook shoarma rond. als ik van een afstand die groene net-hekken zie, lijn ik mijn honden aan voor de zekerheid. zo moeilijk is dat niet.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

mmartinn schreef:
Als jij je eigen gedragingen gelijk stelt aan dat van een hond, en jij hebt een beschaaft baasje zal jouw baasje jouw gemaakte deuken netjes vergoeden. :engel:
Het punt blijven missen is ook een kunst.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

lunaquinty schreef:hoeveel vogels worden per jaar vermoord door katten? daar kraait geen haan naar. zelfs voliere-vogels worden door de tralies getrokken.
jonge konijnen, mollen, muizen, het wordt meteen vermoord. wat is dan het verschil met een hond die een keer een lam dood bijt?
hoe dan ook valt alles weer terug op de verantwoordelijkheid van de eigenaar.
hier loopt op de hei ook shoarma rond. als ik van een afstand die groene net-hekken zie, lijn ik mijn honden aan voor de zekerheid. zo moeilijk is dat niet.

:idea: Het verschil is dat het in dit geval een staff/klapkaak was. Zou het bijv. een jachthond zijn geweest zou het gezien de historie op het forum naar alle waarschijnlijkheid nét iets anders zijn geweest :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:Maar nou grijpen die klapkaken mijn ouwe bijziende licht sullige Puli.
Is het dan ook ach jammer dan en wat is de dagwaarde van dat barrel? We geven een joet en de zaak is beklonken?

Een ongeluk kan altijd gebeuren en iedere hond kan een keer achter de schapen aan. Maar die domme kut WIST dat die bijters daar al een keer de fout in waren gegaan en weer laat ze het gebeuren.
Ja, dan houdt het voor mij gewoon op en is het niet meer de portemonnee trekken om even het lam te betalen.
Dan is het in mijn ogen gewoon opzet. Wie weet wat ze er die avond in de slaapkamer aan ontleent.
jou licht sullige puli is voor een ander doel gefokt dan als vlees en wol producent, t is maar een miniem verschil maar toch
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Maar nou grijpen die klapkaken mijn ouwe bijziende licht sullige Puli.
Is het dan ook ach jammer dan en wat is de dagwaarde van dat barrel? We geven een joet en de zaak is beklonken?

Een ongeluk kan altijd gebeuren en iedere hond kan een keer achter de schapen aan. Maar die domme kut WIST dat die bijters daar al een keer de fout in waren gegaan en weer laat ze het gebeuren.
Ja, dan houdt het voor mij gewoon op en is het niet meer de portemonnee trekken om even het lam te betalen.
Dan is het in mijn ogen gewoon opzet. Wie weet wat ze er die avond in de slaapkamer aan ontleent.
Dat laatste vraag ik me dan weer niet af.
Maar het stoort me wel behoorlijk dat de eigenares het WIST inderdaad.
En dat ze daar dus niet op acteerde.

Het boeit niet of dat lam wel of niet geslacht zou gaan worden, het is niet haar lam. Het is het eigendom van iemand anders.
En daar heb jij, én je hond, gewoon af te blijven.
Ik zou er ook behoorlijk pislink van worden.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

laeken schreef:
Jaap* schreef:Het zou niet zo snel in me opkomen om verontwaardigd te reageren op wat een slachtoffer te zeggen heeft.
Ik begrijp niet wat er hypocriet is aan kwaad worden over wat zich heeft afgespeeld. Ik vraag me ook af of je je daar een realistische voorstelling van kunt maken trouwens.
Ik ben niet meteen geneigd om met een slachtoffer mee te gaan. Het slachtoffer schetst in dit geval nl een beeld van een piepjong lammetje waar hij blijkbaar heel erg goed voor zorgde en dol op was. Dat laatste deel ontgaat me in de realiteit. Ik snap dat de boer compensatie wil. Ik snap ook dat hij het erg voor het lam vindt dat het zo moest gebeuren en ik snap ook nog dat hij kwaad is. Maar meer dan dat, dus het schetsen van een beeld alsof er een baby vermoord is gaat mij helaas te ver. Ik heb schapen zien neervallen van de hitte in de zomer met de dikke vacht er nog op. Ik heb schapen zien sterven met uithangende lammeren en niemand die wist van wie die dieren waren en er kwam denk ik ook bijna nooit iemand. Schapen worden daarnaast vrijwel allemaal geslacht.

