Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bullmastiff kan vaak niet met geslachtsgenoten

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Bullmastiff kan vaak niet met geslachtsgenoten

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

Toch even benieuwd naar wat jullie denken.

Ik hoor van de meeste bullmastiff eigenaren dat hun hond niet sociaal is met andere honden, en dan vaak geslachtsgenoten.
Roxy, onze bullmastiff teef van ruim 3 jaar, is sociaal naar andere honden. Roxy gaat vanaf dat ze ongeveer een half jaar is, regelmatig met de hondenuitlaatservice mee. Hier is het groepje niet altijd hetzelfde, dan weer een nieuwe hond erbij, dan weer andere honden in de groep dan bv een andere dag. Zou dit meespelen, dat Roxy hierdoor constant wordt geconfronteerd met andere honden, en daardoor sociaal is gebleven. En in de uitlaat is het ook zelden hommeles tussen de honden.

Zelf denk ik dat het meespeelt, maar ben geen expert.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat er zeker gevallen zijn van bullmastiffs die niet sociaal zijn, omdat ze niet vaak in contact komen met andere honden. Maar denk dat dat in de meeste gevallen niet zo is, meer het aard van het beestje is :wink:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk ook dat het de aard van het beestje is. Veel zelfverzekerde sterke rassen kunnen niet goed met geslachtsgenoten die aan hun leiderschap twijfelen.
Mijn vorige hond kon dat ook niet en daaraan heb ik zelf niets gedaan. Na de loopsheid begon het en daarna werd het van kwaad tot erger. Daarvoor speelde ze met alle honden en dat elke dag. Zou niet weten wat het anders dan de aard van het beestje geweest moet zijn. Ze was immers heel sociaal naar reuen en een van de eerste gevechten was met haar dagelijkse contact, een rottweilerteefje :19:

In die uitlaatservice zal jouw teef de alfateef zijn. Tenminste, dat denk ik. Zolang andere honden dat accepteren zal ze het allemaal wel prima vinden. Zet er een andere bullmastif teef bij die zich ook de koningin waant dan zal het allemaal wat spannender worden denk ik :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »

Raisa is supersociaal met onze andere honden, zowel met de drie teven als met het reutje. Met andere - vreemde - honden gaat het ook prima, maar ze houdt niet van grote donkere honden.
Komt denk ik door haar leven bij haar vorige baas; daar werd ze regelmatig aangevallen door hun andere hond, een kruising cane corso -met-nog-wat (teef, zelfde leeftijd).
Dat was ook de reden dat ze voor haar een ander huisje zochten. Ze zat onder de bijtplekjes toen we haar kregen, en je ziet de littekens op haar kop na 5 jaar nog steeds. Ik vind het zo goed dat ze toch haar zachte karakter heeft weten te behouden !
Dus hier zeker geen bullmastiff die niet met geslachtsgenoten op kan schieten !
Brigitte30
Zeer actief

MARC_S schreef:
In die uitlaatservice zal jouw teef de alfateef zijn. Tenminste, dat denk ik. Zolang andere honden dat accepteren zal ze het allemaal wel prima vinden. Zet er een andere bullmastif teef bij die zich ook de koningin waant dan zal het allemaal wat spannender worden denk ik :mrgreen: :wink:
Wanneer we zelf aan de wandel zijn komt ze ook zat andere honden tegen. Dit gaat goed tot er te lang aan haar kont gesnuffeld wordt, dan wil ze wel eens snauwen. Verder negeert ze de meeste onbekende honden, en heeft alleen oog voor waar die hond gaat plassen, om er vervolgens als een speer overeen te plassen. Bij grotere onbekende honden kan ze wel eens er onderdanig reageren en in mijn ogen ook wel eens angstig (oren naar achteren, staart heel laag).

Ik heb nog nooit bedacht dat Roxy de alphateef zal zijn, maar er zijn wel wat voorbeelden die me te denken zetten.

