Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bullmastiff kan vaak niet met geslachtsgenoten
Moderator: moderatorteam
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben ook van mening dat een ras wat in zijn oorspronkelijke vorm geen plaats meer heeft in een samenleving als de nederlandse gewoon niet hoeft te bestaan in die samenleving. Hoogstens in beperkte kring in kundige handen.
Het is waanzin om te proberen om al die van oorsprong potente rassen af te willen zwakken tot een soort goldenachtig ding met een uiterlijk wat in de verte nog herinnert aan wat het ooit eens was, doorgeslagen consumptie-drang van mensen die geen flauw idee hebben van wat zo´n ras en hond is. Een beetje respekt voor het culturel erfgoed is wel op zijn plaats in deze.
Als je een relaxt stadsautootje zoekt ga je toch ook geen Ferrari kopen om daarna diens motor zodanig bij te stellen dat die Ferrari zich gedraagt als een Fiatje? Dan koop je gewoon een Fiatje, of een goldenachtig geval.
Laat die té potente rassen lekker in hun waarde en laat ze voortbestaan in handen van enkele ware nederlandse liefhebbers en in andere landen waar het probleem wat de huidige nederlandse samenleving voor die rassen is gewoon niet bestaat.
Het is waanzin om te proberen om al die van oorsprong potente rassen af te willen zwakken tot een soort goldenachtig ding met een uiterlijk wat in de verte nog herinnert aan wat het ooit eens was, doorgeslagen consumptie-drang van mensen die geen flauw idee hebben van wat zo´n ras en hond is. Een beetje respekt voor het culturel erfgoed is wel op zijn plaats in deze.
Als je een relaxt stadsautootje zoekt ga je toch ook geen Ferrari kopen om daarna diens motor zodanig bij te stellen dat die Ferrari zich gedraagt als een Fiatje? Dan koop je gewoon een Fiatje, of een goldenachtig geval.
Laat die té potente rassen lekker in hun waarde en laat ze voortbestaan in handen van enkele ware nederlandse liefhebbers en in andere landen waar het probleem wat de huidige nederlandse samenleving voor die rassen is gewoon niet bestaat.
- Martin
- Zeer actief
Wil de hond schreef:Ik ben ook van mening dat een ras wat in zijn oorspronkelijke vorm geen plaats meer heeft in een samenleving als de nederlandse gewoon niet hoeft te bestaan in die samenleving. Hoogstens in beperkte kring in kundige handen.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar ben ik het helemaal mee eens!Wil de hond schreef:Ik ben ook van mening dat een ras wat in zijn oorspronkelijke vorm geen plaats meer heeft in een samenleving als de nederlandse gewoon niet hoeft te bestaan in die samenleving. Hoogstens in beperkte kring in kundige handen.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Wytske
- Actief
Als iedere hondenliefhebber een ras wil hebben die van oorsprong nog origineel is qua bouw en karakter, dan kun je ver zoeken. Er zijn nog maar enkele rassen die qua oorsprong dichtbij hun originele roots komen. Wij zijn dolblij met onze BM, ook al is ze misschien niet meer zo origineel qua karakter en bouw. Liever een hond die ik kan vertrouwen en waar ik mee kan werken, dan andersom. Welke rassen hebben de mensen die bovenstaande stukjes schrijven? Zijn die nog wel "origineel"?

- Martin
- Zeer actief
Dag WilWil de hond schreef:Hoi Martin,Martin schreef:
Fijn weer eens iets van je te lezen, al is het dan een smilietje.![]()
Zie jij je al lopen bij de hondenschool met Buck, met je clickertje en een zak koekies, omdat-ie een keertje naar de buurman gegromd heeft? :N:
Nee mij niet gezien, ik heb mijn honden om ze te gebruiken waar ze voor gefokt zijn, en zolang ik honden heb zal ik daar nooit van afwijken , ik neem ze zoals ze zijn, met alle voor en nadelen.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
helaas onlangs te maken gehad met mensen die dit soort karakter trekjes van een BM niet kennen en/of onderschatten
buurtjes een paar huizen verderop hebben er 1, maar wel t type "in België zat niet onze kleur dus dan maar op een middag bij iemand thuis gehaald die (toevallig) pups had die al gelijk weg mochten...."
