Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tip mbt het markeren van een apport

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Jaap* schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Jaap* schreef:
Tamara en Bowie schreef:Even voor mijn beeldvorming :mrgreen: Wat is "inspringen"?
Dan is de hond zonder toestemming al onderweg voordat het apport op de grond is gevallen :mrgreen:
Dat hij het een leuk spelletje vind dus :ok:
Ok! Het markeren van apport is namelijk een spelletje wat Bowie héél erg leuk vindt. Geleerd van iemand die jachttraining met zijn hond doet.
Daarom was ik even benieuwd wat deze term inhoudt.
Bij Bowie gaat het markeren van apport heel erg goed omdat zij erge buitdrift heeft. Maar die moet je dus héél streng toespreken om te blijven om de riem omhouden. Anders springt ze de dus in :mrgreen:
Bowie vindt het leuk dus, je kunt het aantal apporten ook opvoeren zodat ze écht moet gaan onthouden :ok:
Het is jammer dat zoveel honden de interesse in apporten verliezen tijdens pogingen om het inspringen af te leren :(:
Misschien vindt Bowie het met het oog op de buitdrift ook leuk om heel veel apporten achter elkaar te halen, met het volgende apport als beloning wordt de motivatie om af te geven steeds groter :ok:
Hier heb ik nooit aan gedacht, leuk :ok: We maken het haar al wel telkens moeilijker door iemand in de verte het apport omhoog te laten gooien, zodat je ook kunt bepalen hoe ver het apport valt. Of dat ik haar langer laat wachten, voordat ze het mag ophalen. Ze vindt het ontzettend leuk om te doen, en het verbaasd me hoe goed en snel ze het doet.

Maar het moet wel een hele leuke dummy zijn waar je haar echt even gek mee moet maken, wil ze er enthousiast voor zijn. Een nepkonijn bijvoorbeeld, valt altijd erg goed in de smaak. Haar nadeel is het daadwerkelijk terugbrengen. De eerste paar keer gaat het goed, na die tijd wil ze ermee wegrennen, dan is de lol van het terugbrengen er vanaf :mrgreen: Vaak probeer ik dus voor die tijd al te stoppen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:
ranetje schreef:de drie karakters pag. 56 :mrgreen:
"Op een manier DIE IK ZELF HEB ONTWORPEN" schrijft ze zelfs op pag. 55 vlak boven de foto :devil: :boos:
Ze traint al wat langer dan vandaag :mrgreen:
Tamara en Bowie schreef:De eerste paar keer gaat het goed, na die tijd wil ze ermee wegrennen, dan is de lol van het terugbrengen er vanaf Vaak probeer ik dus voor die tijd al te stoppen.
Voor ze mal gaat doen stoppen is heel goed :ok:
Wat je ook nog kunt doen is na een paar apportjes een "voedselcircuitje"doen.
Dat doe je door een paar brokjes (of op gras wat geroosterd witbrood vierkantjes o.i.d.) direct na het apporteren te gooien.
eentje naar rechts, en als ze die op heeft eentje naar links enz. Een stuk of 3 à 4 gooien en dan de laatste bij jou komen halen.
Dan kan ze even lekker uit haar dak gaan en toch snel bij je zijn voor het laatste stukje :wink:
Heb ik net zelf geleerd en het werkt bij Rana perfect :ok:
Eigenlijk een afgeleide van de oefening om de hond op afstand te laten zitten.
Daarna kan je weer even verder met apport :ok:

(voor Jaap: pag. 40 e.v. :mrgreen: )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

ranetje schreef:(voor Jaap: pag. 40 e.v. :mrgreen: )
:study:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Moon schreef:
fes/lou schreef:Jammer dat het alleen geen moer met markeren te maken heeft.....
Vind het absoluut een erg slechte "tip"
:denken: Dit snap ik ook niet? Markeren is toch 'leren onthouden waar de prooi gevallen is' ? Wat is dan het verschil tussen een dummy, eend of een bal?
Een geschoten eend oid valt altijd op afstand, en wordt niet door de voorjager vooruit gegooid.
Als je met een werpstok een bal gooit, ziet de hond waar hij vandaan komt, hoe hij vliegt en waar hij neerkomt. Hij kan dus de baan bekijken die een bal beschrijft, en knan zo ongeveer de valplaats bepalen.
Als je een eend uit de lucht schiet, hoort de hond het schot, ziet de eend op flinke afstand vallen, en moet dan de valplaats onthouden, da's een heel ander spelletje :wink:
Met een werpstok een bal gooien is ook een heel leuk spelletje, maar heeft niks met markeren te maken.....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