Ze brengt nl wel regelmatig rust terug in de roedel, bijv een hond in de uitlaat staat constant te blaffen (wordt de rest van de honden toch wat onrustiger van), en de dame van de uitlaatservice, corrigeert dit blafgedrag mondeling, dan zal roxy als er daarna toch nog door diezelfde hond geblaft wordt, een beuk uitdelen. Ander voorbeeld, de honden mogen niet constant opsprringen tegen de dame van de uitlaatservice, ze corrigeert dit met commando. Wanneer hond doorgaat wordt deze door Roxy weggeduwt. Nog een ander voorbeeld (als jullie er nog niet moe van worden :wink: ):
Wanneer 2 honden samen een krachtmeting (soms niet al te vriendelijk) hebben, wil ze dit ook corrigeren door de honden uit elkaar te duwen.
Hier komt dus echt geen gegrauw aan te pas van Roxy maar echt met haar hele lijf beukt ze de lastpak weg.
Brigitte30
Zeer actief

Kan iemand Roxy haar gedrag verklaren?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Brigitte30 schreef:Kan iemand Roxy haar gedrag verklaren?
Roxy Rules :mrgreen: :ok:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ze heeft natuurlijk een groot lijf om te beuken :wink: Ik denk dat ze daar wel eens succes mee heeft en dat straalt ze dan ook uit. Het kan best zijn dat ze in haar roedel heel wat te vertellen heeft, maar dat ze omdat ze een kat uit de boom kijker is bijvoorbeeld, bij onbekende honden heel rustig afwacht en zeker geen confrontatie aangaat. Het gedrag naar onbekende honden toe is soms heel, heel anders dan dat naar bekende honden.

Als Buffy een hond goed kent en ze moet hem niet dan gaat de staart hoog en jaagt ze hem zo weg, is ze echt heel zelfverzekerd, kent ze zo'n hond niet dan gaat de staart naar beneden en draait ze haar kop weg e.d. Dan zie je een heel andere Buffy.

Anne
Brigitte30
Zeer actief

loving bulls schreef:
Roxy Rules :mrgreen: :ok:
:mrgreen:
Wytske
Actief

Ongelezen bericht door Wytske »

Poemba kan veelal goed met andere honden opschieten, vooral als we met een groep gaan wandelen. Ze kan echter niet echt goed met teven die ook aan de top willen staan. Andere honden zijn ook niet altijd gecharmeerd van Poemba (begrijpelijk als je ineens zo'n reuzin tegenkomt) en ze kan soms onstuimig zijn wat ook niet elke hond leuk vind. Gaan ze snauwen of grommen naar Poemba dan kunnen we beter aanlijnen en door lopen, voordat zij erop kan reageren. Maar over het algemeen niet echt grote problemen met andere teven.
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

veel heel veel BM's die vandaag de dag worden gefokt zijn kwa karakter alles behalve dat wat ze moeten zijn ze worden niets voor niets vriendelijke reuze genoemd, nou dat laatste kan er tegenwoordig ook wel af.
de BM zou zo behoren te zijn dat ze moeite hebben met sex genoten, en dat is met reuen sneller aanwezig dan met teven, maar ga er maar van uit dat de BM's van de laatste 3 a 4 jaar die je veel al ziet niets maar dan ook niets meer met een BM te maken hebben ze zijn er nog wel maar dan moet je echt zoeken.
Brigitte30
Zeer actief

Mol schreef:veel heel veel BM's die vandaag de dag worden gefokt zijn kwa karakter alles behalve dat wat ze moeten zijn ze worden niets voor niets vriendelijke reuze genoemd, nou dat laatste kan er tegenwoordig ook wel af.
Bedoel je dat vriendelijk eraf kan, of dat ze tegenwoordig te klein worden gefokt?

[quote='"Mol"]
de BM zou zo behoren te zijn dat ze moeite hebben met sex genoten, en dat is met reuen sneller aanwezig dan met teven, maar ga er maar van uit dat de BM's van de laatste 3 a 4 jaar die je veel al ziet niets maar dan ook niets meer met een BM te maken hebben ze zijn er nog wel maar dan moet je echt zoeken.[/quote]

Welke bullmastiff vind je nu nog een typische BM? Als je bv eens kijkt naar deelnemers van de kampioensclubmatch van de BMCN van dit jaar (liepen nl. ook nog wat oudere reuen tussen). En wat is jouw visie op het gedrag van Roxy in de uitlaatservice?
Brigitte30
Zeer actief

