Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hebberig, inhalig, egoistisch......
Moderator: moderatorteam
IK zou het dus niet doen maar ja wij zitten hier dan ook vol met hondjes waar vrijwel allemaal wat aan mankeert en de meeste gefokt voor de fun of van de straat gehaald in e.o.a. europees land.
Wij grappen er ook weleens over hoor, nestjes, maar gelukkig blijven we verstandig of kunnen we weer ergens een gedumpte hond ophalen....
niet doen dus.
Wij grappen er ook weleens over hoor, nestjes, maar gelukkig blijven we verstandig of kunnen we weer ergens een gedumpte hond ophalen....
niet doen dus.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het heterosis effect krijg je alleen als je twee lijn/inteeltlijnen met elkaar kruist. Weet niet of je dat ook bedoelde maar het lijkt me moeilijk zo niet onmogelijk om van werkhonden van eenzelfde ras pure outcross keer op keer te doen. Maar misschien begrijp ik je verkeerd.langehond1 schreef:
Ikzelf ben altijd voor het out-crossen van "gebruiksdieren" omdat je daar over het algemeen heel goede/geschikte nakomelingen van krijgt (ik houd/teel ook bijen)...het heterosis effect.
Off topic I guess.
L.
Oja, en over het topic. Als je echt graag ooit wilt fokken kun je er ook voor kiezen om op zoek te gaan naar een fokker die honden plaatst onder co-ownerschap. Je kunt dan fokken en een nest op zien groeien zonder dat je zelf heel veel van lijnen ed hoeft te weten en je hoeft geen pupkopers te zoeken. Dat doet de fokker.
Of je kan op zoek naar een goede fokker die je wilt begeleiden in het fokken van een bepaald ras. Ik denk dat ze bv van de Pharaoh ook wel op zoek zijn naar mede-eigenaren/mensen die een teef willen onder die voorwaarden.
- langehond1
- Zeer actief
Das een questie van definitie...ik ben zelf als bioloog een beetje huiverig om rassen/lijnen/stammen te gaan definieren...
Outcrossen: ouderdieren mengen die zo weinig mogelijk verwant zijn maar wel beide de eigenschappen bezitten (of het type zijn) dat je wilt hebben of eigenschappen die elkaar aanvullen.
De top hazen honden (goed vangen, goed blijven na extreme runs en snel herstellen) in de VS zijn vaak composieten van saluki en grey of de beste sal-grey crosses onderling gepaard...
Outcrossen: ouderdieren mengen die zo weinig mogelijk verwant zijn maar wel beide de eigenschappen bezitten (of het type zijn) dat je wilt hebben of eigenschappen die elkaar aanvullen.
De top hazen honden (goed vangen, goed blijven na extreme runs en snel herstellen) in de VS zijn vaak composieten van saluki en grey of de beste sal-grey crosses onderling gepaard...
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn tante heeft dat met een paar pupkopers van teefjes zo geregeld. Maar zij wilde dan alles rond het nest begeleiden, dus de dekking, de bevalling en het nest. Het teefje kwam dan weer terug bij haar vanaf 2 weken voor de uitgerekende datum tot de laatste pup vertrokken was.sirene schreef: Oja, en over het topic. Als je echt graag ooit wilt fokken kun je er ook voor kiezen om op zoek te gaan naar een fokker die honden plaatst onder co-ownerschap. Je kunt dan fokken en een nest op zien groeien zonder dat je zelf heel veel van lijnen ed hoeft te weten en je hoeft geen pupkopers te zoeken. Dat doet de fokker.
Of je kan op zoek naar een goede fokker die je wilt begeleiden in het fokken van een bepaald ras. Ik denk dat ze bv van de Pharaoh ook wel op zoek zijn naar mede-eigenaren/mensen die een teef willen onder die voorwaarden.
Willen de meeste fokkers die onder co-ownerschap een pup/hond plaatst het niet op die manier?

- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Nee het speelt gewoon zo door mn hoofd.
Er zijn genoeg hondjes op deze wereld gezet zonder er verstand van te hebben...Kijk dat er honden zijn, waarmee je fokt, omdat je inderdaad iets bijdraagt, maar dat (en nou zal ik wel schoppen) vind ik nou weer net niet van bijvoorbeeld Labradors. Komen in de mode en ineens zijn er vele mensen die ook een graantje willen meepikken van zo'n modehondje.
Geen haar op mn hoofd die eraan denkt Gaia te laten dekken. Alhoewel ik wel denk dat zij voor vers bloed in de europese lijnen kan zorgen, voor zover ik heb gelezen. Er zijn nml maar een handjevol fokkers in Europa.
Ik wilde eigenlijk 's een normale discussie die niet ontaard in die overdreven felle discussies waarbij men elkaar het licht in de ogen niet gunt.
Tuurlijk zou ik 't wel eens mee willen maken, maar als ik dan zo naar mn hondjes kijk, WEET ik gewoon, dat ik er beter nog eentje gelukkig kan maken, door 'm uit slechte omstandigheden weg te halen.
C'est tout !!
Er zijn genoeg hondjes op deze wereld gezet zonder er verstand van te hebben...Kijk dat er honden zijn, waarmee je fokt, omdat je inderdaad iets bijdraagt, maar dat (en nou zal ik wel schoppen) vind ik nou weer net niet van bijvoorbeeld Labradors. Komen in de mode en ineens zijn er vele mensen die ook een graantje willen meepikken van zo'n modehondje.
Geen haar op mn hoofd die eraan denkt Gaia te laten dekken. Alhoewel ik wel denk dat zij voor vers bloed in de europese lijnen kan zorgen, voor zover ik heb gelezen. Er zijn nml maar een handjevol fokkers in Europa.
Ik wilde eigenlijk 's een normale discussie die niet ontaard in die overdreven felle discussies waarbij men elkaar het licht in de ogen niet gunt.
Tuurlijk zou ik 't wel eens mee willen maken, maar als ik dan zo naar mn hondjes kijk, WEET ik gewoon, dat ik er beter nog eentje gelukkig kan maken, door 'm uit slechte omstandigheden weg te halen.
C'est tout !!
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
De meeste wel, maar het kan ook anders. Vroeger moest een teef persé bij de fokker liggen om de kennelnaam mee te krijgen. Nu kan je, als je dat vooraf aangeeft een teef ergens anders (bij de echte eigenaren) laten bevallen. De begeleiding zit er altijd wel bij natuurlijk. Je wilt als fokker zijnde toch zeker weten dat alles goed gaat en de reu uitkiezen enzo.Natas. schreef:Mijn tante heeft dat met een paar pupkopers van teefjes zo geregeld. Maar zij wilde dan alles rond het nest begeleiden, dus de dekking, de bevalling en het nest. Het teefje kwam dan weer terug bij haar vanaf 2 weken voor de uitgerekende datum tot de laatste pup vertrokken was.sirene schreef: Oja, en over het topic. Als je echt graag ooit wilt fokken kun je er ook voor kiezen om op zoek te gaan naar een fokker die honden plaatst onder co-ownerschap. Je kunt dan fokken en een nest op zien groeien zonder dat je zelf heel veel van lijnen ed hoeft te weten en je hoeft geen pupkopers te zoeken. Dat doet de fokker.
Willen de meeste fokkers die onder co-ownerschap een pup/hond plaatst het niet op die manier?
- starfleet
- Erelid
- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
Als jij het zo wil opvatten, moet je dat vooral doen.Het was een grapje die eerste post van je?
Nee ik denk dat ik hier heb verwoord wat veel mensen eigenlijk niet hardop uit durven spreken hier, zonder dat ze de wind van voren krijgen.
Laat ik het zo zeggen, ik zou best willen in mijn hart, maar met mijn verstand doe ik het absoluut niet.
Er zijn genoeg hondjes op deze wereld, die mijn tijd beter kunnen gebruiken.
Zou ik ruimte en tijd genoeg hebben, tja dan zouden hier nog wel een paar hondjes kunnen wonen. Helaas moet ik dat nog even vooruitschuiven...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ach, als je diep in m'n hart zou kijken, zou ik ook dol graag een nestje Labradors willen fokken hoor, op zich niets mis mee lijkt me zo!Eukalipta schreef:Als jij het zo wil opvatten, moet je dat vooral doen.Het was een grapje die eerste post van je?
Nee ik denk dat ik hier heb verwoord wat veel mensen eigenlijk niet hardop uit durven spreken hier, zonder dat ze de wind van voren krijgen.
Laat ik het zo zeggen, ik zou best willen in mijn hart, maar met mijn verstand doe ik het absoluut niet.
Er zijn genoeg hondjes op deze wereld, die mijn tijd beter kunnen gebruiken.
Zou ik ruimte en tijd genoeg hebben, tja dan zouden hier nog wel een paar hondjes kunnen wonen. Helaas moet ik dat nog even vooruitschuiven...