als pup wilden ze al perse dat ie met mijn honden zou spelen, maar zit er gewoon niet op te wachten, mijn honden trekken omdat ze met elkaar lopen niet echt naar andere honden, dus zoek het ook niet op
maar inmiddels is hij dus ruim 2,5 (volwassen aan t worden zeg maar) en sinds een behoorlijke tijd konden we elkaar al niet meer passeren op straat omdat zij hem dan bijna niet konden houden zo lelijk deed hij naar mijn honden (waarvan overigens alleen mn jonge reu lelijk terug doet als hij de kans krijgt (niet dus)
de hond (75 kilo) loopt aan een dun tuigje omdat hij dan minder zou trekken aan de lijn....en verder zit er een uitschuiflijn aan
helaas kwam een vriend die de honden soms voor mij uitlaat deze hond met Ace tegen,
de eigenaresse ging naar buiten met de hond eerst (stukje laten schieten aan die uitschuiflijn) maar toen zag hij Ace en kon ze hem niet meer houden en liet dus los
gevolg, knokpartij, waarbij Ace zich (gelukkig) alleen verweerd heeft dus de BM had wat krassen op de kop,
maar Ace zn hele voorpoot lag open, tot op de pezen bij zn pols gewricht (gelukkig bleek al vrij snel niet door de pezen) en verder in bovenpoot en borst hoektanden die de spieren ingingen
uiteindelijk 8 nietjes en een hoop ellende en nu lijkt het er op dat het helemaal goed gaat komen (de spierkwetsuur had hij vorige week nog heel veel last van, ruim 3 wk na dato, maar dat gaat nu ook goed met veel zwemwerk voor zn "revalidatie")
maar de buren waren verbouwereerd dat hun lieve hondje zoiets doet, lag niet aan hun, want in het pension was hij ook met reuen in de kennel gestopt (toch blij dat dat goedgegaan is) dus dat kon het niet zijn
en ja, ze vonden het zo erg dat ze hun hond hebben moeten trappen en slaan om hem los te krijgen, want het is hun kindje
dat Ace mss niet meer kon werken (zou t weekend er naar wrs naar een beveiliger gaan en was op dat moment onzeker of t helemaal goed kwam)was ondergeschikt voor hun, want ze hielden toch niet van beveiligers en honden die daar voor getraind werden
verder wilden ze de DA rekening pas betalen als hun verzekering dat deed, overigens was de DA rekening niet heel hoog omdat Ace heel makkelijk is en we dus alles (wonden schoonmaken, nieten etc) zonder narcose hebben kunnen doen....
inmiddels wel bericht dat de verzekering gaat betalen, maar vind t belachelijk, bedoel, als mijn hond zo iets doet wacht ik niet de verzekering af....
Verder wil men nu dat ik anders loop (hun huis ligt op mijn route naar het park) want als ik langsloop doet hij nu lelijk naar hun en de volgende ochtend heeft hij ook al de postbode aangevallen
kortom een BM met een karakter dat niet vreemd is voor de hond, maar helaas met baasjes die het type hond totaal niet snappen en waar dus in de toekomst (gelukkig niet meer met mij hoop ik, ben over een maandje weg daar) ongelukken mee gaan gebeuren....
buurtjes een paar huizen verderop hebben er 1, maar wel t type "in België zat niet onze kleur dus dan maar op een middag bij iemand thuis gehaald die (toevallig) pups had die al gelijk weg mochten...."
