Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grrr hier kan ik me zo kwaad om maken...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Roelfien schreef:Je discrimineert.
goed lezen, want ik discrimeer niet, ik heb het over de jeugd , die lijkt de macht over te nemen, en volwassenen met honden lastig te willen vallen.
Als er eentje begint gaan er altijd een paar het overnemen.
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Roelfien schreef: Maar je gaat wat mij betreft echt te ver met je ongefundeerde vreemdelingenhaat. Ik vind je gewoon eng.
Amen :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Pak-de-bal

Inge schreef:
Roelfien schreef: Maar je gaat wat mij betreft echt te ver met je ongefundeerde vreemdelingenhaat. Ik vind je gewoon eng.
Amen :wink:
lees maar hierboven, meid !
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Pak-de-bal schreef:
goed lezen, want ik discrimeer niet, ik heb het over de jeugd , die lijkt de macht over te nemen, en volwassenen met honden lastig te willen vallen.
Nee hoor, je discrimineert niet :roll:
Pak-de-bal schreef:durf het niet te vragen, maar onzinige discriminerende opmerkingen verwijderd door een mod
( ik vraag het daarom, omdat die soms heel "agressief" kunnen zijn naar honden, door hun angst?)

Maar verder : welkom in ons kl*te land, met onze kl*te jeugd !!! :evil:
Pak-de-bal schreef:
oké , dit waren dan geen onzinige discriminerende opmerkingen verwijderd door een mod maar in Den Haag zou dat voor 90 % wel zo kunnen zijn !
En dan is het echt geen pretje, wat ze met ons, winkelende mensen op de koopavond bv aandoen.
Ik bedoel: ze hebben het echt aan zichzelf te danken !!

dus probeer maar niet steeds ze te verdedigen :roll:

( ben soms dat gebrekkig hollands praten, in de tram bv, echt zat !!)
Jij begint gelijk overonzinige discriminerende opmerkingen verwijderd door een mod pas later verdraai je je antwoorden naar jongeren in het algemeen.
Ik word gewoon misselijk van je. :puker:

Vind het trouwens ook knap dat jij nu precies weet dat de betreffende school een slechte school met een slecht beleid is die gecontroleerd zal worden door Dijksma :roll:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Mir@n schreef:
En volgens mij mogen hier ook geen discriminerende uitlatingen gedaan worden. Dusse, ik vraag me af wanneer er een modje gaat ingrijpen....
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Ze discrimineert op precies dezelfde manier de mensen met Staffords en dergelijke honden. Die ze allemaal over één kam scheert.

En dat er dan nog mensen zijn die het voor 'r opnemen. Nee hoor, mevrouw is gewoon een omhooggevallen snob, die denkt dat ze te goed is voor deze wereld.

Dat ze nog niet in een hutje op de hei woont, maar ja, daar heb je geen winkelcentra.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Inge schreef:
Pak-de-bal schreef:
Nee hoor, je discrimineert niet :roll:
Pak-de-bal schreef:durf het niet te vragen, maar waren het onzinige discriminerende opmerkingen verwijderd door een modb]
( ik vraag het daarom, omdat die soms heel "agressief" kunnen zijn naar honden, door hun angst?)

Pak-de-bal schreef:
oké , dit waren dan geen getinte jongens, maar in Den Haag zou dat voor 90 % wel zo kunnen zijn !
En dan is het echt geen pretje, wat ze met ons, winkelende mensen op de koopavond bv aandoen.

Jij begint gelijk overonzinige discriminerende opmerkingen verwijderd door een modjongeren, pas later verdraai je je antwoorden naar jongeren in het algemeen.
Ik word gewoon misselijk van je. :puker:

Vind het trouwens ook knap dat jij nu precies weet dat de betreffende school een slechte school met een slecht beleid is die gecontroleerd zal worden door Dijksma :roll:

Dankje voor het opzoeken, Inge. :mrgreen:
Dus nee, PDB, ik lees prima.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
bikkel
Actief

Ongelezen bericht door bikkel »

Pak-de-bal schreef:hé , het topic gaat toch niet wéér over mij? :eek:

dat hebben we wel gehad en iedreen mag hier zijn eigen mening kwijt.
Vooral onder het Onderwerp "discussie"

Ik ga hier niet verder op in.