Wytske schreef:Poemba kan veelal goed met andere honden opschieten, vooral als we met een groep gaan wandelen. Ze kan echter niet echt goed met teven die ook aan de top willen staan. Andere honden zijn ook niet altijd gecharmeerd van Poemba (begrijpelijk als je ineens zo'n reuzin tegenkomt) en ze kan soms onstuimig zijn wat ook niet elke hond leuk vind. Gaan ze snauwen of grommen naar Poemba dan kunnen we beter aanlijnen en door lopen, voordat zij erop kan reageren. Maar over het algemeen niet echt grote problemen met andere teven.
Wytske, hoe oud is Poemba nu?
Het is heerlijk als je lekker ontspannen aan de wandel kan, en niet constant hoeft rond te kijken of je hond een andere hond in het vizier krijgt en erop wil duiken.
Mol
Zeer actief

Brigitte30 schreef:
Mol schreef:veel heel veel BM's die vandaag de dag worden gefokt zijn kwa karakter alles behalve dat wat ze moeten zijn ze worden niets voor niets vriendelijke reuze genoemd, nou dat laatste kan er tegenwoordig ook wel af.
Bedoel je dat vriendelijk eraf kan, of dat ze tegenwoordig te klein worden gefokt?

[quote='"Mol"]
de BM zou zo behoren te zijn dat ze moeite hebben met sex genoten, en dat is met reuen sneller aanwezig dan met teven, maar ga er maar van uit dat de BM's van de laatste 3 a 4 jaar die je veel al ziet niets maar dan ook niets meer met een BM te maken hebben ze zijn er nog wel maar dan moet je echt zoeken.
Welke bullmastiff vind je nu nog een typische BM? Als je bv eens kijkt naar deelnemers van de kampioensclubmatch van de BMCN van dit jaar (liepen nl. ook nog wat oudere reuen tussen). En wat is jouw visie op het gedrag van Roxy in de uitlaatservice?[/quote]

wat ik nog echt BM's vind? kwa karakter of kwa uiterlijk?
de clubmatch heeft in mijn ogen niet veel bijzonders geleverd, de hond van huts heeft bijvoorbeeld veel potentie mooi koptype goed lichaam en veschrikkelijk goed bloed van moeders kant, Gomez van mij was een echte BM
Afbeelding
of een Chevy
Afbeelding

, Jake van mij bijvoorbeeld

Afbeelding

ook Paco van schimmel is er ook zo 1 al had die wat langer in het de neus mogen zijn.
http://www.showdogs.nl/bullmastiff/phot ... studie.jpg

mijn idiaal is toch wel mean mr musterd
Afbeelding

de oude lombardy lijnen en de Pitman honden, wat ik ook een hele mooie hond vond is buster
Afbeelding

verder horen ze kwa karakter niet vriendelijk te zijn naar vreemde ze horen terug houdend te zijn en het is een dog achtige dog achtige zijn van nature wat moeizaam met sex genoten
laeken
Zeer actief

Buster vind ik op een BB lijken :ok:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:Buster vind ik op een BB lijken :ok:
de BM is ook DE stam vader voor de BB :ok:
Brigitte30
Zeer actief

Dank je Mol voor je toelichting!
Mol
Zeer actief

als je me zou vragen of ik vandaag de dag nog echt zou vallen voor de BM is het andwoord nee, ik zou als ik nu voor een ras zou kiezen niet meer voor de BM kiezen, maar ja ze zitten in me bloed en soms heel soms zie ik nog wel een hond wat kwa type er mag wezen, kwa karakter al lang niet meer natuurlijk, sla de geschiedenis boeken van het ras er op na en je leest dat het in zijn toptijd echt niet zo'n lieverd was als het vandaag de dag is, laten we wel wezen de BM is 1 van de eerste Bandogs die een oficeel rassen status kreeg de 1 van de bekenste BM teror was alles behalve een sosiaale gezins hond, en vroeger werden ze ook wel the dogs from hell genoemdals je stukken lees uit het boek "dagboek van de jacht opziener" (nl vertaalde titel) lees je ook dat de hond gemeulkorft te werk ging en dat deze waneer het gevaarlijk werd afgedaan werd en de hond dus daadwerkelijk moest en mocht bijten.
de BM moeast uit zitstand een schutting van andehalf man hoog kunnen springen dat is 2,5 a 3 meter, ze moesten de eerste honderd meter sprint snellerzijn dan een greyhound, zelfstandig beslissingen maken omdat ze soms totaal verwijderd waren van hun baas, laten we eerlijk zijn zie jij het er nog interug volhardendeid en doorzetting vermogen uuren lang kunnen lopen en draven? kom op als je kijkt in de ring lopen de eigenaren of handles nog harder dan de hond zelf, ze zijn of te dik of hebben simpel weg te veel massa en krijgen koppen als mopshonden.
Brigitte30
Zeer actief