fes/lou schreef:
Moon schreef:
fes/lou schreef:Jammer dat het alleen geen moer met markeren te maken heeft.....
:denken: Dit snap ik ook niet? Markeren is toch 'leren onthouden waar de prooi gevallen is' ? Wat is dan het verschil tussen een dummy, eend of een bal?
Een geschoten eend oid valt altijd op afstand, en wordt niet door de voorjager vooruit gegooid.
Als je met een werpstok een bal gooit, ziet de hond waar hij vandaan komt, hoe hij vliegt en waar hij neerkomt. Hij kan dus de baan bekijken die een bal beschrijft, en knan zo ongeveer de valplaats bepalen.
Als je een eend uit de lucht schiet, hoort de hond het schot, ziet de eend op flinke afstand vallen, en moet dan de valplaats onthouden, da's een heel ander spelletje :wink:
Met een werpstok een bal gooien is ook een heel leuk spelletje, maar heeft niks met markeren te maken.....
Als je 4 ballen werpt, zal hij toch echt de valplaats moeten onthouden; en dus markeren.... Als je "volgens de letter van de wet" traint, betekent dit dat je markeren alleen maar kunt oefenen met een helper. Met de tip van Jaap kun je dus tussendoor ook trainen (als die helper niet voorhanden is).
En ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ík heb niet vaak een helper bij de hand :19: . Dus ik snap nog steeds jouw stelligheid van 'slechte tip' niet.
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Jaap* schreef:
Moon schreef:Jaa, die wist ik wel :wink:. Maar ik dacht dat je nog leuke mogelijkheden had uit het alternatieve circuit, zoals de tip van Jaap :wink: .
In het algemeen kun je er voor kiezen om een "happy dummy" te introduceren. Één afwijkende en dus herkenbare dummy waar mee gespeeld mag worden zonder regeltjes, bijvoorbeeld zo'n air-Kong.
Daar kun je nieuwe of moeilijke dingen leuk mee oefenen zodat het "shapen" kan gebeuren met minder kans op demotivatie door de beperkingen (regeltjes) van het echte werken, "het is leuk" heeft de hond inmiddels immers besloten.
Als je weet wat de hond motiveert kun je daar met veel fantasie heel veel voordeel uithalen. Een inspringende (aankijken vóór het uitsturen) of buitdriftige (meteen na het "afgeven :wink: " opnieuw uitsturen) hond vind ik bijvoorbeeld niet erg want dat is goed te trainen omdat het appport zo'n grote beloning is. Een dummy-schuwe of gedemotiveerde hond is veel lastiger om mee te werken vind ik.
En bovenal, als er niet meer wordt gelachen met trainen leert de hond vaak ook weinig meer :wink:

Is het een idee om sleepsporen te gaan doen met Dante Marijke?
Die kun je eindeloos moeilijker maken en het komt niet zo op snelheid aan, leuk spelletje bovendien :ok:
Ja, dat happy-dummy gebeuren hebben Netty en ik al uitvoerig besproken (salami worst apporteren, pennen-etui met voertjes :wink: ). Zo'n air-kong heb ik ook; ligt in de kast te wachten tot Dante misschien ooit weer eens zoiets kan doen...

Sleepsporen heb ik eigenlijk nooit geprobeerd. Na de zoek/speur-cursussen ben ik weleens begonnen met 'tracking'; spoortje maken in het gras (geur van eigen voeten) en aan het eind een voertje, dummy of bal. Maar Dante loste dat op zijn eigen manier op door er een 'verloren zoek' van te maken :denken: :wink: . Ik ben er eigenlijk nooit meer mee verder gegaan... Ik ga de boeken er weer eens op naslaan hoe ik dat goed aan moet leren, goed idee, Jaap!
Misschien hebben jullie nog tips (om dat verloren zoeken tegen te gaan). Want zeker door die cursussen die ik gedaan heb, is hij natuurlijk erg gewend geraakt aan 'neus in de lucht en de snelste weg naar de prooi'.
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