Natuurlijk is dit "groepsgedrag" , en de stoersten hebben het hoogste woord.
Maar zo gaan ze overal te werk, niet eens in schoolltijd.
En dàt hoeven we toch niet goed te vinden, getinte huidskleur of niet ! :evil:
Ook niet goed te praten...
DOEIIIIIIIIIIIIIIIIIII :smile:
Afbeelding
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Pak-de-bal schreef:
Mens hou alsjeblieft je oordeel over de jeugd voor je en over mensen die gedrag gaan overnemen van een ander.Je dondert notabene zelf oude mannen in de bosjes :piew:
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Misschien heel iets anders, maar ik heb een paar jaar getraind op een sportschool hier in de buurt. Daar kwamen ook vaker schoolklassen in de namiddag. Van sporten kon geen sprake zijn. De hele groep zat te kletsen en te giebelen (typisch voor die leeftijd overigens) en alle toestellen bezet te houden. En de "leraar": Die zat in de kantine grote potten bier te zuipen en te flirten met de kantinejuf. Af en toe wierp hij een blik naar binnen en dat was dan het "lesgeven".
Die sportschool heeft mij niet meer als klant (samen met een groot aantal andere vaste klanten).
Ik geloof dus best dat bij die groep pubers geen leraar te zien was. Die zal wel in de kroeg/snackbar hebben gezeten.
Demolition_wingS
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Demolition_wingS »

Wat een kl*t* ervaring zeg. Lekker aan het trainen met de hond en dat er dan mensen zijn die het in hun hoofd halen om op een dergelijke manier tegen jou én je hond te reageren.

Knap van je dat je zo rustig bent gebleven. Ik denk dat ik uit mijn vel was gesprongen. Maar ja, daar schiet je ook helemaal niets mee op....
En dan dat gesprek wat je hebt gehad bij die school. Schande gewoon!

Ik hoop dat die jongeren ooit zullen inzien dat hun gedrag verkeerd was en dat ze dergelijk gedrag ook nooit weer zullen vertonen. Stelletje pummels....

En zoals inderdaad al werd gezegd in een eerder bericht, wel een 'goede' test om te kijken hoe jouw hond je verdedigt.

Je schrik en boosheid kan ik begrijpen. Hoop dat je het snel een plekje kunt geven en die knuppels nooit weer tegen komt.
Afbeelding
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Martijn schreef:
Pak-de-bal schreef:
kitty2 schreef:
Pak-de-bal schreef:durf het niet te vragen, maar warenonzinige discriminerende opmerkingen verwijderd door een mod kinderen?

jeetje mina zeg........jij wordt met de dag erger volgens mij
vind je dit normaal gedrag dan? :roll:
Ik niet en dàt laat ik merken ook,
Natuurlijk is het niet normaal maar waarom direct over allochtonen beginnen?

Wat ik trouwens vooral niet normaal aan allochtonen vind is hoe nederland met allochtone jeugd omgaat.
Hoe ga je je in christusnaam aangepast gedragen als je vanaf je vroege jeugd met argusogen bekeken wordt en door politici als kutmarokkaan bestempeld wordt?
Alsof jij je aanpast aan groepen mensen die je vooraf al laten weten dat ze je toch niet moeten
.
Martijn, ik ben het nog nooit zoo eens met je geweest!
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Pak-de-bal schreef:
Martijn schreef:Wat ik trouwens vooral niet normaal aan allochtonen vind is hoe nederland met allochtone jeugd omgaat.
Hoe ga je je in christusnaam aangepast gedragen als je vanaf je vroege jeugd met argusogen bekeken wordt en door politici als kutmarokkaan bestempeld wordt?
Alsof jij je aanpast aan groepen mensen die je vooraf al laten weten dat ze je toch niet moeten.
oké , dit waren dan geen getinte jongens, maar in Den Haag zou dat voor 90 % wel zo kunnen zijn !

ik winkel ook geregeld in de haag en heb nooit last gehad wat vreemd toch ook in de tram heb ik geen last met ze
is het niet zo dat jij dat misschien op 1 of ander manier uitstraald van plaag mij :19:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Mir@n schreef:
Mir@n schreef:
En volgens mij mogen hier ook geen discriminerende uitlatingen gedaan worden. Dusse, ik vraag me af wanneer er een modje gaat ingrijpen....
probeer je een punt te maken of zo :pffff:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Pak-de-bal schreef:
Niemand verplicht je om in dit kl*te land, met deze kl*te jeugd te blijven.