Ik draai het even om. Stel je hebt zelf slachtkippen of slachtkonijnen en er rent een hond je tuin in en pakt er een. Bijt deze kip dood. Zou je dan werkelijk gaan lopen janken in de media over dat piepjonge onschuldige kipje dat door enge vechthonden werd doodgebeten en daarbij ook nog gaan roepen dat die nu ook dood moeten omdat ze levensgevaarlijk zijn? Nee dus. Je neemt je 5 euro en baalt een beetje dat je dit dier zelf niet meer kan slachten.

Het wordt een heel ander verhaal als je 10 jaar oude pony wordt verscheurd. De pony waar de kinderen op rijden en waar je veel van houdt en die je ook verzorgd en tot zijn einde wil houden. Een zgn onschuldig en geliefd dier laat je niet met ramadan afvoeren om dan de keel door te laten snijden door god weet wie. Jij zegt, opkoper, haal de hele shit maar en dan geef je dus ineens niks meer om die dieren maar om je centen. Waarom je dan niet eerder uitbetaald kan krijgen is mij een raadsel? Nu ineens gaat het gepaard met emoties die op de dag van de handelaar domweg weg zijn? Kom, onzin.

Dit is propaganda tegen de vechthond die net zo goed een herder had kunnen zijn of een Duitse staande draadhaar. De honden worden neergezet als moordenaars die niet te kalmeren waren terwijl het dier dat ze gedood hebben toch de shoarma in zou gaan zonder dat iemand er ook maar 1 minuut emoties bij heeft. Totaal overtrokken dit....spijt me. Ik kan niks met verhalen over lieve onschuldige lammetjes door boeren die dezelfde lammetjes met een stok een aanhanger in slaan om ze in de brandende zon naar Italie te laten vervoeren waarbij er dieren door hitte, dorst en uitputting om het leven zullen komen. Alles gaat hardhandig, gemeen en eindigt hoe dan ook met de dood van deze lieve onschuldige piepjonge lammetjes. Ik heb gister lamsbout gegeten. Heerlijk. Bas heeft ook een stukje gehad. Vond ze ook heerlijk.
Dan moeten we kopschoppers en ander straattuig ook maar hun gang laten gaan met het ernstig mishandelen of doden van de medemens. Want uiteindelijk gaan ze toch dood. Een paar jaartjes eerder dood gaan is niets mis mee toch?.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
mmartinn
Zeer actief

marian* schreef:
mmartinn schreef:
Geen kwestie van missen, je hebt bij het vormen van je beeld er alleen te snel een punt achter gezet.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Nanna schreef:Maar die domme kut WIST dat die bijters daar al een keer de fout in waren gegaan en weer laat ze het gebeuren.
Nee, dat wist/weet die domme kut niet!

Dat is wat de boer ervan gemaakt heeft en wat hij niet kan weten aangezien hij vorig jaar pas uren later het verminkte schaap aantrof. Dát plus dat de vrouw ontkende dat haar honden het schaap hadden toegetakeld.

edit:
Nanna schreef:Maar om moedwillig je hond de kans geven dat nog eens te doen? Dat ruikt naar opzet.
Die schapen zijn het brood van die boer en zoiets valt onder opzettelijk vernielen van andermans eigendom.
En zo komen er dus altijd van die zwakzinnige verhalen in de wereld.

Jij maakt er nu al van dat die vrouw het voor de "2e" keer gedaan zou hebben (lees haar honden) dit terwijl er niemand is die dat kan bevestigen. De boer niet aangezien hij er zelf niet bij was en de vrouw dit ook nog eens ontkend. Dus hoezo opzettelijk vernielen van andermans eigendom?
Laatst gewijzigd door smoekie op 01 mei 2014 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ja het is rot en lullig dat het gebeurd is.
het had nooit mogen gebeuren en al zeker niet als bij de baas bekend was dat de hond een schapensloper was.
maar om dit nou ook weer aan te grijpen om de klapkaken in het verdomhoekje te stoppen vind ik onzin, het had net zo goed een ander ras kunnen zijn dat precies hetzelfde deed.
hoewel bijzonder ongewenst is het des honds, niet perse des klapkaaks.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
mmartinn
Zeer actief

smoekie schreef:
Nanna schreef:Maar die domme kut WIST dat die bijters daar al een keer de fout in waren gegaan en weer laat ze het gebeuren.
Nee, dat wist/weet die domme kut niet!