Maar Laika is nou niet echt het meest geschikte teefje wat er is om een nestje mee te fokken, en ze is mede daarom ook gesterliseert

En dan nog iets, heb er hier ook niet echt de ruimte ervoor om een nestje te fokken

En voor de rest qua Laika dan, daar heb ik zo wie zo te weinig achtergrond informatie over, om ook maar iets bij te kunnen dragen aan het Labrador ras, het enige wat ik weet is waar ze zoal gezeten heeft, en dat ze voort is gekomen uit (schijnbaar) twee Labrador ouders

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik kan me het gevoel helemaal voorstellen. Als ik naar Jack kijk vind ik ook dat het zonde is dat die genen niet doorgegeven worden. Jack x een goeie al dan niet stamboomteef zou in mijn ogen een 'beter' nest (qua uiterlijk, gezondheid en karakter) op kunnen leveren dan wat er her en der gefokt wordt aan ibicenco's met stamboom.
Lilo x een leuke allemansvriend zonder stamboom zou waarschijnlijk ook een stel verrukkelijke, vrolijke, mooie en gezonde pups opleveren.
Dus als er nou een tekort aan honden was in de wereld, ging ik eens informeren of die castraties niet teruggedraaid konden worden.
Maar zoals het nu is, ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om vijf of tien of vijftien pups op de wereld te laten zetten terwijl bijna net zulke leuke pups en hun oudere broers en zussen nog in elkaar gedoken van ellende in dodingsstations in Spanje zitten te wachten tot ze afgemaakt worden omdat geen mens ze wil hebben.
Eerst de honden die er al zijn maar een goed thuis geven, denk ik. En als alle leuke hondjes op zijn, dan gaan we weer fokken, dat lijkt mij een verstandig idee. En dat geldt wat mij betreft voor zowel stamboom als niet-stamboom.
Lilo x een leuke allemansvriend zonder stamboom zou waarschijnlijk ook een stel verrukkelijke, vrolijke, mooie en gezonde pups opleveren.
Dus als er nou een tekort aan honden was in de wereld, ging ik eens informeren of die castraties niet teruggedraaid konden worden.

Maar zoals het nu is, ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om vijf of tien of vijftien pups op de wereld te laten zetten terwijl bijna net zulke leuke pups en hun oudere broers en zussen nog in elkaar gedoken van ellende in dodingsstations in Spanje zitten te wachten tot ze afgemaakt worden omdat geen mens ze wil hebben.
Eerst de honden die er al zijn maar een goed thuis geven, denk ik. En als alle leuke hondjes op zijn, dan gaan we weer fokken, dat lijkt mij een verstandig idee. En dat geldt wat mij betreft voor zowel stamboom als niet-stamboom.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Maar dat outcrossen waar jij het over hebt kan alleen met gedefinieerde lijnen/rassen/stammen. Dus waarom huiverig zijn die te definieren?langehond1 schreef:Das een questie van definitie...ik ben zelf als bioloog een beetje huiverig om rassen/lijnen/stammen te gaan definieren...
Als jij 2 honden uit een outcross gaat gebruiken kan je helemaal niets meer zeggen over de vererving van die door jou zo gewenste eigenschap. Pas als je 2 in lijn geteelde honden gebruikt en deze eigenschap bij beiden op hetzelfde locus zit zal je dat in de nakomelingen terug vinden.
Het is niet voor niets dat juist specifieke eigenschappen in honden vastgelegd worden door lijnteelt. Schijnbaar zit de specifieke jaagcapaciteit bij de grey en de saluki op hetzelfde locus. Gebruik jij een topwhippet op je podenco dan weet je totaal niet of de manier van jagen goed gaat worden. De podenco is een zicht en neusjager terwijl een whippet puur achtervolgt op zicht. De kruising tussen deze twee rassen zal zeker jagen maar over de kwaliteit van de pups is weinig te zeggen.
De outcross staat in principe ook voor fokken met 2 over het algemeen in lijn geteelde honden. Gebruik je 2 niet in lijn geteelde honden of een kruising dan mag je dat zeker geen outcrossnest meer noemen.

