Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welk ras te kiezen?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

jidde schreef:Ik moet bekennen dat Tuana ook het liefst speelt met lab reutjes, maar dan op HAAR manier :smile:
Ik ken gecastreerde lab reuen, dat zijn de grootste sullen. Intacte reuen zijn patsers, degene die ik ken :denken:
de teven zijn erggg makkelijk, hoewel ik die minder vaak zie. Ik zie bijna altijd reuen
Saar wil ook alleen maar contact onder haar voorwaarden hoor. Gaat ze eerst lellebellen, maar zodra zo'n reu dan denkt "ah, die wil me :cheer: " schiet ze snel weg. Arme reuen :jank: :mrgreen:

De teven die ik tegen kom vind ik ook heel erg makkelijk inderdaad. Ik vind dat verschil zo opvallend tussen reu en teef. Maar dat is ook maar van wat ik zie natuurlijk. :wink:
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

jidde schreef:Carmen, fijn ook dat een labrador eigenaar zegt dat ze nogal een plaat voor hun kop hebben. Ik dacht dat ik de enige was die het zag :smile:

Owja, labrador reuen zijn nogal patsers is mij opgevallen. Ik ken weinig labradorreuen die met andere reuen kan zonder te knokken. Ook met teven is het vaak erg veel rijden. De meeste labradorreuen zijn nogal euhhh geil op teven.
althans, dit is mijn ervaring :wink:
Janus was tot een jaar prima in omgang met andere reuen, maar dit veranderde ook vrij snel.
Was het in het begin alleen maar ouwehoeren en spelen met andere honden, begon hij nou toch wel te domineren tegenover andere reuen.
Met teven is er niets aan de hand, maar met (intacte)m reuen moet ik hem toch wel in de gaten houden.
Hij heeft nog nooit echt geknokt maar dondert bijv. de reu van mijn broer wel op de grond als die te opdringerig doet naar janus's idee.

Met kleine hondjes hoef ik hem al helemaal niet te laten spelen, in het begin gaat hij er plat voor op de grond liggen maar als de uk enthousiast word lanceert janus 'm in zijn enthousiasme zo door de lucht.

Zelfde is met bezoek dat hier in huis komt, bekenden bespringt hij en laat hij de eerste 10 - 15 minuten niet met rust.
Daarna begint hij als een gek rondjes te rennen in huis en neemt dan de tuin ook even mee.
Vreemde mensen en kinderen is hij dan wel weer erg rustig mee, snuffelt hij een keer en gaat op zijn kussen liggen :denken:
johanjd
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door johanjd »

Bij mijn eerste post noemde ik 2 rassen die ik erg leuk vind. Vooral de duitse herders vind ik al sinds vroeger echt heel leuke honden. Daarentegen ken ik labradors van vrienden van mij wat echt heel erg leuke en lieve honden zijn. Maar ik sta ook open voor andere rassen. Ik ben zeg maar nog in de orientatiefase. Wat raden jullie mij dan aan, als ik een goed luisterende lieve hond wil die ook nog dol op wandelen en spelen is. Het liefst wel ongeveer de grootte van een labrador.
bri
Zeer actief

Ongelezen bericht door bri »

allebei de honden kunnen goed luisteren en spelen. het zijn alleen 2 verschillende type honden.
2 verschillen heel zwart wit:

een labrador kan heel eigenwijs zijn en een duitse herder is denk ik wat baasgerichter en heeft bij een flinke brul al zoiets van:"oh, nu moet ik echt wel luisteren"
nadeel van veel duitse herders vind ik dat ze wat vervelend tegen andere honden zijn

wat vind je van een oudduitse herder?
die zijn langharig, hebben een rechtere rug (niet zo schuin naar beneden aflopend als een "normale" duitse herder) en zijn wat vriendelijker van karakter

http://www.nodhv.com/
De weg is lang als je blijft struikelen
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”