Jaap* schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Jaap* schreef:
Tamara en Bowie schreef:Even voor mijn beeldvorming :mrgreen: Wat is "inspringen"?
Dan is de hond zonder toestemming al onderweg voordat het apport op de grond is gevallen :mrgreen:
Dat hij het een leuk spelletje vind dus :ok:
Ok! Het markeren van apport is namelijk een spelletje wat Bowie héél erg leuk vindt. Geleerd van iemand die jachttraining met zijn hond doet.
Daarom was ik even benieuwd wat deze term inhoudt.
Bij Bowie gaat het markeren van apport heel erg goed omdat zij erge buitdrift heeft. Maar die moet je dus héél streng toespreken om te blijven om de riem omhouden. Anders springt ze de dus in :mrgreen:
Bowie vindt het leuk dus, je kunt het aantal apporten ook opvoeren zodat ze écht moet gaan onthouden :ok:
Het is jammer dat zoveel honden de interesse in apporten verliezen tijdens pogingen om het inspringen af te leren :(:
Misschien vindt Bowie het met het oog op de buitdrift ook leuk om heel veel apporten achter elkaar te halen, met het volgende apport als beloning wordt de motivatie om af te geven steeds groter :ok:
Ja, moeilijk is dat hè, om de juiste middenweg te vinden, dat je de hond niet demotiveert wb. het apport. Ik denk dat je Bowie misschien beter fysiek tegen kunt houden (dmv de riem, of hand voor de borst) dan streng toespreken? Om het risico te voorkomen dat ze het apporteren niet meer leuk vindt? In theorie is een goede manier om ze nooit succes te laten hebben als ze inspringen. Maar in de praktijk kan dat ook weer betekenen dat voor je hond de lol eraf gaat :19:
Bij Dante heb ik het aangeleerd door mijn hand voor zijn borst te houden (wel lastig om dan tegelijkertijd te gooien :wink: ). Maar die was al gewend om ergens te moeten blijven zitten terwijl ik iets voor hem verstopte (dus blijven zitten=daarna leuke dingen doen).
Gr. Marijke
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

fes/lou schreef:
Moon schreef:
Hoe het hóórt weet ik ook wel :roll:
Maar de clou was nu juist dat de hond niet kón markeren, met behulp van deze waardeloze tip kan hij dat nu wel :19:
Jaap*
Zeer actief

Moon schreef:Misschien hebben jullie nog tips (om dat verloren zoeken tegen te gaan). Want zeker door die cursussen die ik gedaan heb, is hij natuurlijk erg gewend geraakt aan 'neus in de lucht en de snelste weg naar de prooi'.
Staande honden hebben m.i. snel de neiging om de "binnenbocht" te nemen. Als je met het leggen van het spoor rekening houdt met de wind (zijwind, en op het eind een bocht met de wind mee) ben je al een heel eind, als je hem aangelijnt aan een wat langere lijn houdt, kun je voorkomen dat de hond écht wind gaat halen :wink: .
In het begin kan het voorkomen dat de hond "zwaait" over het spoor om steeds opnieuw het punt van de sterkste geur te vinden, dat gaat na verloop van tijd vanzelf over en hoort bij het leerproces van de hond zelf.
Uiteindelijk moet het voor de hond duidelijk worden dat "zoeksleep" of "zoekspoor" iets anders betekent dan "zoekapport" of wat je ook maar gebruikt voor een verloren apport :mrgreen: :wink:
Je kunt geurstof gebruiken, maar een gewone dummy goed nat maken werkt ook prima, droog geven ze te weinig geur af meestal.
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:Wat je ook nog kunt doen is na een paar apportjes een "voedselcircuitje"doen.
Dat doe je door een paar brokjes (of op gras wat geroosterd witbrood vierkantjes o.i.d.) direct na het apporteren te gooien.
eentje naar rechts, en als ze die op heeft eentje naar links enz. Een stuk of 3 à 4 gooien en dan de laatste bij jou komen halen.
Dan kan ze even lekker uit haar dak gaan en toch snel bij je zijn voor het laatste stukje :wink:

uhh :denken: ? hier zijn mijn hersentjes te klein voor :F: : is dit ná het apport dan? en loop je hiermee niet het risico dat ze het voorwerp niet tot bij je brengen uit enthousiasme voor de voertjes?
Dat risico valt erg mee Inge :wink:
Heel misschien in het begin kan de hond even laten vallen. Maar als je dan niets gooit en gewoon wacht tot het in je handen wordt gelegd ben je zó van het probleem af.
De kunst is om dan niet boos of teleurgesteld te zijn, maar "gewoon" te wachten tot het apport gebracht is :wink: :ok:

Marijke (*Moon)
Als de hond sterk de neiging heeft op wind te gaan halen als hij een spoor moet volgen, kan je het eerste (rechte) spoor van de wind af leggen en om de stap iets lekkers neer leggen.
Anke (daar is ze weer! :smile: ) adviseert op grasland stukjes witbrood.
Hangt er vanaf natuurlijk of Dante dat lekker genoeg vindt? :wink:
Rana is ook zo'n "windhaler" :mrgreen:
Op een workshop met Anke hebben we het geprobeerd met die stukjes brood. Werkte bij haar prima :ok:
Dit is dus om de hond te leren met de neus over de grond op of direct naast het spoor te werken (afhankelijk van verwaaiing). De eerste tijd aan een lange lijn om "windhalen"of te grote snelheid te voorkomen.
Als dat goed lukt kan je er een commando aan gaan verbinden (bijv. "sleep").
Daarna is een spoor zoals Jaap* zegt (eerst zijwind en dan een haak wind af) het beste om vooruitgang te boeken. :ok:

En *Bowie
Om inspringen af te leren kan je ook op afstand een dummy of blok laten werpen met een touwtje er aan.
Als de hond inspringt (blok wegtrekken) is het apport er niet meer, dus geen succes voor de hond :wink: Daar had Jaap* het ook al over geloof ik :mrgreen:
Maar volgens mij kan je daar pas mee beginnen als de hond graag apporteert. Èn je hebt een helper nodig :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
Inge O schreef:
ranetje schreef:Wat je ook nog kunt doen is na een paar apportjes een "voedselcircuitje"doen.

uhh :denken: ? hier zijn mijn hersentjes te klein voor :F: : is dit ná het apport dan? en loop je hiermee niet het risico dat ze het voorwerp niet tot bij je brengen uit enthousiasme voor de voertjes?
Dat risico valt erg mee Inge :wink:
Heel misschien in het begin kan de hond even laten vallen. Maar als je dan niets gooit en gewoon wacht tot het in je handen wordt gelegd ben je zó van het probleem af.
De kunst is om dan niet boos of teleurgesteld te zijn, maar "gewoon" te wachten tot het apport gebracht is :wink: :ok:

Marijke (*Moon)
Als de hond sterk de neiging heeft op wind te gaan halen als hij een spoor moet volgen, kan je het eerste (rechte) spoor van de wind af leggen en om de stap iets lekkers neer leggen.
Anke (daar is ze weer! :smile: ) adviseert op grasland stukjes witbrood.
Hangt er vanaf natuurlijk of Dante dat lekker genoeg vindt? :wink:
Rana is ook zo'n "windhaler" :mrgreen:
Op een workshop met Anke hebben we het geprobeerd met die stukjes brood. Werkte bij haar prima :ok:
Dit is dus om de hond te leren met de neus over de grond op of direct naast het spoor te werken (afhankelijk van verwaaiing). De eerste tijd aan een lange lijn om "windhalen"of te grote snelheid te voorkomen.
Als dat goed lukt kan je er een commando aan gaan verbinden (bijv. "sleep").
Daarna is een spoor zoals Jaap* zegt (eerst zijwind en dan een haak wind af) het beste om vooruitgang te boeken. :ok:

En *Bowie
Om inspringen af te leren kan je ook op afstand een dummy of blok laten werpen met een touwtje er aan.
Als de hond inspringt (blok wegtrekken) is het apport er niet meer, dus geen succes voor de hond :wink: Daar had Jaap* het ook al over geloof ik :mrgreen:
Maar volgens mij kan je daar pas mee beginnen als de hond graag apporteert. Èn je hebt een helper nodig :wink:
Ik ga me eerst goed inlezen hoe het ook al weer allemaal moest :wink: . Ik zoek nog even iets anders dan witbrood omdat ik Dante eindelijk afgeleerd heb dat hij het brood (wat hier in grote hoeveelheden ligt, voor de eendjes :roll: ) pakt... Moet dus iets zijn wat niet zo lekker is als worst oid., maar wel lekker genoeg om je best voor te doen :denken:. Leuk! Weer iets om mee bezig te gaan!
(Alleen morgen eerst Crama bellen want Dante heeft weer een opgezette hiel :(: , moet nodig tegen Nettie zeggen dat het zo goed met hem gaat :roll: )
Gr. Marijke
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Moon schreef:Bij Dante heb ik het aangeleerd door mijn hand voor zijn borst te houden (wel lastig om dan tegelijkertijd te gooien :wink: ). Maar die was al gewend om ergens te moeten blijven zitten terwijl ik iets voor hem verstopte (dus blijven zitten=daarna leuke dingen doen).
Vaak komt het voor dat we met z'n tweeen zijn dus dan hou ik Bowie aan de riem en laat ik haar zitten. De ander staat een heel stuk verder en gooit het dan in de lucht. Hierdoor raakt Bowie alleen maar nog enthousiaster en gemotiveerder, omdat ze de spanning opbouwt. Bowie streng toespreken werkt soms, maar kan inderdaad bij haar heel snel averechts werken. En ik heb altijd kans dat het misgaat, en dan is het niet opvolgen van het commando toch belonend geweest :wink:

Heerlijk nu het 's avonds weer langer licht is, dan kunnen we 's avonds weer lekker lang dit soort spelletjes doen :ok:
Tamara.
Zeer actief

Inge O schreef:

Ik heb het geprobeerd en dat gaat nog een heeeeele kluif worden wil ik dit tot goed resultaat brengen :mrgreen:

Bowie had dit na 2x héél goed door, en liet hierdoor de dummy halverwege vallen zodat ze nóg harder kon rennen om bij de snoepjes te komen :smile:
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
Tamara en Bowie schreef:
Ik heb het geprobeerd en dat gaat nog een heeeeele kluif worden wil ik dit tot goed resultaat brengen :mrgreen:

Bowie had dit na 2x héél goed door, en liet hierdoor de dummy halverwege vallen zodat ze nóg harder kon rennen om bij de snoepjes te komen :smile:
daarom - alle ballast dumpen, daar zouden ze hier vrees ik ook heel goed in zijn. en zou ik wachten tot ze het alsnog brengen dan wordt het vast een spelletje 'wie heeft het meeste geduld :pffff: '. of een smoelwerk van 'vreet je voertjes dan zelf op :pffff: '.
:smile: :smile: :smile:
Heel veel geduld :wink:
En als ze het niet brengt berg je het apport op. En natuurlijk ook geen voertjes :mrgreen:
Tsja......... :denken: de ene hond heeft dàt ook sneller door dan de andere :wink:
Laatst gewijzigd door ranetje op 31 mar 2007 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:Tsja......... :denken: de ene hond heeft dàt ook sneller door dan de andere :wink:
waarmee je toch niet impliceert dat mijn honden dom zijn zeker :boos: :pffff: ?

ze zijn zoooooooooo ontzettend slim dat ik dit probleem zelfs niet héb - ze komen alles netjes apporteren :pffff: :pffff: :mrgreen: .
:smile: :smile: :smile:
Dat is dus ècht slim :ok:
Of gewoon verstandig? :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Moon schreef: Ik ga me eerst goed inlezen hoe het ook al weer allemaal moest :wink: . Ik zoek nog even iets anders dan witbrood omdat ik Dante eindelijk afgeleerd heb dat hij het brood (wat hier in grote hoeveelheden ligt, voor de eendjes :roll: ) pakt... Moet dus iets zijn wat niet zo lekker is als worst oid., maar wel lekker genoeg om je best voor te doen :denken:. Leuk! Weer iets om mee bezig te gaan!
(Alleen morgen eerst Crama bellen want Dante heeft weer een opgezette hiel :(: , moet nodig tegen Nettie zeggen dat het zo goed met hem gaat :roll: )
In plaats van brood kan je ook "penne" of de hele grote elleboogmacaroni koken in wat bouillon als hij dat mag hebben en lekker vindt :wink:
Dat is ook goed licht van kleur, dus gemakkelijk terug te vinden en zakt niet zo weg in het gras. :ok:

(ik hoop dat de hiel van Dante weer wat beter gaat?)
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
Moon schreef: Ik ga me eerst goed inlezen hoe het ook al weer allemaal moest :wink: . Ik zoek nog even iets anders dan witbrood omdat ik Dante eindelijk afgeleerd heb dat hij het brood (wat hier in grote hoeveelheden ligt, voor de eendjes :roll: ) pakt... Moet dus iets zijn wat niet zo lekker is als worst oid., maar wel lekker genoeg om je best voor te doen :denken:. Leuk! Weer iets om mee bezig te gaan!
In plaats van brood kan je ook "penne" of de hele grote elleboogmacaroni koken in wat bouillon als hij dat mag hebben en lekker vindt :wink:
Dat is ook goed licht van kleur, dus gemakkelijk terug te vinden en zakt niet zo weg in het gras. :ok:

(ik hoop dat de hiel van Dante weer wat beter gaat?)
Goed idee! Over Dante's hiel; is nog steeds wat opgezet, maar is duidelijk vocht (denk dat het van dat kleine wondje komt wat onder zijn hiel zit). Ik wacht nog even af. Hij geeft helemaal geen pijn aan en zit er ook niet aan....
Ik ga een andere topic openen over het sleepspoor :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
fes/lou schreef:
Moon schreef:
Hoe het hóórt weet ik ook wel :roll:
Maar de clou was nu juist dat de hond niet kón markeren, met behulp van deze waardeloze tip kan hij dat nu wel :19:
Zo is het maar net :ok:
Ook onorthodoxe methoden kunnen heel effectief zijn :wink:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:Ook onorthodoxe methoden kunnen heel effectief zijn :wink:
zeg, ben jij het nichtje van de paus of zo :mrgreen: :mrgreen: ?
:F:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Inge O schreef:
Je vermoed dat de paus een hele jonge nicht heeft? :idea:
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
Jaap* schreef:
Inge O schreef:
Je vermoed dat de paus een hele jonge nicht heeft? :idea:
hoe jong nettie is weet ik niet, maar het valt wel op dat ze zich steeds meer in godsdienstige termen begint uit te drukken :mrgreen: .
:N: Méén je dat :eek:
Toch maar even opletten dan :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Inge O schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:
Jaap* schreef:Je vermoed dat de paus een hele jonge nicht heeft? :idea:
hoe jong nettie is weet ik niet, maar het valt wel op dat ze zich steeds meer in godsdienstige termen begint uit te drukken :mrgreen: .
ja, je was toch ook al zo bekommerd over dat vloeken in de kerk :mrgreen: :mrgreen: ?
Ik weet wat je bedoelt :ok:
Maar daar was ik niet zo "bekommerd"om :mrgreen:
Ik gaf alleen ff aan dat dat bij sommige serieuze voorjagers wel eens verkeerd valt , zoals ik zelf ook heb mogen ervaren :mrgreen:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

ranetje schreef:
Inge O schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:hoe jong nettie is weet ik niet, maar het valt wel op dat ze zich steeds meer in godsdienstige termen begint uit te drukken :mrgreen: .
ja, je was toch ook al zo bekommerd over dat vloeken in de kerk :mrgreen: :mrgreen: ?
Ik gaf alleen ff aan dat dat bij sommige serieuze voorjagers wel eens verkeerd valt , zoals ik zelf ook heb mogen ervaren :mrgreen:
Sommige serieuze voorjagers moeten zichzelf eens wat minder serieus nemen, dan krijgt hun hond misschien nog eens plezier in het werk :wink:
Ik doelde overigens op een ander soort nicht in relatie tot de paus Inge :mrgreen:
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
ranetje schreef:
Inge O schreef:
ranetje schreef: :N: Méén je dat :eek:
Sommige serieuze voorjagers moeten zichzelf eens wat minder serieus nemen, dan krijgt hun hond misschien nog eens plezier in het werk :wink:
Ik doelde overigens op een ander soort nicht in relatie tot de paus Inge :mrgreen:
:denken: ????
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

ranetje schreef: :denken: ????
Jij niet :smile:
Ik had net weer een vervelend stukje in een oud "jagertje" gelezen over een "serieuze" voorjager en mijn bloed gaat soms koken als ik zie wat voor slag mensen daar een podium krijgt :(:
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
ranetje schreef: :denken: ????
Jij niet :smile:
Ik had net weer een vervelend stukje in een oud "jagertje" gelezen over een "serieuze" voorjager en mijn bloed gaat soms koken als ik zie wat voor slag mensen daar een podium krijgt :(:
:mrgreen:
Ok ik zat me al van alles af te vragen :mrgreen: :smile: :smile:
Welk stukje was dat? (nieuwschierig :mrgreen: )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”