- langehond1
- Zeer actief
Oh...voor mij zijn de woorden ras/stam/lijn nogal subjectief om te gebruiken voor populaties die op elkaar lijken...wanneer is een groep (honden, tomaten, koeien) met dezelfde kenmerken een ras/stam/lijn als je de verwantschap niet kan meten. Wat zegt het woord "ras"?
Ik kan me indenken dat voor veredelaars van dieren/planten die de verwantschap wel kunnen weten/meten dat bruikbare definities zijn maar ikzelf heb er niet veel aan omdat ik niet fok of binnen een populatie op eigenschappen selecteer. Ik weet er te weinig van.
Ik denk niet dat de jachtcapaciteit van grey en saluki een single locus eigenschap is. De cross combineert snelheid van grey met de stamina en voeten van de saluki. Tot nu toe blijkt dat te werken, de top match honden en Forley cup dieren zijn meestal composieten.
Als ik m'n podenco zou kruisen keer whippet dan doe ik dat niet om een bestaand type te houden maar om de eigenschappen iets te veranderen, in de hoop dat het nageslacht minder neus heeft en sneller is dan de moeder, eveneens hopend dat de taaiheid en de voeten van de moeder ook terugkomen in haar nageslacht.
Omdat ik de voorouders van mijn podenco niet ken doe ik dat dan vooral "op hoop" dat de types/eigenschappen overerven en ik geen nest kortbenige krulhondjes krijg met superveel neus.
L.
Ik kan me indenken dat voor veredelaars van dieren/planten die de verwantschap wel kunnen weten/meten dat bruikbare definities zijn maar ikzelf heb er niet veel aan omdat ik niet fok of binnen een populatie op eigenschappen selecteer. Ik weet er te weinig van.
Ik denk niet dat de jachtcapaciteit van grey en saluki een single locus eigenschap is. De cross combineert snelheid van grey met de stamina en voeten van de saluki. Tot nu toe blijkt dat te werken, de top match honden en Forley cup dieren zijn meestal composieten.
Als ik m'n podenco zou kruisen keer whippet dan doe ik dat niet om een bestaand type te houden maar om de eigenschappen iets te veranderen, in de hoop dat het nageslacht minder neus heeft en sneller is dan de moeder, eveneens hopend dat de taaiheid en de voeten van de moeder ook terugkomen in haar nageslacht.
Omdat ik de voorouders van mijn podenco niet ken doe ik dat dan vooral "op hoop" dat de types/eigenschappen overerven en ik geen nest kortbenige krulhondjes krijg met superveel neus.
L.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
vind ik niet, waarom moet ik de ellende die een ander maakt opruimenHanneke2 schreef:Eerst de honden die er al zijn maar een goed thuis geven, denk ik. En als alle leuke hondjes op zijn, dan gaan we weer fokken, dat lijkt mij een verstandig idee. En dat geldt wat mij betreft voor zowel stamboom als niet-stamboom.

