Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Lammetje gemold door Staff - UPDATE AD.NL

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

http://www.ad.nl/ad/nl/5596/Planet/arti ... kken.dhtml

Ze hebben echt een grote plek in mijn hart hoor, de staffords...
Omdat ze eeuwig en altijd de underdog zijn...
Onder de RAD waren het gewoon vogelvrije stumperds vond ik en nu met de afschaffing van de RAD zijn het wederom vogelvrije honden die maar door jan en alleman aangeschaft worden en op die wijze het risico lopen naar aan hun eind te komen..

wat een verschrikkelijk stom , stom wijf :devil:
Kan ze goddomme niet ergens anders met haar toet naartoe gaan rijden in plaats van ZO Dicht met je honden langs gaas te lopen met schaapjes dat je joekel de kans krijgt er 1 te grijpen?
Kan toch niet moeilijk zijn?
Ik loop met Muis, die niet eens echt instinct heeft om op schapen af te gaan, op 25 meter langs schapen met Muis onder mijn oksel.
Ik wil niet dat ze die beesten over de zeik jaagt door er toch een sprintje naartoe te trekken om vervolgens hard terug te komen rennen omdat zo'n schaap groot en eng is hahahha
Ik zou het niet in mijn kop halen met muis langs het gaas te gaan lopen..
nergens voor nodig
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 07 mei 2014 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Lammetje gemold door Staff

Ongelezen bericht door sbientje »

bah, vreselijk :( Pom is echt geen killer maar die houd ik ook weg van schapen en ander vee, precies om wat jij zegt, ik wil niet dat ze ze lastig valt. als je niet 100% kan garanderen dat je hond ze werkelijk straal negeert, moet je ingrijpen vind ik
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

tjeetje , ik dacht een foto te zien van een hond met een knuffel schaapje dat gemold werd, maar het is echt gebeurd. Vreselijk zeg .
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Nanna schreef:Het was geloof ik niet de eerste keer.
Misschien geilt ze erop.
Die indruk heb ik al langer van een bepaalde categorie eigenaren van pitbullachtigen. Om vervolgens bij herkenning de geveinsde onschuld te spelen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Belachelijk, absoluut. Loop even íets verder van dat hek af ofzo.
Maar....Híer word ik ook doodziek van hoor:

'Dit keer is het een schaap, maar wat als hier toevallig een kind loopt te wandelen of te fietsen?'

Het lijkt wel alsof men altijd maar moet roepen dat het nóg erger kan áls ze niet die honden doodspuiten, bla bla.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Verschrikkelijk voor het lam en de boer hoor.
Maar het is wel een tikkeltje overdreven reactie. Afmaken? Een kind aanvliegen?
De mijne zou ook als hij de kans kreeg een lammetje pakken :schrik: Maar het is natuurlijk een wereld van verschil met een langsfietsend kind.

Er zullen overigens ook zat andere rassen zijn geweest die warme lammetjes uit weilanden geplukt hebben.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Mit schreef:Belachelijk, absoluut. Loop even íets verder van dat hek af ofzo.

'Dit keer is het een schaap, maar wat als hier toevallig een kind loopt te wandelen of te fietsen?'

Het lijkt wel alsof men altijd maar moet roepen dat het nóg erger kan áls ze niet die honden doodspuiten, bla bla.
dat zag ik idd ook meteen ja, dat isd an wel jammer weer..
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik denk wel dat het dingen zijn die je gaat bedenken als je erbij staat te kijken hoe een hond de kop van een lam afscheurt.
Durf jij je kind met de kop door het hek te steken als die honden langskomen?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Devel

Ongelezen bericht door Devel »

Dit kan natuurlijk bij meerdere rassen gebeuren daar zal een staff niet de enige in zijn. Maar als je weet en het al eerder is gebeurd houd je honden daar vandaan. Ik heb het vermoeden dat er straks gewoon weer een 2e RAD komt.

Dit krijg je dus mensen die niet weten wat ze aanschaffen, dit soort honden behandelen als Labradors en geen onderscheid maken dat hun honden link kunnen zijn in bep situaties.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik loop dagelijks langs de lammetjes met mijn hondjes niets aan de hand, maar de buren hebben hun hond laten inslapen, want die ging op jacht en ging slopen, gewoon weer een kwestie van kijken naar je hond
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jaap* schreef:

Ik denk wel dat het dingen zijn die je gaat bedenken als je erbij staat te kijken hoe een hond de kop van een lam afscheurt.
Durf jij je kind met de kop door het hek te steken als die honden langskomen?
Vraag me af of het alleen dat is. Charlie heeft een keer een aangereden konijn mee naar huis genomen. Of het hij al dood op de weg lag of dood aan het gaan was weet ik niet, maar ze heeft hem direct z'n nek gebroken.
Op dezelfde plaats gaat ze jaren later nog compleet uit haar stekker. Zelfde op de plaats waar ze ooit een egel heeft gevonden.
Nou weet ik dat ze mensen niets doet, maar zo'n extreme prooidrift/opgefokt zijn zal voor anderen best heel verkeerd overkomen.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 30 apr 2014 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