Dat is wat de boer ervan gemaakt heeft en wat hij niet kan weten aangezien hij vorig jaar pas uren later het verminkte schaap aantrof. Dát plus dat de vrouw ontkende dat haar honden het schaap hadden toegetakeld.
Klopt dat begreep ik er ook uit, kan natuurlijk best dat zij het was, maar zelf zei ze van niet en er was ook geen bewijs van dat het haar honden betrof.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

renee-uk schreef:ja het is rot en lullig dat het gebeurd is.
het had nooit mogen gebeuren en al zeker niet als bij de baas bekend was dat de hond een schapensloper was.
maar om dit nou ook weer aan te grijpen om de klapkaken in het verdomhoekje te stoppen vind ik onzin, het had net zo goed een ander ras kunnen zijn dat precies hetzelfde deed.
:ok:
mmartinn
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:

jou licht sullige puli is voor een ander doel gefokt dan als vlees en wol producent, t is maar een miniem verschil maar toch
Er worden me net effe teveel honden door klapkaken gegrepen en vermoord om daar in al mijn onschuld van uit te gaan.
Hoeveel dan?
Is mijn hond ook een klapkaak trouwens? :denken: Hij heeft het namelijk nooit koud!
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:

Er worden me net effe teveel honden door klapkaken gegrepen en vermoord om daar in al mijn onschuld van uit te gaan.
er worden minstens zoveel honden toegetakeld of doodgebeten door andere rassen, maar daar hoor je weinig over. zoals jij denkt is nu precies wat de media wil.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Mensen gaan nu wel een beetje te ver in hun redenaties. Ik spreek niet over dat het wel prima is want de dieren worden toch geslacht. Het is vreselijk dat dit gebeurd is, voor zowel lam, als boer als eigenaar van de honden. Daarover is geen twijfel. Het is op een rot manier gegaan en dat zou niemand ok moeten vinden. Ik ook niet. Ik stel slechts vals sentiment aan de kaak.
En antwoorden als dan trap ik als weldenkend mens ook lekker deuken in auto's etc gaan helemaal te ver. Die honden hebben geen moreel besef en weten niet dat wij lammetjes lief vinden. Voor hen is een lam gelijk aan een konijn, haas of eend. En de hypocrieten die hier sentiment om een lam menen te moeten uitten hebben zelf honden die konijnen zouden vermoorde. Hallo, even een pas op de plaats maken zou ik zeggen.

Ook lijkt het mij totaal niet van dezelfde orde als een hond vermoorden. Een hond is een soortgenoot. Honden die honden vermoorden vallen wel in een andere categorie dan honden met jachtdrift. Immers, een jachthond barst van de jachtdrift maar is normaal gesproken heel sociaal met honden. Het een heeft echt niks met het ander te maken. Cleo maakte elk dier dood dat ze kon pakken. Geen schaapjes goddank al zou ik een rennend lam niet uitsluiten als prooi. Maar dat maakte haar geen hondenkiller of mensenbijter. Net zo min als het haar als gevaarlijke hond zou definiëren. En ze had ook geen idee van onschuldige lieve andere dieren. Dat waren gewoon prooitjes. Je kan een hond geen normen en waarden aanrekenen en lieve lammetjes als strafbaar stellen terwijl je je schouders op loopt te halen bij een konijn..... :ok:

En die boer is wel bezig met het zorgen dat die honden afgemaakt moeten worden. Als hem dat lukt heb ik dus echt geen respect meer voor die man. Waarom moeten deze honden dood terwijl echt op basis hiervan niks van hun karakter gezegd kan worden? En waarom is een boer die de dieren zelf fokt om ze te laten doden ineens zo onrealistisch rondom de dood en moet er ineens allemaal sentiment bij komen dat een paar weken of maanden later met 1 druk op de knop weer uit gaat als hij naar de handelaar belt om de dieren op te laten halen zonder enige wroeging of wetenschap welke ellende ze daarna over zich heen gaan krijgen? In de kofferbak met vastgebonden poten. In een kelderbox aan een touwtje of erger gekneveld op een balkon wachten op de slachtdag? Transporten vol leed en sterfte? Doodbloeden? Met stokslagen van en naar de veilingen gepropt in aanhangers? Als je werkelijk begaan bent met je dieren dan ben je dat altijd. Niet alleen als je er een ander of haar honden mee meent te kunnen naaien. Want dat is wat die boer doet.