als pup wilden ze al perse dat ie met mijn honden zou spelen, maar zit er gewoon niet op te wachten, mijn honden trekken omdat ze met elkaar lopen niet echt naar andere honden, dus zoek het ook niet op
maar inmiddels is hij dus ruim 2,5 (volwassen aan t worden zeg maar) en sinds een behoorlijke tijd konden we elkaar al niet meer passeren op straat omdat zij hem dan bijna niet konden houden zo lelijk deed hij naar mijn honden (waarvan overigens alleen mn jonge reu lelijk terug doet als hij de kans krijgt (niet dus)
de hond (75 kilo) loopt aan een dun tuigje omdat hij dan minder zou trekken aan de lijn....en verder zit er een uitschuiflijn aan
helaas kwam een vriend die de honden soms voor mij uitlaat deze hond met Ace tegen,
de eigenaresse ging naar buiten met de hond eerst (stukje laten schieten aan die uitschuiflijn) maar toen zag hij Ace en kon ze hem niet meer houden en liet dus los
gevolg, knokpartij, waarbij Ace zich (gelukkig) alleen verweerd heeft dus de BM had wat krassen op de kop,
maar Ace zn hele voorpoot lag open, tot op de pezen bij zn pols gewricht (gelukkig bleek al vrij snel niet door de pezen) en verder in bovenpoot en borst hoektanden die de spieren ingingen
uiteindelijk 8 nietjes en een hoop ellende en nu lijkt het er op dat het helemaal goed gaat komen (de spierkwetsuur had hij vorige week nog heel veel last van, ruim 3 wk na dato, maar dat gaat nu ook goed met veel zwemwerk voor zn "revalidatie")
maar de buren waren verbouwereerd dat hun lieve hondje zoiets doet, lag niet aan hun, want in het pension was hij ook met reuen in de kennel gestopt (toch blij dat dat goedgegaan is) dus dat kon het niet zijn
en ja, ze vonden het zo erg dat ze hun hond hebben moeten trappen en slaan om hem los te krijgen, want het is hun kindje
dat Ace mss niet meer kon werken (zou t weekend er naar wrs naar een beveiliger gaan en was op dat moment onzeker of t helemaal goed kwam)was ondergeschikt voor hun, want ze hielden toch niet van beveiligers en honden die daar voor getraind werden
verder wilden ze de DA rekening pas betalen als hun verzekering dat deed, overigens was de DA rekening niet heel hoog omdat Ace heel makkelijk is en we dus alles (wonden schoonmaken, nieten etc) zonder narcose hebben kunnen doen....
inmiddels wel bericht dat de verzekering gaat betalen, maar vind t belachelijk, bedoel, als mijn hond zo iets doet wacht ik niet de verzekering af....
Verder wil men nu dat ik anders loop (hun huis ligt op mijn route naar het park) want als ik langsloop doet hij nu lelijk naar hun en de volgende ochtend heeft hij ook al de postbode aangevallen
kortom een BM met een karakter dat niet vreemd is voor de hond, maar helaas met baasjes die het type hond totaal niet snappen en waar dus in de toekomst (gelukkig niet meer met mij hoop ik, ben over een maandje weg daar) ongelukken mee gaan gebeuren....
-
Pak-de-bal
dit plassen over een ander heen, zie ik zelden of nooit van een teef !Brigitte30 schreef:Dit gaat goed tot er te lang aan haar kont gesnuffeld wordt, dan wil ze wel eens snauwen. Verder negeert ze de meeste onbekende honden, en heeft alleen oog voor waar die hond gaat plassen, om er vervolgens als een speer overeen te plassen.
Maar misschien bedoel je dan van teef naar teef?
Ik heb een reu, en àls er dan een teefje over zìjn plas wil plassen, moet ze wel van goede huize komen, ik denk ook,
dat de BM teef zich graag als dè alpha-teef wil opstellen.
En zolang er geen andere alpha-teef in haar buurt komt , gaat het goed.
Overigens ben ik wel een beetje huiverig , als ik een reu BM tegenkom.
Zijn veel forser en komen meer als: "ik ben ik" , over. :N:
-
Marion.
Nou, dan kom maar eens hier hoor. Saar zal echt over Bauke's pies heen piesen hoor. Waarschijnlijk zelfs met een poot hoogPak-de-bal schreef:dit plassen over een ander heen, zie ik zelden of nooit van een teef !Brigitte30 schreef:Dit gaat goed tot er te lang aan haar kont gesnuffeld wordt, dan wil ze wel eens snauwen. Verder negeert ze de meeste onbekende honden, en heeft alleen oog voor waar die hond gaat plassen, om er vervolgens als een speer overeen te plassen.
Ik heb een reu, en àls er dan een teefje over zìjn plas wil plassen, moet ze wel van goede huize komen, ik denk ook,
-
Pak-de-bal
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat jammer dat jij altijd weer over dit soort onderwerpen wilt praten zonder dat je weet waar je het over hebt.Totale onzin. Een utopie.