Diegenen die ondoordacht een hondje nemen en hem dan als oudvuil aan de kant zetten daar moet je zijn, niet bij mensen die bewust een pup nemen van een goede fokker....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Heb je er ook al over nagedacht wat er allemaal niet leuk kan zijn aan een nestje. Als je hond een probleemloze dracht zou hebben kan het met de bevalling mis gaan. Keizersnee b.v. Met een beetje pech kun je 3 dagen in de werpkist gaan wonen om ervoor te zorgen dat moeders de pups niet opvreet. Moeders wast de pups nog niet want ze weet niet waar ze vandaan zijn gekomen. Dat zul jij dan moeten doen. Heeft ze genoeg melk enz. Stel dat je teef 12 pups krijgt (ik heb geen idee hoe de aantallen bij dat ras zijn). Dan moet je al gaan bijvoeden. Ik weet niet of je werkt maar met een groot aantal pups kun je echt niet na 3 weken gewoon weer gaan werken. En hoe ouder hoe meer werk. Dan wordt het een race tegen de klok om voor elke pup een goed baasje te vinden. Je wil de nieuwe baasjes wekelijks laten kijken dus weekenden zijn alleen nog maar vol afspraken voor puppiekijkers. Op zich geeft dat niks maar ik vraag me af of je daar over nagedacht hebt dat je vanaf de week voor de bevalling tot de laatste pup de deur uit is, zo goed als nergens meer tijd voor hebt. Dan ben je nog aansprakelijk voor alles wat je hebt gefokt. Zowel financieel als om de pupkoper met alles terzijde te staan. En in het allerergste geval krijg je nog een virus in je nest of heb je pups met een erfelijk gebrek gefokt. Heb je genoeg financiële buffer voor het geval je nestje alleen maar geld kost. Overigens is er eigenlijk wel vraag naar pups zoals jij ze wil fokken. Het lijkt me niet een makkelijke hond en ook niet voor iedereen geschikt. Ze zien er erg mooi uit, maar waarschijnlijk krijg je veel mensen die wel een pupje willen maar waar zo'n pup helemaal niet bij past. Weet je al hoe je wil gaan adverteren.
Het is echt een geweldige ervaring zo'n eigen nest, maar als het je alleen maar leuk lijkt, zou ik er nog eens heel goed over nadenken. Het is echt een enorme verantwoordelijkheid.
Het is echt een geweldige ervaring zo'n eigen nest, maar als het je alleen maar leuk lijkt, zou ik er nog eens heel goed over nadenken. Het is echt een enorme verantwoordelijkheid.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik ken het gevoel. Hier zit dus een niet erkent ras teefje met een tja "stamboom" al denk ik niet dat je het dan zo kan noemen. Kortom geen fci erkent ras zal het ook nooit worden.
Zelf dus stamboom maar als ik zou gaan fokken ook al had de reu ook een stamboom zou ik voor mijn pups geen stamboom krijgen. Omdat dit een werkhond is moeten ze eerst een hele zware test afleggen als werkende bij de schapen. Iets wat ik nooit meer ga doen met mijn hond is werken met schapen. Ben blij dat ze eindelijk rust in dr kont heeft gevonden bij vee.
Er zijn hier een heel klein aantal fokkers van dit "ras" in Nederland waarvan ik er een zeker weet met stamboom fokt en volgens mij de rest zonder.Nu wou ik heel graag een nest van Jola en niet alleen omdat het Jola is maar ook vanwege het ras iets waar ik me hopelijk de rest van me leven mee bezig ga houden.
Na lang overwegen heb ik het nog altyd uitgesteld dat nestje. Stamboom voor pups krijg ik niet wat ook al zoek ik een perfecte reu en doe ik verder alles goed. Voormij toch betekend dat er een bepaalde controle wegvalt. Als ik me met het ras bezig ga houden op dat niveau doe ik het denk ik liever toch via de vereniging en hun eisen. Die verdiepen zich niet voor niets al veeel langer als ik in het ras en weten wat het beste is en waarom.
Nu zijn er een aantal fokkers in overleg wel een stamboom lijn te beginnen voor "sporthonden" andere eisen gaan daar dan aankomen. Waarschijnlijk is Jola dan al te oud en wordt het een anders teefje.
Toch zou ik het liefst bij Jola pupjes zien "gevoel" , maar ook gebrek aan tijd heb ik als limiet als ik niet aangenomen wordt op de universiteit dat ik een nestje neem. Maar zelfs dan weet ik eigenlijk wel dat ik ook daar op terug kom jammer maar dan w8t ik nog een paar jaartjes en doen we het in een keer goed
Maar ook het idee speelt nog altyd door me hoofd en dat zal wel altijd zo blijven denk ik.
Zelf dus stamboom maar als ik zou gaan fokken ook al had de reu ook een stamboom zou ik voor mijn pups geen stamboom krijgen. Omdat dit een werkhond is moeten ze eerst een hele zware test afleggen als werkende bij de schapen. Iets wat ik nooit meer ga doen met mijn hond is werken met schapen. Ben blij dat ze eindelijk rust in dr kont heeft gevonden bij vee.
Er zijn hier een heel klein aantal fokkers van dit "ras" in Nederland waarvan ik er een zeker weet met stamboom fokt en volgens mij de rest zonder.Nu wou ik heel graag een nest van Jola en niet alleen omdat het Jola is maar ook vanwege het ras iets waar ik me hopelijk de rest van me leven mee bezig ga houden.
Na lang overwegen heb ik het nog altyd uitgesteld dat nestje. Stamboom voor pups krijg ik niet wat ook al zoek ik een perfecte reu en doe ik verder alles goed. Voormij toch betekend dat er een bepaalde controle wegvalt. Als ik me met het ras bezig ga houden op dat niveau doe ik het denk ik liever toch via de vereniging en hun eisen. Die verdiepen zich niet voor niets al veeel langer als ik in het ras en weten wat het beste is en waarom.
Nu zijn er een aantal fokkers in overleg wel een stamboom lijn te beginnen voor "sporthonden" andere eisen gaan daar dan aankomen. Waarschijnlijk is Jola dan al te oud en wordt het een anders teefje.
Toch zou ik het liefst bij Jola pupjes zien "gevoel" , maar ook gebrek aan tijd heb ik als limiet als ik niet aangenomen wordt op de universiteit dat ik een nestje neem. Maar zelfs dan weet ik eigenlijk wel dat ik ook daar op terug kom jammer maar dan w8t ik nog een paar jaartjes en doen we het in een keer goed