Ik vind sowieso dat het doden van een schaap in onze maatschappij veel en veel teveel oneerlijke emoties naar honden oproept. Bijna altijd spreken we over een gevaarlijke hond die afgemaakt moet worden. Belachelijk gewoon. Riem aan, weten wat je hond doet en evt een muilkorf en het zal nooit meer gebeuren. Neem van mij aan, deze dame let voortaan wel beter op.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Marion. schreef:Overigens denk ik dat er maatregelen moeten komen als je hond buiten zijn boekje is gegaan, en ja dat geldt voor iedere hond/baas combinatie. Dan is denk ik een hoge boete of een straf (voor de baas dus) wel lonend. Maar dus wel als er daadwerkelijk iets gebeurd is. En als een overbuurkindje zegt dat een blonde hond haar heeft gebeten, en ze wijst in het voorbijgaan mijn hond aan als dader "kijk mam, dié hond was het!", dat er dan degelijk onderzoek gedaan wordt of dat wat kindje zegt wel waar kan zijn (en daar mag rustig mijn hond ook voor getest worden, als kindje voordoet wat ze deed waardoor 'mijn' hond haar greep).

En ja, dat zal nog wat slachtoffers kosten. Maar denk wel dat je het probleem alleen op die manier wat terug kunt dringen. En dan pak je er dus geen onschuldige honden en verantwoordelijke bazen mee.
En een landelijk systeem waarin het bijgehouden wordt, zodat je bij meerdere incidenten ook betere maatregelingen kan treffen. Niet, zoals nu, dat je kan verhuizen naar een andere gemeente en de hond ineens niet meer 'gevaarlijk' is.

Ook zou de gedragstest aangepast moeten worden, of in ieder geval het proces daarvoor. Niet in een kennel plaatsen en weken/maanden later pas een test afnemen. Daarnaast vind ik die gedragstest maar apart, daar zijn een hoop dingen waar mijn honden, volgens mij heel veel honden, op zouden reageren, terwijl ze met echte dingen niet reageren.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Vriendin van me heeft een Staff, die heeft al in meerdere hondenkoppen gehangen. Hun vorige 3 Staffs waren allemaal sociaal geweest. Dus nu hebben ze al jaren een streng beleid, wandelen op gekke tijden, aan een korte riem, geen gesnuf, geen andere honden op bezoek. Lastig hoor. Als iemand tegen haar zegt "wat een leuke hond" krijg je een hele ontmoedigingspreek.
Met mensen is ze overigens geweldig.

Ik zie in onze streek niet zoveel Staffs lopen. Wel een Am Bull X Staff, die is sociaal maar wel jong. Loopt los tussen de kleine hondjes. Sinds ik mee lees op het forum vind ik het toch niet echt wat en houd mijne lekker dichtbij met passeren.
Laatst gewijzigd door Manu op 01 mei 2014 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

mmartinn schreef:
marian* schreef:
mmartinn schreef:
Geen kwestie van missen, je hebt bij het vormen van je beeld er alleen te snel een punt achter gezet.
In de zin van " lam wordt toch geslacht dus boer moet niet zeuren" bedoel je? Zo werkt dat bij mij niet. Het lam was iemands eigendom en de eigenaar was niet blij met de verscheuring. Wie die eigenaar is doet er niet toe maar blijkbaar zie jij dat anders.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:

Hier ben ik het dus wel mee eens. Men kan wel blijven roepen dat honden allemaal kunnen vechten en er heel veel honden door andere rassen worden doodgebeten maar is dat wel zo? Mijn vrienden kennen het fenomeen honden die elkaar doodbijten niet hoor. Zij hadden vroeger allemaal honden en dat soort dingen gebeurde domweg niet. De ene heeft een fox, de andere een flatcoated retriever, weer een andere een herder etc. Als je ergens woont met dat soort honden wordt er weinig doodgebeten normaal gesproken. En dat was vroeger nu eenmaal de situatie.