S@ndr@ schreef:Ik loop dagelijks langs de lammetjes met mijn hondjes niets aan de hand, maar de buren hebben hun hond laten inslapen, want die ging op jacht en ging slopen, gewoon weer een kwestie van kijken naar je hond
Inslapen? :O:
Het is een roofdier.. Van Manu leer ik daar heel veel over. Helaas ook te laat maar als ik hem in had moeten laten slapen omdat hij kippen vermoord heeft pffoe :schrik:
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door mmartinn »

Tja dubbel gevoel, of er nou straks een mes over zijn keel word gezet door een turk of dat ie gegrepen word door een Stafford.
Van mij hoeft het vlees eten van een zo'n jong dier niet, dus ik vind het wel jammer voor zo'n beest, maar dat vind ik dus ook van de lammeren die voor de slacht gaan.
Boer vergoeden en klaar, boer ziet het ook gewoon als een geldzakje.
Tis hier ook wel eens gebeurd, dan door een boxer. Jachtgedrag van de hond, icm een stomme baas.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

S@ndr@ schreef:Ik loop dagelijks langs de lammetjes met mijn hondjes niets aan de hand, maar de buren hebben hun hond laten inslapen, want die ging op jacht en ging slopen, gewoon weer een kwestie van kijken naar je hond
Precies :ok:

Akira gaat nu ook niet los op de dijk, er zitten jonge eendjes en die zitten niet te wachten op mijn dikneus. Jammer voor haar maar ik neem gewoon geen risico.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Wolfsblut
Zeer actief

Devel schreef:Dit kan natuurlijk bij meerdere rassen gebeuren daar zal een staff niet de enige in zijn. Maar als je weet en het al eerder is gebeurd houd je honden daar vandaan. Ik heb het vermoeden dat er straks gewoon weer een 2e RAD komt.

2e RAD? Ik hoop het.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mmartinn schreef:Tja dubbel gevoel, of er nou straks een mes over zijn keel word gezet door een turk of dat ie gegrepen word door een Stafford.
Van mij hoeft het vlees eten van een zo'n jong dier niet, dus ik vind het wel jammer voor zo'n beest, maar dat vind ik dus ook van de lammeren die voor de slacht gaan.
Tis hier ook wel eens gebeurd, dan door een boxer. Jachtgedrag van de hond, icm een stomme baas.
Heb je het artikel gelezen?
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Als ik zo'n hond zou hebben gehad zou ik zulk soort dingen mijden. waarom moet je perse langs lammetjes lopen?
Als je de hond volledig vertrouwd is het anders. Maar ik kan hier slecht tegen. De hond daar zal het bij in zijn aard zitten maar dat wijf had dit kunnen voorkomen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Wolfsblut schreef:
Devel schreef:Dit kan natuurlijk bij meerdere rassen gebeuren daar zal een staff niet de enige in zijn. Maar als je weet en het al eerder is gebeurd houd je honden daar vandaan. Ik heb het vermoeden dat er straks gewoon weer een 2e RAD komt.

2e RAD? Ik hoop het.
Serieus? Enig idee wat er met die honden gebeurd?
S@ndr@
Zeer actief

Wolfsblut schreef:

2e RAD? Ik hoop het.
:oohja:
op zoveel domheid is geen antwoord
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

S@ndr@ schreef:
Wolfsblut schreef:

2e RAD? Ik hoop het.
:oohja:
op zoveel domheid is geen antwoord
Ik had al een heel bericht getypt maar ik hou het maar bij jouw quote.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
S@ndr@
Zeer actief

Heavy schreef:
Hebben ze hun hond laten inslapen omdat hij op jacht ging naar schapen? Was aanlijnen of ergens anders lopen geen optie?
Ik wandel dagelijks tussen de schapen ze staan hier in het wandelgebied ( wel achter stroom) en ook midden in de woonwijk en midden in het dorp te grazen.

Ik weet niet wat mijn honden doen , ze vinden ze wel erg interessant en vooral als de schapen met een groep gaan rennen. Dus mijn honden blijven aan de lijn zolang er schapen in de buurt zijn.
ieder klein kiertje was voldoende om een poging te doen te ontsnappen en te gaan jagen hij liep er zo ongeveer de hele dag op te broede, alleen in de winter als de schapen binnen waren kon hij los, maar zodra t weer knapper werd, een one track mind :ugh: en er zijn hier overal schapen.
Ik herken t wel een beetje in Sneeuw, die moet alle watervogels hebben opwinding tot aan haar kruin en niet te bereiken, ik laat haar ook niet los op dit moment en dat is dan nog geen Houdini, die blijft als ze eenmaal thuis is wel rustig, die hond van de buren niet, die moest en zou,
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 30 apr 2014 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
mmartinn
Zeer actief

dagmar88 schreef:
mmartinn schreef:Tja dubbel gevoel, of er nou straks een mes over zijn keel word gezet door een turk of dat ie gegrepen word door een Stafford.
Heb je het artikel gelezen?
Ja, en persoonlijk vind ik het natuurlijk verrot. Maar over algemeen heb ik het niet zo met boeren, over algemeen he, want ik ken er ook een paar goede.
Maar over algemeen zijn dieren voor een boer een product.
Als ik zie dat bv boeren hun schapen verkopen voor het offerfeest, waarbij de schapen door onkundige mensen worden geslacht, dan heb ik geen hoge pet op van schapenboeren.
Ik zal dan nog wel een kleine nuancering aan willen brengen, ik weet nl niet of deze boer dat wel doet, maar ik gok van wel.
Laatst gewijzigd door mmartinn op 30 apr 2014 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Gollum schreef:
Wolfsblut schreef:

2e RAD? Ik hoop het.
Niet precies, al kan ik me er wel iets bij voorstellen zoals:

Een deel zal afgemaakt worden en zullen niet langer een bedreiging voor de volksgezondheid vormen.
Een fok- en importverbod voor bepaalde honden zal op de loer liggen.
Het restant zal verplicht aangelijnd c.q. gemuilkorfd dienen te worden zodat andere mensen ook eens zonder knikkende knieën met hun honden kunnen wandelen.

Men kan beter de put op tijd dempen, dan kunnen er geen kalveren meer verdrinken.
mmartinn
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
Heavy schreef:
Hebben ze hun hond laten inslapen omdat hij op jacht ging naar schapen? Was aanlijnen of ergens anders lopen geen optie?
Ik wandel dagelijks tussen de schapen ze staan hier in het wandelgebied ( wel achter stroom) en ook midden in de woonwijk en midden in het dorp te grazen.

Ik weet niet wat mijn honden doen , ze vinden ze wel erg interessant en vooral als de schapen met een groep gaan rennen. Dus mijn honden blijven aan de lijn zolang er schapen in de buurt zijn.
ieder klein kiertje was voldoende om een poging te doen te ontsnappen en te gaan jagen hij liep er zo ongeveer de hele dag op te broede, alleen in de winter als de schapen binnen waren kon hij los, maar zodra t weer knapper werd, een one track mind :ugh: en er zijn hier overal schapen
Bizar om daar een hond voor in te laten slapen. Ver van mijn bed show laat ik m aar zeggen
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou lopen er hier geen schapen meer, maar er hebben hier toch jaren schapen gelopen in het losloopgebied achter zo netje, ben er altijd gewoon langs gelopen, hoefde trouwens niet bang te zijn dat mijn honden er een zouden grijpen Nikkie is de allereerste keer dat de schapen er stonden met haar neus en daarna haar hele zijkant tegenaan geknald omdat ze een heuveltje af wilde lopen wat ze elke keer deed toen er nog geen schapen stonden. Zij is toen zo geschrokken van de schokken die ze kreeg dat ze later met een wijde boog om dat hek heen liep.

We hebben zelfs een keer tussen de hele kudde gelopen, de herder kwam ineens met de kudde onze richting op en voor ik het wist werden we omringd door de schapen. De honden hebben echt helemaal niks gedaan.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Wolfsblut schreef:
Gollum schreef:
Wolfsblut schreef:

2e RAD? Ik hoop het.

Een deel zal afgemaakt worden en zullen niet langer een bedreiging voor de volksgezondheid vormen.
Het restant zal verplicht aangelijnd c.q. gemuilkorfd dienen te worden zodat andere mensen ook eens zonder knikkende knieën met hun honden kunnen wandelen.

Men kan beter de put op tijd dempen, dan kunnen er geen kalveren meer verdrinken.
Kunnen we eerder beginnen bij een algeheel fokverbod van de mensch. Die vermoorden jaarlijks een stuk meer mensen dan beesten doen.
S@ndr@
Zeer actief

mmartinn schreef:
S@ndr@ schreef:
Heavy schreef:

ieder klein kiertje was voldoende om een poging te doen te ontsnappen en te gaan jagen hij liep er zo ongeveer de hele dag op te broeden, alleen in de winter als de schapen binnen waren kon hij los, maar zodra t weer knapper werd, een one track mind :ugh: en er zijn hier overal schapen
Bizar om daar een hond voor in te laten slapen. Ver van mijn bed show laat ik m aar zeggen
ik hoop voor je dat je t ook nooit mee hoeft te maken
Wolfsblut
Zeer actief

Daar zou je een topic over kunnen starten Valerie. We hebben het hier nl niet over mensen maar over gevaarlijke honden.
S@ndr@
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Gollum schreef:
Wolfsblut schreef:

2e RAD? Ik hoop het.

Nee god verhoede dat er kalveren verdrinken, dan kunnen wij ze niet meer exploiteren , dat zou een ramp zijn :U:
hoe dan ook dat kalf vind vroeg of laat zijn eind en de kans is groot dat t door een mens zal zijn :cool2:
DaniBanani
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising husky/herder

Ongelezen bericht door DaniBanani »

Wolfsblut schreef: zodat andere mensen ook eens zonder knikkende knieën met hun honden kunnen wandelen.
:goeie: Je overdrijft maar een beetje, hè?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”