Ik vind je steeds griezeliger worden.
miemot
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door miemot »

Ik lees hier heel veel mee, post niet zoveel berichtjes, dus het lijkt misschien alsof ik me zomaar kom bemoeien... maar ik begin me stilaan enorm te ergeren aan PdB.

Ongeveer elk topic waar ze in post, gaat helemaal off-topic en draait ineens helemaal om haar ipv om het probleem of de vraag van de TS.
De bijdragen die ze levert beperken zich meestal tot veralgemenen en discrimineren (o.a. 'vechthonden', belgen, allochtonen, nu de jeugd weer...) ofwel helemaal fout advies geven.

En dan wil ik het nog niet hebben over het 'grapje' met het nieuwe profiel waarin ze zich voordeed als iemand anders :roll:

Bij deze ben ik er ook weer ingetrapt met deze post die volledig off-topic is...

Een goeie oplossing zou zijn PdB negeren, maar het risico dat je dan neemt is dan nieuwe gebruikers misschien haar adviezen gaan volgen...
Zucht.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Ari@ne schreef:
Pak-de-bal schreef:
Niemand verplicht je om in dit kl*te land, met deze kl*te jeugd te blijven.

Ik vind je steeds griezeliger worden.

Inderdaad je bent een eng mens!!

Maar waarom woon je in Den Haag dan? Ik woon er ook en ik moet zeggen dat ik van de Nederlanders meer last heb hier dan de buitenlandse mensen!
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

twinkeltje schreef:
Mir@n schreef:
Mir@n schreef:
Misschien wel ja.... :pffff:

:mrgreen:
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

miemot schreef:Ik lees hier heel veel mee, post niet zoveel berichtjes, dus het lijkt misschien alsof ik me zomaar kom bemoeien... maar ik begin me stilaan enorm te ergeren aan PdB.

Ongeveer elk topic waar ze in post, gaat helemaal off-topic en draait ineens helemaal om haar ipv om het probleem of de vraag van de TS.
De bijdragen die ze levert beperken zich meestal tot veralgemenen en discrimineren (o.a. 'vechthonden', belgen, allochtonen, nu de jeugd weer...) ofwel helemaal fout advies geven.

Een goeie oplossing zou zijn PdB negeren, maar het risico dat je dan neemt is dan nieuwe gebruikers misschien haar adviezen gaan volgen...
Zucht.
Dat is idd een (het) probleem ........................
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pak-de-bal

C@rmen schreef:
Pak-de-bal schreef:
Mens hou alsjeblieft je oordeel over de jeugd voor je en over mensen die gedrag gaan overnemen van een ander.Je dondert notabene zelf oude mannen in de bosjes :piew:
gunst, daar heb je haar weer met dat oude mannetje :smile:
Biko
Zeer actief

Ongelezen bericht door Biko »

Mir@n schreef:
twinkeltje schreef:
Mir@n schreef:
Mir@n schreef:

Ik heb me al bij zo ongelofelijk veel topics afgevraagd waar die moderators toch eigenlijk zijn?

Dat gezever hier, echt zo vaak.. je vraagt je af of mensen wat te compenseren hebben ofzo.. thuis onder de plak??
:19: :devil:
hondengedragscentrum.nl

& een pootje van Biko!
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Biko schreef:
Mir@n schreef:
twinkeltje schreef:
Mir@n schreef:

Ik heb me al bij zo ongelofelijk veel topics afgevraagd waar die moderators toch eigenlijk zijn?
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Biko schreef:
Mir@n schreef:
twinkeltje schreef:
Mir@n schreef:

Dat gezever hier, echt zo vaak.. je vraagt je af of mensen wat te compenseren hebben ofzo.. thuis onder de plak??
:19: :devil:
Nou hier dus. :pffff:
Met het verzoek weer on topic te gaan.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Pak-de-bal

ranetje schreef:
miemot schreef:Ik lees hier heel veel mee, post niet zoveel berichtjes, dus het lijkt misschien alsof ik me zomaar kom bemoeien... maar ik begin me stilaan enorm te ergeren aan PdB.

Zucht.
Ik zal het even aan jullie uitleggen,

kijk maar naar het berichtje hierboven, ( bericht van Carmen)
ik word constant "achtervolgd" door medeforumleden, die constant dingen naar boven halen, die OOK OF-TOPIC zijn !!!
En nergens op slaan op dàt moment !! :evil:

Maar dan geeft het niet , hè? :roll:

Ik heb hier een verleden van pesterijen tegen mij gehad en daar ben ik nog steeds ernstig voor op mijn hoede.
Misschien is het zo , dat elk bericht niet altijd in goede aarde overkomt.
Maar soms moet ik mij even uiten, dat hebben we allemaal wel eens.