Maar ook het idee speelt nog altyd door me hoofd en dat zal wel altijd zo blijven denk ik.
- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor verantwoordelijkheid ben ik nog nooit weggelopen.Het is echt een geweldige ervaring zo'n eigen nest, maar als het je alleen maar leuk lijkt, zou ik er nog eens heel goed over nadenken. Het is echt een enorme verantwoordelijkheid.

Ik ben heel blij dat ik dus toch niet de enige ben, die dat gevoel en idee heeft.Maar ook het idee speelt nog altyd door me hoofd en dat zal wel altijd zo blijven denk ik.
Tussen denken en doen zit nog een wereld van verschil gelukkig.

Mee eens, met dien verstande; Stamboom honden die enorm populair zijn (sorry voor 't schoppen evt) zoals labradors, daar zou even een hold op kunnen, maar andere rassen, die gelukkig minder populair zijn, kunnen wat mij betreft op een "normale" manier gewoon in de fok blijven.Eerst de honden die er al zijn maar een goed thuis geven, denk ik. En als alle leuke hondjes op zijn, dan gaan we weer fokken, dat lijkt mij een verstandig idee. En dat geldt wat mij betreft voor zowel stamboom als niet-stamboom.
Daarom zat ik ook met het idee te spelen. Pharao's zijn niet erg veelvoorkomend en de beschikbare lijnen die er zijn, zijn er volgens mij niet teveel.......

-
- Zeer actief
- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
Zei ik niet ergens dat er geen haar op mn hoofd is...Martijn schreef:En...ben je al uitgenodigd om het ras te komen vernieuwen dan?Eukalipta schreef: Pharao's zijn niet erg veelvoorkomend en de beschikbare lijnen die er zijn, zijn er volgens mij niet teveel.......

Nee natuurlijk ben ik niet uitgenodigd, het is net als met stambomen en stamboomlozen hier, te min in de ogen van...

Maar daarom hoef ik me nog niet in te houden om gewoon een paar losse ideetjes te spuien.
Mag graag hier mijn wetenswaardigheden spuien en als je daar niet van weten wil, lees je 't niet. Keuze genoeg nietwaar?
Vandaar ook dat er zoveel uit Spanje hierheen gesleept worden door bepaalde mensen....en als gevolg daarvan ook niet veelgevraagd, zéker niet zonder stamboom... wink
Ik zit hier zelfs te dubben of ik ooit met mijn mooie Whippetteef moet gaan fokken (die dus een stamboom heeft) omdat er praktisch geen aanvraag is. Windhonden en windhondachtigen liggen nu eenmaal slecht in markt.

Omdat er zo weinig vraag is......

- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Eukalipta schreef: het is net als met stambomen en stamboomlozen hier, te min in de ogen van...![]()