Ja maar Mol. is dat nu niet met veel rassen vandaag de dag aan de hand?!
Totaal niet meer rastypische honden die de beste prijzen in de wacht slepen.

Ik moet zeggen dat het "zachtere" karakter van de BM veel beter bij me past en besef ook dat dit niet meer lijkt op waar ze van oorsprong voor gefokt zijn.
Mol
Zeer actief

Nanna schreef:
1 van de bekenste BM teror was alles behalve een sosiaale gezins hond, en vroeger werden ze ook wel the dogs from hell genoemd
Allemaal tot uw dienst en het is ook allemaal heel stoer, maar in een overbevolkte maatschappij als waarin we nu leven toch écht niet meer gewenst, zulk gedrag.
Voor je het weet zijn ze verboden, als ze gezellig "dat oude ware karakter" tentoonspreiden.
En wat moet een hond met een dergelijk karakter in een eengezinswoning met wat wandelingen door het park?
niets, maar daar gaat het niet om het ras op zich is vergaaneglory klaar het ras waar de BM als basis voor staat laat deze trekken nog wel zien.
maar laten we dan eerlijk zijn een ras wat zijn funtie is verloren en waar mensen dan van zeggen dat hij niet in deze maatschapij thuis hoord, is in mijn optiek beter af zoals de dog off cordoba
Mol
Zeer actief

Brigitte30 schreef:Ja maar Mol. is dat nu niet met veel rassen vandaag de dag aan de hand?!

Ik moet zeggen dat het "zachtere" karakter van de BM veel beter bij me past en besef ook dat dit niet meer lijkt op waar ze van oorsprong voor gefokt zijn.
tuurlijk is dit met meer rassen aan de hand maar dat is toch eigelijk zonde waar of niet rassen die voor een doel en funtie werden gefokt en nu eigelijk als een simpel gezinshondje worden gehouden, hier mee worden die machtige rassen toch alleen maar te kort gedaan, simpel weg werken met de BM bijvoorbeeld mag volgens de RV niet terwijl dit voor de BM niks meer is dan terug gaan naar hun roots
Brigitte30
Zeer actief

Mol schreef:
Brigitte30 schreef:Ja maar Mol. is dat nu niet met veel rassen vandaag de dag aan de hand?!

tuurlijk is dit met meer rassen aan de hand maar dat is toch eigelijk zonde waar of niet rassen die voor een doel en funtie werden gefokt en nu eigelijk als een simpel gezinshondje worden gehouden, hier mee worden die machtige rassen toch alleen maar te kort gedaan, simpel weg werken met de BM bijvoorbeeld mag volgens de RV niet terwijl dit voor de BM niks meer is dan terug gaan naar hun roots
Wat voor 'werken' zou jij in gedachten hebben dat niet mag van de RV?
Wytske
Actief