Als alles mis loopt, net weer een lekkage gehad hier, dan komen mijn berichtjes wat anders over ,
dan dat ik het meen.

Mijn excuses voor de "discriminerende " opmeerkingen , want dat had ik niet zo bedoeld.
Ik zet soms berichten neer puur uit de praktijk en zo is het !
Heb ook mijn hart op de tong, en verzin niets anders.

Maar dat kan wel eens bij sommigen hard overkomen.
Maar zo beleef ik het "leven" op dit moment.
En dat , is moeilijk voor te stellen, als je een leventje hebt, waar alles lekker gaat , en dat je nog leuk woont ook !
( lekker buiten)

Ik hoop hier iets van mijn achtergronden te hebben vermeld.
dat helpt misschien,
om voor jullie óok niet iedreen over éen kam te scheren, dat het allemaal goed en leuk gaat, zo is het bij mij dus niet.
ranetje
Zeer actief

Bij een heleboel mensen hier op het forum gaat niet alles "leuk en goed".
Het probleem is dat je soms beter niet kunt antwoorden in een topic dan iets zeggen waarmee je de plank zo verschrikkelijk mis slaat.
Vooral mensen die net op het forum verschijnen en nog niet voor die tijd hebben meegelezen kunnen daardoor een heel erg verkeerd advies gaan opvolgen.

Ik neem je gebrek aan kennis absoluut niet kwalijk PdB :wink:
Maar ga dan in vredesnaam eerst lezen en probeer je kennis aan te vullen voor je adviezen gaat geven.

En dan nu weer ON TOPIC
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Mir@n
Zeer actief
Contacteer:

Troost je Marjolijn,
a) ik achtervolg je niet. (Daavoor ben je niet interessant genoeg)
b) ik heb een verschrikkelijk goed geheugen
c) probeer eerst eens je eigen problemen op te lossen, voor je aan die van een ander begint.
d) als je iets niet weet, geeft dat niet, maar doe niet of jouw mening zaligmakend is. Dat is noch de jouwe, noch de mijne.
e) verdiep je eerst eens in je medemens, vóór je bepaalde uitspraken doet.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Pak-de-bal schreef:
ranetje schreef:

Zucht.
Ik zal het even aan jullie uitleggen,

kijk maar naar het berichtje hierboven, ( bericht van Carmen)
ik word constant "achtervolgd" door medeforumleden, die constant dingen naar boven halen, die OOK OF-TOPIC zijn !!!
En nergens op slaan op dàt moment !! :evil:

Maar dan geeft het niet , hè? :roll:

Ik heb hier een verleden van pesterijen tegen mij gehad en daar ben ik nog steeds ernstig voor op mijn hoede.
Misschien is het zo , dat elk bericht niet altijd in goede aarde overkomt.
Maar soms moet ik mij even uiten, dat hebben we allemaal wel eens.

Als alles mis loopt, net weer een lekkage gehad hier, dan komen mijn berichtjes wat anders over ,
dan dat ik het meen.

Mijn excuses voor de "discriminerende " opmeerkingen , want dat had ik niet zo bedoeld.
Ik zet soms berichten neer puur uit de praktijk en zo is het !
Heb ook mijn hart op de tong, en verzin niets anders.

Maar dat kan wel eens bij sommigen hard overkomen.
Maar zo beleef ik het "leven" op dit moment.
En dat , is moeilijk voor te stellen, als je een leventje hebt, waar alles lekker gaat , en dat je nog leuk woont ook !
( lekker buiten)

Ik hoop hier iets van mijn achtergronden te hebben vermeld.
dat helpt misschien,
om voor jullie óok niet iedreen over éen kam te scheren, dat het allemaal goed en leuk gaat, zo is het bij mij dus niet.
Ik heb geen enkele reden om je te achtervolgen, daar ben je verder niet interessant genoeg voor. Maar je moet niet je eigen rotleven op de rest van de wereld om je heen projecteren. Misschien eens goed bij je zelf nagaan waarom iedereen zo naar is. Wellicht een reactie op jouw acties?
Ik vind het naar voor jou als je leven niet naar je zin is.
Maar leg dat bij jezelf neer en niet door te schoppen naar allochtonen en alle andere iets meer opvallende zaken en gekleurdheid in de wereld dan de grijsheid van je eigen bestaan.
Oftewel niet discrimineren, maar gewoon even nadenken voordat je iets neerkalkt hier op het forum.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Pak-de-bal

ranetje schreef:Vooral mensen die net op het forum verschijnen en nog niet voor die tijd hebben meegelezen kunnen daardoor een heel erg verkeerd advies gaan opvolgen.
Dit snap ik even niet, dus ik moet mijn mond maar houden? :19:

Wat als er gevraagd wordt:
"zal ik nog een 2de hond nemen?" ( of zoiets) ,
dan zijn dat toch algemene vragen, dus maakt dat wat uit of je veel van honden af weet of niet...

Als ik dan antwoord:
"ik zou het niet doen", met wat voor reden dan ook, dan is dàt mijn eigen mening, ... ja, zèlfs op een hondenforum :wink:

Ik kan je geruststellen, dat ik mij niet bemoei met dingen , die ik niet weet, zoals bv het fokken van nestjes of andere vragen( over teefjes bv)
Maar ik ben nog steeds van mening , dat iedreen een open antwoord mag neerzetten, als de vraag zo opgeeft.

over dat "achtervolgen" doelde ik op Carmen, dat berichtje van haar over dat oude mannetje :evil: :roll: :roll:

en nu weer on-topic graag.
ranetje
Zeer actief

Pak-de-bal schreef:
ranetje schreef:Vooral mensen die net op het forum verschijnen en nog niet voor die tijd hebben meegelezen kunnen daardoor een heel erg verkeerd advies gaan opvolgen.
Dit snap ik niet, dus ik moet mijn mond houden?

Wat als er gevraagd wordt:
"zal ik nog een 2de hond nemen?" ( of zoiets) ,
dan zijn dat toch algemene vragen, dus maakt dat wat uit of je veel van honden af weet of niet...

Als ik dan antwoord:
"ik zou het niet doen", met wat voor reden dan ook, dan is dàt mijn eigen mening, ... ja, zèlfs op een hondenforum :wink:

Ik kan je geruststellen, dat ik mij niet bemoei met dingen , die ik niet weet, zoals bv het fokken van nestjes of andere vragen( over teefjes bv)
Maar ik ben nog steeds van mening , dat iedreen een open antwoord mag neerzetten, als de vraag zo opgeeft.
Je geeft een niet al te geslaagd voorbeeld :wink:

Maar om daarop door te gaan.............
Je kunt best zeggen "ik zou het niet doen", maar dan met de mededeling er achter: "ik kan n.l. niet meer dan één hond aan en zelfs dat vind ik al moeilijk".
Daar zou de TS zelfs nog over kunnen gaan nadenken.
Dat is iets anders dan stelligheden poneren.
En die "stelligheden" kunnen voor jou misschien gelden, voor een ander liggen die weer heel anders.
Er zijn n.l. ook mensen op het forum die ervaring hebben met een tweede hond en die daarover kunnen vertellen.
En tips kunnen geven die jij niet kunt geven.
Afbeelding
Pak-de-bal

ranetje schreef:Er zijn n.l. ook mensen op het forum die ervaring hebben met een tweede hond en die daarover kunnen vertellen.
En tips kunnen geven die jij niet kunt geven.
soms lees ik tussen de regels door, of ik kijk naar hun voorstellen-berichten,
en dan kom je achter heleboel dingen , wat je nodig hebt, om in hùn schoenen te gaan staan.

Ik bereid mij soms voor,, ja, dat zal wel ongeloofwaardig klinken.

Als er bv ( heel extreme voorbeelden, dus niet waar):

10 dreinende kinderen hebben, èn ze hebben al moelijkheden met hun vorige of met deze hond gehad, en dan komen ze met een berichtje:
"wij willen er nog een hond bij ."

Kijk, als je je even inleeft, en vorige berichten leest,
dan is dat heel anders , dan de vraag op zich.

Of : staat er bij het voorstellen:

"Mijn vriend heeft deze hond uitgezocht, ik niet "
en even later komt er een topic:
"de hond luistert niet naar mij , wat te doen?"

ik vind het jùist leuk,. om de achtergronden ook te lezen.

En dan kom ik inderdaad tot een stelling. !
een stelling die misschien wel haaks is, maar wel realistich is.

( sorry, we hadden dit beter per Pbtjes kunnen doen)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”