Dat jij eens in de zoveel tijd vage nieuwsberichtjes op kan duikelen die volgens jou je eigen onzinnige gedachtes bevestigen heeft niets te maken met wat ik hierboven zei maar álles met het feit dat in Nederland al jaaarrrenlang iedereen met honden raak kan fokken en verkopen, en iedereen honden mag houden zonder dat daar op enige manier kontrole op is.
Door die lakse houding zijn er ook al ontelbare zware ongelukken gebeurt met goldenachtigen, en watvoorachtigen dan ook, alles wat vier poten heeft en waf kan zeggen is al jarenlang slachtoffer van die lakse en ver te kort schietende overheid, van de vreemde gedachtenspinsels van alles wat geen hond zou mogen fokken, verkopen en/ofhouden én van zogenaamde hondenkenners als jij.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Of het nou een utopie is of niet, het is wel een mooie gedachte. Ik heb liever een handvol 'oorspronkelijke' honden van een wat heftiger kaliber, maar dan bij eigenaren die dondersgoed weten wat ze in huis hebben dan een iets afgezwakte maar nog steeds 'kaliberige' hond bij Jan-en-alleman die ook eens wat leuks aan een lijntje willen.
- Mol
- Zeer actief
Wil de hond schreef:Wat jammer dat jij altijd weer over dit soort onderwerpen wilt praten zonder dat je weet waar je het over hebt.Totale onzin. Een utopie.
Dat jij eens in de zoveel tijd vage nieuwsberichtjes op kan duikelen die volgens jou je eigen onzinnige gedachtes bevestigen heeft niets te maken met wat ik hierboven zei maar álles met het feit dat in Nederland al jaaarrrenlang iedereen met honden raak kan fokken en verkopen, en iedereen honden mag houden zonder dat daar op enige manier kontrole op is.
Door die lakse houding zijn er ook al ontelbare zware ongelukken gebeurt met goldenachtigen, en watvoorachtigen dan ook, alles wat vier poten heeft en waf kan zeggen is al jarenlang slachtoffer van die lakse en ver te kort schietende overheid, van de vreemde gedachtenspinsels van alles wat geen hond zou mogen fokken, verkopen en/ofhouden én van zogenaamde hondenkenners als jij.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
idd...Geer schreef:Of het nou een utopie is of niet, het is wel een mooie gedachte. Ik heb liever een handvol 'oorspronkelijke' honden van een wat heftiger kaliber, maar dan bij eigenaren die dondersgoed weten wat ze in huis hebben dan een iets afgezwakte maar nog steeds 'kaliberige' hond bij Jan-en-alleman die ook eens wat leuks aan een lijntje willen.
- Mol
- Zeer actief
- Brigitte30
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Aantal honden: 1
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Zolang als iemand maar door heeft dat hij/zij een sojaboon heeft en niet denkt dat zijn sojaboon een representatieve vertegenwoordiger is van een ras is er niks mis met het hebben van een sojaboon.
Het wordt wat anders als sojaboon-eigenaren hun standaard op gaan leggen aan een ras, want daarmee wordt dood-eenvoudig een ras de afgrond ingeduwd.
Gelukkig is het voor veel rassen zo dat Nederland maar een heel klein vlekje is op de kaart van hondenland.
Het wordt wat anders als sojaboon-eigenaren hun standaard op gaan leggen aan een ras, want daarmee wordt dood-eenvoudig een ras de afgrond ingeduwd.
Gelukkig is het voor veel rassen zo dat Nederland maar een heel klein vlekje is op de kaart van hondenland.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Bente zal ook niet erg onder de indruk zijn van Bauke's plas;die piest daar zo overheenPak-de-bal schreef:heel apart, meestal zijn de teven helemaal onder de indruk van Bauke's stoere plasMarion. schreef:Nou, dan kom maar eens hier hoor. Saar zal echt over Bauke's pies heen piesen hoor. Waarschijnlijk zelfs met een poot hoog![]()
en lopen dan door met vlinders in hun buikjes

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ehm...misschien moet je iets beter kijken?Pak-de-bal schreef:
dit plassen over een ander heen, zie ik zelden of nooit van een teef !
Nika plast ook over plasjes van andere honden heen. Bij gebrek aan vreemde honden waar ze mee in aanraking mag komen van mij plast ze nu over de plasjes van de andere teven heen, maar voorheen deed ze dat dus ook gewoon over die van Danco (reu).
Snoepie doet trouwens hetzelfde.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
Marion.