Brigitte30 schreef:
Wytske schreef:Poemba kan veelal goed met andere honden opschieten, vooral als we met een groep gaan wandelen. Ze kan echter niet echt goed met teven die ook aan de top willen staan. Andere honden zijn ook niet altijd gecharmeerd van Poemba (begrijpelijk als je ineens zo'n reuzin tegenkomt) en ze kan soms onstuimig zijn wat ook niet elke hond leuk vind. Gaan ze snauwen of grommen naar Poemba dan kunnen we beter aanlijnen en door lopen, voordat zij erop kan reageren. Maar over het algemeen niet echt grote problemen met andere teven.
Wytske, hoe oud is Poemba nu?
Het is heerlijk als je lekker ontspannen aan de wandel kan, en niet constant hoeft rond te kijken of je hond een andere hond in het vizier krijgt en erop wil duiken.
Poemba is nou ruim 2 en begint langzaam aan wat rustiger te worden. Ze stormt trouwens af en toe wel af op andere honden, maar agressief is ze niet. Veelal vinden andere honden haar intimiderend qua grote en zekerheid en als ze dan snauwen of grommen moet ik Poemba bij mij houden en door lopen. Na een enkel akkefietje gaat het met haar en andere honden prima (komt misschien omdat we ook nog een Jack Russell hebben). En wat betreft het fokken om honden als huishonden te houden vind ik prima. Ik heb liever een kleinere BM die een goede conditie heeft, dan een lompe BM waarmee je nog geen kwartiertje kan lopen of werken. En ook merk ik in mijn cursussen dat je het echte karakter van rassen er niet uithaald en je hier weldegelijk rekening mee moet houden met de oefeningen.
laeken
Zeer actief

Ik ben het wel met Mol eens. Natuurlijk is het ongewenst om een zeer bruut reagerende hond in een gezin met rijtjeshuis te plaatsen. Maar die moeten maar een ander ras kiezen. Kan moeilijk de bedoeling zijn dat alle rassen gefokt gaan worden zonder jachtdrift, werklust of waakdrang etc.

Je kan ook gewoon een ras kiezen dat bij je past ipv een hond met een bepaald uiterlijk. Bij de BB en de whippet weet je toch ook welke problemen je tegen kan komen. Mag dat bij de BM niet zo zijn dan? Je moet geen labrador uit 2 bullmastifs willen fokken. Naast dat het niet lukt creeer je ook problemen. De hond kan niet in een doetje veranderen zonder dat dat op andere vlakken het karakter aantast. De hond is dan nl ook niet meer dominant en zelfverzekerd. Dat kan weer angst geven en dan heb je de poppen aan het dansen.
Dat zie je bij herders vaak. Bange honden op show en gezin gefokt die uiteindelijk 100 keer minder betrouwbaar blijken dan een werk gefokte hond. Daarvan weet je tenminste wat je koopt met 8 weken.

Dat zou in mijn ogen dus ook zo bij de BM moeten zijn. Wat heb je eraan als je hond totaal niet te voorspellen is wat betreft hoe hij gaat worden. Wordt het een terugslag naar het oorspronkelijke type of wordt het een labrador die er extreem bruut uitziet?

Als je een bullmastif koopt moet je helemaal niet willen dat hij dagelijks met de uitlaatservice meegaat en met alle honden kan spelen. Als je dat wil moet je een ander ras nemen. Krijg je ook geen gezeik als het tegenvalt.
Afbeelding
Wytske
Actief

MARC_S schreef:Ik ben het wel met Mol eens. Natuurlijk is het ongewenst om een zeer bruut reagerende hond in een gezin met rijtjeshuis te plaatsen. Maar die moeten maar een ander ras kiezen. Kan moeilijk de bedoeling zijn dat alle rassen gefokt gaan worden zonder jachtdrift, werklust of waakdrang etc.

Je kan ook gewoon een ras kiezen dat bij je past ipv een hond met een bepaald uiterlijk. Bij de BB en de whippet weet je toch ook welke problemen je tegen kan komen. Mag dat bij de BM niet zo zijn dan? Je moet geen labrador uit 2 bullmastifs willen fokken. Naast dat het niet lukt creeer je ook problemen. De hond kan niet in een doetje veranderen zonder dat dat op andere vlakken het karakter aantast. De hond is dan nl ook niet meer dominant en zelfverzekerd. Dat kan weer angst geven en dan heb je de poppen aan het dansen.
Dat zie je bij herders vaak. Bange honden op show en gezin gefokt die uiteindelijk 100 keer minder betrouwbaar blijken dan een werk gefokte hond. Daarvan weet je tenminste wat je koopt met 8 weken.