Nu heb je heel veel molossers en heel veel dwerghonden. Nieuwe mode. Pas sinds een tiental jaar hoor ik aan de lopende band verhalen over doodgebeten honden. Ik heb het ook zelf gezien. Een hondje werd zomaar doodgebeten om niks door een rottweiler/bandog of een pure maar slanke rottweiler. Ook werd ineens bij mij in de buurt een airdale van 13 doodgebeten door 2 staffords. Dat lijstje wordt langer en langer. Een pitbull die dood of bijna dood gebeten werd door een akita voor onze ogen etc etc. Rassen die nu mode zijn zoals akita's, pitbulls en alle kruisingen, ambullen en meer zijn domweg veel risicovoller in hun contacten met andere honden. Dan sneuvelen die veel vaker.

Bij mij voor aan de straat woont een enorme dog-achtige hond. De eigenaren zeggen dat ze wil spelen. De hond van de buren is al een keer ontzet met veel trapwerk en ik vrees voor Bas dus die mag niet meer voor op straat lopen los. De grote hond rukt zich los, springt over de tuinhekken en rent de weg over om onze kleine hondjes te grijpen. Op onze percelen. Dat soort gedrag ken ik niet echt van niet dogachtige of andere honden van dat kaliber. Honden vechten wel eens, maar zodra we een gladiatorhond tegen een normale hond zetten gaan er slachtoffers vallen. Gister liep er een pitbull in de straat. Helemaal opgefokt en wij en de buren hebben hondjes en omdat het onze doodlopende straat is lopen die wel eens los. Goddank was alles binnen. Naar de hond toe gegaan. Was immers niemand bij en ik dacht, als het een scheet is wil ik hem wel :engel: Bleek een dame al bellend in haar auto de hond even te laten rondlopen. Ja, is van mij. Ik ben even aan het bellen en dan kan hij even de benen strekken (op het perceel van de buren waar chihuahua's en een JR wonen en lopen. De chi-reu had de pitbull zeker aangevallen op zijn terrein en dan was de uitslag al duidelijk lijkt mij.

Ik geef Nanna hierin dus gelijk. Ik loop ook om voor deze honden en zal nooit meer een hond van mij met zo'n hond laten spelen. Cleo een keer wel laten doen, ging prima, totdat pitbull hoe langer hoe feller werd en Cleo hem niet meer van zich af kon snauwen en grommen. De situatie werd heel gespannen en ik kon Cleo gelukkig uit de situatie ontzetten zonder dat ze gepakt werd. Jongen van de pitbull stond aan de andere kant van een voetbalveld en ik vraag me af of hij de situatie uberhaubt meekreeg. Dat is waar het mis gaat. Als pitbull een ander ras was geweest was er meestal niks aan het handje en was er geen probleem.
Afbeelding
mmartinn
Zeer actief

marian* schreef: In de zin van " lam wordt toch geslacht dus boer moet niet zeuren" bedoel je? Zo werkt dat bij mij niet. Het lam was iemands eigendom en de eigenaar was niet blij met de verscheuring. Wie die eigenaar is doet er niet toe maar blijkbaar zie jij dat anders.

Kom op zeg, dat heb ik ook al meerdere malen gezegd.
Jij mist vaak dingen van mij volgens mij. Bewust?
Het lam was eigendom, dus moet vergoed worden. Eigenaar hond is schuldige. Alleen boer moet niet net doen alsof zijn baby is vermoord en daardoor de honden dood moeten.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is t hem nu net he, iemand met een beetje verstand loopt er voor om, ik dus ook :wink: net zo goed, ik heb mijn honden er ook niet voor over
dus welke honden worden er gepakt, ja mensen die zich van niets bewust zijn, in dit tijdperk, t bestaat nog blijkbaar
heel erg jammer.
lunaquinty
Zeer actief

Nanna schreef: Vind je het erg dat ik dat niet geloof? Dat ik denk dat een hond die notabene gefokt is om andere honden te doden veel eerder zoiets doet?
Ik lees niet voor niets op dit forum dat mensen hun honden meestal bij klapkaken weghouden. Dat is niet voor niets.
Tel daarbij op dat veel van deze honden in handen zijn van zwakzinnige testonneronnies en het recept voor ellende ligt klaar.
hier in de buurt zijn het alleen herders waar je bang voor hoeft te zijn. de klapkaken zijn sociaal, en degenen die dat niet zijn, komen niet bij andere honden in de buurt, omdat ze verantwoordelijke baasjes hebben.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Dinos schreef:
M@scha schreef:
S@ndr@ schreef:een nieuwe RAD , daar zit niemand op te wachten, behalve wolven nogwattes, en die weet niet waar hij om vraagt.
ik ga mijn hond liever zelf in laten slapen dan dat ik hem in beslag laat nemen :ugh:

eens. als iemand sam in beslag zou willen nemen zorg ik dat hij ingeslapen is voordat ze komen. en ja dat klinkt hard maar ik ken genoeg verhalen en dat doe ik mijn dier niet aan.