- Mol
- Zeer actief
precies er is inderdaad niks mis met die sojaboon, zolang je je eigen maar goed realiseerd dat het in geen enkel opzicht een vertegenwoordigger is voor het ras wat er op zij of haar stamboom staat.Wil de hond schreef:Zolang als iemand maar door heeft dat hij/zij een sojaboon heeft en niet denkt dat zijn sojaboon een representatieve vertegenwoordiger is van een ras is er niks mis met het hebben van een sojaboon.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik neem aan dat je dit niet meent?Nanna schreef:Ik liep zaterdag ij Rotterdam nog langs de ring met Sojabonen. Allemaal lieve BM's die vredig naast elkaar lagen te snurken en alert in de ring stonden. Een reclame voor het ras![]()
Niks grauwende monsters die met kettingen langs soortgenoten gesleept hoefden te worden, zulke honden zijn meer voor mensen die verder weinig voorstellen en het daarvan moeten hebben
Je ziet toch zelf ook dat dat hetzelfde is als met een groep whippets lekker gaan relaxen in een konijnenwei? Zou je dat ook een goede ontwikkeling vinden? Of met Charles het bos in en dan lekker overal los tussen de hazen omdat hij geen jachtinstinct meer heeft.
Als rassen op die manier weggefokt worden en in een showlichamen worden veranderd heeft dat verregaande consequenties voor hun karakter en voorspelbaarheid.
Waarom mogen er geen rassen bestaan die wat feller zijn of gewoon niet zo lekker met andere honden kunnen? Als de baas weet wat hij doet heeft hij toch recht op een bewaker of verdedigende hond?
Wij wonen nu helemaal in de middle of nowhere, gaan een herder kopen en dan ben ik toch maar wat blij dat die herder niet omgefokt is in een doetje dat dol is op iedere figuur die hier om het huis sluipt. Ik heb echt geen ego-gebrek of complex maar toch wil ik een waakse hond hebben hier.
Als ik bij dit huis een enorme lap grond had en daar stond een hek omheen dan nam ik er misschien wel een kangal bij. Niks mis mee en gelukkig weet ik dan wat ik krijg als ik de rasbeschrijving lees
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Wat een ongelofelijk kortzichtige opmerking weerzulke honden zijn meer voor mensen die verder weinig voorstellen en het daarvan moeten hebben
Mijn honden hebben gelukkig wel meer dan alleen de "witte" kleur van de Dogo maar ook daar is het een drama, honden die wegrennen voor wild en die idd alleen nog het uiterlijke plaatje zijn.
Jij vind de sojabonen leuk Nanna maar dat roep jij heel makkelijk over een ras waar jij niets mee hebt en niets van weet, ik vind het aanpassen van rassen afschuwelijk, ik weet wat ik in huis haal en een goed opgevoede hond kan je zo langs zijn soortgenoten voeren hoor, want niet met soortgenoten overweg kunnen betekend niet dat ze altijd grauwend en aan kettingen langs andere honden gesleept moeten worden maar goed ik stel in jouw ogen dus niets voor en moet het hebben van mijn honden die gelukkig nog wel redelijk aan de raseigenschappen voldoen

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Pak-de-bal
ligt het nou aan mij, of aan de Nederlandse taal, maar wat is hier dan het verschil in?Wytske schreef:Ik weet het niet of jullie ervan op de hoogte zijn dat een BM absoluut niet gefokt is om agressief gedrag te uiten. Ze zijn als zelfwerkende honden gefokt om mee te gaan met jachtopzieners om stropers tegen de grond te werken.
" Agressief" mogen ze wèl zijn tegen stropers , maar ze worden zo niet gefokt?
hoe komt het dan , dat ik wel eens gelezen heb:Hierbij was bijten uit den boze!
kleuter doodgebeten door een BM?
en waarom zou hij op de bekende lijst dan voorkomen?
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ligt aan jou, daar zit namelijk een verschil in jaPak-de-bal schreef:ligt het nou aan mij, of aan de Nederlandse taal, maar wat is hier dan het verschil in?Wytske schreef:Ik weet het niet of jullie ervan op de hoogte zijn dat een BM absoluut niet gefokt is om agressief gedrag te uiten. Ze zijn als zelfwerkende honden gefokt om mee te gaan met jachtopzieners om stropers tegen de grond te werken.![]()
" Agressief" mogen ze wèl zijn tegen stropers , maar ze worden zo niet gefokt?