Dat zou in mijn ogen dus ook zo bij de BM moeten zijn. Wat heb je eraan als je hond totaal niet te voorspellen is wat betreft hoe hij gaat worden. Wordt het een terugslag naar het oorspronkelijke type of wordt het een labrador die er extreem bruut uitziet?

Als je een bullmastif koopt moet je helemaal niet willen dat hij dagelijks met de uitlaatservice meegaat en met alle honden kan spelen. Als je dat wil moet je een ander ras nemen. Krijg je ook geen gezeik als het tegenvalt.
Ik weet het niet of jullie ervan op de hoogte zijn dat een BM absoluut niet gefokt is om agressief gedrag te uiten. Ze zijn als zelfwerkende honden gefokt om mee te gaan met jachtopzieners om stropers tegen de grond te werken. Hierbij was bijten uit den boze! Ook werden ze niet zo groot mogelijk gefokt, want ze hadden een goede conditie nodig om einden met de jachtopzier mee te kunnen lopen en daarbij ook nog eens stropers achter na zitten. Ze hebben dus een hele goed reukvermogen, werken zelfstandig (en zijn daardoor soms ontzettend koppig met het opvolgen van commando's) en proberen met hun gewicht je tegen de grond te werken i.p.v. zijn gebit te gebruiken. Dus hoezo van oorsprong agressief? En waarom niet als gezinshond gebruiken of met een uitlaatservice mee laten gaan? Dan kun je geen enkele hond houden als je weet dat bijv. terriers juist zijn gefokt om kleine prooi te achtervolgen (tot in het hol) en zelfs doodbijten!
Mol
Zeer actief

Wytske schreef:
MARC_S schreef:Ik ben het wel met Mol eens. Natuurlijk is het ongewenst om een zeer bruut reagerende hond in een gezin met rijtjeshuis te plaatsen. Maar die moeten maar een ander ras kiezen. Kan moeilijk de bedoeling zijn dat alle rassen gefokt gaan worden zonder jachtdrift, werklust of waakdrang etc.

Ik weet het niet of jullie ervan op de hoogte zijn dat een BM absoluut niet gefokt is om agressief gedrag te uiten. Ze zijn als zelfwerkende honden gefokt om mee te gaan met jachtopzieners om stropers tegen de grond te werken. Hierbij was bijten uit den boze! Ook werden ze niet zo groot mogelijk gefokt, want ze hadden een goede conditie nodig om einden met de jachtopzier mee te kunnen lopen en daarbij ook nog eens stropers achter na zitten. Ze hebben dus een hele goed reukvermogen, werken zelfstandig (en zijn daardoor soms ontzettend koppig met het opvolgen van commando's) en proberen met hun gewicht je tegen de grond te werken i.p.v. zijn gebit te gebruiken. Dus hoezo van oorsprong agressief? En waarom niet als gezinshond gebruiken of met een uitlaatservice mee laten gaan? Dan kun je geen enkele hond houden als je weet dat bijv. terriers juist zijn gefokt om kleine prooi te achtervolgen (tot in het hol) en zelfs doodbijten!
weer zo'n [ersoon die met het standaard verhaaltje komt die geschreven wordt om het ras leuk te maken, nou geloof het maar niet helemaal hoor, want ze mochten weldegelijk bijten, en het ras was echt niet zo zoetsappig als je nu doet voor komen verre van dat zelfs, maar goed dan nog het geen wat je nu zelf beschrijft voldoet hoegenaamg geen enkele BM meer aan ze vallen halverwege dood neer, omdat ze adem te kort hebben door een te korte neus, en te lomp en te zwaar zijn om goed uit de voeten te kunnen
Brigitte30
Zeer actief