er is in ons geval totaal geen reden voor maar stel dat zoiets zou komen
Sneller als je denkt, er hoeft maar één eigenaar te zijn die denkt last van je hondje te hebben of liegt over een uitval .b.v en je kan het tegendeel gaan bewijzen en intussen is je hondje niet meer thuis.
onzin. sorry, ik val in herhaling in mijn reacties op jouw berichten.

je praat in feiten terwijl je niet weet waar je over praat. daar kom je mee weg bij anderen maar niet bij mij, ik heb teveel kennis op dit gebied
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Een overgangsregeling lijkt me redelijker.
De desbetreffende honden bij hun eigenaren laten.
Bij bijtincidenten alsnog laten inslapen.
Verder een fok- en importverbod.
Probleem binnen 15 jaar opgelost.

net zoals de RAD alles opgelost heeft?
Afbeelding
lunaquinty
Zeer actief

M@scha schreef:
Dinos schreef:
M@scha schreef:
S@ndr@ schreef:een nieuwe RAD , daar zit niemand op te wachten, behalve wolven nogwattes, en die weet niet waar hij om vraagt.
ik ga mijn hond liever zelf in laten slapen dan dat ik hem in beslag laat nemen :ugh:

eens. als iemand sam in beslag zou willen nemen zorg ik dat hij ingeslapen is voordat ze komen. en ja dat klinkt hard maar ik ken genoeg verhalen en dat doe ik mijn dier niet aan.

er is in ons geval totaal geen reden voor maar stel dat zoiets zou komen
Sneller als je denkt, er hoeft maar één eigenaar te zijn die denkt last van je hondje te hebben of liegt over een uitval .b.v en je kan het tegendeel gaan bewijzen en intussen is je hondje niet meer thuis.
onzin. sorry, ik val in herhaling in mijn reacties op jouw berichten.

je praat in feiten terwijl je niet weet waar je over praat. daar kom je mee weg bij anderen maar niet bij mij, ik heb teveel kennis op dit gebied
dat gebeurt wel degelijk. ik ken verschillende mensen van wie de hond in beslag is genomen omdat iemand zei dat hij had gebeten. je moet dan idd gaan bewijzen dat het niet zo was, en ondertussen zit je hond in de opslag.
M@scha
Zeer actief

Jaap* schreef:
mmartinn schreef:Oplossing is mijn inziens nog altijd heel cliche meer blauw op straat met meer bevoegdheden en een betere opleiding.
Het zou voor mij een schijnoplossing zijn zich te richten op een verbod van een bepaald ras.
Waar ben ik dan zo op tegen? Als ik vragen mag.
Nou, elke geopperde optie word weggezet als geen optie, zonder zelf met iets beters te komen.
Ik geef je op een briefje dat het probleem onderweg is.
En zeggen dat er dan maar meer politie op straat moet komen, en het dus helemaal buiten de sector zoeken, gaat niet echt serieus genomen worden als er weer overleggen met de overheid aan de orde zijn.

inderdaad.

ik bemoei mij niet meer met het ras, "ze" zoeken het maar uit en ik bedenk nog 50x voordat ik weer een exemplaar aanschaf (buiten dat ik geen idee heb waar ik een engelse staff zou vinden die aan mijn eisen voldoet)

ik blijf bij eigenaar verantwoordelijk houden en dan ook doorpakken. geen halfslachtig ge-aai met de fluwelen handschoen maar gewoon betalen etc alsof de eigenaar zelf de dader is. dus hond bijt mens: zware mishandeling, houdoe, deurtje dicht en tot later
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

renee-uk schreef:ja het is rot en lullig dat het gebeurd is.

:ok: Geef mijn engeltjes de kans en ik vrees dat ze exact hetzelfde doen :19:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”