Zoie schreef:Abby schreef:Agressie-> meteen inslapen dan
Agressie-> we proberen er een sterke, consequente, ervaren en geduldige baas voor te vinden, al duurt het jaren...
Dan liever de amerikaanse methode.
je vergeet even te vermelden dat met de nederlandse methode - hoewel er zeker zeer moeilijk plaatsbare honden zijn die misschien wel beter af zouden zijn met een spuitje - heel veel honden binnen het jaar met succes geplaatst worden die in amerika geen kans zouden krijgen.
Het ergelijke aan het selectieprincipe is precies wat jij nu ook doet, namelijk de zaken zo voorstellen alsof een hond die agressie vertoont per definitie een mindere hond, of een minder goed plaatsbare hond, of een riskantere hond zou zijn. En eigenlijk nog erger, per definitie een gestoorde hond is, alsof agressie niet bij het wezen hond hoort.
Zo bedoelde ik het niet precies. Ik zeg niet dat iedere hond met ook maar een greintje agrassie meteen zou moeten worden afgemaakt. Maar als je kijkt hoeveel honden er in de nederlandse asiels zitten die alleen in hele speciale gevallen toch nog geplaatst worden na een jaar (of meer). :N:
Wat is dan beter voor zo'n "moeilijk plaatsbare" hond? Jaren slijten in een asiel lijkt mij dan niet de optie.
Bovendien, zoals ik al zei, als er zich al iemand aandient die aangeeft het wel te willen proberen met zo'n "moeilijke hond", dan gewoon doen! Als het beestje zo nog jaren gelukkig verderleeft, helemaal top
Alleen zijn er niet veel mensen die veel ervaring hebben in het heropvoeden van moeilijke honden en daar ook tijd, geld en ruimte voor hebben. Zulke gevallen zijn vrij zeldzaam. Dus om een hond dan maar jaren te laten wachten... Vind ik persoonlijk ook dieronwaardig...