MARC_S schreef:Als je een bullmastif koopt moet je helemaal niet willen dat hij dagelijks met de uitlaatservice meegaat en met alle honden kan spelen. Als je dat wil moet je een ander ras nemen. Krijg je ook geen gezeik als het tegenvalt.
Voor de uitlaatservice hebben wij geen bullmastiff genomen hoor.
Wij zijn voor de bullmastiff gegaan afgaande op het karakter wat de BM van 'onze' fokker en op shows liet zien. Hierbij bewust geweest van het feit dat ze wellicht niet met andere honden kan, en daarom hebben we voor we haar kochten een oppasadres gezocht. Het kon bij ons dan ook niet tegenvallen want we rekenden op een niet sociale hond.
Maar Roxy heeft zich dus ontwikkeld als een sociale hond, die niet met veel honden speelt, maar het wel heerlijk vindt om met de uitlaatservice mee te gaan. Anderhalf uur lang rennen en zwemmen, en dit op de dagen dat ik wat langer (lees langer dan 3uur) van huis ben. Een oppas heb ik dus eigenlijk bijna nooit nodig.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Nanna schreef:
1 van de bekenste BM teror was alles behalve een sosiaale gezins hond, en vroeger werden ze ook wel the dogs from hell genoemd
Allemaal tot uw dienst en het is ook allemaal heel stoer, maar in een overbevolkte maatschappij als waarin we nu leven toch écht niet meer gewenst, zulk gedrag.
Voor je het weet zijn ze verboden, als ze gezellig "dat oude ware karakter" tentoonspreiden.
En wat moet een hond met een dergelijk karakter in een eengezinswoning met wat wandelingen door het park?
Ik vind ze beslist heel anders dan vroeger (van foto's dan, ik ken alleen het huidige type in het echt) en ik kan me heel goed indenken dat een liefhebber het huidige ras niet meer ziet ziten, maar ik ben het helemaal met je eens.

Probleem is alleen dat mensen dan naar andere honden als die Turkse berghonden en Boerboels gaan grijpen, die zijn ook niet leuk in een park.

Aan de huidige BM kan ik ook weinig ontdekken van een moedige en stoere werkhond, sorry, ze zien er vaak uit als een mislukte Bulldog of als een dameshond (PDB uitdrukking).

Ik zag laatst een foto van een forse kooikerreu en een Bullmastif naast elkaar en de kooiker was maar een fractie kleiner dan de BM. Dat vind ik nou niet bepaald een indrukwekkende hond meer. Ik zou als oude liefhebber flink balen, ook al kom ik de huidige BM's liever tegen in het park dan de vroegere. Die Terror vinden Buffy en ik vast niet erg aardig.

Anne
Brigitte30
Zeer actief

Mol schreef:
Wytske schreef:

weer zo'n [ersoon die met het standaard verhaaltje komt die geschreven wordt om het ras leuk te maken, nou geloof het maar niet helemaal hoor, want ze mochten weldegelijk bijten, en het ras was echt niet zo zoetsappig als je nu doet voor komen verre van dat zelfs, maar goed dan nog het geen wat je nu zelf beschrijft voldoet hoegenaamg geen enkele BM meer aan ze vallen halverwege dood neer, omdat ze adem te kort hebben door een te korte neus, en te lomp en te zwaar zijn om goed uit de voeten te kunnen
Mol, waarom niet zelf gaan trachten die rastypische bm te fokken?
Mol
Zeer actief

Brigitte30 schreef:
Mol schreef:
Wytske schreef:

Mol, waarom niet zelf gaan trachten die rastypische bm te fokken?
omdat waneer je een rastypishe BM wil fokken het karakter daar in eigelijk de hoofdrol speelt, en je vandaag de dag hoegenaamt geen hond meer kan vinden die die karakter eigenschappen heeft, en alleen ee mooi plaatje maakt nog geen ras, voorbeeld de fokkers in argentinie die dogo's fokken zeggen met volste recht, de honden in Europa zijn geen dogo's maar witte honden die op dogo's lijken kwa uiterlijk want werken kunnen ze niet.
nou en zo is het dus ook met de BM gestelt en het ergste is nog dat veel honden niet eens meer op hun voor ouders lijken maar meer op mopshonden met groeihormonen.

en dan nog als je een ECHTE bm zou fokken is de markt daar zo klein voor en doe je je fok product zoveel te kort omdat mensen simpel weg niet weten wat ze in huis halen.
kijk nu maar naar de BB machtige hond en veel mensen denken er erg makkelijk over maar kijk nu maar een op marktplaats hoeveel er al weer weg moeten met elke smoes die al eens de revu is gepaseert
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”