Daarnaast heb ik naast mijn 4 stamboomhonden ook een herplaatser hier in huis

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
solly, 't was generaliserend bedoeld... niet persoonlijkmalinois schreef:Eukalipta schreef: het is net als met stambomen en stamboomlozen hier, te min in de ogen van...![]()
dan zou ik toch maar eens gaan verdiepen in wat ik altijd geschreven heb, ik zou net zo makkelijk een mechelaar zonder stamboom nemen aangezien daar net zoveel van bekend is als van een stamboommechelaar... MAAR aangezien ik op enkele wedstrijden niet mee kan doen met een stamboomloze mechel, heb ik tot op heden alleen maar stamboommechelaars genomen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
okEukalipta schreef:solly, 't was generaliserend bedoeld... niet persoonlijkmalinois schreef:Eukalipta schreef: het is net als met stambomen en stamboomlozen hier, te min in de ogen van...![]()
dan zou ik toch maar eens gaan verdiepen in wat ik altijd geschreven heb, ik zou net zo makkelijk een mechelaar zonder stamboom nemen aangezien daar net zoveel van bekend is als van een stamboommechelaar... MAAR aangezien ik op enkele wedstrijden niet mee kan doen met een stamboomloze mechel, heb ik tot op heden alleen maar stamboommechelaars genomen.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
het gaat even niet om te min, stamboomloos enz. ik vraag me af waarom jij zo vind, dat jou teef het ras goeds kan brengen? waarom je uberhaupt jou hond stellig als pharaohond benoemt. ik ben zeker bij rassen waar erg weinig goed "materiaal" is, voor nieuw bloed en dus eventueel aankeuren, maar voordat zoiets dan gebeurt is, moet je niet gaan roepen dat jou hond wel een erg goede rasvertegenwoordiger zou kunnen zijn en een hond om nieuw, goed bloed in te brengenEukalipta schreef:Martijn schreef:Eukalipta schreef: Pharao's zijn niet erg veelvoorkomend en de beschikbare lijnen die er zijn, zijn er volgens mij niet teveel.......En...ben je al uitgenodigd om het ras te komen vernieuwen dan?Zei ik niet ergens dat er geen haar op mn hoofd is...![]()
Nee natuurlijk ben ik niet uitgenodigd, het is net als met stambomen en stamboomlozen hier, te min in de ogen van...![]()
Maar daarom hoef ik me nog niet in te houden om gewoon een paar losse ideetjes te spuien.
Mag graag hier mijn wetenswaardigheden spuien en als je daar niet van weten wil, lees je 't niet. Keuze genoeg nietwaar?

-
- Erelid
- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mir@n
- Zeer actief
- Contacteer:
Oke stellig hier, maar dat komt omdat me dat door een paar kenners van het ras verteld is.yamie schreef: het gaat even niet om te min, stamboomloos enz. ik vraag me af waarom jij zo vind, dat jou teef het ras goeds kan brengen? waarom je uberhaupt jou hond stellig als pharaohond benoemt. ik ben zeker bij rassen waar erg weinig goed "materiaal" is, voor nieuw bloed en dus eventueel aankeuren, maar voordat zoiets dan gebeurt is, moet je niet gaan roepen dat jou hond wel een erg goede rasvertegenwoordiger zou kunnen zijn en een hond om nieuw, goed bloed in te brengen
Ga hier echt niet zitten verzinnen dat Gaai een pharao is, tot voor kort heb ik gedacht dat ze Podenco Andaluz was of een kruising daarvan. Net als Kiki.
Staat ook daar wel ergens in een topic.
En waarom ik dat denk dat ze vers bloed kan zijn? ... even teruglezen dan maar.... staat net onder de reactie van Essy daaromtrent.
Laatst gewijzigd door Mir@n op 06 nov 2006 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ik zie in de foto's van jou hond, nou niet direct het beeld van een pharaohondEukalipta schreef:Oke stellig hier, maar dat komt omdat me dat door een paar kenners van het ras verteld is.yamie schreef: het gaat even niet om te min, stamboomloos enz. ik vraag me af waarom jij zo vind, dat jou teef het ras goeds kan brengen? waarom je uberhaupt jou hond stellig als pharaohond benoemt. ik ben zeker bij rassen waar erg weinig goed "materiaal" is, voor nieuw bloed en dus eventueel aankeuren, maar voordat zoiets dan gebeurt is, moet je niet gaan roepen dat jou hond wel een erg goede rasvertegenwoordiger zou kunnen zijn en een hond om nieuw, goed bloed in te brengen
Ga hier echt niet zitten verzinnen dat Gaai een pharao is, tot voor kort heb ik gedacht dat ze Podenco Andaluz was of een kruising daarvan. Net als Kiki.
Staat ook daar wel ergens in een topic.
En waarom ik dat denk dat ze vers bloed kan zijn? ... even teruglezen dan maar.... staat net onder de reactie van Essie daaromtrent.