Hierbij was bijten uit den boze!
Ten eerste zijn er ook kleuters doodgebeten door andere rassen en staat een BM helemaal niet op een lijst maar vermoedelijk doel je hier mee op jouw eigen lijstje wat op je koelkast hangt?hoe komt het dan , dat ik wel eens gelezen heb:
kleuter doodgebeten door een BM?
en waarom zou hij op de bekende lijst dan voorkomen?

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Pak-de-bal
Gaan we weer terug naar de jaren 50 , Marc?MARC_S schreef:Wij wonen nu helemaal in de middle of nowhere, gaan een herder kopen en dan ben ik toch maar wat blij dat die herder niet omgefokt is in een doetje dat dol is op iedere figuur die hier om het huis sluipt. Ik heb echt geen ego-gebrek of complex maar toch wil ik een waakse hond hebben hier.
Als ik bij dit huis een enorme lap grond had en daar stond een hek omheen dan nam ik er misschien wel een kangal bij. Niks mis mee en gelukkig weet ik dan wat ik krijg als ik de rasbeschrijving lees
Waar waakhonden nog echtë waakhonden waren?
Leuk idee voor jullie postbode, en visite,
en mogen we over een tijdje dan een topic verwachten van jullie met de titel:
"Help, onze herder heeft een jogger/kindje in zijn been gebeten, die gewoon langs liep, wat moeten we doen?"
-
lindah
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Wij zijn 8 jaar lang de trotse eigenaren geweest van een geweldige BM reu. Eigenlijk nooit problemen met andere honden. Kon ook overal loslopen. Ik moest wel uitkijken met reuen van zijnzelfde soort maar ook dat ging wel goed. De keren dat het echt knokken is geweest zijn op 1 hand te tellen en dan was er ook geeneen gewond, alleen maar een hoop kabaal. Alleen op de hondenschool waar hij de lieveling van een hoop mensen was moest ik goed uitkijken met een bepaalde hond omdat hij het bloed van onze Guido wel kon drinken. Hij is ook een paar keer vanuit het niets op Guido gedoken, achteraf bleek dat Guido toen al ziek was en dat heeft deze hond denk ik gewoon aangevoeld en zag zijn kans schoon. Dit lieverdje was trouwens een Golden Retriever.
Ik heb momenteel geen BM meer. Het is en blijft voor mij mijn meest favoriete ras maar ik wil er voorlopig geeneen meer omdat wij net een kleine hebben gekregen en ook omdat dit ras gewoon weg niet oud wordt.
Ik heb momenteel geen BM meer. Het is en blijft voor mij mijn meest favoriete ras maar ik wil er voorlopig geeneen meer omdat wij net een kleine hebben gekregen en ook omdat dit ras gewoon weg niet oud wordt.
- M@ri@nne
- Zeer actief
Een postbode heeft niks op een erf te zoeken als de brievebus aan de straat is, een waakhond zorgt er voor dat ongewenste bezoeers buiten bijven dus visite is geen probleem en joggers hebben niet op een priveterein te joggen.Pak-de-bal schreef:Gaan we weer terug naar de jaren 50 , Marc?MARC_S schreef:Wij wonen nu helemaal in de middle of nowhere, gaan een herder kopen en dan ben ik toch maar wat blij dat die herder niet omgefokt is in een doetje dat dol is op iedere figuur die hier om het huis sluipt. Ik heb echt geen ego-gebrek of complex maar toch wil ik een waakse hond hebben hier.
Als ik bij dit huis een enorme lap grond had en daar stond een hek omheen dan nam ik er misschien wel een kangal bij. Niks mis mee en gelukkig weet ik dan wat ik krijg als ik de rasbeschrijving lees![]()
Waar waakhonden nog echtë waakhonden waren?
Leuk idee voor jullie postbode, en visite,![]()
en mogen we over een tijdje dan een topic verwachten van jullie met de titel:
"Help, onze herder heeft een jogger/kindje in zijn been gebeten, die gewoon langs liep, wat moeten we doen?"
Maar vertel hoe gingen we nu precies om met onze honden in de jaren 50?
Groetjes, Marianne.